CristianOlli

Sfat achizitie XC60

89 posts in this topic

Salutare tuturor! E prima mea postare aici, sper sa gasesc raspuns la cateva intrebari, multumesc anticipat. Am un buget de 17000 euro si de cateva luni caut un 4x4 second care sa ma multumeasca, minim anul 2011. Dupa indelungi cautari, trecand de la X3 la Forester, de la GLK la Tucson, de la Q5 la Vitara, etc, m-am oprit la Volvo XC60 care parca are ceva in plus, imi place designul elegant foarte mult. Am ochit un Volvo XC 60 Sumum 2.4 D AWD, 215 CP Automat, din 2013 in certificat insa cred ca e fabricat in 2012, 170000 km . In primul rand , merita cei 16500 de euro ceruti de proprietar? Prima problema ar fi legata de faruri, proprietarul imi spune ca sunt xenon dar nu stie daca sunt adaptive(sau nu vrea sa spuna) si, fiindca chiar nu ma pricep, va intreb pe voi, cum imi dau seama daca sunt adaptive sau nu? O alta rugaminte, sa imi recomandati un service din Satu Mare unde sa pot sa ii fac un test. Altceva, masina are 175000 de km, proprietaarul imi spune ca distributia se schimba la 180000, un pret pt schimbare? E ok la 180000 sau tb schimbata mai devreme? La ce alte aspecte tb sa fiu atent? Masina este cea din poza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se vede poza, poate pui si poza . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit printre noi,

Cel mai apropiat loc unde poti sa faci o diagnoza ar fi la Cluj cred, la dealerul Volvo din Cluj. Vizavi de xenon adaptive, la ce te referi concret?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Fiindca nu ma pricep,  nu imi dau seama daca farurile sunt xenon simplu, neadaptive, sau sunt adaptive. Ma gandeam ca cine se pricepe, observa din poza. Intre timp insa am renuntat la ea, mi s-a parut pretul cam ridicat. Acum mai am o dilema, desi as fi vrut AWD, observ ca la una mai tinerica, care sa arate bine, cu km mai putini, nu ma lipesc fara 18000-19000. La 17000 as putea insa sa iau FWD, din 2015, insa ma sperie ce spun unii colegi pe aici, ca nu ar fi stabila in curbe. Asadar, in momentul asta nu sunt decis, stiu doar ca vreau volvo. Cu ochiul imi face si un hibrid v60 insa gasesc putine informatii despre el(as prefera de la soferii romani). Pe primul loc ramane xc60, ce-i drept. A propos, daca stie cineva un xc60 bun de vanzare, ma intereseaza, multam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cristian...io de bun si ieftin n am auzit cel putin de la varsta majoratului. uite...de exemplu, eu anul trecut pe xc60 awd din 2015 cu 84 de mii km am dat 26000E. masina cu km reali luata din reprezentanta Volvo din Germania. testata personal la Dekra, si alte tembelisme de ale mele...ca in principiu stiu ce vreau de la o masina sh. Sincer...tu dadeai banii astia? Iar cu farurile alea nu e mare inginerie de testat, te urci seara in masina si daca fascicolul luminos urmeaza traiectoria volanului la viteze mici, zici asa, am faruri adaptative

Edited by hary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand spun ''una mai tinerica, cu km mai putini'', nu ma gandesc la 3 ani si 84000 de km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/15/2019 at 7:47 PM, CristianOlli said:

Salut! Fiindca nu ma pricep,  nu imi dau seama daca farurile sunt xenon simplu, neadaptive, sau sunt adaptive. Ma gandeam ca cine se pricepe, observa din poza. Intre timp insa am renuntat la ea, mi s-a parut pretul cam ridicat. Acum mai am o dilema, desi as fi vrut AWD, observ ca la una mai tinerica, care sa arate bine, cu km mai putini, nu ma lipesc fara 18000-19000. La 17000 as putea insa sa iau FWD, din 2015, insa ma sperie ce spun unii colegi pe aici, ca nu ar fi stabila in curbe. Asadar, in momentul asta nu sunt decis, stiu doar ca vreau volvo. Cu ochiul imi face si un hibrid v60 insa gasesc putine informatii despre el(as prefera de la soferii romani). Pe primul loc ramane xc60, ce-i drept. A propos, daca stie cineva un xc60 bun de vanzare, ma intereseaza, multam.

Salut,

Cine ti-a spus ca XC60 FWD nu e stabila in curbe? Eu am un XC60 FWD si nu face nicio diferenta - in schimb e mai agila, cu consum mai mic si revizii potential mai ieftine. 

Hibrid V60 nu te prea ajuta daca nu este plug-in. 

Farurile Xenon de fabrica au automat auto-leveling, daca la asta te referi. Dar sa schimbe automat fazele si sa "deseneze" automat pata de lumina in functie de trafic trebuie o licenta soft, sau optiune din fabrica chiar. Nu se vede din faruri. 

Un XC60 bun, cu km putini, dotat cu ce trebuie la un Volvo si cu garantie inseamna undeva peste 25.000 EUR + TVA. 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre stabilitatea FWD-ului in curbe am citit chiar pe aici.

In ceea ce priveste xenonul, ma refeream la  Active Bending Lights.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva lista de dotari pentru AWD D3 Ocean Race din 2012? Avand 163 de caluti, ma bate gandul(daca o cumpar) sa ii fac un update polestar, sa o duc la 215. Exista vreun risc, ar putea aparea probleme ulterior update-ului? Cam cat costa si unde se face? Dureaza mult programarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dai cu cardul la Primus (800€+tva) si in 30 min e gata. 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

În general, am citi doar lucruri pozitive despre Polestar. Are totuși cineva și vreo rezervă, în afară de faptul că e pe bani? Chiar mă interesează subiectul, ca să iau o decizie în cunoștință de cauză.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca si la noi au o garantie de tipul 'banii inapoi' daca nu este satisfacut clientul, poti intreba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, CristianOlli said:

Are cineva lista de dotari pentru AWD D3 Ocean Race din 2012? Avand 163 de caluti, ma bate gandul(daca o cumpar) sa ii fac un update polestar, sa o duc la 215. Exista vreun risc, ar putea aparea probleme ulterior update-ului? Cam cat costa si unde se face? Dureaza mult programarea?

