Sign in to follow this  
Followers 0
Guest daniel_liviu

Salutari de la Sibiu

16 posts in this topic

Salut la toata lumea!

Am si eu in posesie un Volvo 440 GL din '92, motor 1721, 101 CP.

E batranel, 234.000 km dar inca in putere. Dupa usoare reconditionari e in stare excelenta.

L-am adus din Suedia cam de un an si jumatate si imi place la nebunie, mai ales la stabilitatea in timpul mersului.

Se tine foarte bine pe drum si da impresia de siguranta. Nu am avut nici o problema cu el in afara de putina rugina.

M-am hotarat sa o inmatriculez, a trecut RAR-ul fara nici o problema, au mai ramas doar taxele de platit, dar merita pentru ca a reusit sa ma "prinda" masina asta. O sa o pastrez cat mai mult timp posibil, pana cand nu o sa mai fac fata cu reparatiile, iar urmatoarea masina va fi cu siguranta tot un Volvo, probabil un model din seria S daca o sa imi permit.

Hmm... inceput de boala Volvo?!?  ;D

Mult noroc, si drum bun cu VOLVO-urile!

post-0-12877849647355_thumb.jpg

post-0-1287784964939_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit ! Masinutza arata ca o bijuterie !

Iti doresc multi kilometrii fara probleme (majore, ca alea simple le rezolvam noi cumva) ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit!

Faina masina  ;)

Pune si cateva poze cu interiorul daca ai.

Sa o pastrezi sanatos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi, e doar un blur pe fundal facut partial din aparatul foto. Se pare ca am laudat-o prea mult  :( Astazi am fost implicat intr-un accident, m-a lovit un pusti cu un Logan din spate si m-a proiectat in masina din fata (tot Logan) care astepta sa faca stanga in intersectie si dadea prioritate celor din fata. Acum am si spatele (stop dreapta, bara, haion, aripa spate dreapta) si fata (far stanga , bara, spritiera far) praf. Culmea e ca nici macar nu i-am franat in fata soferului care m-a lovit, stateam pe loc de 10-15 secunde iar el era departe, avea timp sa franeze si de la 150 km/h, cu siguranta nu se uita la drum. Oricum, partea buna e ca s-a comportat bine masina la lovitura, nu le-am simtit prea tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu as vrea sa am parte de nici un fel de accident dar adevarul e ca undeva in sinea mea imi doresc un "incident" de genul asta  ;D . Unu care sa imi "amenajeze" si bara spate si bara fata, eventual si stopul spate stanga si farul fata stanga  ;D ... poate si o aripa spate lovita ar fi binevenita.  ;D

Serios vorbind acum, sper ca ai iesit ok din situatie... si ca nu trebuie sa platesti tu reparatiile.

Mult succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit!! In Sibiu e deja ´´inflatie´´ de Volvo-uri, ceea ce ma bucura. Pacat, ca nu avem un service Volvo aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea e de dorit un incident din asta, dintr-un singur motiv. Vechimea masinii. S-ar putea sa ai surpriza , cum am avut eu, sa nu vrea asiguratorul vinovatului sa despagubeasca tot. De exemplu, armatura de la bara spate va trebui sa o platesc eu pentru ca avea niste rugina. Nu functioneaza la astia argumente de genul, bara statea foarte bine inainte sa ma loveasca vinovatul asigurat la voi, si eu n-am nici o vina ca armatura nu se mai poate indrepta din cauza ruginii. Ti se spune cu nonsalanta ca daca vrei reparatie platesti diferentele, daca nu, la revedere. Ca sa nu mai spun ca pe o masina mai veche de 10 ani poti sa primesti despagubire de la RCA undeva pe la 15% din valoarea de catalog a masinii. Ce mai... e de de fugit de rupt pamantul de asigurarile de la noi, sunt bataie de joc pe fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lasat gluma la o parte, chiar de tot.

Ma gandesc ca poate si pe mine m-ar putea astepta asa ceva.

Te rog sa ne tii la curent cu troate detaliile astea. Ar putea sa ne fie f ajutatoare.

Mult succes!  :machinegun:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am revenit cu amanunte. Masina mi-a fost evaluata la 5400 RON de catre asigurator (1500 euro), iar reparatia costa minim 6000 RON. Dupa cum spuneam, bataie de joc. Dupa spusele celor de la BCR Asigurari valoarea de nou a masinii este 17.000 euro. Dupa formulele de calcul a deprecierii impuse de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, coeficientul de uzura poate fi de maxim 85% din valoarea de nou a masinii, iar in cazul masinii mele este de 79,5% (calculat de mine). 17.000 euro - 79,5% = 3485 euro (valoarea reala a masinii in momentul acesta). Nu am reusit sa inteleg de unde i-a iesit asiguratorului doar 1500 de euro valoarea reala si am fost refuzat cand am cerut explicatii asupra algoritmului de calcul ce l-au folosit. Chiar si daca ar fi luat in calcul coeficientul maxim de uzura, adica 85%, ar fi trebuit sa rezulte valoarea reala de 2550 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa scandal!  ;)

Asa ceva nu se poate. Ce masina iti iei cu 1500 EU?

