Sign in to follow this  
Followers 0
hulkster

Probleme grave S40

21 posts in this topic

Fratilor, ajutati-ma cu un sfat ca-mi vine sa-idau foc, asa masina prosata nu am avut in viata mea.

1.Masina- Volvo S 40, 1.9 TDI, 116 CP, 2001

2.Mers perfect pana in 2006 cand s-a rupt turbina

3.Dupa reparatie ( inlocuit interiorul turbinei-piese oroginale garrett)a durat putin pana sa functioneze cat de cat ok- adica nu totdeauna accelera cum trebuie.

4.Tot dupa acest incident tot motorul e stropit cu tot felul de scurgeri, sub masina e tot timpul ceva scurs - nivelul uleiului ii ok.

5.Cu rezerva ca dupa ce acceleram masina nu zvacnea imediat masina era totusi cat de cat ok.

6.Acum 2 saptamani am schimbat filtrele si uleiul si lichid de frana si placute fata. S-a descoperit ca ar putea fi o etanseitate mai putin ok la un racord ( pus silicon) iar una din scurgeri este de la cutia de viteza pe la un semering ( completat aproape jumatate din ulei cutie). Cand plec observ dupa vreo 4 km ii drept fum si ca nu trage. deschid capota mecanicul uitase sa lege la loc intercool-erul- l-am pus la loc- a mers ok.- am spus si amanuntul asta ca poate are vreo relevanta.

7. ieri mers pk pana la o curba dupa care iar probleme- masina se tureaza mai putin decat trebuie si nu trage, repet acestea nu se intampla totdeauna, cateodata trage chiar bine.

8.Ii normal ca prin furtunul ce leaga intercooler-ul de filtru de aer si turbina sa fie tot timpul un lichid cu vascozitate scazuta ?

9.Ajutati-ma va rog ca la cati am fost nimeni nu-i gaseste nimic, unii spun ca ii ok masina altii ca ii gata, nici eu nu stiu ce sa mai fac.

10. pe VADIS acum 1 an arata ca totul e ok- zicea de un  ventilator clima de pe centru ca nu ar merge dar el mergea perfect

11. masina are 152.000 km, nu stiu daca sunt reali, am carte service care pare ok, insa masina a fost luata din belgia, astia sunt cam smecheri

Volvo for life- cu conditia sa nu traiesti mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca ceva- magandeam sa-i fac un chip-tunning sau sa-i pun un tunning box o data pentru cresterea de putere si in plus ca poate s-ar rezolva problemele cu demarajul

Ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut probleme cu turbina dar am schimbat-o cu una de rezerva sh.

Ma batea si pe mine gandul sa o repar pe cea originala dar am inteles ca nu prea se merita. Procentul de satisfactie dupa repararea unei turbine este f mic.

In timpul in care am avut probleme cu turbina, aveam ceva ulei pe la furtunele de aer si de atunci, am si eu mai tot timpul ulei pe baie, care vine din partea spate, de catre cutie. La mine am inteles ca e un fel de semering dus de la motor, acolo spre cutie. E ulei de motor ala care il mai gasesc sub masina.

Eu zic ca tot turbosuflanta iti mananca nervii. Asa se comporta cand e pe duca. La un moment dat, nu o sa mai treci de 2300 de ture nici cu popa (si pe alea abia o sa le faci)... Fumul este alb, nu?

Fa o proba cu alta turbosuflanta. Se gasesc (mai rar) si sh la centrele de dezmembrari... si acolo e un risc dar daca nu iti permiti una noua...

Ai mai putea sa verifici si alimentarea... Nu stiu cum e la tine dar daca ai pompa de amorsare la filtru, verfica atunci cand se opreste motorul, in ce pozitie este "cama" de amorsare (la mine e un "dop" de plastic, negru). Daca nu e tare si sta jos iti e infundat sorbul in rezervor. Asta nu prea are de a face cu scurgerile de ulei dar poti verifica.

Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca vrei mai multa putere din motorul tau, ai putea sa impusti 2 iepuri dintr-o lovitura, facand upgrade la turbosuflanta. Adica, in loc sa pui cip-uri sau sa reprogramezi calculatorul , pui o turbina mai puternica. Rezultatele pot fi spectaculoase!!!  :occasion18: Mult mai convingatoare decat cip-atul. Depinde cati bani vrei sa investesti.

Am vazut pe internet niste baieti din afara care au recurs la metoda asta, cred ca poti gasi si pe youtube.

Sunt producatori de turbine care fac astfel de turbine si exista kit-uri de adaptare.

