CalinBradatan

achizitie S60

19 posts in this topic

Dragi colegi,

Am nevoie de un sfat, experimentat.

Momentan conduc un Reno Megane 3, 1.5 dci din 2009.
Fata de ce imi ofera acum acesta masina imi doresc:
- pozitie la volan mai confortabila;
- antifonare mai buna a tuturor zgomotelor (motor, rulare, exterior);
- ceva mai multa putere disponibila;
- spre final - un grad mai ridicat de confort;

De ceva timp incep sa ma orientez usor - usor spre un S60. Buget undeva pana la 10.000e - limita absolut maxima.
Tinta mea ar fi un S60 2010 - 2012.
Pe langa ca imi doresc sa fie dotat cu faruri cu xenon, piele, navigatii si alte figuri imi doresc sa fie si automat si pe benzina.

Am constatat repede ca aceasca combinatie la bugetul meu nu exista, sau daca exista e foarte greu de gasit si necesita asteptare multa.

Am gasit cateva masini automate diesel.
Am gasit mai multe masini manuale diesel.

Mentionez ca voi folosi masina 80% in oras si ca ar fi prima masina automata de pana acum.

As vrea sa-mi spuneti daca trebuie sa fug de automate si de ce, daca trebuie sa fug de D2, de D3 sau de diesel in general.
Ce ar insemna un numar ok de km si care ar fi un pret corect?

Pe final ar mai fi de mentionat ca undeva in trecut am avut un S40 din 2006, 1.8 beznina care m-a castigat de partea Volvo chiar daca a fost un Volvo nu chiar pur sange.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebari noi:

Exista 2 tipuri de cutii automate? Geartronic si Powershift?

Ar merita efortul financiar implicat in impozit si asigurare intre un D3 si un D5? Efectiv nevoie de D5 nu am, dar in general sunt sigur ca m-as bucura de caii si cuplul in plus. Ar fi mai fiabil D5?

De aceste 2 masini ce spuneti?

 

https://www.autovit.ro/anunt/volvo-s60-ID7GuSMO.html#3869b55a40

https://www.autovit.ro/anunt/volvo-s60-ID7GwK8V.html#3869b55a40

Edited by CalinBradatan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Dat fiind faptul ca mergi 80% in oras orienteaza-te catre benzina cu cutie automata. 

Prima masina - observatiile mele, colegii sa ma corecteze daca gresesc: 

1. Cutia nu este dublu ambreiaj - nu stiu daca chiar conteaza

2. Faruri automate - nu are - daca se refera la faptul ca are senzor de lumina. 

3. Parbriz incalzit - nu are - din ce stiu eu de abia din 2014 s-a introdus pe S60. 

4. Lumini de zi (LED) - sunt pozitii atentie mare! - trebuie sa mergi cu faza scurta aprinsa pe DN / E. 

5. *buton Start/Stop - eu nu stiu D5 sa aiba Start/Stop - nu este DrivE. 

A doua masina: 

1. Frane anti blocare de dimesiuni mari FBS - nu stiu ce inseamna asta, nu am mai auzit asta la S60. 

2. Voice control - adica comenzi audio pe volan. 

A doua este clar mai dotata - are pilot adaptiv, radar, BLIS, si pare ca si descrierea este cea adevarata - din ce se vede in poze. 

Motorizarea D5 este clar cea mai buna de la Volvo (nu mai exista pe masinile noi din pacate), si o poti imbunatati simtitor cu un tuning de fabrica Volvo - Polestar astfel incat sa mai obtii un plus de dinamism. Daca ma intrebi pe mine, am avut S60 cu D3 si 2 cu D5 - clar as opta pe D5 - pare ca ambele masini au D5, din ce scrie acolo. 

Diferenta de impozit intre D3 si D5 este de vreo 700 RON / an, iar la asigurare nu stiu cum afecteaza diferenta de motorizare valoarea asigurarii RCA. 

Sunt colegi aici pe forum, precum si dealeri Volvo care pot verifica masina. 

Succes cu achizitia si sa ne tii la curent. 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru timpul acordat.

M-am canalizat pe prima masina, in principiul. Miercuri voi fi in Bucuresti pentru a o vedea si a o duce la BG Motors pentru check-up. Am scos raportul autoDNA pentru ea si intr-adevar am vazut ca nu are parbriz incalzit. Cam asta ar fi singura optiune care ma intristeaza ca lipseste. Din ce am cules de la vanzator, masina a ajuns in tara in 2011, cu 18.000km prin intermediul Primus. Pana in 2016 la 100.000km cand a luat-o el a mers tot la Primus pentru revizii (urmeaza sa primesc maine rapoartele). Din 2016 pana astazi, proprietarul actual a mai facut aproape 30.000 cu ea, cu revizii tot la Primus, pentru astea am obtinut ceva hartii.

