ironman

Schimbare airbag-uri + reset mesaj/calculator airbaguri

24 posts in this topic

Salutare,

In urma unui eveniment rutier, s-au declansat airbagul cortina stanga, plus airbagul din scaunul soferului. Acum am permanent in bord mesaj de revizie urgenta SRS airbag, iar iconita de airbag sta tot timpul aprinsa, alaturi de triunghiul rosu din centru.

Intrebarea mea e: se pot schimba airbagurile cele doua si reseta calculatorul responsabil de airbaguri, pentru a revenit la starea normala? Tin sa mentionez ca airbagul cortina a fost taiat pt ca bloca vizibilitatea si nu se putea continua drumul.

Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calculatorul de srs trebuie rescris, dar se poate face. Pt. airbagul din scaun, trebuie demontata tapiteria si dusa la cusut. Pt cortina trebuie demontat plafonul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg. Si trebuie musai prin reprezentanta sau merge cu orice vida dice? 

Cat despre airbagurile de schimb, m-am tot uitat pe diverse site-uri sa vad un pret estimativ, dar nu gasesc. De unde pot lua airbaguri de schimb? La dezmembrari ar fi dar nu stiu daca sunt ok. Trimit un email si la MC sa vad daca gasesc la el poate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airbaguri de la dezmembrari. Calculatorul se rescrie cu scule speciale, nu cu Vida. Cu testerul le poti sterge doar daca nu ai inregistrat crash. La reprezentanta se inlocuieste calculatorul cu unul nou. Dar nu cumva a detonat si centura sofer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A aparut mesajul Crash Mode in bord, in momentul impactului. A disparut cand am scos cheia (sau cand am luat contactul, nu mai retin exact). A fost inlocuit cu Normal Mode, dupa ce am bagat cheia din nou (si pus contact).

Centura de la sofer s-a strans foarte foarte tare la impact. Abia mi-am dat-o jos. A zburat si plasticul acela din stalp, prin care trece centura. Dupa aceea centura parea sa functioneze normal, se ruleaza, si daca trag brusc de ea se blocheaza. Deocamdata atata stiu. De detonat centura, nu stiu exact ce inseamna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate face si prin varianta ''simpla'', 

Cauti pe la dezmembrari masina ''identica'' varianta sa fie 100% conform electronica ta de echipare in cazul de fata Kinetic (are inscriptionat pe stalp nivelul echiparii) nu conteaza culoarea, cumperi airbagul cortina, centura, scaunul si calculatorul SRS de obicei cortina @150 lei scaunul @200 centura 80-120 si calculatorul @100-150 lei, caroseria sa fie de V50 exclus s40 II.

Nu dezechipezi absolut nimic la masina cu cheia in contact, recomand scoaterea bornei la baterie introduci cheia in contact si rotesti de 2-ori la automat dupa scoti cheia si te apuci de demontat si echipat, cand totul este gata pui borna la baterie cheia in contact rotesti pe trapta 2 si astepti ca martorii sa se stinga. Atentie mare!!! conexiunile mufelor de la airbag sa fie clipsate corect, nu faci aceasta lucrare in batjocura si la hahaiala. ;D

Varianta ''complicata''

Dupa montarea airbagurilor si centurii pe masina cu calculatorul SRS te duci fuguta la un electronist de incredere sa i faca scriere J-tag cu eliminare crush-data, (cateodata poate fi fail si desprinderea in totalitate a airbagurilor din echiparea masinii), de obicei cei buni cer cam 100-150 lei la rescriere SRS, nestiutorii vor cere cam 100 euro, asta e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana rezolv, intr-un mod sau altul, celelalte airbaguri mai sunt active in caz de ceva? Sau nu mai sare nici unu pana remediez problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andrizi cine te-a mintit in halul asta? De ce sa schimbe calculatorul de airbag? Se face crash-ul pe calculatorul masinii, nu se schimba

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca unii senzori care controleaza airbagurile s-au defectat in momentul impactului, o sa apara la diagnoza?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o intrebare: din ce am descris cu centura rezulta ceva? In manual vad ca scrie ca centura declanseaza doar la impact frontal. Asta a fost lateral.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paunionutz, din pacate m-am ''pacalit'' singur, am inlocuit la 2 masini lovite calculatoarele conform ansamblului electronic al masinii respective si functioneaza perfect. Foarte important este ca masina dezmembrata sa nu fie avariata la partea de caroserie!