Si in romania sunt sit-uri care spun ca fac asa ceva. Poti cere cateva oferte. Daca nu gasesti aici, cred ca undeva aproape de romania ai putea sa faci manevra. In Ungaria, de exemplu.

Succes!

edit:

revin cu exemple:

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/diesel_tech.html

http://www.youtube.com/watch?v=gbDcePNcWQM

http://www.youtube.com/results?search_query=turbo+upgrade&search_type=&aq=f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de idei. Nu stiu cat mai merita bagat in ea e totusi din 2001.

Turbina e practic noua. ce aramas din turbina veche este doar carcasa, restull tot ce e in interior e nou si original 100%. ceea ce nu stiu exact este cat de bine sunt puse toate acolo inauntru, dar se zice ca tipul ala care repara- la Turbotechnics Cluj in lombului ar fi cel mai bun. stiti ceva in sensul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg cum a decurs a decurs operatia. De obicei se pun piese noi la reconditionare turbosuflante. Problema este etanseizarea lor... Au nevoie de multe alezari si rectificari.

Daca esti sigur de lucrare, mai asteapta cateva pareri.  ;)

O turbina upgrade de la Garrett, pentru motoarele noastre, costa 1800 EU cu tva si am impresia ca e inclusa si schimarea propriu zisa.

Pentru 150cp in plus cat spune ca iti da turbina asta, eu zic ca se merita  ;D

Vei avea totusi cel putin 250 cp, daca nu 300  ;D

La asemenea cresteri de putere este nevoie sa faci mai multe modificari la masina, care si alea costa multicel in plus...

Eu am facut o cerere de oferta pentru o turbina care sa ne dea maxim 50% cp in plus si care nu necesita alte modificari substantiale. In principiu nu cred va va costa mai mult de 800-1000 EU... imi pare o suma rezonabila sa rezolvi si problema tehnica si plusul de putere.

O sa te tin la curent cand voi avea noutati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar ca sa ma tii la curent- pentru asa performante merita un banut in plus. nu am stiut ca pot ajunge la asa puteri. Undeva la 200 CP cred ca mi-ar fi ok.

A propos- vad ca si motorul tau e tot 1.9 TDI, o fi oare acelasi?

S 40 se face din 1995 asa ca ar putea fi.

al meu e ala dezvoltat impreuna cu cei de la renault( Laguna). Am vorbit cu multa lume care are masina identica cu a mea ( inclusiv taximetristi, deci uzura,,,) si sunt f multumiti de ea. paote ca nu masina in sine e cu probleme ci am avut eu parte de una mai cu ghinion, se intampla.

Ziceai de fum- nici un fum nu am dupa mine, nici cu motorul rece macar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Si al meu este motor de renault. Sunt f multumit de el.

Motorul meu se numeste D19T24 si are 90 cp. Motorul tau are puse in alta ordine cifrele/literele si are 110 cp, parca.

Sunt aceleasi motoare, diferenta consta in faptul ca a mea nu are ECU (calculator) iar la tine plusul de cai vine din controlul injectiei... si al inca cateva fenomene, de catre calculator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze pentru interventie. Inainte sa va apucati sa bagati bani in upgrade de turbina, aveti mila de bijuteriile voastre de masini si aduceti-le la punctul de performanta apropiat de cel initial-asa zisul Stage Zero.

http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,1307.0.html

Doar dupa asta puteti sa treceti mai departe. Iar, tot ca un sfat, upgrade-ul turbinei va rupe motorul in bucati daca :

-nu refaceti harta de injectie...

-nu schimbati injectoarele stock cu altele performante + regulatorul de presiune a combustibilului...

-nu imbunatatiti admisia si evacuarea... astea spuse asa, in treacat.

Nu mai vorbesc despre ce vor suferi ambreiajul, suspensiile, frinele...

Deci, daca vreti o masina in care sa aveti incredere si pe care doriti sa o upgradati, "intineriti-o" cu drag, nu doar atunci cind pica o piesa sau incepe sa mearga mai prost decit sinteti obisnuiti. Usor, in pasi mici, veti fi mai satisfacuti si mai increzatori decit daca incepeti cu un o lovitura de tun(upgrade turbina) si apoi sa observati alte probleme.  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Easy for you to say, ai deja T5 :P Noi astia mai micuti trebuie sa facem ceva...

Revenind, cu ocazia iminentei demontari a turbinei ma batea gandul la upgrade la una de T4. Ar fi compatibila la surub cu a mea. Insa problema mea majora este ca B4204T pe care il am eu nu are pistoane forjate... Mi se pare ciudat, doar e un turbo pe benzina, insa pana acum 2 persoane bine informate mi-au zis asta...