 

Si eu mi-am dorit benzina, chiar mi-am dorit! Se pare insa ca sunt mai rare decat politicienii romani cinstiti, care aparent si ei sunt rari. Am renuntat la a cauta una. Dat fiind faptul ca pana acum am avut masini cu motor de 0.8 (matiz), 1.4 aspirat, 1.8 aspirat si 1.5 DCI, am decis super-subiectiv sa merg pe D5. Jumatate din aceasta decizie se bazeaza pe norul de aplauze care inconjoara acest D5 si cealalta jumatate pentru ca nici una din masinile de pana acum nu m-a satisfacut dpdv al cuplului/puterii. 

 

Relativ la softul Polestar. Schimba doar softul motorului sau e un ansamblu cutie/motor? S-ar potrivi pentru un daily-driver? Cat ar costa si unde se poate face?

 

Edited by CalinBradatan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

As sugera sa mergi pe a doua masina dpdv dotari - ACC, BLIS, radarul fac diferenta. 

Oricum sugerez sa ai o conversatie cu BogdanG si vizavi de a doua masina. Insa e bine ca o duci la verificat la BogdanG. Insa poate treci si pe la Volvo - Primus Auto - cu vanzatorul ca sa obtii un istoric si de acolo - istoricul se da doar proprietarului. Daca nu are nimic de ascuns, nu cred ca ar trebui sa aiba ceva impotriva. 

Softul Polestar se poate instala la orice dealer autorizat Volvo - Primus Auto - si costa parca vreo 850 EUR cu TVA. Si eu zic ca se preteaza la daily driver. Este doar o operatiune de instalare soft prin stick USB si dureaza vreo 15 min. 

Succes cu achizitia. 

 

 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am obtinut astazi istoricul de la Primus (a fost proprietarul si l-a scos).

Corespunde cu ce mi-a povestit pana acum, corespunde si cu singura dauna care apare pe raportul autoDNA - tripla dr. spate si spoiler revopsit.

Voi merge sa vad si a2a masina, dar sunt mai incantat de uzura mai mica a primeia.

Incerc sa le urc pe net sa las un link. Daca ai rabdare da te rog o privire, in caz ca mi-a scapat ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://we.tl/t-WWzQIV4xPO
Istoricul de la punctul in care a intrat in tara, in 2011, pe la jumate.


LE: Relativ la polestar. Acei 850e mi s-ar parea mai bine cheltuiti pe intretinerea masinii. Unei batranici de 8 ani nu-i trebuie dinti de portelan daca picioarele-s subrede, nu?

 

LE2: masina din al2lea link, imi place intr-un fel dar nu-mi ofera incredere. Interiorul e frumos (mor dupa volanul ala) dar nu e pentru mine. Am un job care ma va forta sa ma urc murdar pe maini in masina, sau cu haine murdare. Crem-ul ala va avea doar de suferit.

Bliss-ul ma incanta prea putin, lane assistul la fel.

 

Ce ma incanta e franarea de urgenta la viteze de oras, conducand obosit, noaptea si pe ploaie recunosc ca am pupat discret pe cineva in trafic acum 2-3 luni - optiune care o au ambele masini.

Edited by CalinBradatan

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, CalinBradatan said:

https://we.tl/t-WWzQIV4xPO
Istoricul de la punctul in care a intrat in tara, in 2011, pe la jumate.

 

Uita-te cu atentie la poza 7 - eu zic sa vorbesti putin cu BogdanG de toate aceste poze - in special poza 7. 

15 hours ago, CalinBradatan said:

LE: Relativ la polestar. Acei 850e mi s-ar parea mai bine cheltuiti pe intretinerea masinii. Unei batranici de 8 ani nu-i trebuie dinti de portelan daca picioarele-s subrede, nu?

Si asta e o varianta - oricum softul poti sa il pui oricand ulterior. Polestar iti da si dinti de portelan si picioare noi, ca sa te parafrazez - schimba comportamentul intregului "power train" - https://engineered.polestar.com/intl/upgrades/optimisation/

15 hours ago, CalinBradatan said:

LE2: masina din al2lea link, imi place intr-un fel dar nu-mi ofera incredere. Interiorul e frumos (mor dupa volanul ala) dar nu e pentru mine. Am un job care ma va forta sa ma urc murdar pe maini in masina, sau cu haine murdare. Crem-ul ala va avea doar de suferit.

