Guest budulan

Accident al unui coleg de-al meu - Volvo S40 vs Fiat

104 posts in this topic

Masina s-a comportat foarte bine. Structura din fata si din spatele unei masini are forma de patrat. Habitaclul in schimb este o cusca formata din mult mai multe elemente de ranforsare: stalpi, lonjeroane si traverse. Nu comparati un impact lateral asupra habitaclului cu unul asupra partii din fata sau din spate.

Daca se aplica o forta de impact asupra laturii unui patrat la 0 grade acesta nu are aproape nici un fel de rezistenta. Exact ce s-a intamplat aici. Alegerea fabricatilor pentru o astfel de structura nu este intamplatoare deoarece aceasta absoarbe si energie foarte multa. Un astfel de impact tot timpul va genera un efect de rotatie, care este redus de o astfel de structura. Se reduce bineteles si acceleratia initiala care este foarte periculoasa.

De ce nu s-au deschis air-bag-urile? Tot din acelasi motiv. In cadrul unei miscari de rotatie trunchiul sta pe loc sustinut de centura pe cand membrele si capul dupa un mic de moment de pastrare a pozitie initiale, sunt supuse unei acceleratii puternice dupa care incep sa se deplaseze de langa centrul axei pozitiei initiale a corpului (miscare centrifuga). Cum ar fi ca un obiect in miscare sa fie lovit si sa-i mai fie schimbata odata directia si forta de deplasare de un sistem pirotehnic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pedala, pana acuma, dupa parerea mea ai explicat cel mai bine!

din pacate eu din toata fizica, am ramas numai cu legea lui om. (esti om cu mine, sunt om cu tine!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am vrut sa mai nasc polemici inutile de aceea nu am mai comentat subiectul...explicatiile sunt pe lunga subiect...Masina a avut probleme si din cauza asta nu s-au deschis airbagurile. Crash data a fost memorat in ea, a simtit accidentul dar a fost o problema de natura soft. nedeclansarea lor....Am zis ca tac ca sa nu-i sperii pe cei care detin S40 nou dar ma simt nevoit sa spun ca sa evit speculatiile..... Oricum ...  mai bine nu mai zic nimic.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat vs Hyundai

Deci nu aveti decat sa comentati cat vreti....Fiatul se pare ca e superior multor masini ...in caz de impact...Tipa din Hyundai este in Spital, cel din Fiat nu a avut nimic....Asa ca sa nu aud comentarii de genul "s-a comportat cum trebuie Hyundai"...ca nu tine!

post-0-12877849221142_thumb.jpg

post-0-12877849221368_thumb.jpg

post-0-12877849221584_thumb.jpg

post-0-12877849221791_thumb.jpg

post-0-12877849222004_thumb.jpg

post-0-12877849222267_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu pot sa fiu de acord cu tine. Sunt sigur ca inginerii aia de la Volvo nu analizeaza ei de prosti mii de teste de impact si studiaza zeci de mii de accidente reale pentru a face ("asa zise"- cum crezi tu) imasini cat mai sigure.

Revenind la Volvo-ul colegului tau, am doua intrebari:

1. Masina a fost fabricata inainte sau dupa ce Volvo si-a dat seama ca sunt ceva probleme cu senzorii airbag-urilor si a facut rechemari? Pentru ca daca masina a fost fabricata inainte de aceste rechemari iar prietenul tau nu s-a dus cu ea la service, asa cum recomanda Volvo, atunci o parte din vina o are prietenul tau. Daca masina a fost fabricata dupa ce Volvo si-a dat seama de aceasta problema, atunci vina poate fi a celor de la Volvo.

2. Daca accidentul se petrecea invers, adica daca S40-ul lovea in lateral un Linea, in care s-ar fi aflat prietenul tau, cum crezi ca se comportau masinile? Sa-mi fie cu iertare, dar cred ca prietenul tau ar fi avut mari probleme...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat vs Hyundai

Deci nu aveti decat sa comentati cat vreti....Fiatul se pare ca e superior multor masini ...in caz de impact...Tipa din Hyundai este in Spital, cel din Fiat nu a avut nimic....Asa ca sa nu aud comentarii de genul "s-a comportat cum trebuie Hyundai"...ca nu tine!

