NicuG

Eroare debitmetru aer

72 posts in this topic

@emy Trebuie ceva unelte speciale? Ca zici acolo c-ai folosit un patent Clicr R Type

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce ai gasit in egr  ? era doar afumat sau deja cu "pamant" ? Defectul e tipic pentru tipul de EGR implicat indiferent ca este produs de  Pierburg,Valeo, HELLA etc...Clapeta ta agata si ramane blocata - erorile de MAF sunt consecinta si nu cauza comportamentului motorului tau.Daca vei dori sa pastrezi masina iti recomand sa cureti EGRul respectiv tot traseul de admisie anual si eventual sa iti iei niste coliere pentru conexiunile EGR cu racitorul de tipul rapid cu surub vezi ca se gasesc in general la FORD pe aceiasi motorizare .

atasez inca o data fisierul de service Pierburg - poate va  folositi de info din el 

pg_si_0076_en_web.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lagunezNu m-am incumetat inca sa-l desfac. Inca ma documentez. Cred c-o sa apelez la cineva care a mai facut treaba asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No acum avand un pic de timp si uitandu-ma si la ce-o scris emy si pe documentatiile lui lagunez, plus altele de pe net, se pare ca acel EGR e prins in 2 sau 3 suruburi, plus mai tre desfacut acel colier. Colierul acela pare primul impediment. Se foloseste ceva special pentru el?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se da jos si se curata EGR-ul, trebuie schimbata garnitura aceea despre care vorbea @emy ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, NicuG said:

Daca se da jos si se curata EGR-ul, trebuie schimbata garnitura aceea despre care vorbea @emy ??

Depinde, cu toate ca aveam una noua, am curatat-o si folosit cea veche. Daca, din greseala, cadea, sa nu o mai caut, o foloseam pe cea noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce să fugi de Euro4? La general vorbind, au fost prima generație de motoare cu filtru de particule, și am impresia că toți producătorii auto au făcut experimente pe banii clienților... DPF-uri înfundate din cauza drumurilor scurte de oraș , senzori ce se strică, aditivi ce trebuie completați, eventual segmenți spălați, etc... 

Ajungând la motorul Volvo în 5 cilindri euro4... Versiunea euro 4 a suferit ceva modificări față de versiunea euro 3, adică nu doar au pus un filtru de particule și gata... 

Ca idee citește topicul de mai jos, Bogdan subliniind cel mai bine modificările aduse motorului Euro 4 ce au dau problemele uzuale.... Acuma depinde cum îți e norocul, nu e musai să le pățești pe toate bubele, dar fiind atât de multe, și nici ieftine, îți pecetluiești soarta cu Volvo... 

Deci având în vedere câți bani ai băgat în mașina (sau așa îmi aduc aminte), practic ai o mașină nouă... Dacă rezolvi și problema asta, o să fii un posesor de Volvo fericit o perioadă lungă de timp :D

Sau dacă vrei neapărat să treci pe XC70, strict legat de partea de motor, fie mergi pe euro 3 fie pe euro 5, modelele astea având mai puține bube uzuale...

 

Ps: dacă nu ai rezolvat-o încă, verifică toate furtunele de admisie(de la turbo la intercooler, și de la intercooler la galeria de admisie... Și verifică și galeria de admisie) nu se aude nici un fâsâit la accelerație? 

www.volvo-club.ro/topic/13347-achizitie-s60-d5-mici-nelamuriri/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare domnilor. Va tin la curent cu evolutia lucrurilor.

Treaba sta cam asa. Nu m-am incumetat sa-mi curat eu EGR-ul, una ca nu aveam sculele necesare si, alta, ca nu stiu exact ce e cu garnitura aceea care trebuie sa fii un pic indemanatic s-o fixezi. Am inteles de la colegii de forum ca se procedeaza cu ceva silicon. In fine. Am zis c-o duc la un mecanic, si asa am ajuns azi cu ea intr-un service din Alba.

Am curatat EGR-ul si mi-au fost sterse erorile. O avut multa funingine in el dar nu era blocat. Masina merge tot ca o caruta. Nu se tura peste 3000.