Asta cu murdar pe maini este o chestiune de obisnuinta - orice volan si tapiterie se va deteriora dramatic daca te sui murdar / cu mainile murdare la volan. Se rezolva simplu cu niste servetele umede la indemana tot timpul. 

Crem-ul nu are de suferit deoarece se curata foarte usor cu o carpa cu apa calduta, si eventual cu un detailing auto din cand in cand. 

 

15 hours ago, CalinBradatan said:

Bliss-ul ma incanta prea putin, lane assistul la fel.

Ce ma incanta e franarea de urgenta la viteze de oras, conducand obosit, noaptea si pe ploaie recunosc ca am pupat discret pe cineva in trafic acum 2-3 luni - optiune care o au ambele masini.

Nu ti-am spus degreaba de radar-ul din fata care este responsabil si de ACC - exista un collison warning care te avertizeaza din timp daca exista riscul sa lovesti ceva / pe cineva. Acesta, impreuna cu BLIS si Lane Assist ajuta foarte mult in special noaptea si pe ploaie.

Nu are legatura franarea de urgenta. 

In concluzie, eu zic sa faci aceeasi pasi si cu masina a doua ca sa ai termen de comparatie - cere o parere despre ambele masini in paralel si lui BogdanG, daca tot le verifici la el. 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe scurt, am cumparat prima masina si-s fericit cu ea.

Pe lung: Am vazut-o, am condus-o, apoi am dus-o la Bogdan.

Am mers in proba de drum, facut diagnoza in mers, urcat pe elevator.

II trebuie cateva bucse, in viitorul apropiat un ventilator motor iar restul de care stiam mi-au fost confirmate (schimb ulei CV, distributie, revizie cu ulei si filtre, placute de frana);

Am facut schimbul de distributie la BG motors, schimb ulei CV + adaptare cutie, tradus limba din bord, resetare/adaptare modul de clima (nu mai mergea incalzirea in scaune, s-a rezolvat);

In rest, motorul e curat, fara pic de ulei, cutia smuncea discret daca o tot frecai, s-a rezolvat cu ulei nou si adaptare. Are mici defecte pe exterior, nah, masina mearsa in oras.

Cand am mers sa facem actele am mers cu un V70. Am vazut ce inseamna Collision Warning. E interesant de avut, admit.

Am vazut pagina 7. Nu am gasit explicatie, alta decat ca era vorba de cutie care mergea bine cand am intalnit masina, acum merge perfect.

Motorul e perfect, spusele lui Bogdan. Fara erori, fara urme fizice de trauma.

 

Pe de alta parte, masina din link-ul 2, se zice in sat, ca ar fi reparata destul de serios, la fel si cu restul masinilor pe care le are respectivul la vanzare. Toate masini bine dotate.

Am ales sa nu risc, istoricul si faptul ca pot avea incredere ca are 130mii km valoreaza mai mult decat cateva optiuni, mai ales ca si asta are cam tot ce-mi doream.

 

Drumul Bucuresti - Iasi a fost foarte relaxant. Masina efectiv zboara, nu mai zic de sunetul motorului care m-a castigat din prima secunda.

Mi-ar fi placut o suspensie nitel mai moale si o antifonare o idee mai buna. In rest, masina e geniala.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie - sa o stapanesti sanatos si sa iti aduca numai bucurii. Daca ai grija de ea cum trebuie, si ea va avea grija de tine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin dupa aprox. 1500 de km facuti cu masina.

Inca descopar lucruri si pot sa spun ca masina imi place foarte mult in continuare.

Camera face figuri si flicare cateodata, am experimentat city safety, efectiv mi-a supt pedala de frana de sub picior cand ma pregateam s-o apas, ciudata senzatie.

Desi are D5 si am avut emotii ca n-o sa mearga am reusit sa pun jante de 16" cu gume de iarna. Desi sunt jante de volvo au trebuit inele de centrare, cateva zile am mers fara ele si mergea parca avea rotile patrate :)).

Intrucat vine cu kit de ala cu compresor si spuma am judecat putin si-am cumparat si-o roata de rezerva (cu cric si cheie de prezoane) care o voi lua cu mine cand voi iesi din oras.

 

Ce nu ma prinde 100% este modul in care este lenesa la raspunsul stimulilor pe pedala de acceleratie in modul Drive. In oras, ca sa pleci mai repejor sau sa ii dai un ghiont cand esti in miscare trebuie sa aticipezi cu o secunda buna. De mai multe ori am patit sa trag de volan, sa schimb banda, pedala la fund, si masina sa se gandeasca inca, parca s-ar trezi dintr-un somn lin, dupa care sa dea drumul puterii.

Din experienta celor care au facut soft, s-ar corecta acest comportament lenes?

Pe modul sport este mult mai "responsive", parca abia asteapta sa apesi putin pe pedala ca ea sa se conformeze instant. Totusi mi se pare overkill sa mergi cu ea pe sport prin oras, mereu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 ore, CalinBradatan a spus:

Desi are D5 si am avut emotii ca n-o sa mearga am reusit sa pun jante de 16" cu gume de iarna. Desi sunt jante de volvo au trebuit inele de centrare, cateva zile am mers fara ele si mergea parca avea rotile patrate :)).

 

Probabil ai jante de la alt model/an de volvo (cu alt CB)....ce jante ai montat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciprian de la Piese Volvo Iasi avea 2 modele. Ar fi mers ambele. Le-am ales pe astea.

IMG_20181202_095732.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de S60 pana în 2009 și au alt diametru la butucul de centrare

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e cu aprox 2mm mai mare. Inelele au iesit subtirele si anemice. Tre grija cu ele.

Intre timp am mai facut un set din aluminiu. Cele din plastic suspectez ca n-o sa suporte prea multe montari/demontari.

 

Revenind la durerea mea. Ar ajuta softul la ce-am scris mai sus?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/1/2018 at 0:09 PM, CalinBradatan said:

Revin dupa aprox. 1500 de km facuti cu masina.

Inca descopar lucruri si pot sa spun ca masina imi place foarte mult in continuare.

Camera face figuri si flicare cateodata, am experimentat city safety, efectiv mi-a supt pedala de frana de sub picior cand ma pregateam s-o apas, ciudata senzatie.

Desi are D5 si am avut emotii ca n-o sa mearga am reusit sa pun jante de 16" cu gume de iarna. Desi sunt jante de volvo au trebuit inele de centrare, cateva zile am mers fara ele si mergea parca avea rotile patrate :)).

Intrucat vine cu kit de ala cu compresor si spuma am judecat putin si-am cumparat si-o roata de rezerva (cu cric si cheie de prezoane) care o voi lua cu mine cand voi iesi din oras.

 

Ce nu ma prinde 100% este modul in care este lenesa la raspunsul stimulilor pe pedala de acceleratie in modul Drive. In oras, ca sa pleci mai repejor sau sa ii dai un ghiont cand esti in miscare trebuie sa aticipezi cu o secunda buna. De mai multe ori am patit sa trag de volan, sa schimb banda, pedala la fund, si masina sa se gandeasca inca, parca s-ar trezi dintr-un somn lin, dupa care sa dea drumul puterii.

Din experienta celor care au facut soft, s-ar corecta acest comportament lenes?

Pe modul sport este mult mai "responsive", parca abia asteapta sa apesi putin pe pedala ca ea sa se conformeze instant. Totusi mi se pare overkill sa mergi cu ea pe sport prin oras, mereu.

 

Salut, 

Camera flicare la orice model de masina la temperaturi "extreme" - vara si iarna, am observat eu. Nicio grija. City Safety este intr-adevar total neintuitiv si socant in acelasi timp. Cutia oarecum invata mersul tau anterior si raspunde conform statisticii talke de condus - oras mai lenesa la consum. Dar se rezolva cu kick-down. Alternativ, incearca un Polestar - eu asa am rezolvat treaba - rescrie raspunsul cutiei si motorului. 

Nu stiu in ce masura este overkill sa mergi cu ea asa in oras:

- turatiile mari constante previn depunerile

- consumul creste poate un pic

- nu stiu ce efect are pe termen lung asupra componentelor. 

Asa cum am spus, am rezolvat asta cu Polestar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Am vorbit pe scurt si cu Bogdan si am ajuns la concluzia ca e de incercat un soft-ulet.

Sa vad cand o sa apuc sa fac un Iasi - Bucuresti. Cel mai probabil voi lipi vizita cu o revizie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin.

 

In ultimele 2 zile am mers pe modul Sport in oras (dupa incalzirea motorului).

Am observat un raspuns mult imbunatatit al timpului de reactie. Acum masina parca sta incordata si abia asteapta s-o zbugheasca.

Este notabila si frana de motor mult evidentiata fata de modul Drive, motorul stand mai turat.

N-am sesizat o crestere a consumului semnificativa.

Este cu siguranta mai fun de condus insa necesita obisnuinta intrucat este un pic mai greu de controlat cu finete.

Daca softul ar fi undeva la mijloc intre modul Drive si cel Sport ar fi 100% ce mi-as dori de la el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Aici te poate ajuta Polestar - soft de fabrica Volvo, nu pierzi garantia daca este cazul. Poate face sens. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now