Sign in to follow this  
Followers 0
Bogdanus

Sfaturi pentru un începător (Volvo S40 2006, 1.8)

7 posts in this topic

Salutări! Am încercat să caut un subiect de discuție legat de ceea ce vreau să vă întreb, dar nu am găsit. Am luat recent permisul de conducere, iar tatăl meu mi-a oferit pentru început fosta lui mașina, un Volvo S40 din 2006 cu un motor benzinar de 1.8 și aproximativ 180.000 de kilometrii parcurși (nu cred că asta contează, dar o spun ca fapt divers). Vreau și eu niște sfaturi în ceea ce privește reducere consumului (la ce turație să schimb, cu ce trepte este recomandat să merg) și dacă este recomandat ca înainte de plecare să aștept până se încălzește uleiul din ea. Mulțumesc mult!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.E  o masina cuminte,fara pretentii.As pune cele mai inguste anvelope omologate,macar sa ajute la consum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si bun venit!

Nu posed acest motor  dar banuiesc ca atat timp cat stai in jur de 2000-2500 rpm esti ok cu consumul...Cauciucuri mai inguste teoretic ar ajuta ,dar nu cred sa obtii totusi minuni...E o benzinara deci oricum nu poti face mare lucru cu consumul,decat sa te obisnuiesti cu el....

Si NU..nu trebuie sa astepti sa se incalzeasca uleiul...De fapt la nici o masina nu trebuie sa astepti chestia asta...Decat daca vrei sa o forjezi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit ! Sa ai cat mai multi km fara probleme !

P.S.  La nici o masina (in afara de cele electrice) nu dai cheie si pleci, decat daca esti dus cu capul.  Macar 10-20 secunde tot trebuie sa o lasi sa mearga la relanti inainte sa pleci cu ea din parcare...

Dar daca nu doriti - treaba voastra, motorul vostru.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citisem mai demult intr-o revista ca se recomanda un minim de 2 minute dupa pornire si la fel inainte de oprire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Vorbim totuși de mașini / motoare după 2000 unde uleiul ar trebui să fie măcar un 10w40 cu o ungere cred ok la temperaturi exterioare normale... Mă rog.. Chiar și 15w40 cred că își face treaba în condiții meteo normale... 

2.Eu unul pornesc motorul, pun centura, las frâna de mână, semnalizare,mă asigur în oglinzi și am plecat...Nu m-am cronometrat, dar toate astea cred că îmi iau 5-10 secunde și cred că este suficient pentru ulei să ajungă peste toate piesele motorului... Presupunând că nu vrei să îi dai forjă imediat.... 

Dar să aștepți să ți se încălzească uleiul (adică să vezi cum se mișcă acul de la temperatură) sau să stai 2 minute până să pleci de pe loc, mi se par de domeniul basme ale pensionarilor... Ce-i drept o mai las pornită să se odihnească / răcească vreun minut după o forjă pe autostradă înainte să o opresc... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a spus nimeni de 2 minute, ci doar sa lasi niste secunde sa mearga motorul la relanti inainte sa pleci de pe loc. Si am vazut multi cum pleaca de pe loc din parcare: vrrrrrrrum ...poc poc poc....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0