stefanp

Soc din R/N in D , S60

13 posts in this topic

Salutare!

Anul acesta la sfarsitul lui aprilie am cumparat un S60 D3 in 5 cilindri, 2012, cutie automata, 163.500 km (cel putin teoretic :lol:, dar "bate"cu vraful de hartii, facturi de setvice, carte service samd); acum 172.500 km.

Dupa ce am luat-o am observat acest soc pe care il face cand trec din R sau N in D. E ca o smuncitura a masinii cu un zgomot. Probabil stiti cum e, din ce am citit e o chestie comuna la modelele astea. Chiar citisem o postare de-a lui Bogdan G in care spunea ca e buba lor si ca se fac diverse adaptari si dupa cateva luni fac la fel.

Ca idee, acest soc nu apare decat dupa ce merg cu masina o perioada, adica dupa ce se incalzeste. Cand plec de acasa nu face absolut deloc sau daca opresc undeva si o las un pic (cu motorul oprit mai ales), nu mai face, sau face foarte usor.

Asadar, dupa ce am luat-o, la o luna am mers in Bucuresti la Vadim&Alex, mi-au facut schimb de ulei, plus spalare si din ce am inteles eu, acea adaptare. Diferenta s-a vazut, in bine, nu am mai avut acele socuri, sau au fost foarte usurele. 

Dar de vreo luna iarasi face la fel, repet, dupa ce merg cu masina ceva timp.

In rest masina merge foarte bine, nu am probleme la cuplare in mers nici in sus, nici in jos. Nu face zgomote sau socuri la schimbarea treptelor in mers...dupa un nepriceput ca mine as zice ca e totul ok in mers.

Am mai discutat la un moment dat cu Vadim si mi-a zis ceva de niste radiatoare...nu ma pricep, nu mai stiu exact.

Initial ma gandeam sa astept pana la anul si sa mai trag o fuga la baieti si sa combin revizia anuala cu ceva verificari din punctul asta de vedere.

Dar ma ingrijoreaza problema asta si nu stiu daca nu cumva ar fi mai bine sa merg la cineva care se ocupa de cutii si sa vedem care e problema. Adica eu nu stiu daca aceste socuri nu vor agrava/influenta/uza si alte piese in timp incat sa ma trezesc ca pentru ca am amanat o verificare, trebuie sa repar/schimb si altceva la cutie. Cred ca intelegeti la ce ma refer. 

Nu stiu daca e ceva care anunta o problema majora in curand sau daca merge asa mult si bine.

Am inteles ca ar fi cineva in Suceava care se ocupa cu asa ceva.

Intre timp am mai achizitionat o masina pe care o fatai prin oras. Deci masina asta va fi folosita 95% la drum lung. Bine, o buna parte din cei 9k km facuti pana acum, tot extraurban.

Nu stiu ce model de cutie e...nu ma pricep, cum spuneam. Daca pot verifica undeva, va spun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut ca se poate monta un radiator suplimentar, dar este folositor in anotimpurile calde sau pe circuit (iarna nu este indicat sau cel putin asa recomanda cei din USA)...daca il montezi sa alegi un model care poate fi pus in paralel cu cel de fabrica, astfel il poti opri iarna sau cand doresti)...cauta "Mishimoto" pe net, am vrut sa-mi pun si eu pe C30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ar ajuta sa inteleg la problema mea? Cat ar costa asa ceva?

Nu se poate ca sa fie necesara curatirea celui actual? Sau poate sa fie defect cel actual?

Cu toate acestea, care e cauza acestei probleme? Montarea unui radiator suplimentar presupun ca ajuta la mentinerea unei temperaturi mai mici a uleiului si deci o presiune mai mica in cutie...dar pare a fi o rezolvare a unui simptom si nu a problemei.

Ce a dus la acest simptom? De ce se incalzeste mai tare decat trebuie? Presupunand ca asta e cauza si nu e alta problema.

 

Bine, nu ma astept sa imi spuna cineva ca e fix problema cutare. Evident ca trebuie verificat si vazut. Dar asa ca idee, ca discutie, sunt curios ce ar putea fi (chiar daca pot fi mai multe) si cam care ar fi posibilele rezolvari, eventual pe la ce costuri.

