huby78

Presiune in pneuri

24 posts in this topic

Stie cineva sa-mi spuna care este presiunea standard in pneuri la V40, pentru ca nu o am trecuta pe interiorul capacului de la alimentare si nici prin manuale nu am gasit-o.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caut-o pe marginile usilor din fata, trebuie sa fie un sticker cu ea pe undeva... In principiu 2.2 pe fata, 2 pe spate, dar depinde de viteza si incarcarea masinii. Uita-te mai atent ca o gasesti, e un sticker cu contur roshu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Always here to help ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si o sa ramai surprins ca poti umfla pana la vreo 3 atm...depinde de ce anvelope ai,iar daca te uiti pe cauciucuri,scrie pe ele care e presiunea maxima admisa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde pe cauciucuri poti vedea presiunea ? Eu unul inca nu am auzit de asta . Stiu cam totul despre indicativele de pe anvelopa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am niste Michelin - uri dar nu cred sa fie nevoie vreodata sa bag 3 atmosfere. Asta daca o s-o incarc la maximum nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde pe cauciucuri poti vedea presiunea ? Eu unul inca nu am auzit de asta . Stiu cam totul despre indicativele de pe anvelopa .

Uita-te bine! pe toate cauciucurile este inscriptionat acest lucru si in bar si in psi!.Nu asculta de aia de la vulcanizare,ca multi nu stiu ,ca pentru fiecare masina sau cauciuc exista diferite presiuni...

Prima imagine cu presiunea maxima in cauciuc,si a doua cu presiunea recomandata ,se gaseste pe usa soferului

post-294-12877849088961_thumb.jpg

post-294-12877849093313_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat timp tine presiunea in anvelopa? la S40T4-ul meu am pe fata 2,6 si pe spate 2,4, conf.

carte masina, cu anvelope 205/55/R15 si atat bag la service, dar dupa 3-4 saptamani imi

scade cu 0,4 - 0,5 la toate anvelopele, e normal? sau, de asta ma tem cel mai mult, imi trebuie

anvelope noi? ale mele au deja 3 ani, sunt de vara, jante aliaj 10 ani vechime ... si inca ceva,

de fapt am anvelope 205/50/R15, conteaza si asta? nu cumva e iarna de vina, stiind ca la frig

se contracta diferit janta fata de anvelopa ?

multumesc.

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea cauciucurilor este indicata pe rezervorul automobilului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea cauciucurilor este indicata pe rezervorul automobilului.

Sunt lamurit bustean !

oare ai citit ultima postare? eu ma indoiesc ... :evil6:

Asta era intrebarea : Cat timp tine presiunea in anvelopa?

sau, cumva, ai raspuns altei intrebari ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oops, am raspuns primei intrebari, dar nu am fost atent la ce a scris pina la capat :)

Astea sunt datele din carte:

195/55 r15 85v 0-160km/h 2.2fata/2.0spate (1-3 pers) 2.3/2.3 (5 pers cu bagaj si remorca)

160km/h + 2.5fata/2.3spate (1-3 pers) 2.6/2.4 (5 pers cu bagaj si remorca)

motor2.0t/t4 160km/h + 2.8fata/2.6spate (1-3 pers) 2.9/2.7 (5 pers cu bagaj si remorca)

205/55 r15 88v 160km/h + 2.2fata/2.0spate (1-3 pers) 2.3/2.3 (5 pers cu bagaj si remorca)

205/50 r16 87w 160km/h + 2.3fata/2.1spate (1-3 pers) 2.3/2.3 (5 pers cu bagaj si remorca)

motor 2.0t/t4 160km/h + 2.6fata/2.4spate (1-3 pers) 2.7/2.5 (5 pers cu bagaj si remorca)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as zice ca nu e normal.Nu conteaza reperul jantei/anvelopei.Daca sunt etanseizate corect(daca nu sunt strambe,daca nu au pori, daca nu sunt "coapte "cauciucurile) ar trebui sa ai aceiasi presiune(masurata in acelasi loc, cu acelasi manometru).Cat despre vechime...teoretic ar cam trebui schimbate.Pe de alta parte eu am si din 2008/2009 si inca isi fac treaba.Cred ca pe primul plan vine uzura si apoi vechimea.sau cel putin asa gandesc eu.

