Safety

Ulei diferențial volvo xc90

19 posts in this topic

Salutare la toate persoanele de pe acest forum.

Am căutat pe forum sa văd ce ulei se folosește la grupurile  spate fata și haldex pentru volvo xc90 d5 2009 r design 185 , dar nu am reușit sa ma lămuresc.

Masina are 87000 mile și as vrea sa ii schimb uleiul la grupuri inclusiv filtru și uleiul la haldex. Am mers la volvo am comandat dar ei mi-au adus ulei ptr grup fata și spate același cod și mi-au zis ca diferă fata de modelul din 2005. Am codurile de ulei ptr grup fata spate și haldex deoarece pana cum câteva luni in urma am avut un volvo xc90 d5 2005 la care i-am schimbat toate fluidele cu ajutorul forumului. Acum sunt intr-o dilema cu ceea ce mi-au zis de la volvo și ceea ce știam eu. Va rog pe cei care au cunoștințe in in aceasta problema sa îmi dea un sfat ca nu as vrea sa fac ceva greșit.

Multumesc anticipat ...drumuri bune 

0FBDEF95-2A4D-4257-B251-4000655776F6.jpeg

34C15FCE-C881-4C12-95EB-73A215391A1D.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa schimb uleiul de la haldex dar a aparut o problema, imi curge cate un pic.De fiecare data dupa ce opresc masina in 2 3 minute cand ma uit dedesubt apre o pata pe ciment in dreptul haldex-ului m-am uitat dedesubt si am un strop care da sa cada jos si murdara teava de esapament si simeringul de la cardan cel care intra in grup spate. Nu stiu de unde ar veni aceasta scurgere ca din cate am vazut pe la capacul de la filtru nu curge.   Nu stiu de unde ar pute curge si de ce....ma gandeam sa nu fie pus prea mult ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

As vrea sa intreb daca piesa din poza de mai sus care are un stop de ulei pe ea si care vine sub capacul filtrului de la haldex este acumulator de presiune si ce rol are in tot acest ansamblu (HALDEX) .

Nu reusesc sa o scot la capat cu scurgerea de ulei de la haldex.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cureti bine locul unde etanseaza filtrul Haldex si ai rezolvat . 

Codurile sunt corecte, 380 in coada la grupuri si 940 pt AOC (HALDEX) . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O constatare referitoare la uleiul AOC cu 940 in coada, e de proasta calitate l-am inlocuit dupa aprox 10k cu gandul sa clatesc corpul haldex care nu se poate curata adecvat fara demontare totala si am gasit pe langa scamele mici si negre din discuri si niste suspensii ca de parafina ,difera mult de cel cu 941 in coada care este de 3 ori mai scump,ceva intermediar putin mai scump dar mai bun decat 940 este cel aoc de la ravenol care are si cod volvo de 941.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de unde ai tu informatiile astea, conform VIDA 31367941 este pt US si CA iar 31367940 pt EU si restul pietelor . 

Codurile conform producatorului (aka Borg Warner) sunt compatibile, pretul nu este triplu ci cu 50% mai mare insa nu se poate comanda in EU, 

Este normal sa gasesti mizerie fiind vorba de un sistem ce functioneaza prin metoda disc frictiune ud, toata pilitura de la discuri se duce in ulei . 

Daca schimbi uleiul la fiecare 60k km sau 4 ani nu ai nici o problema cu Haldex ul . Eu am facut offroad la greu cu XC70-ul si nu am avut nici o problema . 

 

xc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am zis nimic in baza unor informatii, sunt doar un utilizator modest de volvo nevoit sa-mi fac singur intretinerea....Am facut o constatare absolut personala in baza faptului ca am cumparat si ca am folosit ambele uleiuri ,am schimbat uleiul in haldex de 4 ori ,  il am in vase transparente si am putut sa le compar vizual 941 are doar pilitura iar 940 are  in plus o suspensie opaca care era si pe filtru (niste mucozitati) am tras concluzia posibil gresita , fara sa caut informatie, ca la preturi diferite si reteta difera. La ultimul schimb acum aprox o luna am platit doar 85 lei pe 1 litru de ulei 31367940 original volvo si....40lei pe filtru ,aftermarket .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea inteleg de ce ai schimbat uleiul de 4 ori . 

Se schimba la fiecare 4 ani si max 60k km si nu sunt probleme, unele la km aia arata ca noi . 

Daca ai pilitura este posibil sa fie o problema de soft, incearca un DEM upgrade daca este disponibil . 

La 2011-2014 de exemplu la XC60 se uzeaza prematur haldexul din cauza softului, problema cunoscuta, la XC70 ul vechi nu am pomenit problme la Haldex in afara de calculator prajit, senzor presiune sau pompa . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat uleiul in mod repetat deoarece la ralanti presiunea urca ciclic dela 0,34Mpa la 0,38 si apoi descarca pana la 0,30, si tot asa o data la  10 secunde, am interpretat ca oscilatia de presiune se datoreaza unei depuneri pe o supapa de la acumulator sau in alta parte care nu poate inchide perfect si am incercat prin schimburi repetate sa spal presupusa depunere.Am comandat si un aditiv de curatare AOC.

