Posted 24 Jun 2008 · Report post Incep prin a spune ca sunt extrem de dezamagit. Azi dimineata colegul meu a avut un accident cu masina lui (S40 2007). Nu a acordat prioritate intr-o intersectie nesemaforizata si fara vizibilitate, fiind lovit in lateral de un Fiat si intoarsa toata masina la aproape 180 de grade. Fiatul a avut 105km/h conform primelor estimari. Vina e impartita, e clar, cel cu Fiatul avand mult peste limita legala si pe trecerea de pietoni....Avea carnet doar de 2 luni si asa cum am mai spus si o repet, acceleratia se invata prima si frana mult prea tarziu....Dar asta e..... In fine, am asistat la accident nimerindu-ma in zona aia. Volvo, asa cum veti vedea in poze este PRAF (lonjeroane iesite, o parte a motorului a zburat pe jos, Ecu era pe jos, radiatoarele erau pe jos bara la dracu in praznic...bateria la fel....), iar fiatul avea doar farul drept spart si aripa dreapta sifonata mai mult. Am asistat la ceea ce se poate numi "O DEZAMAGIRE IN MASA". Imediat s-a adunat lumea si TOTI, absolut TOTI vociferau: "Incredibil ce slab e VOLVO...", "Volvo nu mai e ce a fost!..."," Asa le trebuie daca au fost vanduti la Americani!...." etc. Nu s-a deschis nici un airbag, colegul meu a fost extrem de norocos ca avea centura, ca altfel zbura din masina la ce soc a fost. Va spun sincer ca eu cand am auzit zgomotul ala de fier contorsionat si scartait de roti, am inceput sa tremur instant. Primul lucru a fost sa las masina unde era si sa fug sa vad daca e bine colegul meu. Oricum sunt dezamagit, colegul meu e hotarat sa dea VOLVO in judecata pentru airbaguri (va face o expertiza impartiala la alte firme), a fost la un pas sa moara SI SINCER ASTA NU E LOVITURA FARA SA SE DESCHIDA AIRBAGURILE. In fine, la cateva minute dupa ce am vazut ca nu sunt raniti, m-am dus si la cel cu Fiatul care era intins pe jos si plangea langa masina. Era socat ca si-a lovit masina. Am incercat sa-l calmez, l-am luat in brate barbateste...dar omul tot socat era....Asa cum am zis, avea masina de doar 2 luni...si ii parea rau dupa ea....I-am zis sa se linisteasca ca daca a lui ar fi aratat ca si VOLVO, facea infarct??? Poate sunt subiectiv (si stiu ca dinamica accidentelor e ciudata) concluziile le trageti singuri.... Oricum mi-au dat si mie lacrimile cand am vazut ca s-a distrus inca un Volvo... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post E bine ca n-a patit nimic...cel mai important, in rest, de ce n-au sarit airbagurile? de ce volvo arata in halul ala pe langa fiat?Ce s-a intamplat? Care-i motivul???Sunt extrem de dezamagit!!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Am vorbit si cu Midnight. Eu am presupus ca din cauza ca a sarit bateria nu s-au deschis, dar Alex zice ca trebuiau sa se deschida inainte de asta....Oricum omul e hotarat sa faca expertiza airbagurilor. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post daca n-ar fi postat de tine nu as fi crezut.... ce draq de fiat e ala??? S-a dus Volvo oare?! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post NU POT SA CRED!! Airbagurile au de regula niste senzori postati in bara, deci inaintea bateriei se loveau acei senzori care deschideau airbagurile. La socul ala trebuiau sa se deschida neconditionat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Pai are lonjeroanele iesite afara, e clar ca nu mai faci masina din aia. Uite ca nu stiu ce fiat era, trebuia sa fac poze si din spate dar pe moment nu m-am gandit Oricum incredibila reactia oamenilor vis-a-vis de VOLVO. Si politistii au zis ca vor nota pe proces viteza aluia cu Fiatul si faptul ca nu s-au deschis airbagurile la Volvo. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post They don't make them like they used to... E tot ce am de spus Fiat-ul e un Grande Punto dupa cat se vede Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Din cate vad eu Fiatul este un Punto sau Grande Punto cum drak le zice acum la modelul ala si este la clasa C-30 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Am vorbit cu colegul meu. Fiat Linea era.