Deci extraboost-ul unei turbine T4 se poate lasa cu ... meltdown :D

PS - Am gasit un document interesant, care are coduri de turbine pt muuulte modele de masini, ceva caracteristici, un mini diagnoze&repair:

http://www.turbotechnics.com/docs/catalogue.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hulkster

Man... sorry, eu dezarmez. Am cerut oferte de la vre 4-5 firme de upgrade si nimic concret.

Cred ca a fost si greseala mea... am cerut oferta si ptr mine si ptr tine.

La mine se pare ca "nu se poate", ptr tine se pare ca dA. Dar cum le-am intercalat in cererea de oferta... nici un raspuns concludent.

Fa cateva cereri de oferta ptr upgrade turbina, gasesti firme cu o cautare google.

Daca nu te descurci, iti pot da eu ceva.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai baieti, no offence dar voi aveti diesel, mai mult decit atit aveti dizel reno, asta nu se preteaza deloc la tuning.

Problemele lui Hulkster sunt legate de lipsa etanseitate traseu aer post turbo, nici o turbina reparata nu mai tine ca una noua, exista uzuri si la ax, alea nu se refac. Daca deja ai ulei in tubulatura de admisie dupa turbina inseamna ca pierde ulei pe la axul turbinei.

In primul rand cand vrei putere la un TD trebuie sa-ti iei un boost gauge, abia dupa ce ai facut asta si monitorizezi presiunea iti poti da seama ce si cum.

Mai mult, turbina ta este vestita VNT 17, este o super turbina capabila de 22PSI sustinut, singura problema este legata de injectoare, prea multa motorina duce la injection fault, o eroare des intalnita la posesorii de dCI uri .

Concluzie, dupa ce rezolvi problemele de boost, cauzate de obicei de actuatorul VNTului sau de boost controler, abia atunci te poti apuca de modificari. Oricum limita injectoarelor este 150CP, limita ambreiajului este pe la 140CP. Deci orice modificari faci o sa te coste.

Succes!

PS> la Cluj iti recomand sa mergi la Kisslorand, este doctor in chip tuning.

PS2> mai ADI tu chiar nu vezi ca motorul din linkul tau este T5, adica benzina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link-urile de la nautilus sunt ptr beniza... cunoscatarii stiu ce inseana T4 si T5, cei care nu stiu si chiar vor sa afle, intreaba.

Link-ul principal al discutiei era: http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/diesel_tech.html

care se refera la diesel si acolo este dat ca exemplu de upgrade motorul pana in 2 litri.

Citeste tote ecuatiile alea si o sa vezi...

Nu stiu cum se intampla... dar cam dupa razboi apar eroii.

Te-am vazut cum ai citit subiectul dar la momentul respectiv, nu ai spus nimic... ca si multi altii. Vad ca vrei razboi. Eu incerc sa ajut lumea pe aici, cu cat stiu sau cu cat nu stiu, in lipsa de altceva. Chiar ar trebui sa fii relaxat. Nu e nimeni cel mai tare si cel mai mare. Si ca constatare aparte, chiar vad ca sunt f putini (chiar nici unul) pe forum care sa il pot intitula (macar in sinea mea) ca cel mai priceput, cu soluitie la orice. Revizueste-ti, te rog atitudinea razboinica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

adi,te rog, nu te mai aprinde asa, Bogdan nu a vrut sa te supere...

Ahhh, nu cred ca vei gasi pe forumul Volvo un om "ca cel mai priceput, cu solutie la orice". nu exista si nu va exista. Noi toti ne-am strins aici si ajutam cu tot ce putem, mai mult sau mai putin, uneori posibil sa mai si gresim - insa formam o comunitate respectabila, nu ?

Hai, ingroapa securea si zimbeste din nou, ok ?  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi stii cum esti tu.........esti exact genul care se baga si el in discutia despre mere cu argumente despre pere. Adica era vb despre un dizel de 1.9 si tu vorbesti de un turbo benzina de 2L/2.5L . Pai cu ce ajuti tu la discutie? Eu de bine de rau din 90CP de baza am reusit un 147CP@340NM masurati pe dyno, eu spre deosebire de tine am pus mana si pe un VNT 15 si pe un VNT 17 care din pacate nu a incaput la mine. Am vrut mai mult de 150Cp pe Golf 4 dar nu se poate, trebuie prea multi bani si nu merita. Acum daca voi vreti sa scoateti mai mult de 150Cp din motor reno eu va dau o palma prieteneste si va spun ca nu se poate, daca voi vreti sa continuati promit ca nu ma mai bag si va las in ....necunoasterea voastra sa dati cu capul

