Paciulio

Pareri Volvo V60, 2016, 120 CP, diesel 2.0 sh

9 posts in this topic

Dragi posesori de Volvo,

Trec prin etapa schimbarii masiniii, dupa lungi  parlamentari si cu factorul decident al familiei ne am oprit asupra  unui volvo V60 sh, prezent aici https://autorulate.radacini.ro/secondhand/volvo-v60-polar-edition/

Pe scurt motor 2.0, diesel, 120 CP, an fabricatie cica 2016.

Principalul motiv pentru care ne am oprit asupra unui volvo este siguranta, si un plus de confort.

Am nevoie de o masina mare de familie mers principal oras, parc, multe cumparaturi,  bicicleta trotineta, un drum de mare vara, un drum de munte, si 2 drumuri de maramures pe an.

Ce parere aveti? Nu caut o masina care sa scoata suta in 6 secunde ci una stabila, confortabila si din cand in cand sa mai faca o depasire de camion caruta.

Pentru intretinere mi-am cam bugetat mental  o suma de 3000 RON pe an, e o suma aproape de realitate ?

Din istoric am avut Golf 6 variant ( 270.000 KM adusa din Germania, fara probleme timp de 2 ani, motot 1.6,  portbagaj mare, fara fitze), golf  7 variant DSG 1.6 circa 360.000 masina mergea foarte bine (multe dotari), Tiguan model 2012 DSG 140 CP 240.000 KM (piele trapa scauna incalzite), sotia foarte multumita de masina (cam pe la 140km la ora facea galagie), si o Dacia Duster 90 CP,  180.000 km am facut 2 drumuri Bucuresti Baia Mare, masina plina full a fost destul de incomod si lent.

Nu am o problema 1 data pe an sa bag ceva bani in masina,  dar ideea ar fi ca nu vreau sa stau cu ea lunar in service, dau banu cand e cazul dar sa  mearga.

Cealalta varianta ar fi un Nissan Qashqai de prin 2015 cu 130.000 km diesel 130 CP automata, dar are portabagajul de destul de mic si  interiorul putea fi mai bun, dar te poti urca cu ea pe bordura.

 

PS: Cei de la radacini zic ca masina e Polar edition ce e aia ?  ca n am gasit nimic pe  gugle.

PS2: Multumesc anticipat de sfaturile constructive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu pricep ceva.Dupa stabilirea bugetului pentru intretinere anual,adica cei 3000 roni,cum va fixati marca,tipul si anul masinii?Care din masinile ce ati avut respecta acel buget?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

2.0 VEA 2014-2017 sunt consumatoare de ulei, necesita inlocuirea pistoanelor, ceva de genul 1.8, 2.0 TSI. Adica se ajunge la 500 ml ulei la 300-400km, si uleiul 0-20 nu este ieftin, plus celelalte probleme din arderea acestuia. 

Cost inlocuire pistoane~13.000 ron, deci bugetul alocat de tine pe 4 ani.

Masina probabil e Polestar, nu polar si asta inseamna cativa caluti si ceva cuplu in plus. Este mai mult optimizare, nu performanta.

1.6 dci nu este la fel de fiabil ca 1.5 dci, deci nici Nissanul nu mai este asa de simplu de intretinut.

Masinile astea mai noi zici ca sunt facute pentru utilizare 4-5 ani dupa care ar trebui casate.

Volvo este o masina destul de scumpa la intretinere, mai ales daca folosesti pisese OM si te duci la reprezentanta. EX.: Mie la V40 2015 mi-au cerut 2850 ron pentru inlocuirea unui rulment roata fata. Bugetul pentru 1 an :)).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe linga cele spuse mai sus de colegi, ma gindesc de ce nu cauti la un particular corect (ce detine firma de profil ,eventual) ,poate sa iti ofere detalii, despre acte, daca chiar are masina corecta! Unii le si fac RAR ,vezi serie motor ,etc.De la anumite serii motor  fenomenul cu segmentii este rezolvat de Volvo. De ex. 1501327 dar pe piata australiana.Vezi si tu.

Umblatul la kilometraj la o masina de 3,4 ani care are 150-170ooo km este cam inutil ,fiindca vin din licitatii si asta este rulajul.

Dealerii nu sint straini de anume imperfectiuni de piese sau probleme de fabricatie ce le comporta anume modele de auto. Platesti o garantie de 1 an la o masina care are sau poate avea probleme declarate  de fabricant.