L.E: nu stiu cum ai putea masura presiunea(tu personal la 160 de km/h)asa ca poti ramane la masuratoarea clasica cu masina oprita si mai ales, cu cauciucurile reci.

Edited by daann
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am presiune pe toate cauciucurile de 3 atm.Directia e mai usoara si masina parca este mai sprintena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am presiune pe toate cauciucurile de 3 atm.Directia e mai usoara si masina parca este mai sprintena.

si cauciucurile se fac varza pentru ca se toceste partea din mijloc mai mult decat partile laterale, in plus, in caz de frana de urgenta te vei opri cu cativa metri mai departe decat te-ai opri daca ai merge cu presiunea recomandata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat timp tine presiunea in anvelopa? la S40T4-ul meu am pe fata 2,6 si pe spate 2,4, conf.

carte masina, cu anvelope 205/55/R15 si atat bag la service, dar dupa 3-4 saptamani imi

scade cu 0,4 - 0,5 la toate anvelopele, e normal? sau, de asta ma tem cel mai mult, imi trebuie

anvelope noi? ale mele au deja 3 ani, sunt de vara, jante aliaj 10 ani vechime ... si inca ceva,

de fapt am anvelope 205/50/R15, conteaza si asta? nu cumva e iarna de vina, stiind ca la frig

se contracta diferit janta fata de anvelopa ?

multumesc.

E greu de spus cat timp tine. In principiu daca masina sta pe loc mult timp presiunea se duce mai repede. Daca circuli zilnic cu ea atunci se duce mai greu. Mai tre sa iei in calcul si fluctuatiile de temperatura exterioara, daca ai pus 2.5bar cand erau -10 celsius nu o sa mai ai 2.5bar cand sunt +10 celsius decat poate daca le-ai umflat cu azot. Presiunea trebuie ajustata la diferente mari de temperatura. Presiunea data pe usita de la rezervor/stalp este presiunea la rece, daca ai mers deja cu ea rotile sunt ceva mai calde si presiunea este mai mare, e normal si nu trebuie sa o scazi. Mie nu imi pierde deloc (verific destul de rar si circul f mult zilnic) dar am cauciucuri noi... 0.4-0.5 bar e cam mult pt 1 luna daca temperatura exterioara e aproximativ aceeasi, dar poate sunt si cauciucurile obosite/vechi/etc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lasat presiunea de 3, la cald, dupa 40 de km de mers, intentionat ca sa mai scada la rece.Nu o simt rigida.Si cauciucurile nu se deformeaza de la un plus de 0.8 atm.La 2.2 atm cauciucurile de pe fata stateau foarte latite de parca erau desumflate, lucru pe care nu-l mai prezinta la presiunea actuala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai pus 2.5bar cand erau -10 celsius nu o sa mai ai 2.5bar cand sunt +10 celsius decat poate daca le-ai umflat cu azot.

Imi pare rau sa te contrazic, dar ce ai spus tu aici nu e adevarat! Si daca le-ai uflat cu azot, tot se modifica presiunea pentru ca azotul e gaz inert chimic, nu fizic! Adica, la caldura se dilata ca orice gaz. In sporturile cu motor se foloseste azotul dintr-un motiv foarte simplu: se poate calcula la ce presiune trebuie umflata la "rece" ca atunci cand este cald cauciucul sa aiba presiunea optima. Se poate face si cu aer acest calcul, daca sti exact compozitia lui, ceea ce nu e usor si nici calculul nu e simplu! In rest, de acord cu tine :thumright:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lasat presiunea de 3, la cald, dupa 40 de km de mers, intentionat ca sa mai scada la rece.Nu o simt rigida.Si cauciucurile nu se deformeaza de la un plus de 0.8 atm.La 2.2 atm cauciucurile de pe fata stateau foarte latite de parca erau desumflate, lucru pe care nu-l mai prezinta la presiunea actuala.

Umm ba se deformeaza, chiar daca cu ochiul liber suprafata de contact este aceeasi presiunea la contactul cu asfaltul este mai mare pe mijloc si mai mica pe exterior daca le umfil prea tare. In cazul tau, motivul pentru care pareau prea latite la presiunea recomandata este ca anvelopele tale nu respecta indicele de greutate recomandat pt masina (verifica in carte ce indice de greutate minim tre sa ai), iti spun asta din experienta am patit si eu asta cu un set de cauciucuri si de atunci sunt atent si la detaliile astea cand cumpar seturi noi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lasat presiunea de 3, la cald, dupa 40 de km de mers, intentionat ca sa mai scada la rece.Nu o simt rigida.Si cauciucurile nu se deformeaza de la un plus de 0.8 atm.La 2.2 atm cauciucurile de pe fata stateau foarte latite de parca erau desumflate, lucru pe care nu-l mai prezinta la presiunea actuala.

Ai naibii...niste prosti aia de la volvo care au scris stickerul ala cu presiunea! Oare ei nu stiau ca e mai spintena la 3 atm? Oare la ce s-au gandit cand au scris 2.2 fata si 2.0 spate?Stii ce cred eu? Ca daca pui 4 sau 5 atm in "caucioace" la cald, dupa exact 43.7 km, vei simti ca masina este mult mai sprintena, ca directia este actionata vocal iar deformarea este, logic, inexistenta! Parol!pe de alta parte.. si eu am fost zmeu cu o pereche de cauciucuri si le-am umflat pe la 2.8.Rezultatul? tocite pe mijloc.Spor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiuni pneuri recomandate in cartea masinii (S40/V40) in kPa :

195/60/R15 88V - 0-160 km/h - 220 front, 200 Rear ( pentru 1-3 ocupanti ); 230 front, 230 rear ( pentru full load )

205/55/R15 88V - 160+ km/h - 260 front, 240 rear ( pentru 1-3 ocupanti ); 270 front, 250 rear ( pentru full load )

si 205/50/r16 87w

normal mi se pare sa se respecte recomandarile Volvo; nu sunt deloc prosti, ba chiar asi putea sa zic despre

"unii" ca sunt prea destepti, s-a vazut asta la cum au "imbunatatit" Dacia ... e clar ca am ramas ancorati in

mentalitatea romanului care se crede mai destept decat producatori de renume ...

daca modificati R-ul jantelor, e alta mancare de pestele mort, nu mai e valabil ce spune Volvo, au cazut

in dizgratie, sunt niste nebuni ca nu recomanda si R21 cu adausuri de 15 cm la jante ..., nepriceputii ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am auzit de presiuni in anevlope de 1.2 pe suv ,de 3 at pe berline .Se pare ca unii nu sunt constienti de anumite riscuri logice .

Presiune mica : nu ai stabilitate in curbe (fata de normal),aduni mai usor toate cuiele de pe strada,consum mai mare etc.(se baga presiune mica iarna ca sa ai o aderenta mai buna pe zapada ,dar nu 1.2)

Presiune mare : cum a spus un coleg mai sus tocire uniforma a anvelopelor si distrugerea mar repede a articluatilor,(doar pe pista la viteze de 250-300 se baga presiune mare) in Romania simti toate pietricelele si vorbesc din experienta ca unii colegi nu din basme!

Ca si anvelope, mai mari am avut :

-cele pe 205,50 r 16 fabrica fugea masina

-am pus 225,50 r 17 i-a luat din cuplu la roata dar aveam alta stabilitate + consum marit

-am schimbat anvelopa cu 235,45 r17 cu insertie dubla la anvelopa am bagat 2.2 at,alta stabilitate se simte orice pietricica dar este mai sportiva cu o aderenta mai buna pe curbe (nu mai exista jocul la fel de mare al balonului de cauciuc in curbe ).

Edited by Salman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now