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Hai sa nu ne pripim. Daca ne uitam putin pe forum prin sectiunile dedicate o sa vedem alte accidente in care au fost implicate masini Volvo, iar sistemele de siguranta au functionat bine si pasagerii nu au patit mare lucru. In orice caz pana la expertiza putem face doar speculatii si oricare ar fi concluzia nu o sa-l consoleze pe colegul lui Alin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post @alexb Relevanta ramane aceasi: Masina de 23.000E vs. masina de 12.000E. De ce ai cumpara una mai scumpa cand una mai ieftina isi face treaba mai bine? Si daca nu as fi insistat si eu sa-si cumpere Volvo poate nu ma simteam asa aiurea....A vrut sa-si cumpere Dodge de prima data....Sigur Volvo nu mai vrea....Indiferent de rezultat a trecut razant pe langa "doamna cu coasa" iar airbagurile au tacut malc! (lasand la o parte faptul ca se vede clar diferenta de rezistenta la masini). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post De ce Volvo-ul e facut praf si Fiatul, nu? Cred ca e fizica pura. Banuiesc ca energia cinetica a fiatului era foarte mare de vreme ce avea viteza si a spulberat Volvo-ul care statea pe loc. Cred ca are putina logca. Daca era invers, nu cred ca fiatul arata mai bine decat arata acum Volvo-ul, ba din contra!Eu refuz sa cred ca Volvo ar avea probleme. Daca e ceva normal ca airbag-urile sa nu se deschida? Hai sa luam in calcul si varianta asta. Masina dupa momentul impactului a efectuat o miscare de rotatie de 180grade. Nu a fost un "impact obisnuit", cred eu. Poate unghiul de lovire era prea mic in momentul activarii senzorilor (nu momentul impactului) si atunci senzorul "a luat decizia de a nu mai activa airbag-ul pentru a nu leza soferul care in acel moment nu se mai afla in pozitia normala datorita fortei centrifuge. Daca e vreun fizician pe aici poate ne explica cum ar fi fost posibil. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post sint uluit !...Oare dupa 850-ul meu nu s-au mai facut masini adevarate ?...Foarte, foarte ciudat. Acum stim ca bordul si electronica sint made in Taiwan, dar chiar asa ?...Nu a mai ramas decit marketing-ul si renumele de SIGURANTA la aceasta frumoasa marca ? Mare pacat ca s-a distrus in asa hal, ma uit la poze si nu-mi vine sa cred, parca as vedea un logan nu un Volvo... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Mai baieti nu va suparati pe mine dar mai cititi si voi cate ceva despre principiul de functionare al AIRBAG-urilor. Dupa ce studiati bine o sa intelegeti de ce NU au sarit AIRBAG-urile . PS> nu exista nici un senzor montat in bara PS2> framedraw a explicat foarte bine Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post @framedraw. Varianta ta e plauzibila pana la un punct. F=m*a, v=d/t, a=v*t(vectorial). S40 a preluat acceleratia Fiatului dar in acelasi timp Fiatul a avut o deccelerare egala in modul cu acceleratia imprimata volvo-ului. Pana aici totul corect, variabila ramane ciocnirea, care nu este una elastica ci plastica unde forta rezultata din transferul energiei cinetice este disipata sub o valoare de cos(alfa), 90 de grade in cazul nostru. Dar traectoria Fiatului a ramas acceasi, ceea ce inseamna ca socul transferat de Fiat nu a fost total, o parte ramanand in energie cinetica. Ca si concluzie, daca dai cap in cap cu cineva, rezista cel mai tare indiferent care loveste primul. Singura explicatie este ca Fiatul a avut socul amortizat de roata dreapta (cauciuc), ceea ce nu explica insa deformarile lonjeroanelor la Volvo. Daca era numai tabla, de acord dar se vede clar cum a fost mutat TOT botul masinii. Cam asta a fost aici. Iar airbagurile sunt comandate de senzorii din lonjeroane....care nu prea au mai ramas.... si mufele erau iesite din senzori. "SensorsThe collision sensors for the SRS/SIPS