Posted 13 Jul 2011 · Report post Dar sa stii ca ESP-ul nu are nicio treaba cu problema de fluctuatie a puterii motorului, este un echipament benefic pentru siguranta si confortul pasagerilor. Altfel, este foarte posibil ca ESP-ul sa fie decuplat si de aceea ramane aprins in bord. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Aug 2011 · Report post Tu ai acum efectul placebo. Ca la homeopate. Problema ta nu era egr ul. Mai mult ca sigur ca si cel vechi se putea curata. Ar fi trebuit sa incerci un test de pompa inainte. 100 lei versus 1800. Si sa le bagi egr ul vechi pe gat. Poate se curata. Si partea cu lipsa de putere nu e deloc normala. Cum sa fie normal sa simti in depasire ca nu mai trage masina? Pompa era slabita. L-am schimbat. Si tot nu asta este problema. Deci, pana acum: injectoare curatate(cica functioneaza la parametri normali), turbo curatat, EGR schimbat, pompa de inalta schimbata. Fata de inceput, acum am si in viteza 1-a la accelerare normala intre turatiile 1600-2200 am intrerupere de accelerare de 2, 3 ori. Cand, cum. Ca si cum ar muri motorul. Cum faceau daciile pe vremuri de la benzina murdara sau ceva duze infundate... Dupa aia revine si trage normal. Asta in viteza 1 a aparut imediat dupa ce a fost curatat turbo si schimbat EGR. Ceva idei? Ce sa mai incerc? Multumesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Aug 2011 · Report post In general pompa se repara. Doar in cazuri extreme se schimba. Cum adica era slabita? Cand au dat o jos au verificat si prinderea pe axa cu came. E o roata dintata acolo si daca e uzata scapa din turatie. Mergi la un service care are experienta pe tipul asta de motor. Daca stie e imposibil sa nu ii dea de cap. Mergi la o reprezentanta in ultima instanta. Iesi mai ieftin decat sa schimbi jumatate de motor cu un mecanic care o ia pe ghicite. Macar acolo incercai o alta pompa si nu o schimbai daca persista defectul. Bafta! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Aug 2011 · Report post In general pompa se repara. Doar in cazuri extreme se schimba. Cum adica era slabita? Cand au dat o jos au verificat si prinderea pe axa cu came. E o roata dintata acolo si daca e uzata scapa din turatie. Mergi la un service care are experienta pe tipul asta de motor. Daca stie e imposibil sa nu ii dea de cap. Mergi la o reprezentanta in ultima instanta. Iesi mai ieftin decat sa schimbi jumatate de motor cu un mecanic care o ia pe ghicite. Macar acolo incercai o alta pompa si nu o schimbai daca persista defectul. Bafta! Crede-ma ca am fost la reprezentanta... La Debretin si la Oradea. Nici una nu stie ce poate fi... Dupa aia am ajuns si la alti "mesteri". Pentru ca nu stiu pe cine as mai putea intreba... Ascult pe oricine... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Aug 2011 · Report post Fa un test in mers si vezi direct unde e buba, de la alimentare cu motorina sau cu aer . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2011 (edited) · Report post Din pacate nu EGR-ul a fost. Cel putin nu numai... Simptomele sunt mai mici, adica se simte mai putin, dar se simte in continuare. La accelerare mai in forta, de ex in cazul unei depasiri. Dar cu simt, nu pedala la fund sa omor motorul. Nu mai incearca cineva cu motor de 2.0? Nu o fi un comportament normal? Deci in vitezele 4-5-6 la turatia de 2600 este o lipsa de putere pentru o fractiune de secunda. Ca si cum ar trece un tir langa mine, cum au mai spus altii. In viteza 5 se repeta la 2600 si pe la 2750 rotatii. Toata disctractia de EGR m-a costat 1800 ron inclusiv TVA. Cica oricum era pe duse... Se bloca pe deschis, asta am vazut. Adica nu se inchidea inapoi automat, trebuia impins un pic. Si era negru peste tot, si unde nu trebuia. Deci subiectul ramane deschis din pacate. Melak S-a gasit!!!! Era ceva valva(sper ca il numesc bine) care regleaza presiunea turbo. Acum merge bine, nu am nici o intrerupere