Sharky

Consum curent

20 posts in this topic

Va salut dragi colegi. O intrebare am si eu.

Detin un s40 2009 1.6d 109 cp. A inceput sa se incalzeasca foarte tare alternatorul avand si un zgomot, mai exact un fluierat. Am masurat consumul de curent cu motorul in relanti (avand faza scurta pornita si aeroterma pornita undeva la 2 liniute) si avea undeva la 50A. Cand luam viraj stanga dreapta crestea cu 10-12A, deci un total de 60-62 A. Este normal consumul asta de energie? sau e putin cam mult? Tin sa specific ca acel fluierat al alternatorului se aude cand accelerez foarte usor incalzindu-se foarte tare. Multumesc frumos si un paste fericit va doresc tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie un alternator nou. Eu zic sa nu astepti sa cedeze cel de pe masina si sa-l schimbi. Asa a inceput si la mine si dupa nici o luna am ramas cu masina in mijlocul drumului. Este un defect des intalnit la alternatoarele acestea de la Denso. Cod alternator: DAN 930.

Paste fericit!

PS. La pretul acesta mai ca as lua si eu unul de rezerva:

https://www.autokarma.ro/alternator-dan930-denso

 

Edited by Dumi81
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In continuare: pentru ati face o idee cu privire la consumul de curent, la 60 Ah ai un consum de aprox. 720W, fara a lua in seama pierderile. Aici trebuie sa iei in considerare toti consumatorii si redresarea acumulatorului. Daca ai masurat 50 Ah dupa pornire la scurt timp, nu este relevant, mare din acest curent este absorbit de acumulator.

Cum ai masurat curentul livrat de alternator? Ai un clampmetru/ampermetru in CC?

Concluzia este cea din primul mesaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi Dumi81, o sa cumpar un alternator de la bosh. Poate acelea sunt mai de doamne ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tinut 9 ani cel de pe masina (si in cazul meu), eu zic ca daca iei tot Denso ( masina a venit echipata cu acest model) cel putin 5 ani nu vei avea probleme. Daca schimbi producatorul ai grija sa iei tot de 150 Ah, altfel va trebui sa umbli in softul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe masina aveam de 150. Mi-a cazut in drum si la dezmembrari aveau doar de 120 Ah. NU am intervenit asupra soft-ului si totusi functioneaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dumi81alternatorul din link-ul dat de tine : https://www.autokarma.ro/alternator-dan930-denso merge si pe un S40 2.0D din 2007 ? Ma refer ..nu la amperaj neaparat...la ei pe site la masini compatibile apare doar 1.6 si v50 2.0D

Nu de alta dar trebuie sa il schimb si eu, a inceput sa fluiere de ceva vreme cand accelerez. In ce priveste partea de amperaj, asta e de 150 A iar eu pe masina am de 120 A. Softul la primus...care sa rezolve problema este 160 RON.

merita sa pun unul de 150 + diferenta soft, sau sa pun de 120A  cu cat a venit din fabrica?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca softul trebuie sau stie sa faca diferenta intre ce consum de curent maxim (dat de  fabricant )si la cit sa il dimensioneze (vezi CEM)pe noul alternator prin tensiunea de excitatie incit sa mentina constant-optim  curentul de incarcare pentru baterie ,respectiv curentul pentru consumatorii de facto ai autoturismului.

Totusi, acel soft nu cred ca o fi fost creat degeaba.:)

 

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nu puneam la indoiala necesitatea softului, intrebarea este daca merita ( adica dpdv al fiabilitatii, rezistentei in timp) sa pun unul de 150A + soft in loc sa pun cel cu care a venit masina, de 120 A, care poate e subdimensionat, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur merita, se poate monta si pe 2.0 D. 1.6 D si 2.0D  au acelasi model de alternator. Nu prea am auzit pe Volvo de alternator de 120 Ah, pe Focus 1.6 Tdci era instalat frecvent alternatorul de 120 Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel de 120 Ah montat de mine era de pe Focus. Ideea e ca sunt la fel de problematice si cele montate pe Volvo ca si cele de pe Focus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/7/2018 at 11:42 AM, Sharky said:

 

Update

Am schimbat alternatorul tot cu Denso de 150. Zgomotul a disparut, iar acum poti tine mana pe el, nu mai este asa fierbinte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sharky deci tu tot de 150 aveai si inainte, nu ? Din curiozitate, te rog sa imi spui si  ce pret a avut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot de 150 aveam. Pretul alternatorului Denso 150 cod :DAN 930 a fost 660 lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu mai inteleg nimic. Am postat mai sus un link cu pretul alternatorului de 522 ron, iar voi le cumparati cu 660? Nu fac reclama nimanui, dar va dau banii afara din casa?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveam nevoie de masina si am preferat sa il cumpar din cel mai apropiat loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca veni vorba de alternator. Am masurat curentul bateriei care indica 12.4v cu multimetru (am si un tester de la Lidl care indica 12v dar nu e pe lumina verde), cu masina oprita. Cu ea pornita, indiferent the load, e undeva la 14.6V, e OK? Nu stiu de cati Ah e alternatorul meu.

 Pe un  site zicea ca valorile trebuie sa fie urmatoarele:

masina oprita -> 12-12.5v

masina pornita -> 13,5 - 14v

masina pornita cu: luminile aprinse, lumini, incalzirea... -> 12,8 - 13.8V

Eu nu ma incadrez in cele descrise. 

Edited by emy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la 15V este ok. Nu conteaza capacitatea alternatorului, aceasta nu influenteaza tensiunea. Alternatorul poate avea 40Ah sau 200Ah, tensiunea de incarcare trebuie sa fie in intervalul 13.5-15V.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Dumi81 said:

Pana la 15V este ok. Nu conteaza capacitatea alternatorului, aceasta nu influenteaza tensiunea. Alternatorul poate avea 40Ah sau 200Ah, tensiunea de incarcare trebuie sa fie in intervalul 13.5-15V.

 

 Multumesc de raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor ! Tensiunea de incarcare corecta (cu motorul pornit ) este intre 13,8v si 14,4v. Sub aceasta (13,8 ) nu incarca si la pornirea mai multor cosumatori tensiunea scade mult...iar peste 14,4v  se va " sulfata " foarte repede acumulatorul (se va evapora lichidul din acumulator, si se va forma cristale de sulfat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now