mephisto

Racire motor apa si ulei

9 posts in this topic

Buna, am nevoie de putin ajutor si eventual un sfat. Trebuie sa schimb radiatorul si din nefericire am gresit comanda. Returul piesei ma costa 160-200 ron asa ca m-am gandit sa-l instalez si sa adaug altul mai mic pt racirea uleiului.

Problema este ca nu stiu daca si pe traseul de ulei exista o valva sau un termostat... Ma tem sa nu ajung in situatia in care uleiul o sa fie in permanenta sub temperatura normala de lucru. 

Discutam de un 850 T5 2.0 

Multumesc frumos 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ai deja incorporat un traseu de racire a uleiului in radiatorul cu apa.La ce temperatura iti sta uleiul acum?Se gasesc adaptoare pentru filtrul de ulei special concepute pentru traseu suplimentar.

Eu dupa ce am facut niste calcule am ajuns la concluzia ca daca nu merg strict pe circuit sau ma dau lla VTM nu ma ajuta foarte mult.

In regim normal de mers vei avea mai multe puncte slabe: posibile pierderi ulei,capacitate mai mare de ulei la schimburi,pompa de ulei care este un punct slab al acestei masini,etc...

Bafta!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gresit comanda de radiator si nu are partea de racire ulei... Ca sa-l trimit inapoi ma costa cat un radiator de ulei. 

Ma gandeam ca racirea prin radiator dedicat e mai ok atata timp cat nu raceste prea mult. Mai mult de 1/2L suplimentar de ulei nu cred ca este necesar. 

Nu am indicator separat pt temperatura ulei si nu stiu daca pompa circula continuu uleiul sau e controlata de un senzor... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa lamurim situatia:

Masina ta are cutie de viteze mauala sau automata?

1. Toate radiatoarele pentru acest model au incorporata racirea pentru uleiul din motor

2. Doar radiatoarele pentru cutie automata mai au in plus un circuit de racire a uleiului din cutie

3. Pompa de ulei este mecanica si se afla in spatele fuliei de la vibrochen

Dupa o lunga documentare pe aceasta tema eu am pus un radiator de cutie automata pe o masina ce avea cutie manuala si astfel am obtinut un circuit suplimentar ce era alimentat dintr-un vas de lichid parbriz ce avea un comutator separat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista termostat de ulei la motoarele turbo, chiar sub fulia de accesorii. Din el ies doua furtune care merg direct in radiator. Unul sus, celalalt jos. 

Se pot taia capetele furtunelor si face conversie la fitting-uri AN, pentru cooler de ulei separat, aftermarket, daca indiferent de motiv, nu se doreste sau nu mai e posibila racirea uleiului in sectiunea dedicata a radiatorului de apa. Nu va fi nicio problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Multumesc. 

Deci pot sa pun radiator separat. 

Cu ceva timp in urma am schimbat furtunele respective. 

Doar pt confirmare pozitie termostat atasez o poza 

 

Termostat.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :) 

- Schimbat radiator.

 - Placute si discuri frana fata si spate.

- Amortizoare flansa si rulment fata...Pe spate inca nu pot sa desfac amortizor.

- Burduf planetara stanga dreapta.

- support motor (2 buc)

- lichid servo directie

Am ajuns si la schimbul de ulei pt cutie si nu stiu exact ce sa pun.

Am rasfoit forumul si pana la urma am zis sa merg pe variant de ulei Volvo original.

Am gasit doua feluri de ulei si nu stiu care e cel corect. (2.0 L 210HP cutie manuala)

Stie cineva care e ok?

https://www.epiesa.ro/ulei-cutie-viteze-manuala-volvo-31280771-atf-1l-acc-23485.htm
https://www.epiesa.ro/ulei-pentru-cutie-viteze-manuala-volvo-10395933-api-gl4-sae-75w80-1l-acc-26383.htm
 

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo 31280771

Sau echivalent API GL 4 75W80. EU am pus Motul MOTYLGEAR 75W-80. Stiu ca mai exista si Liqui Moly TOP TEC MTF 5200 75W-80.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice ulei de transmisie 75w80 full synth, cu norma gl4/gl4+ e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now