de forta. A costat 300 ron. Ma bucur ca l-au reparat, pentru ca eram deja disperat... Edited 19 Sep 2011 by melak Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2011 · Report post acum poti merge la mecanicii care ti au luat 1000E pe tot restu si sa le zici.km multi fara intreruperi de putere Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2011 (edited) · Report post melak salut,poti sa-mi spui si mie ce fel de valva?masina mea are aceleasi simptome pentru o verificare exact la subiect.multumesc! Edited 19 Sep 2011 by cosmin Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2011 · Report post Valava control turbina, este o piesa rosie din care ies furtune de vacum si are o mufa electrica, in functie de motorizare se afla langa filtrul de aer sau sub masina la 1.6D . Melak era mai ieftin sa vii la Bucuresti pt o diagnoza . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2011 · Report post Bogdane, valva despre care vorbesti este cea prinsa de carcasa de plastic de la baterie? Intreb pt ca am scris si eu intr-unul din topice despre un simptom asemanator cu acesta si poate asta e rezolvarea si la mine...Nu face des, din cand in cand si am observat ca face de obicei cand sunt temperaturi mai ridicate afara sau poate m-i se pare mie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2011 · Report post Uite aici o poza care face cat 1000 de cuvinte Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2011 · Report post larahau salut. La fel face si amea cind vin in ro.vara parca o apuca lenea trage cind este motoru rece dupa care mai pierde din forta si asta numai la temperaturi ridicate. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2011 · Report post lipsa de oxigen + poluare+ caldura+ praf=romania ia vezi prin austria chiar si vara face la fel? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2011 · Report post Sunt 2 valve de control turbina. Cel putin la 2.0D. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Sep 2011 · Report post Uite aici o poza care face cat 1000 de cuvinte Asta este cel din poza. Naiba s-o ia... Diagnoza s-a facut de nenumarate ori. Nu a aratat NIMIC. Si am fost la reprezentanta, nu la colt de strada. Acum tot la ei l-au testat in mers cu o scula, pe care CULMEA nu a dat eroare. Dar a observat omu', ca la manifestarea erorii in grafica de functionare are o valoare iesita din comun. In baza acestei valori am comandat piesa. Cand am mers sa-l schimbe, l-a pus din nou pe testerul original de Volvo, si de data asta a aratat eroarea (acum prima data). Scria acolo, nu stiu cat de reala este aceasta informatie, ca aceasta valva are o diferenta de functionare mai mare de 30%. Pe asta eu o interpretez ca functiona cu sub 70% din valorile normale. Pana la 70% nu a dat NICIODATA eroare. Aici mie personal mi se pare (daca am judecat bine, poate cei care se pricep ma corecteaza) ca este inacceptabil ca o scula originala Volvo (Vida etc...) sa dea eroare cand o piesa functioneaza sub 70%. Si vreau sa spun ca piesa respectiva nu functioneaza in parametri normali de 1 an. Ca atunci s-a manifestat prima data problema. Deci Eu timp de un an am mers cu Ea (masina nu m-a lasat pe drum nici acum), sesizand ca este o problema, dar problema nu a fost identificata de testerul Volvo, pentru ca parametrii de functionare nu au scazut sub 70%. Puteau si ei (cei de la Volvo) sa-l seteze sa se sesizeze pe la 85%, nu? Asa poate m-au fi scutit de ceva nervi... Oricum nu am fost obligat sa il repar, ca masina mergea. Dar nu asa cum trebuie! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Sep 2011 · Report post Nu e chiar asa, scula permite test in mers iar acolo se vede clar ca valva VNT sta la o anumita valoare iar presiunea de turbo este deviata, este banal. Trebuie doar experienta si un pic de IQ. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 May 2013 · Report post Salutare, Apar si eu o problema pe care am mai intalnit-o pe forum si cel mai bine in acest topic. Detin un Volvo V50 1.6D din 2008, 198.000 km De aproximativ o luna, la un drum de Germania, in timp ce ieseam din parcare pe o autostrada si "am calcat-o" peste 3000 rot/min (motorul era cald, facusem doar o pauza de 10 min), mi s-au aprins in bord becul de la DSTC, ma si anunta ca este dezactivat (nu inteleg ce legatura are cu problema de motor), precum si becul de la motor cu mesajul "Verminderte Motorleistung", ceea ce cred ca in traducere ar fi "putere motor redusa". Urmarea e ca motorul nu mai trage si e nevoie sa-l opresc si repornesc. De atunci, s-a mai intamplat de 3-4 ori si pe autostrada si in tara. Problema e ca nu am reusit sa-mi dau seama cand se declaseaza, cateodata la 3000 rot/min, la 130-140 km/h, alteori la 2500 rot/min, la 100km/h...nu e o regula. Am fost la reprezentanta, au pus tester-ul si mi-au zis ca au detectat o scapare de presiune la unul dintre injectoare, plus ca a ramasa inregistrata o scadere de presiune in turbina (in trecut). // Mentionez ca turbina a fost reparata cu cca 2000 - 3000 km in urma (la Brasov, schimbat tot in interior si pastrat doar carcasa). Revin la reprezentanta, mi-au schimbat furtunul de retur de la injectoare si mi-au sters eroarea de la turbo, sperand ca totul va fi ok. Bineinteles ca iar am patit-o de cateva zile si m-am dus din nou la ei...Au pus testerul, au fost in probe cu ea si mi-au zis ca masine merge beton si ca testerul nu da nici o eroare...ar fi aparut ceva cu galben totusi la presiune scazuta in turbina, dar daca nu e cu rosu inseamna ca nu e defect nimic. Mi-au zis ca acest lucru s-ar putea datora electrovalvei de la turbo, dar n-are rost sa o schimb, pt ca daca ar fi defecta ar aparea in test. Oricum, sfatul lor a fost ca pot sa merg linistit cu masina fara nici un risc...(probabil au omis "taierea" acceratiei intr-o depasire mai la limita...) Sa fie oare aceasta electrovalva problema si la mine, sau poate fi si filtrul de particule, senzorul de la debitmetru...? Ce-mi recomandati sa fac? Mersi mult! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2013 · Report post Plin de profesionisti in tara asta, problema ta este de la suprapresiune adica presiune prea mare nu de la presiune prea mica, tu o calci si face peste 2.5 bari presiune absoluta iar daca aceasta presiune ramane mare un nr de secunde (10 secunde) atunci motorul intra in protectie si apre in bord eroare de DSTC si de motor in functie de versiunea de soft (cu update sau fara) . Trebuie sa faci un test in mers si sa vezi daca in treaptele 3,4 si 5 nu face suprapresiune, in mod normal trebuie sa ai 2.5 bari numai ca varf de presiune (overboost) iar normal trebuie sa ai 2.2 bari presiune sustinuta. Daca tu ai peste 2.5bari presiune sustinuta atunci vei sparge galeria de admisie iar aia costa peste 1000 lei . DPF-ul este efect nu cauza, ala nu strica nimic el este stricat de altele . Recomandarea mea este sa gasesti niste profesionisti . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2013 · Report post Mersi mult de raspuns! Cam care ar putea fi cauza acestei suprapresiuni, are ceva legatura cu schimbarea turbinei? Ai cumva ceva colaboratori in zona TM, pentru o diagnoza? Seara faina! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2013 · Report post Trebuie cineva sa stea de masina ta si cam atit.Manopera costa si probabil avind de lucru nu sta o zi intreaga sa ti-o bibileasca pt. 100-150 ron.Un particular sta ca nu are ce face si treb sa cistige bani oricum,pe cind un service are timpi de normare si pa.Nu sint buni sau crezi tu ca nu sint buni ,atunci mergi la altii. Si galeria de admisie nu se sparge la presiune descrisa de mai sus dar aici pe forum gasim de toate . