Sign in to follow this  
Followers 0
HANS

Carcasa filtru motorina

14 posts in this topic

Buna ziua.

V50 motor 2.0 D 136 cp an 2004

Ce face: 

- bule de aer pe tur motorina. Am conectat cuplele rapide pe deasupra filtrului ( by pass) si nu am mai avut bule. Schimbat garnitura la carcasa filtrului. Tot bule. La relanti din cand in cand, in sarcina bule multe. Bulele se vad iesind din filtru pe teava tur transparenta.

- rezistenta de pe capacul filtrului se supraincalzeste, cca 70 grade, iar in contact cu picaturile de motorina cazute accidental cand am umblat la cuplele rapide iese frumusete de fum. Momentan am scos mufa al carei fir l-am gasit dezizolat de la frecarea cu aparatoarea metalica a filtrului. Bulele de aer, la fel.  Masurat  cu contact pus, ii vine tensiune plus permanent. Nu  am mai conectat mufa pe rezistenta. Nici un mesaj de avarie sau atentie in bord.

Sfatul a fost sa procur un capac de filtru sau eventual toata carcasa, a mea fiind presupus deformata termic si cu rezistenta scurtcircuitata de se incalzeste asa tare. 

Daca ma poate ajuta cineva dintre dvs cu:

- alimentarea normala a acelei rezistente de incalzire motorina de pe filtru se face continuu sau intermitent functie de temperatura motorinei ? La mine vine semnal continuu si daca asta e un defect risc sa stric o eventuala piesa de inlocuire.

- care este valoarea la rece a acelei rezistente ? Cum nu am gasit si nu am vreun raspuns pentru carcasa filtru piesa noua, va trebui sa iau de la dezmembrari. As vrea sa o masor si sa o compar cu valoarea standard, ca sa nu iau una gata intrerupta.

Eventual daca exista un link pe internet, devin autodidact; multumesc. La fel de mult ma intereseaza daca vinde in Romania carcasa, piesa noua. Pe net nu am gasit.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se rezolva simplu problema cu cost 0,e chestie de etanseitate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma simt pe deplin lamurit. Iata cum am aflat atat valoarea rezistentei cat si impulsul comenzii acesteia. Si eu si tu am acumulat cate o postare in plus cu ocazia asta. Multumesc pentru efort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se rezolva la Bucuresti,asta sigur ar trebui sa te ajute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam fain, sa fii sanatos si sa tot dai sfaturi binevoitoare. Te-am lasat sa ai ultimul cuvant, nu poti sa nu fii multumit.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ai inteles ideea cu "se repara la Bucuresti"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietene, cand am ceva ce nu inteleg intreb, si cand postez ceva (cu aceasta exceptie) postez ontopic . 

Aici 

ti-ai primit pareri de la 3 oameni si eu in locul tau as fi multumit ca nici unul dintre cei 3 nu e admin pe forum. Din partea mea, fa-ti numarul mai departe pana ce te plictisesti sau te consideri satisfacut. Caravana trece. Bune urari.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu bulele de aer o intampin si eu la masina mea, motorul nu prezinta nici un fel de problema la mersul in relantii sau accelerare la maxim, tin sa cred ca este normal sa fie bule de aer intre carcasa filtrului si pompa de inalte, am redus din numarul lor prin scoaterea furtunelor de la carcasa filtrului de motorina cu banda de teflon de 3-4 ori pe stuturi, nu sau redus in totalitate dar repet cred ca este normal sa fie cate o bula de aer la 3-5 secunde de mers la relanti.

referitor la preincalzitorul din carcasa nu cred ca este ceva in scurt,tensiune de +12v este normala la capatul cablajelor, problema este sa nu vina cu intensitate marita cand afara sunt +5 C suspectul principal ar fii senzorul temperatura apa motor. (da stiu faza ca indica bine in bord si ventilatoarele pornesc cand trebuie... neah faza asta nu tine)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de postare. Nu cred ca e normal sa fie bule de aer in tur motorina. Pana la urma cred ca tine de sanatatea pompei de inalte. Chiar daca sunt bule (destul de multe) in sarcina, motorul merge perfect si la mine.

Ma indoiesc ca ar fi de la cuplele rapide, pentru ca le-am desfacut de pe carcasa filtrului si le-am pus pe direct; zero bule, nimic. Deci cuplele sunt etanse. Ramane carcasa, corpul, capacul sau ambele.

Despre preincalzitor. Valoarea rezistentei la rece la mine este de 5 Ohm. La 12 V asta da un curent de 2,4 A; siguranta de pe panou este pusa din fabrica de 10 A deci nu e un indiciu. Am masurat alte 3 carcase la rece; spre mirarea mea si a proprietarilor rezistenta era infinit, deci intrerupta, pe cand la mine suna a spire in scurtcircuit. Nestiind care este regimul sau normal de functionare, nu o sa pun piesa noua pana ce nu ma asigur ca masina nu o poate defecta.

Preincazitorul se alimenteaza, da, cu 12 V insa intrebarea mea este daca semnalul vine continuu (vara, de ce ar veni ?) sau este functie de temperatura motorinei. Temparatura apei din motor nu are nici o legatura cu aceasta problema. Toate cele bune, dupa ce o rezolv revin cu raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ceva foarte interesant am descoperit la al meu Lolvo referitor la problema ta am testat (stiu ca multimetru' ma pacaleste) cu un bec pe firul de la bujiile incandescente si firul de la preincalzitor, la 20C sta ceva mai mult aprins cam ~8 sec (motorul nefiind pornit dimineata), dupa ce se incalzeste la 90C becul sta aprins 1 secunda cand pun contactul, oare preincalzitorul si bujiile incandescente sunt legate in tandem prin releul de bujii cel de sub farul stanga?(totodata am descoperit si 2 bujii arse pe pinul 2 si 3:unsure:,.. am pus-o) Comanda clar vine de la senzorul temperatura apa pentru ca am scos mufa si nu se mai aprindea beculetele. Am uitat sa testez cu senzorul temperatura motorina daca i scot mufa, posibil ala doar regleaza debitul de motorina ce ajunge in rampa de injectie... sper sa nu fi gresit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, ma depaseste. Nu vad legatura intre temperatura apei si comanda preincalizitorului de motorina din filtru. Cu atat mai putin nu vad cum preincalzitorul ar regla debitul insa repet ca nu ma pricep si nu contest ceea ce afirmi. Mi se pare aiurea ca preincalzitorul meu sa fie permanent alimentat, indiferent de temperatura apei sau cea exterioara. Si ca rezistenta lui sa fie de doar 5ohm de sa incalzeasca pana la a iesi fum din capac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 6/6/2018 at 10:32 AM, HANS a spus:

Multumesc de postare. Nu cred ca e normal sa fie bule de aer in tur motorina. Pana la urma cred ca tine de sanatatea pompei de inalte. Chiar daca sunt bule (destul de multe) in sarcina, motorul merge perfect si la mine.

Ma indoiesc ca ar fi de la cuplele rapide, pentru ca le-am desfacut de pe carcasa filtrului si le-am pus pe direct; zero bule, nimic. Deci cuplele sunt etanse. Ramane carcasa, corpul, capacul sau ambele.

Pot sa apara bule si de la oringul dintre capac si carcasa filtrului.

Am avut o porcarie de filtru Champion parca , care dupa 6 luni oringul acela nu mai etansa aproape de loc. Capacul se putea strange sau destrange cu degetele de la mina.

Diamentrul acelui oring fata de unul de la Mann era cam pe la jumatate.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nelutu salut. Eu folosesc numai Mann si oringul a fost prima chestie verificata. Era bine pus si era in perfecta stare. L-am si schimbat cu un alt oring in altelier, tot bun, si comportamentul a fost identic. Deci nu e de la oring. In repaos nu curge motorina pe nicaieri din carcasa, ceea ce ma duce cu gandul la capac.  Am zis ca nu il inlocuiesc pana ce nu inteleg ce e cu alimentarea (si valoarea) rezistentei preincalzitorului. Inca nu am aflat. Curios este ca am masurat-o pe 3 masini identice si toate aveau valoare infinit. Si capacul rece. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update. Schimbat carcasa filtru cu una noua plus filtru nou, zero bule de aer in orice regim de functionare. 

Era clar caz de inlocuire din cauza rezistentei preincalzitorului.

Pornit la sfert de cheie ca de obicei multumita unei pompite de amorsare. 

Din partea mea multumiri colegilor cu postari pertinente, drumuri bune.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0