Guest six

Intrebari incepator legate de S40

12 posts in this topic

salutare

am de 1 zi un volvo s40 2.0 din 1996. si aveam cateva nedumeriri in privinta unor butonase de pe el, daca ma poate lumina cineva

am atasat 2 poze pentru exemplificare. deci ce-i cu butonul ala de sub scrumiera cu masinuta care derapeaza? dezactiveaza asr-ul sau ce ?

daca-l tin apasat 2-3 secunde se aprinde un bec in bord cu aceasi poza.

si rotita dintre grile la ce foloseste?

in rest, ce probleme am cu el, nu merg geamurile pe spate electrice nici de la butoanele din fata nici din spate si mi se aprinde cateodata becul de la sonda lambda. aveti idee cum as putea rezolva asta, sunt probleme de care s-a mai lovit cineva?

post-0-1287784965103_thumb.jpg

post-0-12877849677474_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut butonu delinga schimbator reprezinta A.S.C este controlu de stabilitate.Pe adoua poza nu se vede ce reprezinta butonu.iar cu geamurile mergi la un electrician ciau

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci mult de raspuns...  in a 2-a poza este o rotita care se poate da sus - jos , sus are o linie rosie, jos una albastra... am crezut ca e de frig / cald.. dar nu-i vad sensul devreme ce are mai jos in dreapta un buton de unde setezi defapt temperatura cu gradatie.

am dat de ea si oricum n-am vazut nici-o diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ce scrie inntr-un manual de S40 din 1999, acelasi lucru trebuie sa fie si la tine "15 Mixing outside air, air vents"

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. mixing outside air.. adica.. amesteca aerul de afara cu ala din inauntru.. si la ce folosesc gradatiile cald / rece? :)

a.. si are cineva un manual pdf pe care poate sa mi-l dea si mie, va rog?  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc sa dau de el

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butonul din bord, cel cu mixing outside air, nu prea isi are rostul. Eu il ignor total.

Dupa parerea mea a fost o inovatie, insa nu prea a avut succes, deoarece au abandonat acest "feature". Pe masina mea, cel putin, si probabil si pe a ta, nu exista filtru de polen, care ar fi fost mult mai eficient, si chiar mult mai ieftin de echipat pe masina noua.

Oricum faza pe care nu o inteleg: cum adica mixing outside air.. Amesteci aerul de afara cu ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din manual spune ca in momentul in care e iarna, poti alege sa ai aer cald pe la picioare si aer mai "proaspat", de afara, incalzit proportional cu pozitia butonului AirMix, pe gurile de ventilatie centrale. Precizez tot din manual, functia este utila la temperaturi parca sub 4-5 grade celsius afara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe-acolo comanzi cit aer Proaspat (sau daca mergi in spatele unui camion-cit fum) iti intra in habitaclu. A fost prevazut acest Mix de aer pentru sofer, in primul rind, sa-i vina in mufa cit mai mult aer curat(nu de pe la noi) in mufa-gura-nas  ;), sa-l ajute sa stea cit mai mult cu simturile ascutite la volan.

E util si cind mergi cu recirculatia aerului pornita, ajuta intra oarecare masura si la dezaburirea geamurilor...Eu zic ca e un Mix destul de bun. Ca o regula, nu prea sint butoane la un Volvo care sa nu-si gaseasca utilitatea (saracii designeri...)  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok.. si cum comanzi cat aer sa intre de afara? are 2 gradatii: rosu sus si albastru jos?

incotro il dai sa intre aer de afara sau din inauntru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea acelui buton de Mix Air este urmatoarea:

Iarna, cand mergi cu caldura la maxim, exista riscul ca aceasta caldura (absolut necesara in conditii de ger, etc.), pe langa faptul ca incalzeste pe toti din habitaclu, sa moleseasca soferul, astfel incat sa existe pericolul ca reactiile sale sa devina incompatibile cu sofatul sigur. De aceea, cei mai multi producatori auto au creeat acest sistem prin care, daca esti sofer si intri sub incidenta cazului de mai sus, activezi butonul si vei primi un jet de aer mai rece, racoritor, chiar pe fata.

It's a good feature, trust me! :)

Folosirea este urmatoare: Cand este pe pozitia "rosu", respectiva gura de aer este legata la sistemul de climatizare a masinii. Cand este pe "albastru", gura de aer devine independenta si primeste aer direct de afara. Poti folosi si pozitii intermediare, astfel incat sa obtii diverse procente de "contributie" a celor 2 sisteme :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha.. am inteles acum, multumesc.. pare intr-adevar util..

acum mai am o intrebare  ;D

masina nu are nici-un sistem audio si vad ca in spatiul respectiv ar intra un device 2din.. problema e ca la mijlocul spatiului are o margine (o buza de 0.5cm) care desparte cele doua spatii normale (1din).

din cate am vazut pe net deviceurile astea 2din sunt drepte, nu au decupat acolo incat sa intre de marginea aia..

trebuie schimbata masca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now