Sign in to follow this  
Followers 0
stefan_S60_2.4T

S60 2.4T - alimentat cu benzina cu plumb

28 posts in this topic

Salut,

Tocmai am aflat ca am castigat licitatia pentru un S60 2.4T benzina, 183k km, masina pe care am cumparat-o de la firma la care lucrez.

Problema aste urmatoarea: - ultimul individ care a mers cu masina, fiind un baiat destept, a alimentat cu benzina CU PLUMB... si a mai facut si plinul...

Bine-nteles ca sondei de dupa catalizator nu i-a placut si a afisat in bord mesajul cu emisiile crescute si a aprins si becul cu motorasul...cel de defectiune.

Motorul merge bine, are usoare variatii de turatie la ralanti, din cand in cand, dar asta am inteles ca este cel mai probabil din cauza clapetei de acceleratie care trebuie curatata.

Intrebarile mele ar fi: - eroarea din bord va disparea automat dupa ce se conduma benzina din rezervor si se alimenteaza cu benzina corespunzatoare, sau este nevoie de resetarea erorii ? ( daca trebuie resetata, cum se face asta? )

      - exista posibilitatea sa se strice catalizatorul si sa fie nevoie de schimbarea lui?

Va multumesc anticipat si

Bine v-am gasit, se pare ca am intrat si eu in clubul exclusivist VOLVO! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

e wekend

consuma benzina si vezi ce se intimpla

sau scoate-o cumva din rezervor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai ai benzina aia in rezervor, scoate-o urgent!

Nu cred ca atunci cand vei pune benzina fara plumb isi va reveni la normal.  :-[

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit in clubul exclusivist Volvo ;D

Sfatul meu este sa nu astepti sa vezi ce se intampla ci sa scoti cat mai repede benzina din rezervor. Intreaba si tu la un service sau mai bine, suna la o reprezentanta si vezi ce spun ei. Majoritatea dintre noi sunt la intalnirea anuala si nu stiu cate respunsuri in timp util vei primi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIn cate stiu eu eroarea aia nu iti va dispare odata cu schimbatea tipului de combustibil. O scoti lejer cu un laptop si un cablu  ;D Atentie insa!! Nu astepta sa se consume benzina din rezervor, nu de alta dar daca nu este compromis catalizatorul...dupa inca 30-40 sau cati litri de benzina cu Pb mai ai in masina sigur acest calalizator de va infunda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, nu stiu cum a reusit ala sa alimenteze cu Pb, din cate stiu eu "pistoalele" de la pompe sunt mai groase la benzina cu Pb, mie nici nu imi intra pe gura de la rezervor ;D. Este antiprost!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine stie ?

o fi bagat benzina din bidon

ca de la pistol nu avea cum

ca nu intra

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pentru sugestii!

nu stiu cum draq a alimentat cu aia, mi-a zis ca nu aveau decat benzina cu PB... dar tampitu in loc sa bage 3 L sa ajunga ajunga la urmatorul peco, a facut plinul ???

masina a consumat deja cam un sfert de rezervor, dar acum nu mai merge nimeni cu ea.

O sa-i scot benzina cu PB si-i bag de care trebuie...

Eroarea poate fi resetata la orice service?... sau numai la volvo se poate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se cam face din tantar armasar, ma scuzati :D Am intalnit cazuri asemanatoare si nu s-a stricat absolut nimic la masina... Chiar si mai grave, un cunoscut, acum cativa ani, si-a luat XC90 (in perioada cand abia aparusera) D5, si la primul plin a bagat ... benzina (avusese S80 benzinar inainte, si, de, obisnuinta). MOTORUL A PORNIT, insa facea ca toti dracii. A dus-o la service, au golit aia rezervorul si au schimbat filtrul, si gata. masina a mers normal.

Eroarea ta va dispare in timp. de asemenea, daca nu poti sa scoti benzina cu Pb ramasa, de ce nu completezi cu d'aia buna? Vei dilua benzina proasta pana la punctul in care o vei putea folosi pe toata in siguranta.

Eu, in locul tau, as merge la peco, as reface plinul cu fara plumb de 95, si as folosi masina normal. Dupa alt 200 km, la fel... Si in acel moment as merge cu masina pana se goleste tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU se intampla nimic, decat se infunda catalizatorul...si gata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La diesel si eu am bagat 10L de benzina peste 10L de motorina.

Nu era motorina si pana in prima localitate "civilizata" nu ajungeam cu ce aveam.

De intamplat, nu sa intamplat nimic...  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma scuzati ca intreb DAR unde ati vazut in Romania benzina cu plumb ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma scuzati ca intreb DAR unde ati vazut in Romania benzina cu plumb ?

Sa stii ca mai este. Sunt statii care inca vand asa ceva.

Prin aprilie, conducand o masina pe benzina, am oprit la o statie si statea o domnisoara la pompa care m-a prevenit: "E cu plumb" . Am ramas uimit de raspuns, nici nu credeam ca se mai vinde asa ceva. Mi s-a spus ca dintr-o greseala, a fost adusa benzina cu plumb.

P.S. Pistolul la pompa era de benzina fara plumb si chiar scria 95FP, de asta statea cineva la pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mi s-ar intampla sa raman fara benzina si n-as gasi sa cumpar benzina potrivita as chema tractarile ;D

In fine, masina din cazul de fata fiind de firma, nu ma mira decizia...individului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU se intampla nimic, decat se infunda catalizatorul...si gata!

Esti SIGUR ca de la mers cateva sute de km cu benzina cu Pb se infunda catalizatorul?  ;D

Catalizator care, la mers cu benzina verde, nu se infunta in 400.000 de km? Come on, guys, get a grip to reality.

