Catalin85

s40 d3 chiulasa fisurata S40 D3

10 posts in this topic

Salutare,

deoarece este prima postare / interactiune cu un astfel de site / forum, imi cer scuze daca topicul nu se regaseste in categoria potrivita..

Povestea mea este urmatoarea: in urma cu aproape un an am achizitionat un S40 2011, motorul D3 de 150hp, achizitionat si intretinut conform cartii service, numai la service-ul "x" (nu stiu daca pot da nume) , autorizat Volvo Bucuresti. 

In urma cu cateva zile, in timpul mersului, la o viteza de cca 40km/h, zgomot metalic puternic in zona motorului. Trag imediat pe dreapta (norocul a facut sa fiu in dreptul unei parcari). Nu ma pricep aproape deloc la mecanica insa intuitia si cele auzite pe la colegi/prieteni, mi-a dat de inteles ca ar fi distributia. Nu am incercat sa o pornesc ci am chemat o platforma care mi-a transportat-o la un service autorizat, dar nu din reteaua Volvo.

Odata desfacuta, s-a constatat ca distributia (cureaua) nu era rupta, insa sarita cca "2 zimti" (cer scuze mecanicilor pentru exprimare), iar chiulasa sau locasul / suportul tachetilor , spart-fisurat..Din poza pe care o voi atasa sper sa se inteleaga mai bine ceea ce am vrut sa exprim.

Mecanicii de la service-ul la care se afla acum masina, spun ca pot fi 2 cauze: defect de fabricatie sau montare defectuoasa a distributiei, care a fost facut in urma cu cca un an..Ei nu au s-au apucat sa repare sau sa comande nimic, nu au facut altceva decat sa desfaca distributia, chiulasa, alte elemente adiacente. 

S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema? poate fi vorba de un defect de fabricatie, au mai fost astfel de cazuri? Sau poate fi intradevar o erorare de montaj al disctributiei, care putea provoca aceasta fisura? precizez ca supapele, pistoanele si celelalte piese sunt intacte (cel putin asa spun mecanicii)

Cum costul piesei este pe undeva intre 1200-1500e din dezmembrari, zilele viitoare voi merge si la repr Volvo si voi apela la un avocat daca va fi necesar.

Pana atunci insa, as aprecia enorm orice sfat, parere din partea voastra, a celor cu experienta in domeniu sau a acestei marci.

Cu stima!

 

 

 

chiulasa.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O situatie delicata.Tehnic vorbind , raportat la cele spuse de tine ,daca distributia este sarita  cu 2 dinti ,poate  a sarit imediat ca urmare a ruperii umarului unde sta tachetul hidraulic.

Totusi  faptul ca ti s-a spus ca ai intacte supapele ,pistoanele  eu zic ca  distributia este in regula  .Daca avea distributia pusa aiurea nu iti functiona bine motorul si se pot vedea componentele aferente distributiei cum arata dupa 1 an de exploatare si ce tip ca doar la Volvo le-ai inlocuit.

Ti-am spus asa o parere si poate era bine sa nu se atinga nimeni de masina ,  sa ii fi facut poze unde ai banuieli si mai departe sa faci ce  demersuri doresti , daca ai anumite dubii . Exact ca la accidentele auto.Altfel .. 

Eu cred ca este defect de fabricatie pentru ca nu este singura chiulasa sau la altii motor crapat intre cilindri.Cauta atent  chiulasa si vezi ce diferenta de pret este intre nou si Sh.La urma urmei  una Sh este tot un ceva care iti poate crea surprize in viitor.

Apoi o fisura care se formeaza in aluminiu se dezvolta in timp si avind curiozitatea poti determina daca era fisura veche iar  acum a cedat complet.In fine

Succes  pe mai departe

.

Edited by AdrianV
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vb de o masina veche ieșită din garantie, nu are nici o legatura cu unde a fost întreținută ci de faptul că asta e buba modelului, au mai pățit si alții acelasi lucru . Problema vine de la cureaua de accesorii care a intrat peste distributie .

Cel mai probabil problema vine de la alternator (fulie blocată sau joc axial) .

Dacă masina este in garantie se poate repara pe garantie, dacă o curea de accesorii intra peste distributie din cauze externe nu face obiectul garanției.

Poti lua câți avocați vrei tu, nu ai nici o sansa de castig fiind vorba de un bad design .

Poti da in judecata Volvo însă nimeni nu a câștigat.

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Catalin85 said:

Salutare,

deoarece este prima postare / interactiune cu un astfel de site / forum, imi cer scuze daca topicul nu se regaseste in categoria potrivita..

Povestea mea este urmatoarea: in urma cu aproape un an am achizitionat un S40 2011, motorul D3 de 150hp, achizitionat si intretinut conform cartii service, numai la service-ul "x" (nu stiu daca pot da nume) , autorizat Volvo Bucuresti. 

In urma cu cateva zile, in timpul mersului, la o viteza de cca 40km/h, zgomot metalic puternic in zona motorului. Trag imediat pe dreapta (norocul a facut sa fiu in dreptul unei parcari). Nu ma pricep aproape deloc la mecanica insa intuitia si cele auzite pe la colegi/prieteni, mi-a dat de inteles ca ar fi distributia. Nu am incercat sa o pornesc ci am chemat o platforma care mi-a transportat-o la un service autorizat, dar nu din reteaua Volvo.

Odata desfacuta, s-a constatat ca distributia (cureaua) nu era rupta, insa sarita cca "2 zimti" (cer scuze mecanicilor pentru exprimare), iar chiulasa sau locasul / suportul tachetilor , spart-fisurat..Din poza pe care o voi atasa sper sa se inteleaga mai bine ceea ce am vrut sa exprim.