Cineva mi-a spus ca ar putea fi blocul de valve...ceea ce din putinul citit de mine si mult mai putinul inteles, e o problema foarte serioasa si costisitoare. 

Chestia e ca nici nu m-as duce undeva sa dau cutia jos, sa o desfaca si practic sa arunc pe geam banii dati pe schimbul de ulei acum un pic peste jumatate de an. Dar nici n-as sta asa daca exista anumite solutii ce pot rezolva problema si evita o uzura in plus in cazul in care astept.

 

P.S.: nu merg sportiv, nu calc pedala si franez imediat. Incerc sa merg constant, sa mentin o treapta si sa nu umble ca nebuna sus/jos. Adica in oras am observat ca aproape de 60 km/h schimba treapta. O tin la 55, nu ma grabesc. Plecarea la semafor nu e in tromba, oprirea la fel, incerc sa nu fie brusca sa coboare 4, 5 trepte in 3 secunde (atat cat s epoate evident). Sambata spre exemplu am facut un drum Iasi - Bacau, la destinatie am parcat, a fost nevoie din marsarier sa merg din nou in fata pentru a parca...cand i-am dat drive dupa ce am mers cativa metri cu spatele, clanc si smucitura clasica.

Edited by stefanp
Adaugare ps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, referitor la radiatorul suplimentar montat pentru protectia CVA prin limitarea temperaturii uleiului, am montat in urma cu 3 ani un asemenea radiator pe XC70 ,d5 AWD, si am facut o monitorizare pe iarna si vara a temperaturii, in conditiile noastre de clima iarna nu depaseste 50 grade celsius iar vara cand am facut proba atingea 80grade la un drum de 200 km pe autostrada.Pun o poza ca sa se vada montajul, pe masina exista pregatire facuta din fabricatie iar radiatorul este original luat de pe un benzinar dotat din fabrica pentru tractare rulota, furtunele de legatura le-am confectionat, stuturile la atelier de strungarie  si au fost sertizate pe  furtun la o firma care se ocupa de hidraulica, garniturile si sigurantele de plastic se gasesc ca piese de schimb oe volvo.Pun o poza:

a.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de raspuns!

Aveai aceeasi problema ca mine si asta a rezolvat-o?

Sau ai pus preventiv?

Cat te-a ajuns toata afacerea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, Evolventa a spus:

Salutare, referitor la radiatorul suplimentar montat pentru protectia CVA prin limitarea temperaturii uleiului, am montat in urma cu 3 ani un asemenea radiator pe XC70 ,d5 AWD, si am facut o monitorizare pe iarna si vara a temperaturii, in conditiile noastre de clima iarna nu depaseste 50 grade celsius iar vara cand am facut proba atingea 80grade la un drum de 200 km pe autostrada.Pun o poza ca sa se vada montajul, pe masina exista pregatire facuta din fabricatie iar radiatorul este original luat de pe un benzinar dotat din fabrica pentru tractare rulota, furtunele de legatura le-am confectionat, stuturile la atelier de strungarie  si au fost sertizate pe  furtun la o firma care se ocupa de hidraulica, garniturile si sigurantele de plastic se gasesc ca piese de schimb oe volvo.Pun o poza:

 

Dar 50 grade este o temperatura optima de functionare? Eu nu l-as monta in fata intercoolerului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, unde se poate verifica temperatura uleiului din cutie? Iti afiseaza masina pe undeva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

@stefanp

Tractez cu masina remorca pentru snowmobil si la deal pe drumul catre Balea -Lac se incalzea uleiul f tare, radiatorul de ulei pentru cutia de viteze este in interiorul radiatorului de racire a motorului si in consecinta nu poate avea o temperatura inferioara lichidului de racire asa ca am fost nevoit sa pun acest radiator , luat din dezmenbrari de pe un XC90 care era dotat din fabricatie .Toata povestea a costat cam 150 euro, montajul l-am facut eu.

