muadDib

Am patit-o si eu ...

19 posts in this topic

Fuse ieri o zi tare nasoala. In care am fost nevoit sa fac si vre-o 650 km :) Ca daca eram bolnav si stateam la pat cu termometrul in gura, ce bine era... :D

Dimineata la Pitesti. Unde ajung in tromba (nu, nu chiar, ca drumul Sinaia-Targoviste-Gaiesti-Pitesti este oribil, sunt tari in care drumul asta nu poate fi folosit nici macar ca circuit offroad) parchez, rezolv problema, si cand dau sa plec, uleiutz pe jos. Bag un ochi - cat pot pe acolo - partea din spatele motorului fleasca. Deci, cel mai probabil, ceva pe la turbo. (Plec pana la elevator in cateva minute, si revin cu poze, sa va bagati o parere)

Strike one.

Dar sa mergem mai departe. Dupa un kil de ulei, ajung la Sinaia (Castrol Edge Sport 10w60, ca sa simt la buzunar). Unde ma asteapta vestea ca urma sa merg noaptea pana la aeroport, sa duc pe cineva. Pe cine sa sun, ce sa fac... Mai bine nu sun pe nimeni si merg cu a mea. Cu ulei la pachet. Binenteles, tot Edge Sport, doar ca un pic mai scump :D (s-a terminat cel cumparat de la MidnightCaller).

Zborul la 6.10, deci plecare din Sinaia la 3 jumate. Binenteles, ma scol la 4 fara un sfert, si trebuie sa maresc pasul. Toate bune pana la trecerea de cale ferata de aproape de Ploiesti. Unde, la 100 km/h... pana. Dar d'aia faina, de s-a desfacut cauciucul complet de pe janta. Pirelli, destul de nou, tot in cateva minute aflu daca mai poate fi folosit. Intrucat eram imbracat cu blugii aia buni :P, era normal sa am motiv de murdarit. Noroc cu rezerva aflata in portbagaj, fix sub muntele de bagaje.

Strike two.

Ajung in final la aeroport, in timp util (chiar prea bine, 5.15), livrez omul si plec. Singur in masina, bag CD-ul care-mi place (doar mie :D), talpa si .. spre casa. Toate bune si frumoase pana aproape de Paralela 45, unde, la vre-un km sud, luminile stradale stinse, ora 5.45, intuneric, trafic serios pe contrasens. Deodata, la 80 km/h, BUF!!!!! . Dar serios! Tot ce vazusem fusese doar o umbra dea-curmezisul benzii a II-a. Pe care eram si eu. Am intors oripilat si speriat (va dati seama, tot felul de ganduri negre, prea mare sa fie un caine, prea mic sa fie un cal). Ce credeti?

O BANDA DE REESAPARE DE PE UN CAUCIUC DE TIR in mijlocul drumului. Ferfenita si cu sarme iesind din ea, insa suficient de groasa. Cum stateam si ma uitam la ea, binenteles ca au mai trecut 2, un Passat si un maxi-taxi care au luat in plin respectiva chestie. Abia cand am auzit plasticele lor crapandu-se, mi-a venit ideea sa vad si eu cum stau. Binenteles, poze cand revin. Dar, pe scurt, splash - scutul e istorie, bara (coaja) e crapata bine, sita din masca de la intercooler indoita, un proiector facut bucati, buza de sub bara rupta si bucata din dreapta pierduta. Deci, dupa ce ca avem muuuulte drumuri bune in tara, a venit momentul sa punem capcane si pe astea. Unele oficiale (speed-bumps in cele mai stupide locuri), altele mai putin, ca cea de mai sus, ca (,) carutele, caii si babutele cu sacose care traverseaza.

Strike three.

Damn... Unde se lipesc bari? ca nu e chiar de aruncat. Stiam ca exista ceva de genul asta in Ploiesti, pe langa iesire spre Buzau. O mai exista? Dupa cum am zis, revin cu poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
??? Dar ce ai facut de a dat ditamai "norocul" in tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sint alaturi de tine, citesc si ma enervez...mama ei de tara tampita cu incultii ei de soferi cu tot !