Mecanicii de la service-ul la care se afla acum masina, spun ca pot fi 2 cauze: defect de fabricatie sau montare defectuoasa a distributiei, care a fost facut in urma cu cca un an..Ei nu au s-au apucat sa repare sau sa comande nimic, nu au facut altceva decat sa desfaca distributia, chiulasa, alte elemente adiacente. 

S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema? poate fi vorba de un defect de fabricatie, au mai fost astfel de cazuri? Sau poate fi intradevar o erorare de montaj al disctributiei, care putea provoca aceasta fisura? precizez ca supapele, pistoanele si celelalte piese sunt intacte (cel putin asa spun mecanicii)

Cum costul piesei este pe undeva intre 1200-1500e din dezmembrari, zilele viitoare voi merge si la repr Volvo si voi apela la un avocat daca va fi necesar.

Pana atunci insa, as aprecia enorm orice sfat, parere din partea voastra, a celor cu experienta in domeniu sau a acestei marci.

Cu stima!

 

 

 

chiulasa.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, vezi ca o poti repara la mures chiuloasa. Se reconstruesc acele lagare si se schimba mai tot la ea ce e uzat 

costa vreo 3500 ron in functie si de multitudinea de piese ce sunt necesare

am facut acolo si tine

monteaza curele oe pe masina si nu o sa mai ai probleme

Edited by Gagamida

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Gagamida said:

Salut, vezi ca o poti repara la mures chiuloasa. Se reconstruesc acele lagare si se schimba mai tot la ea ce e uzat 

costa vreo 3500 ron in functie si de multitudinea de piese ce sunt necesare

am facut acolo si tine

monteaza curele oe pe masina si nu o sa mai ai probleme

Salut! Multumesc pentru indrumare! Imi poti furniza, te rog, un nume, un numar de telefon, o adresa, ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, AdrianV said:

O situatie delicata.Tehnic vorbind , raportat la cele spuse de tine ,daca distributia este sarita  cu 2 dinti ,poate  a sarit imediat ca urmare a ruperii umarului unde sta tachetul hidraulic.

Totusi  faptul ca ti s-a spus ca ai intacte supapele ,pistoanele  eu zic ca  distributia este in regula  .Daca avea distributia pusa aiurea nu iti functiona bine motorul si se pot vedea componentele aferente distributiei cum arata dupa 1 an de exploatare si ce tip ca doar la Volvo le-ai inlocuit.

Ti-am spus asa o parere si poate era bine sa nu se atinga nimeni de masina ,  sa ii fi facut poze unde ai banuieli si mai departe sa faci ce  demersuri doresti , daca ai anumite dubii . Exact ca la accidentele auto.Altfel .. 

Eu cred ca este defect de fabricatie pentru ca nu este singura chiulasa sau la altii motor crapat intre cilindri.Cauta atent  chiulasa si vezi ce diferenta de pret este intre nou si Sh.La urma urmei  una Sh este tot un ceva care iti poate crea surprize in viitor.

Apoi o fisura care se formeaza in aluminiu se dezvolta in timp si avind curiozitatea poti determina daca era fisura veche iar  acum a cedat complet.In fine

Succes  pe mai departe

.

Multumesc frumos pentru raspuns si parere! Ai dreptate, imi este teama de achizitia unei piese SH, insa cea noua costa cat jumatate de masina, ori nu cred ca merita investitia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, BogdanG said:

E vb de o masina veche ieșită din garantie, nu are nici o legatura cu unde a fost întreținută ci de faptul că asta e buba modelului, au mai pățit si alții acelasi lucru . Problema vine de la cureaua de accesorii care a intrat peste distributie .

Cel mai probabil problema vine de la alternator (fulie blocată sau joc axial) .

Dacă masina este in garantie se poate repara pe garantie, dacă o curea de accesorii intra peste distributie din cauze externe nu face obiectul garanției.

Poti lua câți avocați vrei tu, nu ai nici o sansa de castig fiind vorba de un bad design .

Poti da in judecata Volvo însă nimeni nu a câștigat.

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

Multumesc pentru raspuns! Nu imi trecea prin cap sa apelez la un avocat pana insusi mecanicii la care a ajuns masina nu mi-au spus asta...Pentru cultura mea generala insa, un brand care teoretic se respecta, avand la cunostinta de acest "bad design" pe care tu il specifici, nu era normal (doar intreb) sa faca rechemari in service? Inlocuirea pieselor concepute / fabricate eronat nu era o datorie a lor?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bad design se stabileste pe baza unor procente raportate producatorului de reprezentante/reparatori autorizati

Daca procentul intra in "marja" acceptabila se considera ca nu-i bad design care sa necesite vreo actiune.

Daca procentul e semnificativ dar tot nu creste peste marja aia atunci producatorul imbunatateste designul la modelele urmatoare fara se recunoasca nimic

Daca e peste marja se face rechemare.

Din pacate la tine e "ghinion de nesansa" si tot din pacate o sa trebuiasca sa-ti faci masina pe costurile tale. Injura, blesteama, da un acatist ceva si mergi mai departe ca altfel iti faci doar zile negre, n-o sa rezolvi nimic.

Faza cu distributia montata prost care a mers un an pana la "buba" e puerila ca explicatie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista rechemare la seria P3 pt problema cu auxiliara .

Rezolvarea a fost o curea care se rupe și cade jos nu intra peste distributie .

E valabil si pt P1 cum ai tu, exista curea de accesorii care se rupe și nu intra peste distributie, probabil ca distribuția a fost originală însă auxiliara nu .

Reparația la tine costa cca 11.000 lei ceea ce este ceva însă nu ceva iesit din comun la o masina ce a costat 35.000 euro noua .

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now