Am facut verificarea temperaturii cu tester , in mers ,  ca sa vad eficienta dupa montarea radiatorului.De curiozitate azi cand am ajuns acasa am facut o citire a temperaturii sa vad ce temperatura are in conditii de trafic  in oras.Atasez foto.In prima poza se vede temperatura lichidului de racire :91 g celsius.In a doua poza temperatura uleiului din cutie 72 g celsius.Citirea s-a facut dupa o stationare de aprox 10 min cu motorul pornit ceea ce e posibil sa fi   crescut putin ambele temperaturi.

Daca probleme la CVA la tine apar doar la cald un ulei mentinut pe o plaja mai joasa de temperatura teoretic poate sa faca doar bine cutiei. 

@Vicu

Nu stiu daca 50 de grade e o temperatura optima, posibil sa fie putin prea mica avand in vedere ca nivelul de ulei  se face undeva la 60 grade si adaptarea cutiei necesita temperaturi peste 65 de grade, dar mie imi merge cutia foarte bine si am 3 ierni cu temperaturi de munte  de cand o folosesc asa.

Montajul l-am facut pe bridele existente pe suportul facut din fabricatie special pentru acest radiator care este dotare optionala , si la masina de pe care a fost dat jos era montat la fel in fata corpului de radiatoare.

20181120_120617.jpg

20181120_120650.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru explicatie!

Inteleg insa ca tu nu aveai aceasta problema inainte de montarea radiatorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Revin cu noutati.

Acum temperaturile au scazut, n-am mai avut parte de socurile din R/N in D. Nici dupa ce am mers la drum, nici cand a trebuit sa fac mai multe miscari in parcare.

Asadar, e evident ca are legatura cu temperatura (si presupun ca odata crescuta temperatura, creste si presiunea) din cutie.

Acum nu stiu daca pe timp de temperaturi normale (adica nu de iarna) uleiul se incalzeste mai mult decat trebuie, sau daca ajunge la temperaturi normale dar uzura cutiei isi spune cuvantul. Sau amandoua.

Presupun ca asta se poate verifica cu un tester dedicat, dupa un drum mai lung sau mai ales prin oras, verificat temperatura si vazut daca e normala sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai timp pana la vara sa iei o decizie ,montarea unui radiator iti poate rezolva problema.

Poti incerca si un aditiv, eu la cutia de la Mercedes, dupa ce am schimbat uleiul la 100K am pus asta:

https://www.automoly.ro/cumpara/aditiv-pentru-cutie-de-viteza-automata-liqui-moly-5135-250-ml-1557

mai cere sfatul celor de la sevice-ul unde ai schimbat uleiul  ,si categoric se va gasi o solutie .Daca pui singur aditiv ,atentie la nivelul de ulei din cutie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, stefanp a spus:

Salutare,

Revin cu noutati.

Acum temperaturile au scazut, n-am mai avut parte de socurile din R/N in D. Nici dupa ce am mers la drum, nici cand a trebuit sa fac mai multe miscari in parcare.

Asadar, e evident ca are legatura cu temperatura (si presupun ca odata crescuta temperatura, creste si presiunea) din cutie.

Acum nu stiu daca pe timp de temperaturi normale (adica nu de iarna) uleiul se incalzeste mai mult decat trebuie, sau daca ajunge la temperaturi normale dar uzura cutiei isi spune cuvantul. Sau amandoua.

Presupun ca asta se poate verifica cu un tester dedicat, dupa un drum mai lung sau mai ales prin oras, verificat temperatura si vazut daca e normala sau nu.

Solutia este montarea unui radiator suplimentar sau inlocuierea celui de fabrica cu unul mai mare (cred ca cel de ford RS este compatibil si mai mare)...la C30 T5 din USA asta a fost solutia ieftina (cea scumpa consta in cutie noua sau reconditionata cu componente L10)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am schimbat uleiul in cutie (in mai) nu m-am gandit la un aditiv...dar nici nu ma pricep...

Clar voi tine legatura cu Vadim&Alex, voi mai trage o fuga la ei anul viitor cand se implineste anul pentru revizie si vedem ce solutie gasim impreuna.

Pana atunci presupun ca tot ce pot sa fac e sa o menajez. Acum e frig oricum, a venit iarna. Iar faptul ca am o alta masinuta pentru frecusul din oras, ajuta la menajarea acesteia.

Multzam' de raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now