Cunosc drumul Pitesti-Gaesti-Targoviste, am patit-o in vara asta de 2 ori si am jurat ca nu mai calc pe-acolo-groapa linga groapa,cirpeli si denivelari nonstop,ocolind cu inima stransa aproape fiecare groapa,cu avariile pornite, de se formase in spatele meu coada, dar nu mi-a pasat,cine vrea sa-si rupa masina a fost liber sa ma depaseasca !

Cu pana a fost ghinion pur, probabil ca erai si intr-o dispozitie proasta pentru ca a trebuit sa faci drumul ala pina la aeroport...

Iar cu "capcana" de pe sosea nu mai pot spune nimic in afara de injuraturi si nervi si...peste toate realizam ca maine ne vom trezi tot in tara asta frumoasa. Si o luam de la capat, ca niste ocnasi chinuiti, privind la stirile de la ora 17, votind primari si guverne, ducindu-ne crucea, unica in lume de-altfel...

Incearca sa respiri adinc...Esti sanatos (nervos dar sanatos) ! E cel mai important lucru in tara asta, crede-ma. Si incet, incet, vei gasi puterea sa-ti revii si sa-ti repari bijuteria.  :3some:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se spune ca "Un necaz nu vine niciodata singur". Imi pare rau pt tine, acum....spor la reparatii ca nu ai incotro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, guys! Nu sunt prea ofticat, o data pe an am cate o zi d'asta, ma bucur ca a trecut.

Hai sa bag poze. Unele de show, altele in care va cer parerea cu provire la ce dreaq o face uleiul sa curga. Ca eu nu m-am prins. Insa dupa cum e turbina plina de ulei... :D

post-386-12877849789046_thumb.jpg

post-386-12877849793482_thumb.jpg

post-386-12877849797831_thumb.jpg

post-386-12877849801714_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici e fata masinii, si furtunul asta e murdar de ulei. Singurul lucru murdar in partea din fata. Ala e intercoolerul?  ???

post-386-12877849805954_thumb.jpg

post-386-12877849810148_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am avut un vis ciudata azi noapte ca mi-am lasat masina pornita si ca a luat foc, cand m-am intors la locul unde o lasasem masian mea era peste drum la un mecanic care o facuse bucati vezi duamne sa mai salveze ceva din ea:)) partea proasta era ca in momentu in care m-am trezit mi-am dat seama ca nu a fost  un vis si am inceput sa plang....am avut un Vis in Vis...ca de trezit m-am trezit abia dimineata de tot si am dat fuga pe balcon:D

uite ce am gasit pe alt forum:)

Prezenta intercooler-ului sau chiar a unui intercooler mai mare decat cel din fabrica mai poate avea si o utilitate de salvare a motorului de la un dezastru hidraulic. Mai exact situatii in care turbina "se face praf" si se pierde o cantitate mare de ulei in admisia de aer (cantitate mare = 1,5L - 2L de ulei) ar insemna moarte sigura a motorului fara intercooler pentru ca ar ajunge direct in motor gripandu-l si indoindu-se biele etc. etc. S-au intamplat cazuri cand intercooler-ul a retinut (impreuna cu tubulatura aferenta) acest ulei.

Tot legat de intercooler trebuie spus ca eventuale neeteanseitati la intercooler sau la tubulatura lui (post turbo cel putin), la TDI cel putin, se pot observa si prin usoare scurgeri de ulei. Multi necunoscatori atunci cred ca intercooler-ul este un racitor de ulei ceea ce nu este. Uleiul este de fapt doar un film subtire depus pe interiorul traseului de aer. Uleiul acesta provine din 2 surse:

a. CCV

b. Turbina

Sunt pierderi naturale (normale) de ulei si nu trebuie sa ingrijoreze decat daca gasiti ceva gen 50-100 ml de ulei in intercooler sau mai mult. Atat CCV-ul (recircularea gazelor de carter - inevitabil cu vapori de ulei) cat si lagarele turbinei sunt imperfecte si "pun" ulei putin in tubulatura si intercooler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, lucruri de retinut.

