CorneliuR

V50 2.0d, 100KW, 135CP, probleme clima

6 posts in this topic

In urma cu 2 saptamani am observat ca nu mai merge clima.Am oprit motorul si dupa repornire clima a functionat normal.Si totusi ceva era in neregula si am inceput testarile.Clima mergea normal, pana la depasirea turatiei motorului de 2800rpm, daca faceam o depasire si turatia motorului ajungea in jurul acestei valori, aerul rece din interior se oprea.Pe loc, la turatia de ralanty aerul functioneaza normal, tot pe loc am crescut turatia la 2800 rpm si dupa aprox. 1 min. aerul rece se opreste (ventilatorul din habitaclu merge la turatia maxima).Am verificat daca compresorul se roteste (se roteste permanent indiferent de turatie), am verificat daca ventilatorul motorului (din fata) se invarte cand pornesc clima, rezultatul se invarte.Acum aerul functioneaza numai la ralanty.Am fost la un service specializat in AC si mi-a spus ca are numai jumatate din R134a( freon), a golit instalatia, a vidat-o si a reincarcat-o cu freon si bineinteles ulei.A verificat-o si nu are scapari.Aer rece in masina tot nu am.A mai intalnit cineva aceasta anomalie?Multumesc.PS.Am incercat cu setari in bord dar degeaba (low).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu existe confuzii, trebuie sa precizezi dacă respectivul compresor al tău rămâne sau nu cuplat după o anumita turație, nu ca 'se invarte'.

Cu jumătate din cantitatea de freon ar trebui să-ți decupleze/ cupleze într-una în timp ce mergi, ca măsură de protecție. Nu știu cum e la 2.0 dar la 1.6d n-ai cum sa nu-ți dai seama ca decupleaza/ cupleaza.

Spui ca ai fost la specialiști și ți-au reumplut instalația dar nu zici nimic de test de compresie la compresor. Dacă are cantitatea corecta de freon, se verifica pe manometru ce presiuni are pe înalte si joase, la relanti și 1500-2000 rpm, și de aici poți investiga dacă ai un blocaj sau compresorul e pe ducă.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns.Compresorul ramane cuplat permanent indiferent de turatie (setarea fiind pe automat).Daca dau pe manual decupleaza, iar pe automat cupleaza din nou.

Specialistul mi-a spus ca presiunea compresorului creste (nu mi-a spus daca cea joasa sau cea inalta) odata cu cresterea turatiei motorului si ca normal ar trebui sa ramana constanta.Concluzia lui, compresor defect.Nu stiu cata dreptate are si nu as investi in alt compresor si dupa aceea sa am aceeasi problema, mai ales ca putea sa-mi spuna de prima data (cand mi-a spus ca are numai jumatate din freon) ca este compresorul defect.Deasemenea nu stiu cata dreptate are, cand spune ca presiunea compresorului creste, in opinia mea daca ar fi defect, presiunea ar trebui sa scada, avand in vedere uzura lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa mai mergi și la altcineva, 50 de lei costa o diagnoza și dacă 2, 3 îți spun același lucru, atunci cel mai probabil aia e.

Eu nu sunt specialist.

Testul cu vid nu înseamnă că instalația e etansa și ca n-ai probleme. Dacă ai lipsa de freon, înseamnă că pe undeva a iesit, deci aici ai prima problema.

Păcat ca nu ți-a transmis care din presiuni era mare.

As verifica ambreiajul de la compresor sa nu fie uzat și sa patineze la turație mai mare, asta e cea mai ieftina ieșire din problema ta.

Sunt multe scenarii de luat în calcul.

- dacă ai freon și decuplează imediat ce o turezi pe la 3000 înseamnă că face suprapresiune pe inalte și ceva blochează traseul (valva expansiune înfundată, filtru uscător sau condensor, cel mai probabil cu span de la compresorul vechi. Este zgomotos compresorul?), dar suprapresiunea se vede pe manometru.

- dacă ai ambele presiuni crescute, ai prea mult freon

- dacă ai presiune mai mare decat trebuie pe joase poate fi compresorul.

Am atașat un pdf cu mai multe scenarii.

Trebuie dat jos din nou și cântărit freonul sa vezi cât de mult ai pierdut de la ultima încărcare și de aici îți dai seama cât de mare e porul. După reîncărcare, un priceput își poate da seama, poate nu din prima, de problema pe care o ai, dacă monitorizează ambele presiuni, la relanti și ceva mai turat. Nissens_AC_System_Diagnostics_Poster_98x68+-+Operating+Pressures+R134A+-+ENG.pdf

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajul l-am verificat si nu patineaza si nu decupleaza daca maresc/micsorez turatia motorului.

Am fost si la alt service si din pacate pentru mine, tot compresorul este de vina.Pana in 2000 rpm presiunile sunt bune respectiv LP = 2,2 bari si HP = 16 bari.La 3000 rpm LP creste si HP scade ceea ce nu este normal, ar trebui sa ramana constante.Concluzia, compresorul este uzat si nu mai asigura presiunile necesare.

Multumesc inca o data TitiB.Toate cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!

E bătaie mare de cap dacă alegi un compresor nou. N-o să-ți dea nimeni garanție pe el dacă nu schimbi filtrul uscător și dacă nu speli instalația. Cum spălatul sănătos se face cu elementele date jos iar la vaporizator n-ajungi decât dacă demontez bordul, o să-ți dea cu virgula când faci calculul.

Dacă tot golești instalația când o sa schimbi compresorul, schimba și supapa de expansiune care se regăsește dacă desfaci conducta de înalte, chiar înainte de a intra in vaporizator. E o sita de plastic care retine majoritatea spanului de la compresor ( ala care a reușit sa treacă de condensor) și costa doar 10 lei. ac344bece04e4760d28b29f50bbabeb6.jpg

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now