Prietenul tau cu volvo n-a patit nimic si nici nu i-au sarit airbagurile...e si asta o chestie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu ma intelegeti gresit, nu spun ca Volvo e o masina proasta....Doamne fereste ca nu as fi cumparat-o daca era asa.....Dar din cate observ Fiatul iese foarte bine din multe impacturi....Ati vazut ca Hyundai era jumatate impachetata....pe cand Fiat...a iesit mult mai bine.....la impact frontal....

Acuma, referitor la colegul meu....Am spus ca masina avea un an si nu l-a chemat nimeni referitor la airbaguri, ori un proprietar de masina o cumpara de buna credinta si nu stie daca are probleme sau nu.... Daca ar fi primit o scrisoare sa mearga in service sa rezolve s-ar fi dus evident, dar asa de unde sa stie proprietarul daca are sau nu probleme? Deci vina nu e a lui....Oricum s-a constatat ca ar fi trebuit sa sara airbagurile intrucat Crash data era prezent in modulul de SRS..... Atata spun, mie mi se pare ca noile modele de Fiat aduc un plus de siguranta nesperat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam tardiv dar nu rezist sa nu ma bag si eu in seama...vreau sa va aduc aminte celor care deja stiti ca nici mie nu mi s-au deschis airbagurile la impactul cu Hyunday Santa Fe in conditii de impact similare...e adevarat cel care m-a lovit avea "doar" 70 km/h...diferenta uriasa si aici cred ca a fost norocul meu ca am Volvo de cand Volvo era Volvo si masina nu a suferit daunele enorme ca in cazul prietenului lui Budulan....si apropos,Santa fe-ul nu a mai putut fi reparat...stramb pe viata,chiar daca la vedere erau doar spoilerul si un pic de aripa lovite....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar masinutza mea e mai in viatza ca niciodata..:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi nu pot sa inteleg cum a lovit Fiatul Santa Fe-ul. Are cumva botul de cauciuc ? Bara pare Ok  ,farul stg. deasemeni ..... mister.La un asemenea impact cred ca fata masinii care loveste este praf. Oricum se stiu f. bine progresele inginerilor de la Fiat in materie de siguranta. Chiar daca avem VOLVO trebuie sa recunoastem ca toate marcile consacrate ofera autoturisme f. bine gandite si sigure.

In legatura cu S40 vs Linea treaba pare destul de clara. Lovitura a fost tangentiala iar socul cel mai mare l-a preluat S40-ul ,practic botul fiind distrus. Daca se intampla invers si Fiatul ar fi aratat la fel . Nu a suferit prea multe avarii datorita unghiului in care s-a produs impactul si a zonei pe care a lovit-o. Chestia cu nedeclansarea airbagurilor ramane o problema deschisa unei discutii bazata pe fizica impactului si mecanica senzorilor. Poate ECU a considerat socul frontal ( perpendicular pe conducatorul auto ) destul de mic ca sa nu declanseze airbagurile. Important este faptul ca soferii celor 2 masini nu au patit nimic. Restul se rezolva.

:police:   

Share this post


Link to post
Share on other sites

epava insa nu e obligat s-o ia

In caz de dauna totala asiguratul nu poate abandona resturile autovechiculului asigurat in favoarea ......In acest caz ambele parti vor stabili de comun acord sau printr-un expert neutru autorizat, valoarea reziduala. Valorificarea resturilor auto...intra in sarcina asiguratului.Partile convin ca valoarea resturilor ce se mai poty valorifica sa nu depasasca 0.25, 25% din valoarea reala a autovechicului la data producerii evenimentului asigurat!

asta eset un paragraf pe care il gasesti in multe polite de asigurare, important e sa citesti bine, nu mai insinsta pe ceva ce nu cunosti f bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca ceea ce sa intamplat este perfect normal si foarte bine:

1. faptul ca motorul a picat inseamna mai multa protectie pentru cei aflati in interior

2. partea frontala este din plastic acre era normal sa se deterioreze la impactul cu roata Fiat-ului, totodata partea din fata este proiectata in acest fel pentru a proteja pietonii, partea frontala S40 este proectata special in acest sens.

