Val8Geo

Lipsa putere, consum mare, probleme EDM - Volvo V50, 1.6d

16 posts in this topic

Salutare

De ceva vreme am triunghiul rosu aprins in bord, consum mai mare ( 9% - oras Cta, fata de 7-8% inainte ) si lipsa putere ( trece de 3000 rot dar nu are demarajul cum trebuie..abia urca in turatii ).

In prima faza am pus un tester univ destul de bun si am avut o eroare la senzor ax came. L-am schimbat dar becul tot a ramas aprins.

Personal am un tester ELM327 si cu el mi-a dat eroarea P2585 - Fuel Additive Control Module Warning Lamp Request. In timp ce merg cu masina si dau resetare, pt o fractiune de secunda se stinge becul din bord apoi reapare. Sunt situatii ( 10% ) cand nu se aprinde deloc becul.

Am pus masina pe un alt tester "mai destept" si am avut erorile:

- ECM-A600 Additive Dosing Module

- ECM - A610 Additive Dosing Module

Alte erori nu mai are.

Nu am ajuns inca la un tester Vida. Apropo, daca cineva stie pe cineva in Constanta cu tester Vida, mi-ar fi mare ajutor. Inafara de un service auto si reprez Volvo, nu mai stiu pe nimeni. Imi este greu sa plec de la munca in timpul zilei. 

 

Alte precizari: Masina are anulat dbf-ul din soft si fizic.

Intr-un alt post, BogdanG a scris ca se pune motorina in ADM si se reseteaza contorul. 

 

Intrebari:

1. Este normal sa piarda puterea si sa aibe consum mai mare, daca sunt probleme la ADM? Inainte de toate astea masina tragea f bine ( scotea si mult fum ), dupa care intr-o seara s-au auzit niste zgomote ciudate la motor iar apoi nu a mai tras motorul. Dupa ce a inceput sa nu mai traga, desi ma duceam cu ea chiar si la 4000 rot, nu mai scotea fum. La cateva saptamani s-a aprins si triunghiul rosu in bord.

2. Cum pot pune motorina in ADM? Am vazut ca este un furtunas cu dop, langa ADM/puntea spate.

3. Pot eu sa resetez contorul sau trebuie tester Vida?

 

Multumesc mult tuturor !!!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Fizic, este usor de facut DPF off  insa problemele apar cand softul nu este ok.

O diagnoza cu tester dedicat (Dice), iti poate oferi multe informatii despre parametrii in care lucreaza motorul. Daca nu gasesti in zona, recomand cu caldura serviciile colegilor din Bucuresti (Bogdan sau Vadim).

Nu stiu de ce ai optat totusi pt DPF off ... In principiu, DPF-ul este un "cosumabil si nu costa o avere.

Punctual:

1 - Daca sunt probleme la modulul ADM, raspunsul este AFIRMATIV!

2 - Rezervorul ADM are 2 conectori. Ii scoti din rezervor, bagi aditivul (in acest caz, motorina) pe la cel  inferior (cu dop) pana curge prin partea superioara (aprox. 2.2 litri...)

 3 - In principiu, se poate reseta si cu alte interfete.

Spor!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema standard "by the book" a acestor motoare minunate,ca e pe ford,ca e pe pejo ca e pe volvo ,modulul de aditiv se phutu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Val8Geo masina ta are 2 probleme diferite, una e lipsa aditivului care se rezolva cu motorina plus resetare evident urmând procedura Volvo iar problem a legată de motor si de tras e mai serioasa, acolo trebuie să vezi de ce nu mai trage . Fără aditiv poti merge oricât, oricum se poate anula din soft si dispare triunghiul însă faptul că nu trage motorul e mai grav .

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va mulțumesc pt răspunsuri.

AVX, din păcate așa am cumpărat masina, cu dbf off.

Sper sa se rezolve cele 2 probleme odată cu încărcarea/resetarea ADM-lui, deși BogdanG a zis ca sunt 2 probleme diferite ( așa este și feelingul meu )

 

BogdanG, mai înainte de toate problemele astea am mai avut:

- recondiționat turbina, ocazie ca care , am făcut prostia sa-i zic mecanicului sa mai dea vreo 2 filete, sa între turbina mai repede. La cca 1 an a început sa scoată fum mult.

