Posted 7 Sep 2018 · Report post Nu-mi explic uzura anvelopelor mele fata. E aproape laterala uzura, nu iau curbele cu viteza, presiune e cea recomandata, au 2 ani si cam 25-30 de mii de km, n-am schimbat nimic in zona rotilor de cand am luat-o, dac-o las libera, foarte putin trage spre dreapta, m-am uitat pe interior si nu se freaca de nimic. Nu i-am facut pana acum alinierea rotilor si parca nici suspensia nu pare sa aiba ceva. Aveti vreo idee? 205/55R16 GoodYear EfficientGripPerformance 91V, jante aliaj originale, V50 2009 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2018 · Report post Toe-in sau camber necorespunzatoare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Sep 2018 (edited) · Report post Unghiul de fuga, probleme la directie sau freaca pe undeva in contraaripa. Edited 7 Sep 2018 by cristiann Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Sep 2018 · Report post Topic inutil....iti trage dreapta dar o geometrie nu vrei sa ii faci. 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Sep 2018 · Report post Cu anvelopele de iarna totul era ok și pentru ca trăgea foarte puțin dreapta cu cele de vara, am dat vina pe ele și nu mi-am mai bătut capul. Cum am observat uzura, am început să-mi pun întrebări, inclusiv pe acest forum. Cel puțin mie mi-au fost utile răspunsurile colegilor (știu și eu acum ce-i aia Toe in/ Toe out, Camber) , prin urmare nu este inutil topicul, mai exista și nepricepuți pe lumea asta. Uzura pare sa nu fie pe suprafața de rulare, de aceea mi-am pus mai întâi intrebari pentru a înțelege mai bine și pentru a afla dacă s-a mai întâlnit careva cu o astfel de uzura. O să-i fac geometria cu prima ocazie. Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Sep 2018 · Report post Fa geometria,faci o poza la foaia cu valori si iti spun exact de unde e problema. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Sep 2018 · Report post Am inspectat superficial suspensia. Aveam ambele arcuri fata rupte... Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Sep 2018 · Report post Esti sigur? 2 arcuri rupte fac un zgomot ingrozitor in masina. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Sep 2018 · Report post Eu am avut un arc spate rupt, si nu facea zgomot deloc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Sep 2018 · Report post Niciun zgomot. Vizibil mi-am dat seama ca-s rupte. Am schimbat bucșele mari de la brațe care erau foarte uzate și care au contribuit la o geometrie și mai incorecta. Acum e ok. Concluzie: geometrie incorecta + bucșe mari uzate. Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Aug 2019 · Report post Salut, Si eu am o problema similara dar e invers, anvelopele se uzeaza pe exterior, Am facut geometrie 3D, toate valorile ok, iar unghiul de cadere se vede si la ochiul liber ca nu e ok, e putin pozitiv cam ca in exemplul exagerat din poza de mai jos. E vorba de un XC90 din 2007 si din cate inteleg de la personalul atelierului de geometrie, acest tip de suspensie nu are reglaj pentru acest unghi Viteza mare de deplasare in viraje iese din calcul, merg incet. Amortizoarele au fost schimbate in urma cu circa 2 ani (Sachs), nu are niciun joc in elementele de legatura ale suspensiei(bucsi pivoti, capete de bara) sau caseta directie, arcuri ok ( nu sunt rupte sau oxidate). Neavand probleme evidente la suspensie si neavand un reglaj pentru acest unghi, ma indoiesc ca e normala aceasta uzura neuniforma a anvelopelor. Unde sa-mi indrept atentia oare ? Multumesc! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Aug 2019 · Report post Ai putea sa mai scazi putin presiunea in anvelope ma gandesc - poate se aseaza altfel. Cel putin pentru o perioada. Apropo, ce dimensiuni de jante si anvelope ai? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Aug 2019 · Report post Salut, Presiunea o tin pe la 2.3, 2.4 bar, asa scrie pe stcker. 255 / 50/ R19 standard de R design. Multumesc pentru raspuns! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Aug 2019 · Report post Caderea se regleaza din amortizor daca mesterul stie sa o regleze . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Aug 2019 · Report post Multumesc mult pentru raspuns, O sa incerc la alte service-uri de geometrie iar prima intrebare va fi aceasa . O seara buna! Share this post Link to post Share on other sites