Daca ei cred ca atata valoreaza, pune-i sa iti cumpere una macar la acelasi nivel cum a fost a ta.

@Mexicanu e cu asigurarile, vezi poate te ilumineaza el.

Sa ne tii la curent cu ce se mai intampla.

Mult succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand "Bine ai venit!"

Imi pare tare rau de masinuta si-ti doresc sa ti-o repari cat de curand poti si cat mai pe banii altora ;). Dupa ce ai rezolvat-o, si daca tot e inflatie de Volvo-uri in Sibiu, eu propun sa punem si noi de o intalnire saptamanala ca Bucurestiu` ca sa ne cunoastem mai bine.

Ei bine ......sa ai parte numai de drumuri bune cu cat mai putini dobitoci pe ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

subscriu si eu ptr o intilnire in Sibiu. Sa ne cunoastem mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, am rezolvat cu reparatiile in sfarsit, dupa o luna de umblaturi si certuri cu asigurarile.

Reparatia a costat 6200 RON (piese originale + manopera) si in cele din urma cu multe insistente si cu normele CSA invatate aproape pe de rost am reusit sa conving asigurarile sa despagubeasca aproape integral. Nu au cedat decat in ultimul moment cand au vazut ca stiu legile si normele ce trebuie sa le respecte si i-am amenintat cu reclamatii la CSA. Ei vroiau initial sa imi despagubeasca doar 4500 RON si restul urma sa achit eu. Am scapat cu 500 de lei de plata, 50% din armatura de bara spate care era ruginita.

Pentru cei interesati, pretul pieselor originale:

- far - 850 RON

- spritiera far - 70 RON

- stop spate - 550 RON

- bara spate - 2.200 RON

- armatura bara spate - 1.000 RON

Total piese: 4670 RON

Manopera pentru indreptat haion, portbagaj, aripa spate dreapta si vopsit partial: 1.500 RON

Deci, daca Doamne fereste, ajungeti sa aveti probleme cum am avut eu sfatul meu este sa insistati la asigurare. Luati normele CSA pe 2008 de pe net, studiati-le bine, faceti calculele singuri si demonstrati-le cu foaia si pixul ca sunt nesimtiti. Eu asa am facut, de la valoarea maxima a despagubirii estimata de ei la aproximativ 1300 de euro, am ajuns la valoarea maxima de 2700 de euro.

Multa bafta, si feriti-va de nebuni ca s-au inmultit drastic. S-a umplut de masini second-hand aduse din Germania. Nu stiu cum e in restul tarii dar in Sibiu nu mai avem loc de fudulia celor cu asa-zisele lor masini "tari" care sunt ferm convinsi ca smecheria (condus agresiv, manele la maxim, tobe de esapament zgomotoase) e tot ce conteaza in trafic.

PS: Subscriu pentru intalnirea de la Sibiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca ai rezolvat!

Iti urez mult succes in evitarea "nebunilor" din trafic.

In Brasov, nu sunt chiar asa multe second-uri indoielnice, recent aduse dar am vazut ca prin zona Hunedoara-Alba-Sibiu, sunt f multe.

Eu cred ca intentionat a fost gandita asa "taxa de poluare"... cu cat e mai veche masina sa fie mai mica taxa, pentru a demonstra intr-un final ca era corecta aplicarea taxei asa cum era in prima varianta.

Pentru o masina din 94-96 cu euro 2 si motor pana in 1800cmc, e vreo 5-600 euro taxa.

Pacat ca oamenii nu profita ptr asi aduce masini mai deosebite si se inmultesc Opel-urile si VW-urile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa e. Eu pentru Volvo meu care e din '93 in circulatie, cu motor de 1721 cmc si euro 1 am platit 602 euro taxa de inmatriculare. Daca as fi avut euro 2 as fi platit 300 de euro taxa. Dar daca aveam euro 2 masina ar fi fost mai noua si ar fi crescut iar taxa. Deci cred ca oricum ar fi masina tot iesi cu cel putin 5-600 de euro de plata. Eu astept acum sa se scoata taxa si sper sa pot sa imi aduc un S40 din Suedia. Probabil ca pana de alegeri o sa voteze scoaterea taxei si returnarea banilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0