Totusi acum am verificat turbina și lucrează. Posibil sa nu lucreze bine.

- Am schimbat acel distribuitor pneumatic din spatele motorului, care face vacuum la  turbina.

Fiind aftermarket posibil sa fi cedat deja. O sa verific și furtunele de vacuum între distribuitor și turbina.

Cum pot face un test complet la turbina?

Cu masina in mers trebuie conectat testerul Vida Dice ? 

Multumesc mult!

O zi frumoasa va doresc!

PS Scuze pt crearea mai multor topic-uri. Am cerut administratorilor ștergerea și lăsarea celui curent.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu orice tester pe masina tb sa ai următoarele valori . 

Între 1600-2000 rpm tb sa ai cca 2200 hpa/ mbari

La 2000 rpm poti avea 2300-2500 mbari overboost pana in max 2500rpm 

2500rpm 3500rpm tb sa ai 2200 mbari 

După 3500 rpm tb sa scadă spre 1800 mbari .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feedback:

Am încărcat ADM-ul cu motorina ( era cât pe-aci sa-l încărc cu Adblue ) și am resetat cu tester Vida Dice contorul ADM-lui.

A dispărut triunghiul roșu din bord și o idee trage mai bine.

Am făcut cu ea vreo 8 km in trafic intens ( stat in coloana ) și consumul a fost de 8% ( fata de 9.2 înainte )

Cu testerul am făcut și o verificare a turbinei și datele sunt exact ca cele scrise de Bogdan.

Va mulțumesc încă o data!

 

PS: Pt testare cu Vida Dice in Constanta vi-l recomand pe Paul ( 0724 939 497 ). A fost foarte de treaba. A mers chiar si pe autostrada, pt o testare completa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are cum tragă mai bine cu aditiv . :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Are cineva o poza unde se afla aces ADM? S aupe unde se încarcă? 

Multumesc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Bogdan a avut din nou dreptate. 

Dupa incarcare ADM a fost doar o impresie ca masina trage mai bine ( singura chestie a fost ca s-a stins triunghiul rosu din bord ).

Consumul a fost la fel de ridicat, cu cca 2% ( oras Constanta 9.3-9.5%).

Turbina in continuare intra foarte greu.

Cand aveam motorul rece pot zice ca nu intra mai deloc.

Cu motorul cald turbina intra cam asa:

- treapta I - dupa 3500 rot ( recent am descoperit asta, pt ca nu schimbam a I-a la 3500 rot )

- treapta II - dupa 3000 rot

- treapta III - dupa 2500-2700 rot.

Astazi am fost la mecanic sa montez o electrovalva turbina ( aveam impresia ca ea e problema ).

Nu am mai montat-o.

 

Ceea ce vreau sa zic in cele din urma e ca, din electrovalva turbinei pleaca un furtun care la capat are un burete, prin care trage aer de afara ( sau scoate aer....nu prea am inteles bine de la mecanic ).

Am scos acel burete si masina merge f bine, adica sa intre turbina la turatii mai joase, normale.

Mecanicul mi-a recomandat sa nu mai pun buretele ci doar sa las capatul furtunului in jos astfel incat sa nu intre apa.

Ce parare aveti?

Atasez o poza cu capatul furtunului, unde se afla acel burete.

Deci, acel burete ar trebui verificat si curatat periodic, pt ca poate crea multe probleme.

O seara frumoasa!

 

 

burete.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar câți km are masina de are si dpf off si turbina recondiționata?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 2/8/2020 at 5:08 PM, Val8Geo a spus:

Mecanicul mi-a recomandat sa nu mai pun buretele ci doar sa las capatul furtunului in jos astfel incat sa nu intre apa.

Ce parare aveti?

 

Daca e pus acolo inseamna ca e pe aspiratie (trage aer) nu pe evacuare deci ai toate sansele sa-ti traga si praf, parerea mea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie pus urgent filtrul la loc pt ca are un rol destul de clar, este pus pe aspiratie iar daca intra praf in valva control turbina nu este bine . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25.02.2020 at 10:39 AM, Val8Geo said:

175.000 km

 

Cu spatele 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now