Aruncati un ochi si pe la Ford Mondeo ,ca este sora cu V60 la caroserie-sasiu partial  si componente mecanice .Sistemul de  siguranta este foarte apropiat.Interiorul nu este asa foarte deosebit ca si la Volvo ,dar merita incercat. Ai reparatori destui oficiali si nu stai intr-unul singur in Bucuresti.

Alege cu grija..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vvolvo grija mare ce recomanzi, sunt probleme mari cu reprezentantele Ford din Bucuresti, ca idee eu sunt aproape de Neste iar cativa angajati de acolo isi reparau masinile la noi desi ora de manopera era identica ca la reprezentanta Ford insa problema mare era cu lipsa de mecanici si mai ales lipsa pregatirii acestora, pe langa Volvo noi reparam si Ford, inclusiv Ranger, insa nu mai vreau sa repar altceva in afara de Volvo 

Am avut Smax si pot spune ca sunt mari probleme  la toate reprezentantele , inclusiv Colina, BDT, m-am invartit cu S-MAXul meu tot Bucurestiul pt un update soft la cutie, nici o reprezentanta FORD nu stia nimic de  cutia TF80 gen 2 AISIN, nu stiau de adaptare, nici nu stiau ca exista kit reparatie oficial de la AISIN/VOLVO fiind fix aceiasi cutie cu PN FOMOCO fix ca cea de pe S60/V60  insa proceduri diferite sau mai bine zis lipsa proceduri la Ford . 

Mondeo 5 este comparabil cu S60 la orice capitol, insa buba mare este cutia automata daca vrei automata, pt ca MK5 are numai Powershift din pacate, am vrut S-MAXul nou care e bazat pe Mondeo MK5, geniala masina, insa fug de Powershift cat pot de tare . Ca sisteme de siguranta sunt aceleasi de pe Volvo, pana si BLIS-ul este identic si X-Traffic alert plus alte sisteme . 

@Paciulio nu recomand configuratia asta, cauta una max 2015 cu 2L 5 cil EURO5, astea E6 nu sunt asa reusite. 

@Dumi81 ce sa vezi, am avut si masina dupa 2017 care avea bube cu motorul D4 190CP, fix motorul din seria aia buna, era fisurat blocul in 2 locuri, deci scapi de una si dai de alta, se pare ca buba la modelele astea noi sunt de fapt faptul ca nu disipa caldura iar ele stau foarte incinse si de aici toate bubele . 

Am mai vazut Volvo uri editie Polar in Italia, posibil e de Italia masina . 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG

Din nou aceleasi discutii..Eu nu recomand intrucit nu sint reprezentanta ci doar ca idee indrumam sa caute ,intrebe ,sa se intrebuinteze.

In materie de Ford  daca are cineva nevoie de reparatii , scolarizare  cunosc 2 persoane ce te pot invata destule si pe tine  .Dar este cu totul alta problema asta  si  mai cu seama ca tu nu te murdaresti:).

Politica unei marci se face functie de ce directive sint si nu ce zice unul sau altul pe forum sau internet.

Procedurile nu se amesteca  intre marci .Nu este talcioc.Vezi update-ul de care vorbeai, similar intre marci

Lucreaza vreo 10 ani intr-o reprezentanta  si mai vorbim.l Lasa forumul sau internetul ce vorbeste ca asa cum esti mai mult om de marketing ,pina la urma, oricui ii gasesti tu ceva  ca nu face conform  cu ceea ce stii tu sau crezi.

Cind vor ajunge oamenii sa te caute incit sa le inchizi telefonul de N ori  si tot nu mai scapi de ei intr-un final  atunci esti si meserias si cu preturi bune si fara timp  de familie ,etc.  Este doar un sfat.

 

P.S. Ai personal calificat ,cu diplome de profil etc .Stiu sa faca operatii normat ca la reprezentanta  sau "urecheste" pregatite anterior dupa Y.T  ,un alta .fler ,intuitie etc!?

Cele bune

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG imi cer scuze, nu stiam ca exista o versiune de echipare/dotari Polar si nu stiu ce implica aceasta. De asemenea am scris ca cele din 2014-2017 consuma ulei, despre faptul ca se fisureaza blocul motor si la cele dupa 2017 nu stiam. Stiam de la tine ca daca iei motor sh dupa o anumita serie nu mai exista probleme: consum ulei, bloc fisurat si balansier, dar se pare ca nu este chiar asa.