Asa am plecat cu ea din service si am ajuns acasa, iar dupa serviciu i-am curatat debitmetrul si i-am sters din nou erorile cu vida, si masina pare ca merge. Curios cum i-au fost sterse. Erorile erau cele trei cunoscute. Pe debitmetru, pe EGR si cea de antiskid... EGR-ul iar era blocat pe 100%.

Zic ca pare ca merge, c-am fost cu ea in proba, si dupa aceea am pus iar testerul. Aveam eroare pe debitmetru.. Signal low. La relanti arata valoare intre 25 si 30, exact ca-n documentatie.

Pe EGR e normal ca duty cycle sa arate valoare de -25% la relanti? Adica negativa.

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blueazimut Treaba cu masina noua si ca ma folosesc mult timp de ea, e discutabil. Exact asa am gandit cand m-am apucat sa bag bani in ea. Am zis ori o vand, ori o tin si am grija de ea. Am ales varianta a doua, dar din pacate mi-o iesit de la suflet. Am ajuns in faza in care am schimbat si ce nu trebuia schimbat doar sa nu ma lase-n drum. Te rog din suflet sa ma crezi ca multe piese le-am schimbat preventiv. Sa-ti dau un exemplu clar, anul acesta inainte de concediu am pus turbina noua si alte furtune noi, numa sa nu ma trezesc ca ma lasa pe nu stiu unde. Asta dupa gura unor mecanici stiutori din Alba, desi Oli mi-o spus clar ca nu e cazul. Le-am schimbat. Rezultat. M-o lasat in Grecia. Cu copil mic dupa tine si masina incarcata full, te gandesti ca ... ca ce?! Pai da-o-n ma-.. de masina. In viata mea n-am bagat atatia bani cum am bagat in asta, si efectiv nu m-am putut folosi de ea.
Efectiv m-am saturat si nu mai cred ca o voi folosi mult si bine. M-am resemnat cu faptul ca-n orice moment ma poate lasa oriunde. Chiar nu-mi mai pasa. Am intrebat de un xc70 FWD D3 cu euro5, ca-mi place masina cum arata si poate as mai incerca inca odata marca. Dar de-as pati la fel sau macar jumate cat asta de acum, nici sa nu mai aud de Volvo, care mi se contureaza foarte clar ca un brand facut pe spatele unor cateva modele care au fost candva si cam atat. Ca daca te uiti la urmatoarele video-uri iti pui intrebari daca vezi bine sau nu, la cum se muleaza masina pe stalp.

 

 

 

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din păcate trebuie să ajungi la un electrician priceput... Să îți verifice cablul de la debitmetru si cablul de la egr... Sper să nu fie cazul, dar situația mă cam duce cu gândul și la un ECM defect... 

Spor! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat debitmetrul cu unul nou PIERBURG. Am inca eroare pe debitmetru. Iar valva EGR sta la 100%, adica inchisa, tot timpul. Masina functioneaza intr-un fel de limp mode, nu se tureaza mai mult de 3000. Of of

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am văzut-o pe a mea să stea la minus 25% egr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe -25% era EGR duty cycle la relanti, si la accelerare urca liniar oarecum spre 100%.

EGR valve lucra liniar intre 0 sau 10% si 100%

Acum dupa schimbarea debitmetrului, EGR duty cycle sta la 50% la relanti, si la accelerare urca liniar spre 100%.

Iar EGR valve sta la 100% atat la relanti cat si la accelerare.

Daca pun inapoi debitmetrul vechi, revin la functionarea dinainte a EGR-ului.

Pe ambele debitmetre vine signal low ca eroare si nu se poate sterge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rectific. Pe debitmetrul vechi vine eroare de signal low, iar pe debitmetrul nou vine singal fault.

Pe debitmetrul vechi egr-ul functioneaza cum am spus mai sus, adica "Pe -25% era EGR duty cycle la relanti, si la accelerare urca liniar oarecum spre 100%.EGR valve lucra liniar intre 0 sau 10% si 100%"

Pe debitmetrul nou egr-ul functioneaza asa "EGR duty cycle sta la 50% la relanti, si la accelerare urca liniar spre 100%.Iar EGR valve sta la 100% atat la relanti cat si la accelerare."