Crush-data se inregistreaza doar in calculatorul SRS, BSM habar nare de eroare doar primeste mesaj sa indice ce este stricat.

Sunt doua tipuri de calculatoare cum ai noroc de echiparea ta, indicat este sa te duci cu el in mana la parcul de dezmembrari pentru a compara seria si modelul, echiparea TEMIC este usor de reprogramat si recomand, daca, are echipare Autoliv (foarte rar) ai pus-o, ori dezmembrari ori reprezentanta (cele autoliv in multe cazuri crapa eprom-ul si nu se pot rescrie se inlocuiesc, asta dupa ce muncesti ca nebunu' o ora sa desfaci conserva)

Daca senzorii din spatele barii fata au ''plecat'' se inlocuiesc de asemenea.

Centura intotdeauna se declanseaza prima indiferent de patea lovita, frontal sau lateral.

Erorile sistemului airbag SRS se face doar cu inlocuite piese si verificare conexiuni, de indata ce piesele nu au defectiuni sistemul nu va semnala eroare,... stergerea erorii este apa de ploaie (a nu se confunda cu rescriere calculator SRS).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndrZi cred ca ai facut treaba asta la Renault, sau ceva de genul. La Volvo este scris VIN ul masinii in calculatorul de SRS. Nu poti pune alt calculator din dezmembrari.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inca o intrebare: din ce am descris cu centura rezulta ceva? In manual vad ca scrie ca centura declanseaza doar la impact frontal. Asta a fost lateral.

salut, centura se pretensioneaza la impact frontal, din spate sau lateral, in functie de algoritmul de calibrare al unitatii de airbag. majoritarea OEM-ilor o pretensioneaza in toate cazurile. unii folosesc actuatoare mecanice reversibile, altii folosesc actuatoare pirotehnice. cele pirotehnice se pot inlocui.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. La centura ce ar trebui schimbat mai exact?

Iar la airbaguri, banuiesc ca e ok din dezmembrari, ca o data sarite nu se mai pot pune inapoi sa para a fi ne-folosite. Si daca ar sa aiba ceva defect intern chiar si nesarite, s-ar vedea la diagnoza?

Cunoasteti pe cineva prin Timisoara sau imprejurimi care se pricepe sa rescrie calculatorul de la airbaguri? As putea merge si mai departe, si Bucuresti chiar, dar fara sistem de siguranta nu m-as aventura, decat daca e musai.

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

iron, la centura nu ai ce schimba, se inlocuieste complet :unsure:, odata plesnita capsa pirotehnica e gata, alta ''noua'' , paunionutz ma facut carpaci, nu ma cobor la acest nivel mai ales din partea unui membru senior, sincer sa-i fie rusine, altadata sa stie sa explice lucrurile complicate sa fie cat mai usor de facut si cel mai important sa fie cat mai ieftin.

1.PNG

2.PNG

3.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Centura se "trage" la impact de capsa prin intermediul cablului otelit si ramine  tensionat acesta pe ruloul cu clichet ai mosorului centurii. Ce frumos suna!:)

Daca tot nu te pricepi cumpara ca oricum nu mai poti face mare lucru cu centura veche .De preferinta sa cumperi  piese macar din 2012 incoace fiindca au garantie la 8 ani capsele pirotehnice in teorie .Tot in teorie ,capsa nu ar mai  declansa strict la acele milisecunde impuse de logica SRS-ului +senzori de impact asta ar fi motivul de revizie la 8 ani ,insa nu se verifica acele capse de fapt ci logica SRS-ului,cu testerul VIDA .

Offtopic

Acum ,parerea mea  este ca odata  facut poc ,masina este pa din punct de vedere al sigurantei garantate de fabrica ,daca esti pretentios cu viata ta ,mergi mult pe autostrazi etc.