Si oricum nu cred ca i-am recomandat omului un anumit an de fabricatie deoarece la un buget de ~3000 ron pe an poti tine un superb autoturism Volvo numai daca este in perioada de garantie sau daca nu prea il folosesti.

@Vvolvo am admirat tot timpul tactul si rabdarea ta. Nu cred ca este cazul sa te inflamezi.

Din umila mea experienta nici la serviceurile din reprezentante nu toti mecanicii, electricienii au cursuri specializate facute la producator.Dar au acces la toata documentatia, inclusiv la notele de service emise de producator, daca au bunavointa sa le si citeasca.

Asa cum am scris si in prima postare autoturismele din ultimii ani sunt produse pentru "consum" , dupa 4-5 ani costurile pentru a le mentine in "viata" sunt extrem de mari, raportate la valoarea lor.

PS. De multe ori ma gandesc ca un Logan/Sandero nou nu este o solutie atat de rea.

Cativa ani stai linistit, nu ai "prestanta" atat de cautata de romani, dar nici nu stai cu teama ca daca esti "norocos" mai pui cateva mii de euro pentru a avea un autoturism functional.

Un an nou fericit ! Multa sanatate si fericire tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dumi81 Nu este vorba de nemultumire  ,cit mai mult de optica unor lucruri.Nu s-au nascut service –uri particulare cu logistica si personal calificat inainte de reprezentante de vinzari si reparatii. 

Nu aduc slava reprezentantelor  ci doar ca modul de lucru si organizarea nu sint facute pe genunchi. Iar in ce priveste oamenii... ! O parte dintre ei au trecut in particular  ,gata scoliti .

 Cum ar fi daca la un anume interval de timp se face scolarizare (inainte se facea) si mai apoi angajatii productivi sa plece in particular fiindca  voiau  salarii mai mari !!!?Sint service-uri particulare in care daca ii intrebi .Pai am fost la X la Y reprezentante sau dealeri ,etc. dar aici cistig bine...

 

Noii veniti , posibili sa fie care mai de care “meseriasi”. . Zic si eu si asta daca cumva nu sint adusi pe pile si relatii. Doar este o speculatie..Acum probabil sint obligati sa devina autodidacti ,daca vor sa mai fie angajati in posturile respective.Nu stiu si asta poate fi o explicatie.

 Nu tin partea nimanui ci sint corect cit pot atunci cind vorbesc iar fiecare  reprezentanta  are  socotelile sale si politica sa interna si  de piata .Clientul este dator sa caute sa se informeze sa "cearna" oamenii si sa opteze pentru cine crede ca este cel mai potrivit sa ii rezolve masina .   Eu nu ma hazardez  si spun "recomand" ..

Cind recomand pe cineva ,stiu cum lucreaza ,ce preturi are ,cit de meserias este, etc.

In  fine cam toti azi recomanda ca asa este moda  si este SUPER. Detest acest cuvint  cind subliniaza aiurea si orice.

 

Clientul este pretentios ,ce sa  ii  faci ! Banul este la el, Ca sint unii exagerati  este si mai cu cintec.Nu tin partea nimanui fiindca nu am parti prix cu nimeni .,asa s-ar intelege .

 

Doresc fiecare sa se bucure de munca si ideile sale ce si le pune in practica mai bine decit sa faca observatii  in unele momente  functie de cum bate vintul.Pentru ca acest forum a ajuns sa se confunde cu BGM , a spus-o chiar el ,nu pot decit sa ma opresc sa mai comentez.Nu este constructiv ca si teorie mai ales ca eu nu vind piese ,nu repar auto etc. .

Nici nu stii cum era acest forum acum N ani. :) 

 Dacia este Renault .Fiindca exodul de masini diesel Sh din vest a luat amploare ,automat si piata a devenit scazuta ca si pret  si inca nerealista pe acest segment auto. Drept urmare pentru foarte multi clienti tentatia a devenit mare in ideea de a avea autoturism Sh de lux sau pe aproape  fata de un autoturism  mai modest dar nou ,la zero km. cam in aceiasi bani . Pentru unii chestie de gusturi pentru altii chestie de buzunar .

Va las cu bine si un An nou cu realizari,mai vorbim..

  Cele bune tuturor.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea,e o perioada ciudata,si reactionam ciudat......mai toti...Eu ca antidot incerc sa ma izolez mai mult...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now