Ca si o comparatie am avut un accident cu un V40, un Opel a intrat in roata din spate, si pot sa spun ca a fost la fel, partea frontala a opel-ului distrusa , geanta mea putin zgariata.

Acu cateva luni am avut accident cu un S40, o Dacie papuc a intrat in fata si a franat, era incarcata cu termopane si avea niste scanduri prinse de caroserie. Am intrat sub scanduri, am ridicat spatele Daciei in aer cu incarcatura cu tot iar capota mea sa deformat foarte putin. Am ramas placut surprins dupa ambele accidente.

Ce pot sa spun este ca:

- foarte bine ca a picat motorul

- foarte bine ca partea din fata este praf deoarece este proiectata sa protejeze pietonii.

Parerea mea este ca daca cumperi un Volvo important este sa fi protejat nu sa te gandesti ca motorul a picat. Cine gandeste asa sa cumpere Fiat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu unul nu cred!nu cred nu din cauza ca am volvo!pur si simplu nu se poate ca ala sa aiba doar un far spart si volvanul sa fie praf!este vrajeala!teoretic si practic nu se poate!eu unul sunt gata sa fac o reconstituire....gasiti-mi un fiat.auzi fiat!imi vine sa rad numai cand ma gadesc!nici daca baiatul cu volvo lovea un suv nu iesea asa sifonat si ala doar cu un far spart!logic este imposibil.poate doar daca volvanul era un trabant de carton camuflat!terminati cu prostiile si vrajelile astea de 2 lei.in rest....va salut si va respect.numai de bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

The truth is out there

X-Fles

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte haios clipul, super. Pe cind unul si la logan ?  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau ca nu va pot arata si eu pozele cu masina mea lovita. Va dadeati si voi seama ce buna e Volvo. Eu am fost lovit in spate cu viteza foarte mare... stationat fiind, de un Opel Vectra. Ala era facut varza... eu sifonat bine in spate (dar nu ca el) Si nu era normal ca eu sa fiu mai sifonat, fiind lovit din spate?  Am putut merge mai departe. Si... mi-a functionat Whips-ul extrem de bine. Altfel... cine stie cate coaste aveam rupte, sau... coloana cervicala. Pentru mine... Volvo e masina. S60-ul nu m-a dezamagit niciodata. Si... circul mai departe cu el. Sa va spuna Adi27 cum arata dupa 8 ani si doua evenimente. El stie si cum arata lovita.   ;) Fiecare cu parerea lui. Si... masina e proiectata sa se deformeze si sa preia socurile la extremitati. Am omis sa va spun ca in momentul impactului aveam frana apasata... deci eram ca o stanca. Eram si cu doua persoane in masina. Una dintre ele patron la o firma importatoare de piese si masini (deci nu unul care habar nu are de masini... omul a condus aproape toate marcile), care a admirat sincer comportamentul masinii mele la impact. Nimeni nu a patit nimic... si airbagurile nu s-au deschis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa fiu rau,dar daca asa arata un volvo la impact cu un fiat!!!!!!!!!!!!!!Atunci daca ma lovesc de un trabant oare cum ies de acolo,Bine a zis cine a zis ca Volvo sa cam lasat de construit masini,iar in ce priveste airbagul ca nu a sarit aici ii mare problema,si fratele meu a avut accident cu o Skoda da la el primu lucru care a fost desi purta centura a fost,sarirea airbagului,si dupa aia celelalte cate au urmat.Imi pare rau sincer ca inca un volvo se duce,dar asta ar trebui sa fie un semn mare de intrebare, pt cei de la Volvo sa vada si ei ce masini construiesc,ca parca era renumita prin siguranta pe care ne-o ofera nou pasagerilor din ea,cred ca daca ii arata la oricare poza si ii spun sa isi ia Volvo zice ca nu sunt normal.Dar pana la urma sa nu uitam,fiarele tot fiare sunt bine ca nu a patin nimika ,da ma mir cum de nu sa rupt roata la fiat din brat cu totul daca a lovit chiar in ea???!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi S60-ul "pasarea phoenix" a marcii Volvo? Am vazut 4 lovite pana acum.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa sunt construite masinile in ziua de azi...caroseria trebuie sa se deformeze astel incat sa preia socul si nu sa ramana neaparat intacta ...ca socul sa nu fie preluat de pasager...amin !

