dragoszs

Problema turatie XC90

26 posts in this topic

Buna ziua!

Sunt posesorul unui XC90 din 2007 2.4D cu cutie automata(mentionez ca nu stiu ce tip de cutie este ) . Am plecat cu masina din Bucuresti la Deva ,masina neavand nicio problema ..cand m-am intors spre Bucuresti  dupa o pauza de masa la giratoriu la Ploiesti in intrarea pe autostrada am incetinit la giratoriu iar apoi cand sa accelerez sa capat viteza masina a accelerat si a schimbat normal pana la 80km/h. De la 80 in sus are turatii diferite si creste foarte greu viteza ..masina nu depaseste viteza de 120km/h . Daca stie cineva sau a mai patit cineva ceva asemanator astept raspunsuri . Ma gandeam sa o aduc la intalnire ..poate este cineva care ii poate face un diagnostic . Va multumesc anticipat!

Edited by dragoszs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data tester ... problemele pot fi multiple, daca incepem sa ne dam fiecare cu presupus-ul schimbi jumatate din masina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Nu-ti da niciun mesaj sau eroare in bord ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ai oprit si repornit motorul apoi a fost totul bine.  100% a aparut ceva prin bord

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa rezolvat problema ? Si daca da ? Care a fost ?

Trimis de pe al meu SM-N950F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un XC90 din 2004, motor D5 de 120 kw. Am fost foarte multumit de masina, nu am avut nicio problema foarte serioasa pana acum. De ceva vreme a inceput sa se comporte ciudat, adica motorul intra in protectie si pierde puterea cand accelerez peste 2400 de turatii. Trebuie sa opresc motorul si cand pornesc din nou isi revine, mesajul dispare si se comporta bine sub 2400 de ture. Pentru ca si turbina facea un fluierat, am decis sa o repar. Intr-adevar, avea un mic joc la ax. Am trimis-o la Bucuresti la AVD Turbo si dupa ce au facut-o noua am montat-o , dar problema nu s-a remediat. Testul motor facut la Volvo Timisoara a confirmat ca este o problema de presiune, si dupa alte verificari am schimbat un suport de motor, deoarece pe acolo se pierdea presiune. Dar problema nu s-a rezolvat. Au facut si un up-date la calculator, au verificat ftoate furtunasele, toate legaturile electrice, electrovalva si senzorul de presiune, au eliminat (blindat) EGR-ul si tot nimic. Cei de la reprezentanta au spus ca mai trebuie verificata inca odata turbina, ca numai acolo poate fi problema. Deci, am retrimis turbina la AVD ca s-o verifice. Nimic, masina se comporta la fel. Am trimis inca o data turbina la un alt service AD Garage la Bucuresti ca s-o verifice si aia. Tot nimic. Satul de cei de la reprezentanta, am fost la un alt service,  seful de acolo a fost foarte amabil, a verificat toate tensiunile si presiunile, inclusiv in timpul mersului, dar nu a reusit sa depisteze problema. Am scris un e-mail in Suedia la Volvo ca sa caut o persoana careia sa-i explic, dar ei au retansmis mesajul celor de la Bucuresti, care mi-au spus ca trebuie sa merg din nou la reprezentanta. Acum am dus din nou masina la Volvo la Timisoara si ei insista ca trebuie sa pun o alta turbina noua de la ei (care costa vreo 7000 de lei), deoarece cealalta, chiar daca este noua ( cei de la AVD au pastrat doar carcasa si au schimbat tot interiorul), probabil nu este buna.

Are cineva vreo idee care ar fi problema?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de motorina cand a fost schimbat ultima data? Ai eroarea ECM-6085 boost pressure faulty flow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asta este codul de eroare ECM-6805

Acum am adus masina de la reprezentanta pentru ca nu m-au convins, ei sustin una si buna ca turbina mea nu este buna si ca trebuie sa o pun pe a lor, una noua. Dar si ei lucreaza cu turbine reconditionate, doar ca lucreaza cu o firma din Cluj. Daca ale lor din Cluj sunt bune, de ce nu ar fi buna si asta care a fost verificata si razverificata de 2 firme diferite?

Celalalt service la care am fost mi-a sugerat acum ca ar fi numerit sa verificam esapamentul ca sa vedem daca nu cumva este obturat, infundat si de acolo sa se creeze o presiune prea mare care sa determine turbina sa bage mai multa presiune. Merg acum la ei sa verific si varianta aceasta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat uleiul si toate filtrele acum cand am montat turbina.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauze posibile si probabilitatea lor. Stiu ca e nasol, m-am confruntat cu problema asta acum cativa ani. La mine problema a fost cu VNT-ul. L-am curatat de doua ori, dar tot degeaba. Pana la urma am inlocuit doar VNT-ul cu unul NOU de pe eBay (cost 70 EURO). Asta acum 3 ani. De atunci nu mai am probleme.

