Sign in to follow this  
Followers 0
contdezactivat

Indicatii de reparat oglinda portiera

6 posts in this topic

Numesc acest subiect indicatii si nu ghid ptr ca eu am facut operatia asta pe fuga...

Adica asa cum (poate printr-un miracol se ofera vreun service sa ti-o repare...) primesti reparatia la service de care nu esti multumit si care te costa prea multi bani; poti urma indicatiile mele pentru a o repara singur: dar fara plata "meseriasului".

Cred ca puteam mai bine... si mai estetic.

Istorie: oglinda rupta (poate chiar din vina mea) in timp ce se muta un dulap. Masina nu a avut un rol principal, doar se afla pe traiectoria dulapului.

Au fost deterioarate in urma agresiunii:

Bratul de zamac al oglinzii;

Carligele de fixare ale carcasei anterioare(arata ca o sageata despicata in 2 pe lungime si sunt plasate in concavitate), cate 2, grupate in 4 perechi.

1.Tot procedeul incepe cu scoaterea acestei carcase (asa am facut eu), cel mai bine e insa sa incepeti cu demontarea completa a oglinzii (eliberand suruburile prin interior)

2. se scoate oglinda propriu zisa din locas.

are cateva ghidaje si semisageti cu rol de click pe spate. Se "declicheaza" aceste semisageti cu ajutorul unei surubelnite. Mare grija aici, aceste semisageti din plastic se pot rupe f usor. Impingeti usor de oglinda inspe spatele masinii in timpul in care incercati sa le eliberati. Dupa asta se scot (la mine sunt 2 fire, unul maro si unul portocaliu) se scot firele electrice si puteti sa puneti oglinda la "pastrare" intr-un loc ferit.

3. Se scote motorasul de actionare electrica a oglinzilor. La mine sunt 3 suruburi, destul de lungi...

4. Se desprinde "mijlocul" oglinzii, cel din plastic negru, cu rol de sustinere  a ansamblelor oglinzii. Are 4 sau 5 surubele care se prind in urechea de zamac a oglinzii.

5. Ajungem la principalul element de "forta" si sustinere a oglinzii: urechea de zamac.

De aici, optiunile de reparare a acestei componente sunt teoretic diverse.

Eu am ales sa o lipesc cu un adeziv compus din 2 substante, special ptr metal.

Pentru a da mai multa tarie lipiturii, am adugat material textil. Un material ceva un pic mai dens decat tifonul  ;D (puteti folosi si tifon daca vreti :) )

Am aplicat acesta solutie pe ambele parti ale rupturii bratului de zamac al oglinzii, am asteptat in jur de o ora sa se intaresca si am procedat la montarea oglinzii.

Ordinea montarii, se face in sens invers.

O sa aveti ceva probleme la asamblarea oglinzii, in momentul in care vreti sa potriviti la loc oglinda. La mine, nu sunt trasee bine definite ptr aceste fire (sau nu le stiu eu). Trebuie sa decideti pe moment care ar fi pozitia lor cea mai buna ( de cele mai multe ori firele intra rebele pe traseul de imbinare al "mijlocului" de plastic). Daca oglinda nu intra la locul ei printr-un minim efort, nu insistati. Riscati sa distrugeti "semisagetile" de fixare. Aceasta situatie se datoreaza neamplasarii corecte a firelor electrice de contact cu suparafata de sticla a oglinzii.

Ultimul pas, este amplasarea carcasei anterioare a oglinzii. Adica ce se vede din oglinda cand stai in fata masinii.

Normal, intra inapoi in miezul de zamac al oglinzii prin "click".

La mine aceste prinderi erau deterioarate si am fost nevoit sa folosesc un silocon universal pentru prinderea acestei carcase.

Nota:

Eu am inceput si am facut jumatate din acesta operatie, in pauza de masa. Pozele pe care le-am atasat si lucrarea in sine nu sunt un etalon. Chiar invit pe cei care vor face operatia asta cu mai mult timp la dispozitie, sa posteze pozele si opiniile corectoare.

Acesta operatie s-a facut pe un 440 din '96. Banuiesc ca lucrurile nu ar trebui sa stea altfel pe modelel s/v 40 pana in '98.

To @M.C. : fa un subiect de genul asta si in dreptul seriei 400. Mai am in plan cateva reparatii de unul singur.  :P

N.R. :

zamac = http://en.wikipedia.org/wiki/ZAMAK

Voi mai reveni cu editari si corectii in cel mai scurt timp.

Bafta tutor!

Adi

edit1: la aplicarea solutie de lipire pe partea anterioara oglinzii, am cam exagerata cu adezivul si cu "textila".

Mi-am dat seama de asta numai cand am vrut sa atasez ultima piesa din componenta oglinzii: protectia fata.

Eu astupasem si gaurile de prindere a cestei piese...  ;D A trebuit sa le eliberezez cu un cuter si ...ceva insistenta.

edit2: am facut si o proba de rezistenta: spalatoria automata.

S-a intarit lipitura, ca tunul :). Nu are nici o treaba, plus ca de afara nu se vede absolut nimic in neregula. Nu cred ca o sa o desfac, ptr inbunatatiri, e buna. Poate pe viitor daca gasesc o oglinda mai smechera o sa o inlocuiesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim de indicatii , azi am observat o anomalie cind pliez oglinzile cea din stinga ramine pe loc daca le dau pe deschis cea de la sofer se deschide iar cea din stinga se inchide , un sfat va rog , so fi atirnat careva de ea de merge pe invers ? Un remediu posibi ? Multumesc. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim pentru rabdarea explicatiilor si pt foto! Dar modul  de operare a respectivei reparatii e comuna pentru toate Volvo-urile? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproximativ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, este aproximativ la fel. Sunt cam aceleasi componente.

Cele mai asemanatoare cu oglinzile mele, sunt cele de S/V40, fabricate pana in 2000.

@mariusyoyo de problema ta, am mai auzit la detinatorii de S80. Cauta pe forum, s-ar putea sa fie ceva indicatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aviz amatorilor.

Se poate pune bratul metalic din interiorul oglinzii si de la oglinzi manuale. Este exact la fel bratul metalic si la oglinda electrica si la oglinda manuala.

In felul asta gasiti mai usor si mai ieftin piese pentru oglinzile electrice.

Daca e cineva interesat sa isi faca oglinzile incalzite, sa stiti ca se poate si la oglinzile mecanice.

Am desfacut o oglinda mecanica fara incalzire si era de fapt cu incalzire dar nu avea firele trase.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0