Nu vreau sa fiu rau,dar daca asa arata un volvo la impact cu un fiat!!!!!!!!!!!!!!Atunci daca ma lovesc de un trabant oare cum ies de acolo,Bine a zis cine a zis ca Volvo sa cam lasat de construit masini,iar in ce priveste airbagul ca nu a sarit aici ii mare problema,si fratele meu a avut accident cu o Skoda da la el primu lucru care a fost desi purta centura a fost,sarirea airbagului,si dupa aia celelalte cate au urmat.Imi pare rau sincer ca inca un volvo se duce,dar asta ar trebui sa fie un semn mare de intrebare, pt cei de la Volvo sa vada si ei ce masini construiesc,ca parca era renumita prin siguranta pe care ne-o ofera nou pasagerilor din ea,cred ca daca ii arata la oricare poza si ii spun sa isi ia Volvo zice ca nu sunt normal.Dar pana la urma sa nu uitam,fiarele tot fiare sunt bine ca nu a patin nimika ,da ma mir cum de nu sa rupt roata la fiat din brat cu totul daca a lovit chiar in ea???!!!!!

Dincolo de toata polemica de pana acum (extrem de constructiva si de utila, de altfel) cineva sa priveasca interiorul lui S40. Masina este gandita sa protejeze viata soferului, nu sa ramana intreaga dupa ce primest eun impact la peste 100 km/h. Deci..interiorul, din ce se distinge din poze, este intact. Restul e poveste. Unghiul din care a intrat, energie cinetica, cauciuc care a amoritzat...explicatiile pot fi cu sutele si tin efectiv de fizica. Masina s-a deformat ca la carte...asadar, inca o stea pt Volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW la cate pagini a ajuns topicul asta :))  Nimeni nu si-a dat seama ca intr-un accident nu conteaza cit de deformata este masina ci cat de sifonat este soferul sau pasagerii masinii, deci atata timp cat nimeni nu a patit nimic nu conteaza daca au sarit sau nu AirBagurile .

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW la cate pagini a ajuns topicul asta :))  Nimeni nu si-a dat seama ca intr-un accident nu conteaza cit de deformata este masina ci cat de sifonat este soferul sau pasagerii masinii, deci atata timp cat nimeni nu a patit nimic nu conteaza daca au sarit sau nu AirBagurile .

Corect!

In plus aceste airbag-uri sunt concepute sa se decalnseze in anumite conditii, cand chiar este nevoie. Pentru ca, daca de exemplu viteza impactului este destul de mica, daca s-ar declansa airbag-ul te-ai putea rani destul de urat la fata. Oricum senzatia de a a te lovi un aibag in fata nu este una tocmai placuta. Voi va simtiti in siguranta numai daca se declanseaza airbag-ul? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca exista materiale si tehnologii la ora actuala care sa permita constuctia unei masini care sa nu se deformeze deloc in cazul unui accident. Sa se aleaga doar cu cateva zgarieturi.

Insa, in acest caz, trebuiesc folosite materiale extrem de impermeabile la interior, astfel incat sa poata fi curatat cu furtunul in caz de accident, de toata murdaria pe care o poate face un corp uman care pur si simplu explodeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragilor, nevasta-mea a dat cu v 50 -ul meu intr-un mondeo si la facut praf: la volvo am schimbat bara fata si e ca nou. mondeo-ul  l-au mutau pe rampa de acolo. deci depinde mult de dinamica accidentului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now