nk_12321

Manual Tuning

5 posts in this topic

Un manual Tuning pe care, cred ca totzi cei care doresc sa faca asa ceva mashinii sale, ar trebui sa'l citeasca ;)

tuning book.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nota 10, dar am mutat subiectul din Service, n-are ce cauta acolo mai ales ca exista o sectiune de Tuning pe forum

Keep it up ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzele mele pt.greseala :-[

Mai am un manual dar e cam mare pentru a fi postat aici are 56,1 MB dar pentru cei interesati gasim noi o metoda pentru transmitere ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.zercustoms.com/news/2008-Mercedes-4-Cylinder-Diesel-Engines.html

o legatura interesat de citit (eng)

http://www.theautochannel.com/news/2008/12/29/330656.html

si iata , hop , si jaguarul. (asta chiar e interesant )

http://www.tut.fi/plastics/tyreschool/moduulit/moduuli_10/hypertext/3/3_1.html#3_1_5

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Hbase/Mechanics/frictire.html

astea sint despre frinare

----------------------------------------------------

si tot despre frinare si accelerare :

ca sa accelerezi de la 0 la 100 km/h in 8 sec

ai nevoie de o acceleratie medie de 3.47 m/s2

asta inseamna , pentru o masina de 1600 kg, o forta medie de 5552 N

deci ai nevoie - cu roti 17" si cauciucuri 225/45 - de 1748 Nm cuplu motor la roata.

daca masina da la cama 400 Nm si in viteza a 2-a ai un rap de transmisie 2.8:1 si raportul final 2.5:1 , atunci vei avea disponibil

la roata 2800 Nm.(deci suficient)

daca ai cauciucuri performante cu coeficient de frecare 0.55 atunci poti pune jos :

pe 2 roti = 4400 N (adica mai putin decit ai nevoie, deci vei patina si nu vei reusi sa obtii timpul dorit 4400<5552)

pe 4 roti = 8800 N (adica e ok 8800>5552)

daca ai cauciucuri high end cu coeficient de frecare 0.7 atunci

poti pune jos :

pe 2 roti = 5600 N (adica e ok 5600>5552)

pe 4 roti = 11200 N (adica e ok 11200>5552)

LA FRINARE :

cu cauciucuri performante : 100km/h la 0 Km/h in 70 metri

cu cauciucuri high end : 100km/h la 0 Km/h in 55 metri

deci o diferenta de 15 metri !!!

LA CURBE:

performante               high end

50km/h                     56 (+6 )

60                            68  (+8 )

70                           80 (+ 10)

80                            90 (+ 10)

90                           101 (+11 )

100                          113 (+13 )

120                          136 (+ 16)

140                          158 (+18 )

(160)                        180 (+ 20)

(180)                        203 (+ 23)

iar la frinarea in curba de la 100 la 0

diferenta este de 22 metri !!

acesti 15 (22) metri costa cu 12 mil mai mult. merita ?

(cauciucurile "normale" au coeficientul de frecare 0.42-0.48)

io am dotat-o pe-a mea cu ultra high end cu 0.81 (slick = 0.9-0.92)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzele mele pt.greseala :-[

Mai am un manual dar e cam mare pentru a fi postat aici are 56,1 MB dar pentru cei interesati gasim noi o metoda pentru transmitere ;)

Contacteaza-ma pe mess, il pun eu la mine pe server si punem link cu el aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now