 

ecm-6805.jpg

Edited by kecs
adaugiri

Share this post


Link to post
Share on other sites

La reprezentante nu as umbla cu problema asta... Ei doar inlocuiesc piese intr-o veselie....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, kecs a spus:

La reprezentante nu as umbla cu problema asta... Ei doar inlocuiesc piese intr-o veselie....

Da. Acum vreo 3 ani am mai fost la reprezentanta pentru ca nu mai schimba vitezele bine, si facea un zgomot, un fasait. Ei mi-au spus ca trebuie sa schimb cutia de viteze. Am fost la un service care repara cutii automate si am schimbat uleiul de la cutie si de atunci nu am mai avut probleme. De aia nu am deloc incredere in ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat espamentul, nu este infundat/ obturat. Deci nu este de acolo.

Cei de la service spun ca urmatoarea mutare ar fi sa reinstalam softul la calculator. Cei de la reprezentanta au spus ca i-au facut update, dar poti avea incredere in ceea ce au facut ei?! Incercam si asta, ce sa facem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am pus o diagrama cu cauze si probabilitati. De ce nu pornesti de acolo?

E o eroare destul de nasoala cu implicatii financiare...

In primul rand verifica tampoanele motor daca tin vacuum. Ai nevoie de un pistol vacuum. Dupa aia verifici intercoolerul sa nu fie spart sau bombat. Si asa mai departe. Daca masina a fost folosita mult in regim urban, e posibil sa ai geometria la turbo blocata.

Lasa service-urile ca te storc de bani, si ramai cu masina nereparata. Pune mana si repara-ti masina singur.

Daca nu poti fa o vizita la Bogdan G sau Midnight Caller. Amandoi sunt experti in Volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toti pasii trecuti acolo i-am facut:

-reconditionat turbina, apoi reverificata de 2 ori

-verificat vava,

-verificat senzor,

-verificat EGR (blocat EGR cu o tabla)

-inlocuit un suport de motor care pierdea presiune,

-verificat furtune si tubulatura,

-verificat intercooler,( nu este umed, nu are urme de ulei)

-verificat evacuarea (espament)

Peste 2500 de ture creste presiunea prea mult, intra in avarie si nu se mai tureaza.

Acum vreau sa reinstalez softul (cei de la Volvo au spus ca ei i-au facut up-date), mai incerc si asta, dupa care nu mai stiu ce sa-i fac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la IT-ist. Spune ca nu avem ce reinstala softul, daca masina merge sau mergea pana acum. Softul nu se strica sau se deregleaza asa, din senin. Mi-a sugerat ca poate convertorul (valva) de presiune pe care l-am incercat nu era bun si poate ca ar trebui sa caut unul original Volvo, chiar daca este sh. Eu am luat un convertor Pierburg (doar asta se gaseste la toti importatorii after market) cu care l-am inlocuit pe al meu si nu s-a rezolvat problema, asa ca l-am pus inapoi pe cel al masinii , iar pe cel de la Pierburg l-am returnat. El zice ca trebuie sa mai incerc un altul, pentru ca nu gaseste alta explicatie pentru ce presiunea bagata de turbina creste atat de mult cand accelerez peste 2400-2500 de tuatii.

 Am sa incerc inca odata sa il schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat sa inlocuiesti turbo air inlet pipe-ul? Debitmetrul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geometria turbinei sigur (100%) e curata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina a fost trimisa prima data la reconditionat la AVD Turbo. Ei au spus ca au inlocuit totul in ea. Pentru ca facea aceeasi figura, am retrimis-o ca sa o verifice. A venit inapoi cu mentiunea ca este in regula. Acelasi rezultat. Apoi am trimis-o la AD Autototal ca sa o verifice si ei. La fel, au spus ca turbina este buna. Montata din nou, se comporta identic, baga presiune prea mare. Acum sa presupun ca acel convertizor de presiune pe care l-am incercat, desi nou (Pierburg), o fi fost defect si sa incerc un altul, alta explicatie nu am.

Edited by nestor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate convertizoarele sunt Pierburg, se pare ca nu exista alt producator, cel putin pentru modelul meu.

Am luat unul second-hand si patesc aceeasi treaba: turbina baga presiune prea mare cand accelerez peste 2400-2500 de turatii si calculatorul comanda intrarea in avarie iar masina pierde puterea, nu mai trage.

Nu am incercat un alt debitmetru. Am sa incerc si asta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am schimbat si debitmetrul, am pus tot Bosch ca cel de pe masina. Am mers 50 de metri si apoi am accelerat-o tare. Imediat mi-a aparut mesajul de defectiune a motorului si nu am mai putut accelera. Deci nu este nici de la debitmetru. Practic, nu mai stiu ce sa mai fac. Turbina a fost verificata de 2 ori, convertizorul,  senzorul si debitmetrul le-am verificat (schimbat), filtrele le-am schimbat, esapamentul l-am desfacut si totusi turbina baga presiune prea mare. Are cineva vreo idee?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica sa nu ai vreun furtun înfundat la supapa control turbina (convertizorul). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now