cristi lazar

Ulei turbosuflanta

7 posts in this topic

Astazi am completat cu solutie pentru spalat parbrizul si am descoperit cu suparare >:( ca am pierderi de ulei la turbosuflanta . Nu foarte mult, dar au ajuns stropi pana pe cutia cu sigurante. Stie cineva care ar putea fi cauza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Din cate am mai citit intamplator pe alte forumuri de Volvo, este vorba despre niste O-ring-uri de pe lateralele turbosuflantei care imbatranesc si incep sa lase presiune pe-acolo. Schimba-le repede pentru ca situatia doar o sa se inrautateasaca... O-ring-urile in sine costa putin, dar am inteles ca operatiunea de schimbare e destul de anevoioasa.

    Uite de-aia imi place mie benzina  :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, Alex!

Am sunat deja la mecanic pentru programare si nu a fost prea fericit. Intradevar este o operatie mai anevoioasa. Asta este! :'(Intrebarea este, se poate distruge turbina daca mai merg asa 2 zile???

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Nu, nu se strica, cat timp nu zboara din ea tot uleiul de ungere :) Ai grija doar sa fii cu el aproape de maxim in baie, ca sa ai presiune.

    Tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Nu am vrut sa deschid alt topic, deoarece ceea ce vreau eu sa spun este legat de acesta. Mergand frumos cu Volvo V 40 1,9 D` pe Valea Oltului catre Cluj, pe Valea Oltului, la iesirea din VL intr-o curba masina nu mai trage. Impresia initiala ca s-a dus ambreiajul. O las mai moale sa vad daca e vorba de ambreiaj. Nu e, deoarece motorul raspunde cu greu pedalei de acceleratie. Dupa un timp imi palpaie becul rosu de ulei. Se stinge o vreme, si imi spun in barba sa iau un litru de ulei. Zis si facut, la benzinaria de pe baraj de la Calimanesti, becul era aprins, si am completat 1 litru (nu am verificat joja - prostul de mine- deoarece nu m-am gandit ca ar fi consumat mai mult!). Becul se stinge, si plec mai departe. Era ora 06 dimineata. Dupa vreo 20 km (dupa Brezoi) imi papaie iar becul. Din nou prost, incerc sa o tarasc pana la o enzinarie sau un sat ca sa mai cumpar niste ulei, cu gandul ca ajung in SB exact cand se deschid service-urile. Dar la Raul Vadului (granita dintre Ardeal si Tara Romaneasca) motorul se opreste si nu mai vrea sa o ia din loc. Ma uit in cutia motorului, si mi se pare ca e totul usca. OK, il sun pe MidnightCaller si acesta ma lamureste: ca mi-am terminat motorul. Sun un prieten in SB si acesta imi trimite o platforma. Ma opresc din povesti, am vrut doar sa descriu simptomele. Tot de la MidNightCaller aflu (multumesc nca o data) ca e un motor de vanzare in CJ. Dupa ce am irosit cam 80 milioane lei, iar mecanicul din SB nu mai reusea sa elimine bataia din motor, am hotarat sa cumpar motorul de la CJ. Fiind clujean din bucuresti, varianta cu Clujul mi-a suras, astfel rezolvand si alte probleme. Acolo, posesorul motorului, Marcel, de asemenea un om de inalta tinuta morala si un suflet imens, imi sare in ajutor si ma trimite la un servis adevarat (nu garajul unde am avut eu masina in SB!). Acolo dau de un servis Volvo (o trupa de meseriasi, cunoscatori de Volvo), care in doi timpi si trei miscari rezolva problema. Mergand pana la operarea schimbarii in Cartea de Identitate a vehiculului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar stai fratioare, cum adica s-a dus motorul?  ???  nu a avut simtome anterioare, pur si simplu s-a oprit? da si tu mai multe detalii ca e foarte curios ce s-a intamplat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar stai fratioare, cum adica s-a dus motorul?  ???  nu a avut simtome anterioare, pur si simplu s-a oprit? da si tu mai multe detalii ca e foarte curios ce s-a intamplat!

Am cumparat masina anul trecut, in vara, de la un olandez, in Turcia (nu intru in detalii - stiu ca e straniu). Eram colegi de serviciu. El mi -a spus ca intre schimburi nu a completat niciodata. Ceea ce arata un motor bun (zic eu!). Deci doar din cand in cand verificam joja, si de fiecare dată rezultatul a fost OK. 6 luni, mai apoi, adica august februarie, masina a stat, eu fiind prin alte meridiane. Apoi in februarie ma sui din nou la volan si vin acasa, la familie. Masina mergea ceas. I-am dat si-n gusa (pe autostrada in Turcia), am venit si lent (prin balcani+ul bulgaresc), cert este ca masina s-a comportat nemaipomenit, iar eu m-am felicitat ca am luat un Volvo V 40 diesel. Consumul a fost mai mare decat imi imaginasem eu, dar am avut si bagaj, am condus noaptea, etc. Per total supermultumit. Apoi, incepand cu luna martie am inceput serviciul in Bucuresti. deoarece este f aproape de casa, Volvo a devenit o masina de cumparaturi si week-end.

Din nou, niciun simptom!!!

Apoi vine fatidica zi în care trebuia sa asist la o inmormantare la Cluj. Si plec din bucuresti pe la 4 si 30, pe o ploaie cu tenete si fulgere.l Era bine, ca eram singur pe drum. Daca a fost fum, nu am avut cum sa il vad (cand e sa fie ....!): lipsa lumina si ploaie. De la Pitesti la Valcea masina a mers super, dealuri urcate usor, motorul zumzaia fericit iar eu puteam sa ascult muzica in masina, in surdina, deoarece fetita mea dormea. Apoi..., cum am scris mai sus. Semnalul a fost ca parea ca patineaza ambreiajul, apoi palpâia  becul rosu de ulei, dupa completarea uleiului s-a stins, apoi s-a reluat. Cred ca initial s-a dus doar turbosuflanta, care si sugea uleiul. Daca m+ar fi dus capul sa verific uleiul, as fi vazut ca l-am pierdut pe tot. De la turbosuflanta cred ca s-a dus o valva, si un releu, iar faptul ca un prost (eu ! ) a fortat masina, s-a gripat pistonul unu, care, ajutat de celelalte s-a indoit de numa.

Nu stiu daca ajuta, dar e clar, piesele scumpe (pe turbosuflanta, adusa de mecanic de la Autonet satu Mare) am cheltuit 4200 RON si o garantie de 2200 RON. Eu fiind in Bucuresti, nu am putut sa controlez originea pieselor. Dar baitul mecanicului folosea un laptop cu soft-ul de la Volvo, si au zis ca au comandat ce le zicea programul. ideea e ca ei invatau motorul Volvo pe banii mei. Hai a schimbam asta ..., apoi , hai sa o schimbam pe aia..Si uite asa am dat peste 2000 euroi si nici nu l-am facut. Apoi a intrat Midnightcaller si marcellus in schema, am rezolvat problema in cateva zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now