Insa ce te faci cu faptul ca masina trage in mintile ei, turbina lucreaza si se aude absolut normal. In cazul in care ar lua-o pe ulei, nu as fi simtit in timp o oarecare degradare a performantelor?

Si intreb daca ala este intercoolerul, pt. ca furtunul respectiv intra in primul radiator dinspre motor. Adica in ala pe care sta electroventilatoarele. Si aveam impresia ca ala trebuie sa fie cel de cooling motor. Trebuie sa instalez Vadis-ul... :)

Acum ca studiez pozele, parca si turbina e uda la colierul ala de la furtunul gros, nu? O fi cedat ala? Dar CUM PANA MEA ajung eu la colierul ala?  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

in afara de faptu ca m-am chinuit 10 sec sa omor gandacu ala m-am uitat si la poze...o sa ma uit si la mine sa vad cam cum vine treaba.. la mine IC e chiar sub radiatoare si deci s-ar putea ca pe acolo sa se faca racirea... eu iti recomand o degresare si o reverificare... e posibil sa fi fost fortat un pic motorul si inclusiv turbina si ala sa fie un surplus de ulei....

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-mi pare rau sa i-ti vad masina asa...... :-[.....intamplari din acestea credeam ca exista doar in parodi..... :-\..........si cum nu are rost sa mai spun ceva mai bine te intreb......si blugii ???  :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am luat acum aproape o luna un catel intre roti  :'( . Am franat cat am putut pana la el si apoi am luat piciorul macar sa-l tavalesc pe dedesubt, nu sa-l iau cu spoilerul. Am avut noroc ca doar a iesit putin din prinderi, si... sper sa nu-l fi omorat... am auzit doar chelalaituri in spate, poate a scapat totusi cu viata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blugii au intrat in grija nevestei :P Deci se rezolva :D

Tot la rezolvate bag si caucuicul cu pana, a fost recuperat si e din nou pe masina. Si de acum incolo cred ca scap fara altele similare, ca asta a fost ultimul, din seria de TOATE PATRU cauciucurile de vara care le-am pus pe jante la o vulcanizare din Sinaia. Si care au facut cu mine economie la maglavais d'ala de lipeste marginea cauciucului de janta; in ultima luna toate patru rotile mi-au facut pana, din acelasi motiv, dezlipire de pe janta. Asta era ultimul.

Cat despre luat chestia aia cu rotile, ce sa mai franez, bai Alex... :( Nu am stiut de ea pana cu 0.01 secunde inainte sa o lovesc... Aveam trafic pe contrasens (tiruri si ale alea, care ma orbeau), plus ca era pe partea dreapta, nu stanga - a benzii - ... Daca era pe stanga o vedem cumva in luminile alorlalti..

Revein la ce ma doare mai tare, consumul de ulei. Ala din poze este intercoolerul, iar furtunul respectiv in principiu trebuia sa plimbe aer compimat. Insa acum plimba si ulei.

Alexule, preturi la splash (parca 300 ron mi-ai zis :D ), proiector dreapta, buza aia (spoiler) partea din fata si din dreapta - Se poate? Ce piesa crezi ca scapa ulei in turbina? Repet, nu o simt uzata, trage masina foarte bine, si se simte turbo asa cum trebuie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam 150RON splashguard-ul, vreo 120 partea din dreapta... Si cam 170RON proiectorul parca... vezi ca sunt preturile pe piese-volvo... Cu turbina nu stiu, incep sa prefer aspiratele :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu comanda pe 12 la astea. Cum se alimenteaza turbina la ciruitul de ulei al motorului? Nu o fi un semering pe acolo, o supapa, ceva? Tot trag nadejde ca scap fara reconditionare turbina... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Install VADIS :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare si mie rau sa aud ce ai patit. La intercoolere, turbine si uleiuri nu ma prea pricep, dar baietii aia sunt chiar la piciorul podului (pe stanga) cum iesi din Ploiesti spre Bucov si fac treaba destul de buna cu lipirea plasticelor. Cel putin mai erau acolo acum vreo 3 luni. Daca pot sa te ajut cu ceva da-mi un telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urata treaba ai patit. Si eu care credeam ca eu am ghinion cu masina...

