betty

Kuhlmittel nieder motor abstellen

10 posts in this topic

Salut!

Masinuta mea (Volvo S60 2,4T, 2001) imi tot afiseaza acest mesaj de vreo 3 zile, dar numai dupa ce pornesc motorul si timp de aprox. 1 min. Apoi dispare mesajul si nu mai apare decat la urmatoarea pornire, daca motorul e rece (daca opresc motorul timp de cateva ore si il pornesc iar nu afiseaza nimic, se intampla numai dimineata). Am cautat in dictionar si-am aflat ca mesajul inseamna :nivelul lichidului de racire scazut, opreste motorul. Ceea ce nu inteleg: de ce dispare mesajul? In rest masina merge perfect, temperatura este in limite normale. Ce ma sfatuiti? Sa mai pun antigel in radiator? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesajul inseamna ca nu mai ai suficient antigel, iar faptul ca dispare in relativ scurt timp denota faptul ca nivelul este foarte putin sub cel minim. Completeaza cu 100-200 ml de antigel (uita-te in vasul de expansiune sa nu depasesti nivelul maxim) si ai scapat. Concomitent cu mesajul asta ar trebui sa se aprinda si triunghiul rosu de pe bord.

Trebuie sa te uiti si daca functioneaza ventilatorul cand se incalzeste motorul. Asta e foarte important sa nu uiti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspuns. Intr-adevar, se aprinde triunghiul rosu. Si inca ceva, cand contactul e pe pozitia II apare mesajul Kuhlmittel pruf, iar cand pornesc motorul apare mesajul din titlu. Totusi, de ce scade nivelul antigelului? Asta nu ascude o alta defectiune? E normal sa scada din cand in cand? Daca n-ar functiona ventilatorul n-ar trebui sa creasca temperatura peste limita normala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu intotdeauna... Alexb a avut problema asta, i s-a dus si garnitura de chiulasa si totusi temperatura in bord era normala. Motorul se poate incalzi si local, si pot apare temperaturi mari nu neaparat in zona senzorului care-ti transmite informatia in bord. Kuhlmittel pruf este "Verificare lichid racire" si e probabil un mesaj de atentionare sa ti-l verifici.

Completeaza, vezi daca-ti mai scade, si apoi pune-ti probleme...

Bafta mare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Kuhlmittel prufung=verificare antigel

2.Aici o sa-ti dau un raspuns asa... mai evaziv. De exemplu la mine a trebuit sa completez vreo 100 ml dupa ce am mers 1h si 30 min cu viteza I si a II-a la peste 40 de grade. E posibil sa fie mici pierderi, e posibil sa se mai evapore ( sper sa nu fi spus vreo prostie).

3. Sigur ca ar trebui sa creasca temperatura, dar daca, de exemplu, acul indicator de la bord nu arata cresterea de temperatura din diverse motive? Poate exagerez eu cu precautiile, dar intr-un fel sunt patit si din cate stiu ( Bogdan G poate sa-ti confirme) au existat ceva defecte de fabricatie la unitatea de comanda a ventilatorului la modelele produse pana in anul 2004, asa ca... verifica totusi ventilatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Antigel gasesc la orice benzinarie? Imi trebuie un anumit tip? Cum stiu cand ar trebui sa porneasca ventilatorul? Adica acul de la temperatura ajunge la gradatia de 90 de grade la aprox 5-10 min dupa ce pornesc motorul si acolo ramane indiferent cat merg cu masina si in ce conditii. Scuze daca pun intrebari de copil retardat, dar recunosc ca nu prea ma pricep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasesti la orice benzinarie si sa-ti iei verde sau rosu gata diluat.

Ventilatorul verifica-l dupa ce mergi mai mult prin oras cu viteza mica. Ar trebui sa-l auzi de afara sau deschide capota motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo recomandă un antigel verde care este special pt motoarele care au chiuloase de aluminiu. Oricum, se cer a fi respectate anumite precauÅ£ii pt completarea nivelului de antigel, fiind de preferat să se completeze cu acelaÅŸi produs sau, cel puÅ£in cu unul cu aceleaÅŸi caracteristici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nivelul antigelului este exact la niv min. Masina o tin parcata in panta, cu botul in sus. Imediat ce ajung cu ea pe teren plat, dispare mesajul. O sa comletez cu antigel. Referitor la ventilator, am observat ca functioneaza. :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca functioneaza este foarte bine, si la mine insa mai dispare din antigel, cam 300ml la 14.ooo km . La golf insa nu am patit asa ceva, de asemenea am observat ca el a curs din vas pe la buson, sa fie presiunea prea mare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now