Terrapeutic

MAF- faulty signal

17 posts in this topic

Va salut ! 

Am nevoie de indrumarea voastra, pentru ca nu reusesc sa'i mai dau de cap.

Eroare ECM-1320 MAF- faulty signal, persistenta. Limitare la 3000rpm. Maf-ul indica la ralanti 38kg/h, ar trebui sa fie aprox. 24. Egr-ul ramane inchis, la 100%, ralanti si accelereatie.

Am schimbat si debitmetru si egr, noi, Pierburg, fara modificare de parametri. Egr-ul nou a fost adaptat. Am verificat cablajul, continuitatea, de la mufele Maf, respectiv Egr pana la ecm. Este continuitate pe toate firele. Maf-ul primeste 12 v, si intre 0 si 5 V pe firul de semnal ( nu mai retin valoarea exacta). Egr'ul primeste 5v.

Am verificat furtunele vizual, apoi cu test cu fum ( home-made) si apoi cu gaz( butan). Intercoolerul nu pare sa fie crapat ( umplut cu benzina pentru curatare). DPF -ul pare sa fie in parametri, aditiv mai am. La relanti este un miros destul de puternic ca de carburant nears (rich condition?)

Nu prea am inteles ce e cu temperatura pe admisie (-40C)? Din cate am inteles nu este senzor temp pe Maf.

Daca ati mai intalnit situatii de genul, sunt deschis la sugestii; cum ati abordat voi problema? 

Multumesc in avans pentru orice indrumare.

date_vida.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai acoperit destule chestii care trebuiau verificate! Eu personal m-as lega de senzorul de temperatura al aerului, care iti indica -40°!! Acolo e ceva in neregula si nu cred ca e cel din debitmetru, posibil sa fie cel de pe admisie, de pe corpul clapetelor!

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca e vorba de senzorul IAT( intake temperature sensor), daca nu ma insel!

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este cumva 1.6 fara DPF de fabrica ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este 1.6 D cu DPF din fabrica, schimbat pe original acum vreo 35 000km.

Nu stiu de ce apare "intake temp maf", Probabil un parametru standard in cazul in care maf'ul are temp integrat. Dar mai este un tab cu "intake air temperature sensor" iar acela indica ok si primeste aprox. 5 V.

Ce am putut insa observa, este zgomotul continuu, din "zona" furtunului metalic care pleca din racitor egr. E un carait, si bazait ( tensiune?) care de obicei se oprea la cateva secunde dupa ce puneam contactul. Acum e continuu. Voi incerca sa vad daca am tras de ceva pe acolo cand am curatat admisia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acolo e valva control turbina .

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgomotul vine de la "high pressure solenoid valve".

Cu contactul pus curentul ce trece prin valva e de 400mA, corect.

Insa la ralenti e de 700mA fata de 1400mA indicati de in Vida. Valva sau cablaj ? Poate nu e relevant fata de problema initiala doar ca nu mai stiu la ce sa ma uit;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Părerea mea este ca problema e de soft sau ai un furtun spart .

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos cele 2 furtune de pe intercooler, si cel dintre filtru de aer si turbo, le'am curatat si inspectat vizual (indoit, sucit, pliat) si nu am observat nimic.

Am luat cateva masuratori din nou, de data asta si sub tensiune si "cred"(fara a avea pretentia sa "stiu") ca sunt eronate rau. Voltaj pe "chassis ground" 

key off
     chassis ground ( black blue) -intre mufa Maf si mufa ecm = continuitate
                                                  -intre mufa Maf si terminal negativ bat= infinit !

key on                                      -intre mufa Maf si mufa ecm = 0
  (bat V=11.5V)                         -intre mufa Maf si Terminal negativ bat= 9.17 V !!!

Bateria incepea sa oboseasca si era si tarziu asa ca m'am oprit. 

Cum incepe sa ma depaseasca un pic la nivelul informatiilor, voi chema un "electrician mecanic" sa reia masuratorile. Sper sa fie doar un contact pe undeva si nu "bad ecm". 

O zi faina sa aveti !
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vaga impresie ca doar pe Ignition ON trebuie sa ai masa - parca minusul "vine" din ECM nu prin fir fizic de la masa. Deci pe Ignition Off nu ar trebui sa ai masa.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai este o varianta sa ai EGR-ul infundat si atunci la fel se intampla . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG EGR'ul a fost schimbat, nou, Pierburg. Cel vechi nu era incarcat.

Am luat din nou masuratori.

                                                Key on (pos II) -- Relanti

Bat                                                          12.5V-- 14,25V

(verde rosu) (fuse 35)                           12,25V--14.2V

signal( rosu alb)                                      11.2V--12.9V

signal ground  (negru albastru)               5.8V--11.7V

chassis ground (alb albastru)                   5.7V--11.7V

 

Pe signal si signal gound ar trebui sa am 0-5V. Trebui sa verific pe diagrama care sunt firele de impamantare de la ECU spre sasiu. daca nu, presu^pun ca Ecu nu face impamantarea in circuit.

Electricianul pe care l'am chemat nu m'a putu lumina mai mult ( lucreaza la un garaj multi-marca)

Mai sapam . Multumesc pentru sugestiile de pana acum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat firul de masa de la MAF pina la pinul ECU-ului, cand ai Ignition ON ?  Ai 0 ohmi intre aceste capete ?   Ai o schema 100% corecta pe care o poti pune aici, sa ne uitam si noi pe ea ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Uite ,Florin daca te intereseaza.

Cind este ign on are 12v in MAF. Ar trebui sa caute ce reprezinta  cele 3 semnale catre  ECU.-B13,17,27.(diagrama de pini ale ECU  si este gata).

2 semnale de masa ce sint  in/din MAf este exclus .

Maf_1.6D.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat pe diagrama pe care o am si am scris din nou valorile. Din prostie am luat ca bune referintele pe fire de la un video de pe net( de aici signal gound si chassis ground, ceea ce e eronat si stupid din partea mea) fara sa verific mai departe.

B19(B-G2) intake air temp(IAT) U=0.5-4.5V, alb albastru, signal, eu am 5.7V( key ON) si 11.7V ralanti

B17 (B-E2) Ground  U=Ulow, negru albastru, eu am 5.8V(key ON), 11.7V ralanti

C17 (C-A3) Signal  U=0-5V  alb rosu, eu am 11.2V(key ON) 12.9V ralanti
U= DC voltage in Volts

Ulow=voltage approximately 0V

Cablajul l'am scos cu totul de pe masina sa-l verific. Vizual pare ok.

@MatrixxxCobor acum sa reverific continuitate intre MAF si ecu pe cele 3 fire. Apoi cu Ignition On sa revad ce valori sunt.

@VvolvoObserv ca e un pic diferita numerotarea in  cele 2 diagrame. Imi poti spune te rog din ce an e (pare corecta pentru 1.6 D) ?

 

V1.jpg

V2.jpg

V3.jpg

V4.jpg

V5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am luat model 2010 generatie facelift si ca atare e alta numerotatie pe ECM dar semnalele sint(trebuie) la fel.:)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reverificat continuitatea firelor intre MAF si ECM Sunt ok. Am verificat si daca este voltaj pe fire ( voltage drop) si nu este.

Voi  incerca sa gasesc impamantarea de la ECM si sa o verific.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now