contdezactivat

Pentru electricieni/electronisti

53 posts in this topic

off-topic: :D m-ati facut sa zimbesc la faza inedita cu "turatia de bun simt"  :D Nu am facut niciodata aceasta asociere a bunului simt cu a turatiei. Cool  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot off-topic: inseamna ca eu sunt nesimtit- am si un Oltcit.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mdea....@feraru3333 & @alf 08 Aveti cumva masini pe motorina? Intrebati pe Adi2727 pana la cat indica turometrul lui si daca 6000 rot/min este o turatie de "bun simt" pt masina lui. Cat depre oltcitul ala...ma tem ca si-a cam trait traiul si mancat malaiul, nu as tura pana la 6000, nu de alta dar sa nu sara vreun piston prin capota motor (mai am si eu o dacie mi-e teama sa o turez la 6000 din acelasi motiv). Pe tine @Matrixxx te mananca burucele la degete ? ;D lasa tata ca te scarpin eu cu o nuielusha... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai ce vrei sa-i fac eu?

daca la 6000 de ture schimba viteza?

e cutie automata si atunci o schimba

asta e.sti tu sa faci altfel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu schimb la 2000. Daca schimb la 6000, dau o tura de oras si opresc la peco ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot off topic: nu si-a trait traiul, nici nu si-a mancat malaiul- e Oltcit si nu are nici o traba cu Dacia. pur si simplu asa functioneaza el.    ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai tu ai masina diesel

a mea e pe benzina si are 2982 cmc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conduc masina asta aproape de 2 ani dar nu eram sigur ca am inscriptionat si 6 pe turometru  ;D

M-ati facut curios.

Este si 6 trecut pe turometru dar cred ca are numai functie estetica (ieseau prea rare liniutele pana la 5  :D ) , de la 4500 in sus e sectorul cu rosu. Oricum mai mult de 3500 nu i-am dat niciodata, nu este nevoie. De obicei in intervalul 2500-3000, se comporta suficient de agresiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o "bicicleta pe benzina", (cu o capacitate de 1800cm)  daca Oltcitul schimba permanent viteza la 6000 rot/min si INCA mai este masina. Nu stiu din ce motive, dar la "bicicleta mea"..incepand cu 6000 rot/min incepe zona rosie, aia au fost chiar cretini cand au pus zona rosie incepand cu 6000  ;D.

Intr-o alta ordine de idei pt cei care nu au inteles chestia cu "6000 rot/min si turatia de bun simtz" se referea la masina lui  Adi 2727  care are un motor pe motorina (am lasat la latitudinea lui cat sa tureze motorul mai ales ca nu era vorba de o constanta). Eu am considerat ca 6000 este o turatie mare pt un astfel de motor. M-am referit strict la motorul lui Adi 2727, nu la masinile altor iubitori de Volvo.  

Mentionez ca schimb viteza la maxim 4500-5000 rot/min, nu de alta dar nu vreau sa imi "cada lantul", si plus de asta nu vreau sa am consum instant (permanent) 25 %

Si cu asta am incheiat subiectul.

Pt cei ce vor sa imi/ne explice la cat se schimba viteza sa ne spuna intr-o alta sectiune/topic decat cel de fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

off:

dragul meu volvo460,imi cer mii de scuze daca am zis ceva deplasat, nu am avut nici o clipa in minte acest gind - am zis doar ca nu m-am gindit niciodata de la cite ture in sus incepe bunul simt al schimbarilor de viteza. Sa nu ma bati cu nuielusha, ok ?  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx se accepta  ;D , de data asta te iert :kiss2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o intrebare. :)

Vreau sa imi schimb claxoanele. Ultimele claxoane erau pozitionate aiurea: central, in spatele barei fata. Le-am pierdut la un damb de pamant.

Am facut o proba cu noile claxoane dar nu le-am prins cu placuta din pachet de caroserie. De fapt nu le-am prins deloc, am bagat numai firele in ele si nu au mers.