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2013 · Report post Si galeria de admisie nu se sparge la presiune descrisa de mai sus dar aici pe forum gasim de toate . E nu, uite ca s-a spart la mine. In coltul din dreapa spate. Si ghici ce!? Aveam 2,5 bari :) Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2013 · Report post Nu contest ce ai patit dar nu este regula ,asta era de inteles ce am vrut sa spun.Si la cite belelele , din ce am citit din comentariile tale mai demult (vizita in service Primus) lovita parca ,posibil orice si mai ales daca din motive varii a fost un mic cobai ,vrei nu vrei , ca sa ti-o pui la punct anterior.Galeria se fisureaza la imbinari daca a fost pocnita un pic si nu mai este decit un pas.Ori ai pus turbina mai mare ceea ce nu este recomandat daca nu stii ce si cum. Sint sigur ca iti merge bine acum masina dar nu este o regula sa crezi ca ,daca ti-a crapat tie crapa la toti .Ai avut ghinion de nesansa cum e vorba. Dar in fine.Fiecare stie ce stie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 May 2013 · Report post @v50saphir Ai dreptate, nu contesta nimeni nimic, numai ca...s40-ul 2006 nu a fost lovit niciodata frontal si nu avea de unde sa fie fisurata galeria. A facut poc de la prea multa presiune, cum bine spui nu e regula sa se sparga la toata lumea, dar daca merge mult timp cu 2,5bari sunt convins ca o sa se sparga. La mine a bubuit la o plecare lenta de la semafor. PS: cu s40-ul din 2004 (model cum are popey) am avut un accident frontal dar nu a rezultat decat bara fata, armatura si capota revosita in comparatie cu cealalta masina implicata. Toate cele bune! Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 May 2013 (edited) · Report post Si la mine la C30 a fost sparta galeria si ghici ce tot de la prea multa presiune, deci ce zici Saphir de asta?, deja 2 cazuri si mai sunt si la D5-ul nou biturbo problemele astea tot de la presiune prea mare . A si inca ceva, probabil ca trebuie sa intre motorul in protectie de la presiune prea mare dar la 1.6D protectia intra prea tarziu, mult prea tarziu .A si inca ceva, la 1.6D nu poti sparge galeria din accident pt ca este prea in spate in comparatie cu D5-ul de exemplu, adica tre sa spargi motorul ca sa ajungi la galerie . Edited 18 May 2013 by Bogdan G Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jun 2013 · Report post Salut, Revin cu o intrebare...aparent stupida. Dupa experienta fara rezultate la reprezentanta, am fost la un mecanic care mi-a zis ca pb s-a putea sa fie de la furtunele de vacuum sau vreun fir intrerupt. A verificat vacuumul si zice ca e ok, a observat doar ca tija de la turbina nu are o cursa regulata si parca agatza la un punct. Mi-a schimbat tija si mi-a zis sa probez masina 1-2 saptamani sa va daca mai face figuri. Si acum noua nelamurire...mecanicul mi-a zis ca masina mea e "moarta" in treptele 1-2, adica nu are deloc cuplu si cu siguranta e o pb la turbina, vreo valva, probabil montarea distributiei, injectoarele...pot fi mai multe cauze. El facea comparatie cu un Golf II fara turbo care porneste mai "suparata" ca masina mea si ca la motor de 1.6D cu 109 PS nu are voie sa mearga asa. Masina merge asa de cand am luat-o, 2011 - 145.000 km (acum am 200.000) dar m-am obisnuit sa o tin din ambreaj, mai ales intr-a doua. Si in fine, intrebarea pt cei care au masina asta sau au avut de-a face cu ea...e normal sa fie asa slab cuplul la modelul asta? De exemplu, daca merg la relantiu cu a 2-a si calc acceleratia de tot, dureaza secunde bune sa schiteze ceva si de multe ori trebuie sa ies cu 1-a din intersectii, chiar daca sunt in miscare (tot timpul e nevoie sa calc ambreiajul) Ca si comparatie, mai am un Golf IV, 1.9 TDI cu 101 PS, care intr-a doua ma baga in scaun, la aceeasi turatie de 1400 - 1600 ture. Ideea e ca la V50 nu simt deloc momentul in care intra turbina, se intinde constant, fara clickul pe care-l da turbo-ul in mod normal. Oare atat poate motorul sau o fi vreo problema? Mersi! Share this post Link to post Share on other sites