NicuG

Eroare debitmetru aer

72 posts in this topic

fa o poza la ecran cu erorile cand rulezi VIDA....ceva nu se leaga

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A aparut eroare din nou

21.png

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

A intrat acum intr-un fel de limp mode. Nu vad afisat altceva in bord, decat check engine. De tras masina nu mai trage, si nu se mai tureaza peste 3000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel indicator EGR VALVE sta tot timpul la 100%, indiferent de turatie. Nu apare bifat in graficul anterior. E ok sa fie asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, NicuG a spus:

Acel indicator EGR VALVE sta tot timpul la 100%, indiferent de turatie. Nu apare bifat in graficul anterior. E ok sa fie asa?

Nu e normal ar trebui sa fie intre 10 si 90 / cu varfuri de 100 in accelerare Sfatul meu repetat e sa dai jos egr ul Sunt o multime de topicuri DIY cum sa procedezi

Ai VIDA deci cum se spune ai informatiole mura in gura in plus am postat si nota tehnica 0100 Si pierburg mai sus cu sinoptica defectelor de Maf si in special a acelor DTC initiate de MAF dar cauzate de EgR

scuze dar scriu de pe mobil 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant. Am curatat acum debitmetrul si surpriza, Mass Air Flow sensor arata 22 - 23, iar inainte era intre 30 si 40.Iar valva egr functioneaza, nu mai sta la 100%. Cred ca sta deschisa complet doar pe eroare. Vad acum ca si Air Mass stroke are valoare aproiata de Air Mass desired value.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu info noi. Am făcut un test de 200 km, cu opriri, drumuri cu schimbări dese de viteza, cu autostrada, etc. Masina pare in regula. Nu sesisez nimic. N-a apărut nimic în bord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat menționez

Cândam curățat debitmetrul, era plin de ulei locul. In furtunul care ieșea din el băltea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca 100 km fara eroare in bord, masina comportandu-se normal.

Ce parere aveti de XC70 2008 AWD D5? Ar merita unul pe la 8000 Euro? M-am saturat de 1.6D. Daca si cu ala intampin la fel, numai probleme, fac switch de pe Volvo catre alta marca.

Edited by NicuG
Update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încă ceva km și, azi dimineață la plecare, check engine aprins. O sa pun iar testerul

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu problema ta nu stiu ce sa zic,dar in legatura cu D5 2008(adica EURO4) mai bine fugi...Fugi de orice EURO4 de fapt....

La al meu 1.6D Euro3 (luat de nou din 2005) abia anu trecut(pe la 200.000km) am dus injectoarele la reconditionat,am schimbat suporti motor si am schimbat furtune de admisie(asta mai de mult)...In rest mai nimic ce tine de motor...

Dupa cate stiu: ori un D5 Euro3 pana in 2005 ori un D5 EURO5 (cred dupa 2012)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, blueazimut said:

Fugi de orice EURO4 de fapt...

Pe bune !?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am deschis un topic pe sectiunea de xc70, ca pareri din partea celor care ati avut asa ceva si cu ce parere si dauna in buzunar ati ramas. Masina ca design, desi nu se mai fabrica, imi place foarte mult. 

@blueazimut te rog da-ne ceva detalii referitor la fobia cu EURO4. Ce-ai experimentat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

care este noua eroare inregistrata de VIDA  ?

Legat de EURO $4  var D5 este unul din cele mai stabile si performante motoare  VOLVO !! Evident cu cocnditia de a fi servisat corect !

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ce-mi place. Nu a fost suficenta eroarea de check engine. A mai aparut una, cica "Anti-skid service vereist"... N-am apucat inca sa pun testerul pe ea, dar o fac in seara asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acestea sunt erorile din VIDA. In bord vad ca nu mai apre cea cu 'Anti-skid service vereist', desi ea apare in VIDA prima in lista. Din ce-am citit pe forum, crizat fiind de inlantuirea de erori :), am vazut ca in alte cazuri cauza a fost EGR-ul. E posibil?

41.png

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

A revenit iarasi "Anti-skid service vereist", dupa circa 20min de stat la relanti. Ce bucurie!

Valva EGR iar sta la 100%

42.png

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fac o curatare la EGR? Ca are un comportament de genu, sta la relanti la 100%. Cand accelerez usor usor, coboara de la 100% spre 30% si apoi 10%, si sta acolo. Daca mentin turatia acolo, ramane la 10%. Daca maresc un pic turatia progresiv, ramane la 10%, iar peste o anumita turatie incepe sa urce pana la 30%, apoi 40%, dupa care urca direct la 100%.

