Posted 7 Aug 2008 · Report post Salut! Computerul de bord afiseaza 'Break liquid low. Service urgent!'. Am cumparat lichid de frana DOT 4 PETROM. E vreo problema daca voi face singur completarea? Ce probleme ar putea aparea?Va multumesc! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Aug 2008 · Report post In primul rand daca ti-ai luat VOLVO n-ar trebui sa te ieftinesti la lichidul de frana... LIFROM-ul sau ce lichid ai luat tu "marca Petrom" o fi bun pentru completat, dar in niciun caz nu e extraordinar calitativ... Poti pune peste ce ai acum in vas, dar urmareste atent DE CE a scazut nivelul in primul rand, si daca exista o defectiune si o remediezi, schimba TOT lichidul din instalatie cu ceva de calitate de la ATE sau Pentosin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Aug 2008 · Report post Completeaza cat vrei tu, numai sa fie minim DOT4+... si DOT4 e bun numai sa fie de calitate.Pentru prostiaoare de genul asta, nu te la reprezentante; eu am avut surpriza sa constat ca am fost taxat cu 1,2 ore pentru un schimbat placute frana fata, operatie care nu a durat mai mult de 7 minute. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2008 · Report post ...apropo de lichid de frana...masina mea are 3 ani ...un V50 2.0D...lichidul e la nivel intre min si max.... deci OK....ar trebui schimbat sau mai merge.....masina are 155 000 de km.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2008 · Report post Din cate stiu eu, lichidul de frana este indicat sa fie schimbat/reimprospatat la 2 ani. Pana la urma este alegerea ta Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2008 · Report post De ce schimbat la 2 ani? Unde ai citit/vazut? Sunt masini cu 200.000km la bord fara lichid schimbat si franeaza ca in prima zi. Sau aproape.Nu contest, intreb doar. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2008 · Report post Lichidul de frana este foarte higroscopic..adica are proprietatea de a absorbi apa/vapori de apa din atmosfera (de aceea la inloc se foloseste numai bidoane sigilate, odata desfacut restul de lichid care ramane este inutilizabil)..indiferent de km se recomanda inloc. lui din 2 in 2 ani considerandu-se acest interval perioada maxima de "viata" a lichidului in care acesta este in parametrii..dupa acest interval au loc reachii chimice lente iar lichidul isi pierde prop. fizice si scade randamentul de functionare..astfel odata cu inglobarea apei apar suspensii coloidale puternic acide care conduc la corodarea si inevitabil distrugerea sistemul de franare (furtune/ganit/ cyl.ambreiaj) cat si eficienta de franare scade simtitor..aici nu e vb de bani..e vb in primul rand de siguranta ta si in al doilea rand de costurile de reparatie in cazul in care lichidul de frana puternic deteliorat incepe sa "lucreze"...do as u wish.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2008 · Report post Mai mult decit atit sunt diferente de calitate intre diverse lichide de frana, eu folosesc DOT5.1 de la OMV, este simtitor mai bun decit multe alte lichiduri de frana, avantajul este punctul de fierbere foarte ridicat ceea ce inseamna ca la franare puternica la viteze mari nu mai apare efectul de "fading" . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2008 · Report post dupe cele spuse mai sus, ar trebui sa schimb si eu lichidul de frana ... n-am umblat niciodata la el Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2008 · Report post Cum se schimba uleiul de frana? Ca nici eu nu am umblat la el si nici nu cred ca s-a schimbat inainte.Daca se deterioreaza, nu ar trebui sa aiba alta culoare, care te " anunta " ca trebuie schimbat? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2008 · Report post Cred ca multi dintre noi vor schimba lichidul dupa informatiile primite Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2008 · Report post La masinile detinute anterior de Volvo, clar se recomanda ca din 2 in 2 ani sa se schimbe lichidul de frina. Se pare ca imbatrinirea are efect negativ asupra ABs-ului (diuze care nu mai fuctioneaza la parametrii normali). La Volvo nu stiu daca este asa sau nu. Nu stiu daca este acelasi principiu de ABS. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2008 · Report post Este fix acelasi principiu. Se schimba desfacand aerisitoarele ca la orice alta masina, se completeaza tot timpul pana cind incepe sa curga lichid nou . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2008 · Report post Nu am mai schimbat pana acum, la nici o masina. Deci trebuie sa gasesc aerisitoarele alea.Si revin cu intrebarea: nu se schimba culoarea uleiului odata cu deteriorarea? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2008 · Report post Gata. Am gasit la OMV DOT5 si maine daca imi ajung placutele de frana schimb si uleiul.A! Cat ulei intra la un schimb? Ajung 2l? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Nov 2010 · Report post Salutare.Am nevoie de niste lichid de frana..Stie cineva daca trebuie mai special? 2 variante disponibile : Ate SL - Ate Blue Racing Este vreo diferenta?Din cate stiu trebuie sa fie Dot4. pentru masina de la semnatura. Multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Nov 2010 (edited) · Report post Salutare.Am nevoie de niste lichid de frana..Stie cineva daca trebuie mai special? 2 variante disponibile : Ate SL - Ate Blue Racing Este vreo diferenta?Din cate stiu trebuie sa fie Dot4. pentru masina de la semnatura. Multumesc Poti sa pui cu incredere ATE Blue Racing. Depaseste cu mult specificatiile DOT 4 insa nu este DOT 4 din motiv de culoare. Poti sa pui si DOT 5.1. Atentie nu DOT 5 care este diferit de 5.1. Edited 8 Nov 2010 by NDB Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Nov 2010 · Report post NU se amesteca niciodata DOT4, fie el DOT4 sau DOT4+ cu DOT5 sau DOT5.1 !!! Share this post Link to post Share on other sites