system (5) are located in the B-posts, C/D-posts and in the SRS control module. These control all the components in the SRS/SIPS system (4 airbags, 2 inflatable curtains, 5 seat belt tensioners).Never install car accessories on or beside the sensors.Signal communicationThe sensor modules for the pyrotechnical components are located in the bodywork.They can be triggered by a blow to, or pressure on, the bodywork. If the acceleration on the sensor is sufficiently high the sensor(s) will transmit a signal to the control module. The control module transmits an activation signal if the signal from the sensors has been sufficiently high or long-lasting." Pentru o concludenta mai mare studiati si raportul expertilor in cazul Tinu in care se explica cum functioneaza airbagurile!Omul din masina a dat cu capul in geam si a ramas in interior datorita centurei de siguranta. Altfel zbura de pe scaun la pesta 100km/h la cat a fost lovita masina. Airbagurile tip cortina se deschid si la impact frontal, sau altul decat lateral. Era oportunitatea perfecta sa le deschida... Sunt poze pe net cu volvo S60 lovite Frontal si s-au deschis toate airbagurile, chiar daca senzorii de soc la cele tip cortina sunt in stalpii de la usi. Am zis, pot fi subiectiv, dar socat tot raman de cum a ajuns masina dupa accident. Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni si nici sa incerc sa va conving ca e rau S40, concluziile le trageti si singuri. Referitor la pozitia senzorilor atasez poza cu locatia lor. Poz. 6, in capetii lonjeroanelor care asa cum am zis nu mai sunt - se vede clar!!!!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Dincolo de toata polemica de pana acum (extrem de constructiva si de utila, de altfel) cineva sa priveasca interiorul lui S40. Masina este gandita sa protejeze viata soferului, nu sa ramana intreaga dupa ce primest eun impact la peste 100 km/h. Deci..interiorul, din ce se distinge din poze, este intact. Restul e poveste. Unghiul din care a intrat, energie cinetica, cauciuc care a amoritzat...explicatiile pot fi cu sutele si tin efectiv de fizica. Masina s-a deformat ca la carte...asadar, inca o stea pt VolvoBest,H Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post @godfather daca e sa ne luam dupa manual "Caroseria autovehiculului poate fi deformatã considerabil în urma unei coliziuni fãrã ca airbagurile sã fi fost declansate. Mai multi factori, cum ar fi rigiditatea si masaobiectului lovit, viteza autovehiculului, unghiul de impact etc., influenþeazã modul de declanºare a diverselor sisteme de siguranþã ale autovehiculului." ai dreptate! Dar daca facem o comparatie cu Fiat....imi pare rau dar a iesit cel mai bine din impact.... Oricum as fi curios sa aflu o parere neoficiala de la tine despre dauna....Intra total ori ...se poate repara? Stiu sigur ca in Germania, daca masina a suferit avarii la structura de rezistenta, esti obligat sa renunti la ea. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Nu mai retin unde am citit.Era vorba de modul in care se construieste caroseria.In structura ei sunt mai multe tipiri de otel,cel mai dur e in "cusca"(locul pasagerilor),iar la extremitati este mai moale ,tocmai pentru a se disipa energia de la eventualele impacturi pana la habitaclu.Asa se explica deformarea mare a masinii.Uitati-va bine ca doar botul masinii e praf! Restul e ok.Din acest punct de vedere zic ca masina s-a comportat excelent;ramane de vazut ce e cu airbagurile...E posibil sa nu fi primit comanda de la computerul de bord,care a socotit ca nu e necesar...dar nu sunt in masura sa comentez asta;am citit ca au mai fost probleme cu deschidera airbagurilor la ultimele generatii de volvo. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Ca si concluzie, daca dai cap in cap cu cineva, rezista cel mai tare indiferent care loveste primul.Sunt de acord cu tine doar ca "tare" poate fi inlocuit cu "energie cinetica" Nu stiu daca e cea mai buna comparatie dar imi aduc aminte ca am vazut, pe discovery parca, o instalatie de taiere pe baza de jet de apa care, avea destula presiune la iesire incat sa taie pur si simplu orice. Posibil sa gresesc dar cred ca un obiect moale, burete de exemplu, care circula cu viteza luminii, ar trece "ca prin branza" printr-o placa de lemn cu mult mai dura decat el. Raman la ideea ca masinile noastre sunt extraordinare! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post volvo s-a comportat excelent. habitaclul a ramas intact salvand inca o viata . masina e proiectata atat de bine incat nici macar nu ai nevioe de airbaguri. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Off topic: Se taie si OTEL cu jet de apa! Aia de la American chopper au asa ceva. Cred ca Godfather ne-a luminat si e cel mai in masura sa concluzioneze.On Topic: Am vorbit acum cu colegul meu. E in mare belea. Asiguratorul nu-i accepta dauna totala si in plus vrea EXPERTIZA DE LA UN ATELIER LOCO, nu reprezentanta! I-am zis clar sa o duca la reprezentanta, E MASINA NOUA sa nu accepte decat service VOLVO. O sa aiba surpriza cei de la asigurari cand o sa vada evaluarea de peste 100% (mama lor de asiguratori, stiu numai banii sa-i ia. Masina e noua eu nu as mai accepta reparatii la lonjeroane, am trecut prin asta cu Fiatul si stiu clar ca masina nu mai scoti din aia veac!) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post spune-i colegului tau sa-si ia gandul de la alta masina in afara de volvo. el chiar nu observa ca e teafar si nevatamat? chiar i-as recomanda un s80 unde se va sinti ca sultanul bruneiului. da-le dracului de airbaguri- o masine buna nu are nevoie de ele! fapt dovedit! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post La cum arata masina, e dauna totala, parerea mea. Nici un asigurator din lumea asta nu te poate conditiona sa-ti faci constatarea la un anumit service.Best,H Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Eu sincer nu mai am curajul sa-i recomand nimic. Ma simt si asa vinovat ca naiba.....Poate e el si subiectiv ca nu e chiar lejer sa fii lovit cu peste 100km/h, socul psihic tot ramane, dar eu o sa tac malc! Singurul sfat care il mai sustin este sa nu accepte reparatia daca mai vrea o masina buna......Multam` Horia! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jun 2008 · Report post Am mai postat odata dar toata povestea s-a pierdut in drum spre baza de date a forumului.Scurt si la obiect: 1. Masina s-a comportat asa cum a fost desenata sa se comporte. Daca se dorea ca masina sa nu se deformeze va invit pe youtube si dati un search " Top gear Smart Crash Test" si ganditi-va putin la ce se intampla cu soferul acelei masini.2. Toata filosofia volvo se bazeaza pe prevenirea accidentelor , respectiv diminuarea urmarilor lor asupra pasagerilor. NU ASUPRA MASINII. Fierul e fier, dar cu oamenii nu te joci.Daca respectivul posesor nu e multumit de urmarile accidentului, imi pare rau pentru el, dar eu in locul lui as fi bucuros.Offtopic: http://www.protv.ro/filme/imprudenta-la-volan-si-viteza-excesiva-fac-din-nou-victime.html?id_file=55807#55807Volvo circula cu circa 100 km/h , VW Passat cu 140km/h.Un client de-al nostru a patit-o sambata seara. El era in stare grava pana ieri si asta doar pentru ca nu a purtat centura de siguranta. Primul Volvo XC90 al dansului a ajuns dauna totala acum un an sau doi ... asta este al 2-lea facut dauna totala. Astazi l-am sunat si era fericit ca in 2 zile iese din spital si primul drum il face spre Volvo unde ar dori sa ridice un alt XC90 de pe stoc.Am uitat sa va spun ca saptamana trecuta trebuia sa ridice un S40 de la noi, dar a preferat sa amane pentru saptamana asta.Intrebare: Credeti ca acest client o sa cumpere vreodata o marca americana? Asta sa nu spun ... "Volvo.For life."Concluzia mea.... unii invata mai devreme, altii mai tarziu.Toate cele bune. Share this post Link to post Share on other sites