Nu stiu ce implica curatarea de EGR? Habar nu am si nu stiu daca as putea face eu asa ceva.

Mai mult, ar putea fi toata tarasenia asta de la EGR, cum zicea un coleg mai sus? Ca acum se pare ca-s 3 tipuri de erori, una pe debitmetru, una pe EGR si cea de comunicare ("Anti-skid"). Curatand debitmetrul si vazand cum si-a revenit si EGR-ul, credeam ca-i rezolvata, desi aveam dubii in privinta acelui ulei de pe debitmetru "cum o ajuns el acolo??!!"

Foarte ciudata toata experienta cu masina asta, ajungand de rasul colegilor, niciunul experimentand Volvo, se uita crucis cand discut probleme de genu asta. Am totusi speranta ca o scot la capat cu ajutorul vostru :), ca-n ultima instanta I-o plasez dresorului Oli :), daca n-o imblanzesc nicicum, si daca ma primeste :)). Ca se pare ca-i tot mai naravasa. Si daca ar fi ceva de capul ei, dar ii un amarat de V50

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea principala ii care piesa "fu.. buha". E clar ca o curatare de EGR n-ar strica, asta am lamurit-o. Dar am cateva nedumeriri. Asa ca punctual ar fi asa:

1. Acum am vazut ca valva EGR nu functioneaza cum trebuie, stand pe deschis (100% asta inseamna nu?) la relanti, si functionand haotic la accelerare. Am vazut ca si-a revenit la prima curatare a debitmetrului, dar atunci am sters si erorile de pe debitmetru, atunci neexistand erori pe EGR. 

Intrebari:

  • Ar putea duce la functionarea incorecta a EGR-ului, acel debitmetru?
  • Daca da, as putea incerca din nou o curatare a debitmetrului, dar fara a sterge erorile si sa vad daca EGR-ul isi revine in functionare?
  • Sau pur si simplu faptul ca exista acele erori pe debitmetru, duce implicit la faptul ca EGR-ul sta deschis, si atunci fara stergerea erorilor curatarea debitmetrului sa nu aiba nicio valoare?

2. Azi dimineata (drum 15km, apa a ajuns la 90grade) nu a mai aparut "Anti-skid...". Interesant e ca eroarea asta a aparut chiar in prima zi cu scaderea temperaturilor, dar si odata cu eroarea de EGR, eroare de EGR care la prima testare cu VIDA, acum o saptamana si ceva, nu era.

Intrebari:

  • Se poate ca acest "Anti-skid.." mesaj sa fie in corelare cu eroarea de pe EGR?
  • De ce n-a mai aparut azi dimineata?

3. Acel EGR am inteles ca se curata sau se schimba.

Intrebari:

  • Cum pot verifica daca trebuie schimbat sau doar curatat?
  • Unde as putea gasi un material detaliat legat de operatiunea in sine? Va dati seama ca neavand habar as vrea sa stiu la ce anume trebuie avut grija. Adica desfaci ceva, incepe si curge ceva. Pfff... Adica sa te astepti ca curge, nu sa "vai, ioi, ce fac acum"
  • Cu ce unelte trebuie lucrat? Adica trebuie ceva unelte speciale?
  • Trebuie lucrat si de sub masina sau numai de deasupra?
  • Daca ar trebui schimbat, ce anume se schimba la el?

Va rog din suflet sa ma iertati daca is cicalitor, dar din experienta, unde m-am dus cu masina in Alba Iulia, se uitau un pic ca curca-n lemne, si n-as lasa pe cineva sa se bage decat cand mi-e si mie cat de cat clar ce operatiune trebuie facuta, nu numai de dragul de-a desface si a face. Am mai experimentat in trecut o problema cand m-am dus in service cu piesa-n mana si ei ziceau ca-i altceva. 

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut mesajul, " Anti-skid service  required" in repetate randuri, de cand am curatat EGR-ul am scapat de el. Da, e frustrant, cand ai nevoie de masina sa nu mearga 100%. Nu stiu la alte masini, dar cu Volvo nu scapi de mesaje...Mi-a aparut iara cateva mesaje cu senzorul pedalei de acceleratie, (CEM-3F93/ECM-9530) merge masina dar la schimbarea vitezei are o ezitare, lipseste boostul turbinei. (reduced engine performance). Cu motorul off, am apasat  pedala de acceleratie de vreo 15 ori si mesajul a disparut, masina trage normal....sa vad cat tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru curatarea EGR-ului, poate te ajuta cum am facut eu in ultima postare a threadului.

 

 

Edited by emy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now