CatalinCta

Reduced engine performance

25 posts in this topic

Eu am un Volvo V60 D2 din 2016. De mai multe zile ma lupt cu o eroare (celebra broasca testoasa - reduced engine performance - performanta redusa a motorului), iar la o zi dupa aparitia mesajului a ramas si martorul aprins in bord - check. Am mers la reprezentanta si la inca doua service-uri. Aceeasi eroare. Eroare pe evacuare gaze. Au facut si un test de fum pentru a verifica furtunurile de gaze, nu este o problema. Inlocuit debitmetrul, sters erori, iesit la drum si a reaparut eroarea. Cei de la reprezentanta ar dori sa dea turbina jos, pe cheltuiala mea - manopera, dar nu garanteaza ca de acolo ar fi problema. Sugestii am mai primit, posibil sa trebuiasca curatat EGR. Dupa mai multe pareri avizate/neavizate sunt tot la stadiul de a avea eroarea afisata in bord si martorul aprins. Sugestii de posibile - alte - cauze care sa duca la acea eroare? Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Catalin, 

Un sfat daca se poate - mergi pana la Cernavoda si inapoi pe autostrada turat la minim 3.500 RPM. Vezi daca se mai manifesta. Insa inainte de a da o tura, baga niste efixs 55 neaparat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtrul ala de particule...mai e in viaţa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ieșit de 2 ori pe autostrada. Motorina OMV (de iarna). Nu scoate fum, toba foarte curata, nu merge cu întreruperi, se accelerează, se tureaza. Singurul lucru sesizat este un tremurat aproape insesizabil în mers. Atât timp cât scrie ca nu are aer destul, cred ca de aici și tremuratul. Am un tester și i-am dat și regeneare manuala. A făcut și asta. A mers o perioada la 2500 rpm, apoi la 2000 rpm și după ceva timp a apărut pe tester ca regenerarea a fost reusita. M-am gândit și la DPF și la EGR. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sugerasem efixs cu un motiv - cifra cetanica 55. Faptul ca nu are aer destul - daca intr-adevar acesta ar fi motivul - ar indica ca ar trebui poate sa mergi la reprezentanta pentru o diagnoza sanatoasa cel putin. Reparatia o poti face ulterior unde vrei tu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la reprezentanta. Nu am primit un raspuns clar. Nu au gasit o cauza exacta. Intre timp am mers la un alt service. Verificare cu tester, parametri de functionare si concluzia: la relanti EGR nu este in parametri. Doar la relanti. Nu sunt specialist si am retinut ca acea clapeta nu inchide sau deschide in totalitate. Posibil depuneri. O varianta ar fi sa dea jos EGR si sa-l curete, daca se poate si are vreun efect. Daca nu, schimbat. Adevarat ca este cam scump si nu au vrut sa ma puna la plata (ma cunoaste proprietarul). Au schimbat si debitmetrul cu unul nou. Aceeasi eroare. Au blocat/anulat EGR sa vada daca ramane eroarea. Eroarea a disparut si a aparut doar ca nu vede EGR. Verificat, dupa parametri, turbina, filtru de particule, regenerarea etc. Totul era in grafic, mai putin la relanti EGR (mai mare sau mai mic...nu am retinut exact). Mai au un semn de intrebare legat de calculator si mi-au spus ca ar fi indicat sa merg la o reprezentanta pentru o actualizare de soft. Daca dupa actualizare si mers mai sportiv (in ultima perioada faxuti multi km doar in oras) s-ar impune schimbat EGR, care este un consumabil, pana la urma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alte investigatii, alte reparatii si eroarea persista. Am schimbat EGR-ul. Atasez poze. O zi a disparut eroarea dupa care a reaparut. Inclusiv martorul aprins. Alte sugestii? Care ar mai putea fi cauza?

IMG-20210308-WA0004.jpg

IMG-20210308-WA0005.jpg

IMG-20210308-WA0008.jpg

IMG-20210308-WA0009.jpg

IMG-20210308-WA0011.jpg

Edited by CatalinCta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alte zile si alte verificari. Imi sta pe suflet mesajul cu broscuta. Am verificat calculatorul si toate cablajele si sunt ok. Verificati alti 2 senzori si sunt ok. Filtrul de particule are doar 4g depunere, esapamentul super curat, regenerarea facuta in urma cu 900-1000 km. Zilele urmatoare o sa-i schim si senzorul MAF. Atasez si o poza.

Poză de la Ivan Catalin

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, CatalinCta said:

Alte zile si alte verificari. