kadudu

Schimbarea filtrului de polen

52 posts in this topic

Pentru cei interesati.

Treaba e chiar simpla, mie mi-a luat cam 5 minute.

Succes!

HBlboCC5.pdf

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca este un fisier PDF in josul mesajului lui KADUDU. Studiaza-l si daca tot nu te descurci o sa incercam sa te ajutam mai in "profunzime" ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care este defapt rolul filtrului de polen?

Se poate sufla cu aer sau curata cu apa?

Daca este murdar filtrul, AC-ul poate sa aibe un randament mai slab?Am observat ca dupa ce schimbam filtrul, nu mai trebuia sa stau cu AC-ul pe minim, ci pus pe 22C facea afoarte frig in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de polen incearca (cu greu in tara noastra) sa filtreze aerul care intra in habitaclu de praf. Sunt de doua tipuri: normale si cu carbon activ (astea reusesc sa mai reduca si mirosurile).

Ca orice filtru in momentul in care se imbacseste scade fluxul de aer care poate trece prin el. Ideea este ca la noi in tara  este bine sa se schimbe chiar si la 5000km tinand cont de faptul ca este foarte ieftin ~30ron si poate fi schimbat foarte usor de proprietar.

Filtrul de polen filtreaza doar aerul de afara. Cel recirculat nu este filtrat.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate filtrul de polen de Tico e 30Ron, ala de V40 cel putin este minim 70RON ;D Daca vrei cu carbon si il iei si de la Volvo fara 250Ron nu scapi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseara l-am scos si eu afara si era foarte imbacsit.L-am scuturat putin si iesea praf ca dintr-un pres de usa.Am pus furtunul pe el(eu banuiesc ca nu e bine, pentru ca in felul acesta isi pierde din calitati), am asteptat sa se usuce foarte bine(12 ore) dupa care l-am pus la loc.Acum AC-ul merge impecabil la 22C face frig, inainte trebuia sa stau cu el pe minim si cu ventilatia la maxim sa faca fata.Cam atit am constat, oricum caut sa il schimb cu unul nou.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de ce marca e si de unde il iei. o sa ma interesez azi si o sa pun niste preturi pentru Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca-ti zic eu pretul. E in jur de 150 RON, daca ai climatizare automata cu IAQS (inner air quality system).

Iti mai dau un sfat: du-te la o vulcanizare sau undeva unde au aer comprimat si sufla-l in directia opusa fluxului de aer normal. Rezultatele pot fi spectaculoase. Operatia asta s-o efectuezi cam la 5-8000 km (depinde de drumurile pe care umbli). Dupa 3 astfel de operatii filtrul trebuie schimbat. Avantaj net la buget fara a strica sistemul de climatizare. Sa nu-l mai speli niciodata ca nu e bine, se inmoaie cartonul din care e facut si doamne feri sa-ti intre o frunza la ventilatorul de la clima ca o sa sune ca dracu de urat mai ales la turatii joase.

Daca vrei sa-ti cumperi unul nou iti recomand MANN. Sunt singurele bune care se gasesc in Romania (in afara de Mahle cu care masina vine din fabrica si care costa la Volvo dublu).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum imi dau seama ca nu m-am gindit cind l-am scos sa il bag la fel.Nu stiu in ce pozitie este acum.Am inteles ca cel de carbon este cel mai performant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e ca la s60 nu ai cum sa-l bagi gresit, are un colt tesit. Coltul tesit vine orientat in dreapta sus.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ai avut noroc ;D:P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dealtfel pe langa forma lui mai are si 2 articulatii pt. a se putea introduce in carcasa. El nu se introduce drept deoarece spatiul este ingust iar acele articulatii ii permit filtrului sa se muleze(indoaie)  pt. a putea fi introdus in carcasa. Prin urmare nici chiar daca ar vrea cineva nu ar avea cum sa-l monteze gresit.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahle se gaseste usor si e 100 si ceva de roni. Eu am cu carbon activ iar echiparea de fabrica a fost cu Behr. Ce pot sa spun e ca cel mai bine a mers ala din fabrica. Nu intrau mirosuri in masina cu nici un chip. Ultima data l-am luat pe cod de origine sa sa vina tot Behr dar tot intra mirosuri. Asta e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat saptamana trecuta filtru MAN cu carbon activ cod CUK2855, pret 172 RON. Rezultatele in urma schimbarii sunt f. bune. Ce am observat la schimbare e ca filtrul asta e mai gros decat cel simplu, iar eu la S60 am doua locasuri acolo sub bord la aeroterma. cel mai din spate e pentru filtrul asta gros iar cel mai din fata pentru filtrul simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

belea, eu am crezut ca n-are loc - ma refer la cel cu carbon activ - si l-am dat inapoi, am solicitat filtru fara . data viitoare poate-i fac loc ! :) mai am 4000km, max 1 luna

Share this post


Link to post
Share on other sites

are loc sigur, insa vezi ca eu de exemplu am avut acolo o bucata de plastic ramasa probabil de la turnarea piesei care a trebuit sa o rup, dar se rupe foarte usor prin rasucire, si se vede clar ca nu are ce cauta acolo. E o bucata de plastic chiar la mijlocul lacasului unde ar intra filtrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

belea, eu am crezut ca n-are loc - ma refer la cel cu carbon activ - si l-am dat inapoi, am solicitat filtru fara . data viitoare poate-i fac loc ! :) mai am 4000km, max 1 luna

Cumva cel cu carbon activ mi l-ai dat inapoi mie ?! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca te-a pacalit.

Tinand cont ca Alinux e (suntem) de la mineri .....  a luat putin praf de carbune (din ce stiu eu contine carbon) l-a presarat pe un filtru de aer de dacie si l-a trimis inapoi.

Am fost eu cu el si am luat o galeata de praf de carbune din cariera :))

Glumesc

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumva cel cu carbon activ mi l-ai dat inapoi mie ?! :)

sigur nu, ca nu l-am luat de la  tine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah... ok ! Ca am avut un retur de la cineva la un filtru de polen cu carbon activ pe motiv ca nu-i intra. Am zis sa nu ma cert cu omul si sa-l iau inapoi, desi eram convins 99% ca nu eu gresisem :) Asa ca doar verificam... Data viitoare sa stiu 100% ca am dreptate ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai am 4 mii pana schimb iar  filtrele + ulei. da-mi si mie preturi pentru cel de aer, habitaclu cu carbon, ulei.  o sa-ti fac vanzare :)  in caz ca nu o dau pana atunci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alin, vezi ca tu ni ai ECC si ai altfel de filtru

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kadudu: nu e legata de ECC folosirea unui filtru cu carbon activ sau nu.

ECC-ul DOAR ajuta la stabilizarea temperaturii in habitaclu prin amestecarea aerului rece de afara cu cel cald debitat de aeroterma (iarna) sau invers (vara). Compresorul de la clima tot merge, si aerul tot trece pe-acolo.

Tot ceea ce face carbonul activ este sa inlature din eventualele mirosuri (vezi mirosul care apare cand mergi cu aerul conditzionat, apoi inchizi motorul si dupa 15-20 de minute il pornesti - acel miros de "ud"). Cine a avut acvariu stie ca exista un filtru de apa pe care-l puneai pe marginea acvariului, si pe langa un burete de filtrat "cacatzeii" si alte resturi de mancare, mai existau si cateva bucatele de carbune pentru absorbirea bacteriilor care dadeau mirosul de "ou clocit".

    @alin_ux: imi trebuie o serie de sasiu pe mail ca sa-ti pot face o oferta si pentru a nu "polua" forumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now