In deplasare presiunea urca la cerere am vazut valori de 0,80Mpa dar dupa aprox 5km DEM decupleaza presiunea devine 0 si eroarea este 006pump signal faulty, fara sa sterg eroarea daca  opresc si repornesc din nou 4x4 e activ .

Te rog, o parere avizata.Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa iti creasca consumul pe pompa(motor) si cumva sa ai limitare de curent ,implicit eroare ! Dar vezi ce implica aceasta eroare,cum se trateaza, de la ce trebuie pornit..

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc , la primul drum pun o pun pe tester si monitorizez curentul pe pompa, la ralanti este in parametri, oscileaza si el odata cu presiunea intre 1300 si1500mA.Am verificat si viteza,individual pe cele 4 roti, din ce am citit daca exista diferente datorate uzurii neuniforme a anvelopelor poate fi o problema, dar diferentele sunt neglijabile, dar in mod curios in parametri DEM testerul imi citeste vitezele pe cele patru roti la demaraj de la 0 la 2-3 km/h apoi afiseaza N/A.Am intrat pe BCM ca sa pot vizualiza vitezele , oare sa fie o problema de comunicate CAN pe DEM sau e vorba de limitarea testerului meu -un Foxwell cu program VOLVO-in comunicarea cu modulul DEM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stai putin! Fiindca ai eroarea "pump signal faulty"  am zis ca este posibil sa ai curent mare pe ea  si implicit ai eroarea. Dar asta nu implica sa monitorizezi curentul consumat.

Un ceva produce acest virf de curent  si da eroare.Aici poate fi vorba de pompa sau carbuni

Cum spunea succint Bogdan poate fi si senzor sau logica DEM .

Nu trebuie sa despici firul in 4 ci mai degraba sa vezi fiecare componenta distincta din cele amintite ale  haldex-ul cum se prezinta.

De principiu tratezi eroarea functie de ce spune la carte .Fiecare eroare are un mod de abordare  functie de ce piese se pot defecta din arealul respectiv .Senzor ,pompa  ,logica.

 

 Bafta pe mai departe.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cronologic :am schimbat filtru  si ulei haldex, apoi revizie pompa si schimbat senzor presiune ,din nou filtru si ulei, fara cod de avarie apoape 2 ani, de o luna cod de avarie pe pompa, schimb repetat de filtru si ulei verificat pompa prin alimentare directa, masurat tensiunea la mufa care vine din REM sub scaunul st spate, 12v pe+ si 2,4v pe L CAN si 2,9V pe H CAN,si 62ohmi intre L si H la CAN verificat continuitate fire de sub scaun pana la DEM, totul ok si in parametri , fac o pauza...cand o sa rezolv postez.

Daca stie cineva o valoare nominala pentru rezistenta electrica a pompei, sa o verific si asa. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai nevoie de pompa noua, problema ta e ca pompa trage peste 1A insa nu face presiune . 

Fa un test mai simplu, pleci tare de pe loc si vezi ca trebuie sa ajungi la peste 50 bari (5 mpa) . 

Mai este si varianta sa ai senzor defect insa ai spus ca e schimbat . 

Ideea e ca pompa trage curent insa senzorul de presiune vede o presiune mica => cod defect si dezactivare AWD . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,asa cum am promis mai sus, revin cu rezolvarea defectului care cauza cod de avarie 006pump signal faulty pe modul DEM si dezactiva AWD.Problema este descrisa pe larg mai sus, in rezumat , pe modulul DEM era stocata cod de avarie 006pump signal faulty si tractiunea spate lipsa, la verificare cu testerul aparea o situatie ciudata la ralanti presiunea urca ciclic de la 0,34Mpa la 0,38 si apoi descarca pana la 0,30, si tot asa o data la  10 secunde ,iar la drum intra cod de avarie si dezactiva tractiunea pe puntea spate.La stergerea codului de avarie  situatia se repeta la prima deplasare.Deoarece pompa care era cauza cea mai probabila parea ca functioneaza alimentata direct iar senzorul de presiune a fost schimbat la o revizie anterioara a haldexului m-am gandit ca oscilatia de presiune se poate datora unei depuneri pe o supapa de la acumulator sau in alta parte care nu poate inchide perfect asa ca am comandat un aditiv de curatare AOC,pe care nu l-am primit,asa ca am luat un aditiv LMollly pentru cutie automata si am adaugat 50ml in uleiul de haldex(in prealabil am scos 50 ml ulei ca sa ramana acelasi nivel), dupa aprox 1000 de km situatia s-a remediat, aditivul se pare ca a curatat depunerile care incurcau pe acolo,avaria nu mai apare iar spatele trage la nevoie.Am incercat...si a iesit ,celelalte optiuni erau costisitoare si deloc la indemana dar la nevoie le acceptam.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat va tine asta, cel mai simplu era sa dai jos tot AOCul si sa-l speli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now