Deosebirea e ca pe debitmetrul nou eroarea nu se poate sterge. Ea reapare imediat. Masina e intr-un fel de limp mode si merge ca o caruta.

Pe debitmetrul vechi se poate sterge si motorul trage in parametrii normali, doar ca dupa un timp reapare.

Daca aveti vreo idee, va rog. Am mers si pe ideea ca Vida nu arata valori reale, si a testat cu un soft Delphi, iar valorile erau la fel.

Mecanicul la care am dus masina s-o crucit. Eu nu. Ma astept de la marca asta la orice.

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa faza ciudata experimentata aseara si descrisa mai sus, tind sa cred ca debitmetrul actual nu are nicio problema. Evident ca nu am avut si-un al treilea debitmetru de testat. Atunci care ar fi problema de 'signal low' care va apare in scurt timp pe debitmetru?

Sa fie acel ulei in exces ce se gaseste pe acolo? Tinde sa se potriveasca cu ce s-a discutat pe aici 

Atunci care ar fi solutia?

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel exces de ulei ar putea fi din filtrul de aer care nu-si mai face treaba? Am inteles ca trebuie sa fie ulei acolo, dar ma intereseaza excesul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai citit mesajul meu de cel putin1 luna? Ai EGR ul defect!!!!!!!!!!!!Bani aruncati e un nou debitmetru Ai cumva filtru sport ? Epuratorul este OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lagunezCum deduci ca EGR-ul e defect? A fost curatat si nu este eroare pe el. Debitmetrul n-a fost schimbat pana la urma, pe considerentul ca acesta de pe masina ii bun. Am verificat acum si nu este nicio eroare pe masina. Dar o sa urmeze

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicul s-a legat de acel ulei prea mult, existent pe furtune. Fapt care ar duce la murdarirea debitmetrului. Simptomele sunt asemanatoare cumva cu ce este prezentat in topicul dat mai sus ca exemplu.

Acum masina n-are nicio eroare si functioneaza bine. Dar o sa apara "signal low" pe debitmetru. Daca-l curat si curat si furtunele, tine asa vreo 200km dupa care iarasi apare.

Eroare pe EGR nu este acum. Singura anomalie e ca EGR DUTY CYCLE arata -25% la relanti, iar EGR VALVE functioneaza (intre 2% si 100%)

Si, asa cum am mai zis, cand pun debitmetrul nou EGR-ul ramane blocat in sensul ca EGR DUTY CYCLE e undeva la 50% la relanti iar la accelerare urca la aproape 100%, pe cand EGR VALVE ramane tot timpul pe 100% (adica inchis), ceea ce face ca valoarea de aer primita de la debitmetru sa fie prea mare, masina intrand in limp-mode.

Deci, de unde si pana unde e defect EGR-ul?

Sa zicem ca ar fi defect doar partial si la fel si debitmetrul, si astea doua sa functioneaze impreuna ... iar cand scoti unul din ecuatie, cum a fost cazul inlocuirii debitmetrului, celalalt (adica EGR-ul) sa nu mai functioneze. O ipoteza penibila, dar plauzibila. Altfel nu-mi explic cum se blocheaza EGR-ul cu debitmetru nou.

Pe de alta parte, asa cum am mai zis, neavand un al treilea debitmetru, putem presupune ca chiar acesta nou sa fi fost defect, deoarece cu el pe masina eroarea era clara de debitmetru.

Da-i pace.. is satul de ea masina.

Edited by NicuG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut te sfayiiesc sa faci un update al SW pt ECM cel putin dacanu unul total al tuturor modulelor Uleiul in exces poate orbi debitmetrul din cauze mecanice cat sidin cauza functionarii defectuoase a EGR Faptil ca EGR nu urmeaza liniar duty ciclul ar fi trebuit sa fie primul indiciu luat in calcul ar trebui in functie de regim sa lucreze in regimul 2 100

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now