Altfel ,poti opta pe Sh-uri si important sa nu mai ai evenimente  ori sa fii atent.:ph34r:

La impact frontal doar cu centura pretensionata   dupa 70kmh este ...Banuiesc ca ai auzit pe la stiri de multi fara airbag-uri sarite la impact ,fie ele nu erau, fie nu stiu ce cauza...

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca o data facut poc e nasol pt viitor, dar totusi parca nu e asa rau in cazul asta, chiar daca au sarit airbagurile. Atasez niste poze cu masina, cu pagubele la caroserie, poate releva o mai buna idee asupra efectelor. Si eventual sa si explic pe scurt ce s-a intamplat. Pe autostrada, undeva la 130 km/h, depaseam un TIR, intr-o curba usoara dreapta, si intr-un moment de neatentie, distras fiind dar nu mai tin minte exact de ce, probabil am indreptat volanul fara sa-mi dau seama, si curba fiind la creapta si la asemenea viteza, am acrosat parapetul central. 

20180325_121954.jpg

20180325_121957.jpg

20180325_122006.jpg

20180325_122010.jpg

20180325_122016.jpg

20180325_122019.jpg

20180325_122024.jpg

20180325_122028.jpg

20180325_122032.jpg

20180325_122250.jpg

20180324_193514.jpg

20180324_193522.jpg

20180324_193526.jpg

20180325_121943.jpg

20180325_121946.jpg

20180325_121950.jpg

IMG-20180325-WA0009.jpeg

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o nimica toata.

Eu vorbeam  strict ,daca vei face partea electronica  "deploy off +airbag-uri Sh  asa fel incit daca ai mai repeta figura sau eventual ceva mai consistent (nu iti doresc) oare se mai declanseaza la fel de repede sau se declanseaza?!

In fine era o chestie in teorie dar practic nu stiu cine ar incerca insa se bazeaza pe ce ii  reface cutarica..

Este ca si cum ti-ai pune distributie  ce marca o fi sau SH, ca doar nu iti crapa cureaua tocmai tie.

Oricum la ce ai tu intra la dauna totala in UE-vest si refacind totul ,cu piese noi ,la reprezentanta sint costuri care nu renteaza.

Cind structura  masinii  are de suferit in mod deosebit  stiind bine ca structura sasiului are piese din otel pe clase  de duritate si nu pot fi  sudate  apoi "lautareste" si nu mai comentez mai mult ,atunci este inchisa de tot situatia.

Eu vorbesc onest cum sta treaba  si exceptez ca sint  masini care sint bombe pe roti indiferent de marca ,an de fabricatie etc.E doar parerea mea :)

 

 

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea este ca daca inlocuiesti airbagurile si gasesti pe cineva sa stearga dtc-ul de crash, ar trebui sa nu fie diferente la performanta de deployment. teoretic, unitatea de airbag ar trebui sa functioneze bine 10-15 ani im conditii de imbatranire a componentor interne. cel putin stiu ca se testeaza asta la OEM. capsa pirotehnica, caile de deployment si algoritmii din ecu sunt testat(e)i ciclic in timpul funtionarii de catre software-ul de airbag. daca apare vre-o problema ar trebui sa fie vizibila imediat. eu mi-as face griji mai mari de integritatea mecanica/electrica a airbagurilor sh pentru ca nu le poti testa. eu personal le-as cumapra noi chiar daca costa o caruta de bani.... viata este mai importanta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunoasteti pe cineva de incredere in zona de vest a tarii care poate rescrie calculatorul de airbaguri? Preferabil Timis, Arad, Bihor, Hunedoara, dar si mai departe e ok. Daca e nevoie, sunt dispus sa merg si la Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Aveti idee daca aripa stanga fata e aceeasi pt toate modelele din 2004 pana in 2012, sau s-a schimbat la faceliftul din 2008? Daca stiti si un cod pt V50 / 2009 ar fi minunat.

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 2008 este alta aripa, pentru ca sunt si alte faruri si alta bara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai rezolvat problema?am aceeasi problema si trebuie sa rescriu calculatorul airbag.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now