Sa stiti ca in compozitia benzinei cu Pb, elementul majoritar este benzina, nu plumbul... Si, elementele cel mai pacatoase sunt sulfurile...

Plumbul din benzina actioneaza ca si catalizator al reactiei chimice de oxidare, si, intradevar, afecteaza calitatea si cantitatea de CO2 "expirat", insa nu este nisip sa infunde catalizatorul... Nu in cateva sute de km... 

La inceputurile motoarelor construite pt. a fi folosite cu benzina verde se recomanda chiar de producator sa bagi, din cand in cand, si cu Pb, pt. ca arderile mai intense ale acestei benzinei rosii curata depunerile...

Nu spun ca nu este ok sa ai grija de ce ii dai sa manance agregatului, si ca e ok sa nu ai grija de el... Dar nici sa picam in extrema cealalta... Oricum, furnizorii de carburanti de la noi au in plan educarea motoarelor noastre in directia mersului cu apa... Daca ati sti ce zace in rezervoarele alea ingropate, nu ati mai baga benzina in rezervor decat dupa ce ati trece-o prin 5 ciorapi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca nu s-a prins nimeni de intrebarea mea retorica "Unde ati vazut benzina cu Pb in Ro?", ideea este ca nu mai exista benzina cu Pb in RO si nici in UE, ceea ce se vinde ca fiind benzina cu plumb este de fapt benzina ECO adica benzina fara Pb + aditiv special ce înlocuieÅŸte plumbul. Nu exista nici o problema daca gresesti si pui celalalt tip. Dupa cum foarte bine explica muadDib mai sus sulfurile sunt cele mai pacatoase atit la benzina cit mai ales la diesel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In definitiv..fiecare pasare pe limba ei piere, este foarte probabil sa aveti dreptate, din punctul meu de vedere daca i se spune "benzina cu Pb", inseamna ca este cu Pb, iar catalizatorul sigur se infunda datorita plumbului. Si nu cred ca un catalizator merge 400 000 Km indiferent ce combustibil pui, mai ales in Romania.

So...Eu as scoate din rezervor benzina asa zisa cu Pb si as pune fara Pb. Acum dupa ce stefan_S60_2.4T  a citit tot ce am scris noi, decide. REPET: "Fiecare pasare pe limba ei piere"  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se cam face din tantar armasar, ma scuzati :D Am intalnit cazuri asemanatoare si nu s-a stricat absolut nimic la masina... Chiar si mai grave, un cunoscut, acum cativa ani, si-a luat XC90 (in perioada cand abia aparusera) D5, si la primul plin a bagat ... benzina (avusese S80 benzinar inainte, si, de, obisnuinta). MOTORUL A PORNIT, insa facea ca toti dracii. A dus-o la service, au golit aia rezervorul si au schimbat filtrul, si gata. masina a mers normal.

Eroarea ta va dispare in timp. de asemenea, daca nu poti sa scoti benzina cu Pb ramasa, de ce nu completezi cu d'aia buna? Vei dilua benzina proasta pana la punctul in care o vei putea folosi pe toata in siguranta.

Eu, in locul tau, as merge la peco, as reface plinul cu fara plumb de 95, si as folosi masina normal. Dupa alt 200 km, la fel... Si in acel moment as merge cu masina pana se goleste tot.

exact asta am facut, rezervorul era 3 sferturi cand am luat masina, si i-am facut plinul cu cea mai buna benzina. o sa vad daca o scot sau merg cu ea pana se goleste rezervorul dupa care sa-i resetez eroarea... o sa revin cu detalii...

multumesc pentru sugestii, oricum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate-o si vinde-o la ceva pret la pusti cu scutere sau mopede, tot iti recuperezi ceva banuti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate-o si vinde-o la ceva pret la pusti cu scutere sau mopede, tot iti recuperezi ceva banuti

:) am si motor ... honda cb sevenfifty, care merge cu benzina cu PB, deci nu e nici o problema... fac cam 1000km cu benzina asta :) ... 70L

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-am fost atent din ce an e masina, dar la s80-ul meu din 99 si la 850-ul din 97 scria ca masina functioneaza cu benzina cu pb dar se recomanda benzina fara pb 95. cred ca beculetul s-a aprins pt ca benzina are apa sau petrol lampant in ea asa cum fac benzinarii particulari asa cum bine au remarcat colegii nostri-numai la benzinariile lor mai gasesti benzina cu pb, asa ca draga nou posesor de vlv, scoate benzina si arunc-o!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-am fost atent din ce an e masina, dar la s80-ul meu din 99 si la 850-ul din 97 scria ca masina functioneaza cu benzina cu pb dar se recomanda benzina fara pb 95. cred ca beculetul s-a aprins pt ca benzina are apa sau petrol lampant in ea asa cum fac benzinarii particulari asa cum bine au remarcat colegii nostri-numai la benzinariile lor mai gasesti benzina cu pb, asa ca draga nou posesor de vlv, scoate benzina si arunc-o!!!

benzina se pare ca era de 95, si da, nu era cu PB. masina a fost alimentata la MOL. in mod normal nu ar trebui sa dea nici o eroare din acest motiv... o sa o duc la un tester..

Share this post


Link to post
Share on other sites

am tot citit pe forumuri straine despre probleme similare. se pare ca principala problema ar fi traductoarele de oxigen defecte ( sau imbaxite ) sau o problema la busonul rezervorului care nu mai etansaza cum trebuie sau este crapat.

eroarea se poate reseta fie prin scoaterea unei sigurante ( de la Engine Management System ), fie prin deconectarea bateriei pentru mai mult timp ( 30 min ). Problema este ca eroarea reapare la urmatoarea pornire a motorului.

Daca mai aflu ceva, va tin la curent, poate intereseaza pe cineva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0