Eu in iarna, undeva intre Cugir si Deva, noaptea... era drumul in reparatie dar normal ca nu era nici un indicator ca se ingusteaza drumul. Am iesit cu roata spate de pe covorul nou de asfalt inaltat... a trosnit odata ca am crezut ca s-a rupt masina in 2. Rezultat: 1 janta indoita si bara de protectie spate, mi-a cazut vreo 3 cm in stanga. :( Nici acum nu am rezolvat cu bara.

Cred ca nu mai ai nevoie de reparatii la plastice dar in caz ca da, stiu un nene. Lipici, asa se recomanda el.

Spune ca repara orice e de plastic. De la stopuri si bare pana la... carcase de frigidere.

A fost dat si la tv, de mai multe ori. Cica chiar se pricepe.

Mie mi-a cerut 80 RON sa imi repare un stop spate, destul de afectat de un busitor/fugator intr-o parcare.

Las si nr. lui ptr cine crede ca l-ar ajuta.

LIPICI  0726 821350

Mult succes cu reparatiile! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marfa nea LIPICI. Thanks pt. numarul de telefon, daca pica varianta cu Ploiesti il sun. Pun pe primul loc Poliestiul ca baietii aia cu asta se ocupa, repara coaje de bari de cativa ani buni. Plus ca ei au si o rampa acolo, mi-o si dau jos, si o pun la loc dupa reparatie. Urmand ca vopsirea sa o fac ulterior. Ma gandesc serios la o vopsire completa, nu prea mai este top Zustand ... :D

alexb, daca treci prin zona aia de la pod si vezi miscare, please say! Danke!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca un bai, nu vine niciodata singur - este adevarat. exista o teorie pe aceasta tema, nu mi o amintesc acuma dar, pot sa ti spun ca si eu am invatat asta din experienta personala.

bine ca nu a fost mai rau.

nu uita totusi ca traiesti in romania si ca trebiue sa ti iei masuri de precautie la orice, sa ai un plan B.

fiind in concediu si pentru ca cei cu leasingul nu mi au trimis numerele de inmatriculare in termen si nu am putut sa ies din tara cu masina, am trecut la planul B, adica vacanta in romania si, asa am ajuns eu dupa 8 ani , cu fiica mea de 5 ani pe litoralul romanesc, eu cu ea pentru prima si ultima data(pe litoralul romanesc).

pentru ca aveam de parcurs aprox. 900 km, o distanta ce se parcurge in 10 -12 ore inafara dar, in romania nu ai cum sa estimezi asta, planul B a fost sa mi sun cunostinte si prieteni la care sa inoptez pe drum incolo si incoace.

spre litoral, sugestionandu ma continuu ca nu trebuie sa ma grabesc pt. ca oricum aveam cazarea asigurata avand bilete pe 7 zile(ca pt mai putine n am gasit), drumul nu a fost o problema prea mare.

la intoarcere, prima noapte am dormit in busteni, a doua zi, in data de 29.08 ne am intors in sinaia, am vizitat Castelul Peles, urmand sa mergem spre deva unde sa inoptam dupa care, a doua zi sa vizitam Cetatea Devei, municipiul si sa ne intoarcem in oradea.

am pornit din sinaia la ora 16 spre deva, aprox. 300 km sperand sa ajung la destinatie in 4 ore dar, AM AJUNS IN 10 ORE(o medie de 30 km / h). dupa 6 ore, am renuntat sa mai imi justific intarzierea celor care deja ma asteptau cu masa intinsa si EU care, de regula ma umplu de respect, am inceput sa ma umplu de RUSINE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now