@Matrixx chiar am vrut sa-l supar pe ADI care a devenit expert in dizel si imi explica mie care de bine de rau imi bag manutele in motor si mai anulez un EGR, mai bag un injector race, mai umblu pe la waste gate sa mai scot ceva caluti, adica am obtinut 90CP din 1.6 TD pe Golf 1 si 147CP pe G4, pe G1 am obtinut in afara de performanta si distrugerea discului ambreiaj + probleme la garnitura de chiulasa . La Golf 4 am reusit sa stric numai discul de ambreiaj si volanta pe care le-am schimbat cu 2200RON si am ajuns la concluzia ca asta este limita maxima a transmisiei si poate fii usor atinsa daca calci acceleratia ca berbecu in treapta a 3-a si a 4 a .

PS pt ADI> inainte de a posta trebuie sa te informezi bine, atita tot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G

Ai uitat sa scrii ca te pricepi si la becuri... sau ti-ai dat seama ca, nu?

Esti tendentios in aprecierile asupra mea, altfel nu se explica posturile tale.

Daca ai fi citit subiectul ai fi vazut, ca aici s-a mers la 2 capete. muadDib (cu care am avut discutii pe subiectul asta pe privat si i-am postat aici unele idei) dorea detalii despre upgrade turbina la motorul lui pe benzina 2T.

@Matrixxx Bogdan G, nu a vrut sa ma supere?

Daca judeci numai dupa postul asta, ai putea sa spui ca nu. Daca cercetezi ca in ziua aia, a scris la 3 posturi, in care facea aprecieri negative la adresa mea, nu cred ca ai mai putea spune asta.

Parca pe acest forum incercam sa ne ajutam fiecare, cu cat stie. Sunt departe de a fi un expert si unde nu ma pricep, nu ma bag. Uneori iau de bune ce gasesc din cautarile pe diverse sit-uri si emit pareri. Daca altcineva spune altceva decat mine, nu ii sar in cap, chiar daca greseste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate este gresala mea, nu am observat ca muadDib are 2.0 T, DAR topicul in cauza este despre DIESEL aka DIZAL, tu ai spus cu gura ta ca vrei mai multi CP pe DIZAL . Mai mult decit atit ai pus un link despre o discutie tot despre dizal, de fapt despre un motor de 6600cmc DIZAL, pai nu poti compara un motor de 1.9 cu unul de 6.6 l .

Cum naiba sa nu ma iau de tine cand pui linkuri despre mere in discutii despre pere, vorbesti de turbine de parca ar fii cartofi, ei bine pt a creste performantele unui motor cu ardere interna supraalimentat nu este nevoie numai de AER, adica mai mult aer modifica raportul stoichiometric si performantele scad nu cresc. Degeaba ai mult aer daca nu ai si combustibil, principiul motoarelor supraalimentate este relativ simplu, combustibil+aer=performanta.

Revenind la merele noastre trebuie spus ca motoarele volvo se impart in 2 categori, cele cu pompa rotativa (cum ai tu) si cele Common Rail.

La motoarele cu pompa rotativa cum ai tu poti obtine performante prin urmatoarea metoda, trebuie modificata cantiatea de motorina injectata la boost turbo, aia se face prin reglarea pompei de injectie sa ofere mai multa motorina la turbo boost, cresterea de presiune obtinuta este mai mare pt ca mai multa motorina injectata inseamna cantitate mai mare de gaze esapament ceea ce inseamna boost turbo mai mare. Acum ca ai obtinut boost de turbo trebuie vazut cum actioneaza wastegateul la turbina ta, poate fii comandat mecanic de un vacum, trebuie vazut la citi bari deschide wastegateul si elibereaza presiunea din turbina, degeaba obti mai mult boost daca turbina il arunca afara fiind setat boost controlerul la 1 bar de exemplul . In primul rand ca sa poti modifica motorul tau ai nevoie de un boost gauge pt a monitoriza presiunile.

La motoarele 1.9 CR este mai simplu, din soft poti obtine lejer 150 CP si ai rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce bine e cand revenim la discutiile tehnice.... ;D  si este minunat cand controversele dpdv mecanica nu se transforma in dispute personale si afronturi la adresa celorlalti...nu uitati de spiritul Volvo, ne ajutam si ne respectam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hop si tu :D

Asa este e minunat, asa de minunat incat imi vine sa-ti zic vreo doua pt ca nu-ti iei boost gauge, costa exorbitanta suma de 100 de lei dar macar vezi si tu ce se intampla cu turbina ta si turbina ta chiar are probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bine,m-ai convins sa investesc fabuloasa suma...cumpara-mi-o tu si iti dau banii joi....promit !...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0