rere

XC60 D4 FWD 2012 (MY 2013) - Primele impresii + cateva intrebari

6 posts in this topic

Salutare tuturor,

Au trecut 2 zile de când am devenit posesorul unui XC60 din 2012 (MY 2013) D4 FWD automat, în echiparea Momentum. Mașina are 140 de mii de km, e luată de la un dealer Volvo de aici din Varșovia, vine cu 1 an de garanție, o mică înfundătură in aripa stânga spate și zgârieturile de rigoare (mici și insesizabile) pentru o mașina mare care "trăiește" la oraș. 

După ce în ultimii 3 ani am condus aproape exclusiv un S60 D5 manual din 2005, care a adunat până acum 475 de mii de km la bord, am rămas atât plăcut surprins cât și pe alocuri dezamăgit de noua achiziție.

Primele impresii după 400 de km (oraș aglomerat + autostradă în ritm 140-160km/h):

  1. Zgomotul motorului sub accelerație e mult mai puternic decât m-aș fi așteptat. Deși la viteză de croazieră pe autostradă (cum spuneam, în ritm 140-160km/h), zgomotul în cabină e redus (cel puțin comparat cu S60-ul cu juma' de milion de km), la plecarea de pe loc, motorul este foarte prezent în cabină. Chiar dacă nu e supărător, mi-ar fi plăcut să fie ceva mai silențios, măcar cât să nu dea atât de tare de gol cutia de viteze în 6 trepte care, sper că e măcar cineva de acord cu mine, nu e cea mai rafinată. 
  2. Îmi plac: ușurința cu care se conduce (nu e nici cea mai fâșneață, nici cea mai agilă, dar mi se pare foarte bine echilibrată), interiorul simplu și elegant, confortul general (mai puțin, bineînțeles, sunetul motorului când plec de la semafor), consumul bunicel (8% în oraș pentru o mașină de acest gabarit - mi se pare decent), designul exterior (îmi place fffff mult cum arată :D )
  3. Mașina e în echiparea Momentum standard, fără prea multe opționale (sau deloc). La capitolul "mi-ar fi plăcut să aibă, asta e, la următoarea" intră:
  • AWD (mi-a fost foarte greu să trec peste pragul psihologic "cum adică SUV fără AWD?", dar privind problema rațional - 99.5% din timp mașina va fi folosită pe asfalt/drum drept/condiții normale; în plus, consum redus + preț de achiziție mai mic)
  • Cruise Control adaptiv (faptul ca nu are așa ceva mi se pare cel mai mare minus al acestei mașini),
  • o cutie automata în 8 trepte (știu, de la MY2014 încolo se poate, dar nu îmi permiteam acum),
  • Remote Start (revin la asta în partea cu întrebările)
  • Faruri Xenon (eventual adaptive)

 

Câteva întrebări:

  • Căptușeala de pe interiorul capotei este "sfâșiată" (vezi poze). E posibil ca asta să fie cauza/una din cauze pentru zgomotul puternic auzit în cabină când mașina accelerează? Există metode prin care se poate remedia problema? Se poate antifona motorul mai bine?
  • Știe cineva cum se poate activa Remote Start fără să plătesc sute de euro la dealer? :D

 

Iată și câteva poze:

 

20180629_144117.jpg

20180629_144127.jpg

20180629_144159.jpg

20180716_113938.jpg

20180716_114354.jpg

20180716_114402.jpg

WhatsApp Image 2018-07-16 at 10.40.41.jpeg

20180718_123323.jpg

Edited by rere
Adaugat poză căptușeală capotă
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit printre noi, 

Foarte frumoasa - sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea. 

Captuseala de la portbagaj trebuie schimbata neaparat. Remote Start nu merge fara soft la dealer - 1800 RON imi cerea mie, insa nu cred ca merge fara keyless entry & start. 

Vizavi de motorizare, si eu am FWD - arhitectura noua VEA - 8 trepte / 2.0L - si pot sa iti spun ca nu am intalnit inca nicio situatie unde sa am nevoie de AWD - in schimb consumul de 1-1.5L / 100 km plus revizie mai scumpa nu se justifica, in acceptiunea mea, doar pentru a avea SUV cu AWD. 

Cruise Control adaptiv - ACC - e gaselnita mare si merita din plin, impreuna cu xenon-ul - insa nu prea poti sa le pui aftermarket - la urmatoarea masina. 

Insa fa o smecherie - pune Polestar - cu totul alta masina. Aici merita banutii din plin. Am pus eu si face toti banii mai ales in mod Sport. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am motorul de 2 litri în 5 cilindri, cu 163 CP și 400Nm (D5204T3). Din păcate nu îl găsesc pe lista motoarelor disponibile pentru optimizare Polestar :( Din ce îmi dau seama, D3-ul de 136 de cai poate fi transformat în D4 pe care îl am eu, dar se pare că mai mai mult nu "iese" din motorul ăsta... (cel puțin cu Polestar).

Oricum, cei 400Nm sunt suficienți, chiar dacă poate puțin irosiți de cutia de viteze (ah, ce mi-ar fi plăcut un mod sport ^_^ )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai 2 litri Drive-e - nu merge din pacate :( - cel putin cu Polestar. Nu stiu de ce am inteles ca ai motorul de 2.4L. 

Cam asta face Polestar-ul - modifica destul de dramatic in sensul bun al cuvantului si comportamentul cutiei de viteze.

Ramane la urmatoarea, cand ai sa o iei " cu de toate" - asta e farmecul unui Volvo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa o stapanesti sanatos. nu ar trebui sa auzi sunetul  motorului la accelerari, nu cumva este D3 de acea si comfuzia cu motorul de 2,4 , eu am exact acelasi motor doar ca i manuala, motorul este arhisuficient pentru aceasta masina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru urări, Adi :)

Motorul este versiunea D5204T3 - 2 litri, 5 cilindri, 163 CP și 400 Nm. Wikipedia zice ca a fost vândut sub mai multe denumiri: DRIVe (MY 2012),  D3 (tot MY 2012 - probabil că pe alte piețe?) și D4 (MY 2013-2015). 

Am vorbit la reprezentanță și îmi vor schimba căptușeala de sub capotă. Sunt curios dacă asta va îmbunătăți situația cu sunetul motorului la accelerare (vineri am condus S60-ul prima oară după ce am luat XC-ul - deși are jumătate de milion de km, comparat cu XC-ul parcă conduceam un benzinar; D5-ul "clasic" se aude sublim în comparație cu micul "tractoraș" de pe asta nouă). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now