Placuta respectiva sau prinderea pe caroserie are cumva rol de masa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu placere, dar ai grija cu turatia aia  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi prieteni, am mai urmarit si eu ce se scrie pe forum. Si eu m-am trezit intr-o dimineata ca vreau sa plec cu masina, dupa ce vreo citeva zile am mers cuo alta, si ca nu avea deloc curent in baterie. Am deschis usa cu cheia, ca despre deschiderea centralizata nici nu a putut fi vorba. In fine, am vrut sa pornesc motorul, dar nici "click". Nimic. Am pus alta baterie, am fost sa masor bateria si cum imi incarca. Dar, mai inainte, am pus-o pe redresor vreo 2 ore. Totul perfect. Incarca perfect. Pina la urma nu am mai avut probleme. De curind, a trebuit sa dau o fuga pina in Bulgaria sa-mi fac revizia si tot restul. Si am plecat cu noaptea in cap. In timp ce stateam sa astept la bac am stins luminile, totul. Am observat cu ocazia asta un lucru ciudat si periculos: capacul de la torpedou nu inchidea foarte bine lampa din torpedou. Probabil asta a si dus la descarcarea bateriei in cele citeva zile cit nu folosisem masina. Bine ca nu a fost mai rau. Deci... poate fi o cauza. Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am observat o chestie zilele trecute. Era deja inturenic afara cand am plecat de la munca si dupa ce am pornit motorul si am aprins farurile, pe peretele din fata, am observat ca lumina de la faruri scade si creste in intensitate (usor) periodic, cu ritmicitate determinata.

Am ciulit un pic urechile si am auzit parca din bord de undeva si un  "tic tac" ca la ceasuri, ceva mai lung.

Face f rar asa si de obicei pana se incalzeste motorul... ar trebui sa ma astept la vreo surpriza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nu iti cauta de treaba. Daca crapa, vezi tu care este problema. Intensitatea luminilor mai scade si functie de turatia motorului. Daca variaza putin ....scade si intensitatea luminilor, dar foarte usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

treaba cu tic-tac este de la releul de bujii.este o chestie care am intampinat-o eu la fosta mea masina un renault espace din 96 tdi.dimineata la prima pornire iarna doar ii aratam cheia dar dupa cateva secunde incepea sa balbaie.si se balbaia pana se incalzea un pic.am lasat-o asa ca nu am putut sa-i dau de cap nici cum pana la un moment dat cand am avut probleme cu releul de la bujii.mentionez faptu ca am un prieten specialist in electronica.in momentul in care a desfacut releul a observat ceva ciudat.pe langa componentele obisnuite dintr-un releu de bujii se mai aflau si inca doua relee mai mici care nu isi dadea seama ce fac.am luat schemele electrice la puricat si am aflat ca la temperaturi joase pentru o mai buna functionare a motorului bujiile incandescente nu se opresc definitiv ci alterneaza in perechi de cate doua in cateva secunde pe rand.odata rezolvata problema asta a disparut balbaitul si timp de aproape 1-2 min se auzea acel tic-tac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns. M-am iluminat.  ;)

O intrebare prosteasca: de unde stie motorul ca e frig afara si trebuie sa porneasca bujiile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate un termistor undeva langa debitmetrul de aer (daca ai asa ceva) sau se ia doar dupa ECT (Engine Coolant Temperature) sensor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat fuzeta pe stanga cu tot cu senzorul de abs si am o problema.

Pe scurt, abs-ul functioneaza cand nu trebuie si uneori la viteza mica caraie pe partea stanga.

Azi am curatat senzorul si mufa, fara nici un rezultat.

La atodiagnoza a iesit codul: 411 Left front wheel inlet valve, open/short

Ce este "inlet valve"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Valva admisie"... probabil se refera la intrarea in etrier ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa nu fie valva de la pompa de ABS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now