D3 este D5 cu licenta soft de doar 163 CP - este fix acelasi motor - odata instalat Polestar ai D5+Polestar. Eu am avut Polestar pe 2 x D5 (manual si automat) si actualmente D4 si doar imbunatatiri. Nicio problema - ai garantia Volvo. Daca totusi se intampla ceva este fix problema lor - Volvo. 

Se face la dealer - Bucuresti Primus. Dureaza cam 15 minute :). De pret nu mai stiu - undeva pe la 750 - 800 EUR + TVA? Mai bine intrebi la ei. 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, CristianOlli said:

Despre stabilitatea FWD-ului in curbe am citit chiar pe aici.

In ceea ce priveste xenonul, ma refeream la  Active Bending Lights.

Ai citit topicul pana la capat? Vara folosesti anvelope de vara, nu de iarna - cele de iarna sunt mai moi si e firesc sa ai diferenta de aderenta. Iar daca mergi cu SUV ca si cu berlina iar e o discutie. Eu am avut 3 x S60 si actualmente XC60 si iti pot spune clar ca nu pot intra in curbe cum intram cu S60 - centrul de greutate mai sus, gabarit putin mai mare. Insa are prea putin a face cu FWD vs. AWD, dupa parerea mea. 

ABL vine automat la xenon (instalat din fabrica) - posibil sa ma insel? Sunt colegi mai versati cu asta care ma pot contrazice daca este cazul. ABL este activ la cornering la viteze mici nu stiu cat efectiv ajuta cat este fita - xenonul de Volvo (farul) mi se pare ca bate foarte bine. 

Edited by maverick
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa pot intra in curbe mai bine fata de cum o fac cu batranul meu citroen C4:D. Pentru asta as fi ales AWD, pentru o mai buna stabilitate in curbe, pe ploaie, mazga, polei, poate si pentru momentele alea cand ma duc pe undeva, la tara sau la munte, si, cand incepe sa ninga, de frica ca nu mai ies, le zic fetelor: ''hai sa plecam''. Mai putin pentru nametii si noroiul din offroad, ca nu ma pasioneaza, sau pt ''nametii'' din oras, nu am probleme nici cu citroenul. Mersi, o sa iau probabil in calcul si FWD-ul cu motorul asta nou. Abl nu cred ca e standard.

Edited by CristianOlli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singurul lucru care tine masina pe drum sunt anvelopele, fiind singurul punct de contact al masinii cu drumul - daca ai anvelope bune si adecvate - coroborat cu un condus adecvat conditiilor de trafic nu ai de ce sa iti faci griji cu FWD. 

Daca nu ai anvelopele care trebuie si nu adaptezi condusul la conditii nici 16x4 nu te salveaza. 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut eu XC-u FWD si in peste 200k km facuti n-am simtit ca m-ar fi aruncat in x, y sau z. :D:

Despre Polestar la D3 depinde...eu la D3-ul din 2011 in 5 cilindri 163 CP nu am putut sa-i fac.

 

Edited by Tetea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt oras chiar nu ai nevoie de AWD. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Tetea said:

Am avut eu XC-u FWD si in peste 200k km facuti n-am simtit ca m-ar fi aruncat in x, y sau z. :D:

Despre Polestar la D3 depinde...eu la D3-ul din 2011 in 5 cilindri 163 CP nu am putut sa-i fac.

 

Da, D3 FWD 163 CP din 2011 nu apare pe lista de upgrade insa D3 AWD 2012, chiar si 2011, da. 

https://engineered.polestar.com/intl/upgrades/model-selector/#?vehicle_model=XC60&market=de&modelYearId=62

Am gasit si lista cu dotarile de pe Ocean Race 2012, pt cine mai e interesat.

VOR-pricelist.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, CristianOlli said:

Da, D3 FWD 163 CP din 2011 nu apare pe lista de upgrade insa D3 AWD 2012, chiar si 2011, da. 

https://engineered.polestar.com/intl/upgrades/model-selector/#?vehicle_model=XC60&market=de&modelYearId=62

Am gasit si lista cu dotarile de pe Ocean Race 2012, pt cine mai e interesat.

VOR-pricelist.pdf

Polestar nu are legatura cu tractiunea, doar cu motorul si cutia de viteze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am vazut un D5 AWD din 2012 si am observat la motor urme de ulei. Cum vi se par, sunt normale sau problemele sunt serioase? Merita sa fac programare pt o verificare sau caut alta?

 

 

Inked20190325_145631_LI.jpg

Inked20190325_152658_LI.jpg

Edited by CristianOlli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca interpretez eu bine poza, este o 'buba' normala, se remediaza prin schimbarea tubulaturii de la admisie, in jur de 800 lei piesa.

@BogdanG

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, MMMihai said:

Daca interpretez eu bine poza, este o 'buba' normala, se remediaza prin schimbarea tubulaturii de la admisie, in jur de 800 lei piesa.

@BogdanG

Am inteles ca in prima poza ar fi supapa Egr. Si intr-adevar, e cam 800 lei, originala volvo e vreo 2000, insa cica asta e un semn ca turbina ar fi pe duca.

Edited by CristianOlli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now