Posted 18 Aug 2008 · Report post Am si eu o mare curiozitate... de ce tetierele sunt fixe la Volvo? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Aug 2008 · Report post Buna intrebare. M-am intrebat si eu mult timp. Cred ca in urma studiilor facute (ce am gasit pe net) au ajuns la concluzia ca acesta este unghiul optim de inclinare al capului pentru confort optim si la impact din spate parca are tetiera niste tije ce se deformeaza astfel incat sa nu iti afecteze coloana. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Aug 2008 · Report post Pentru ca sunt patentate si conform standardelor LOR de siguranta si confort (sunt identice de zeci de ani), aceea este cea mai buna pozitie... Le poti detasa, au doua butoane in spate cam la o palma sub marginea superioara a scaunului... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Aug 2008 · Report post Fac parte din WHIPS (Whiplash Protection System) cu rol esential in protectia cervicala. Pe scurt...In cazul unui impact din spate corpul uman se misca asemeni unui bici arcuindu-se inainte si inapoi. In astfel de momente, in prima faza spatatul scaunului se deplaseaza cu cca 5 cm in spate pentru a reduce socul asupra gatului si a spatelui. Ulterior, corpul are tendinta de a se deplasa in fata. Astfel spatarul se inclina spre inapoi app 15 grade pentru a atenua miscarea. Asadar, cu centura pusa corpul este fixat pe scaun, iar tetiera fixa are rolul de a mentine gatul drept in linie cu spatele. Best,H Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Aug 2008 · Report post Multumesc Horia ! Explicatie super ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Aug 2008 · Report post mda.. multumesc si eu pt. explicatie ..m-am lamurit! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Aug 2008 · Report post Am scris si un articol la mine pe blog si cu video despre Whips http://volvo-passion.com/?p=117 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Sep 2008 · Report post daca cititi in cartea masinii despre ele au un rol fantastic de protectie daca sunt folosite cum spune acolo, adika capul sa nu treaca de marginea tetierei, nu stiu ce fac cei mai mici, dar imaginati-va un impact frontal violent in care gatul si capul se duc pe spate fara tetiera sau intr-o parte...80% din cazuri poate fi fatal! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Sep 2008 · Report post am un v40 td model "98.si dupa un an de posesie am crezut si io k am tetiere fixe.surpriza nu! se uita un prieten de-al meu la ele intro zi si ce n-am reusit eu sa le scot intr-un an de zile le-a scos el in 3 minute! am ramas mask.si el are Seat. e vb de tetierele de la scaunele soferului si insotitor,fatza asadar. Sub tetiere ,in partea din spate a scaunelor sun 2 clape care trebuiesc presionate.trebuiesc cautate cu simtzul tactil indeosebi.dar exista undeva la 10 cm stanga si 10 dreapta lateral.cautati asadar k exista.bafta! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Sep 2008 · Report post @Victor, daca aplici presiunea corecta..poti scoate chiar si motorul de sub capota. A fi fixe nu presupuna a fi sudateBest,H Share this post Link to post Share on other sites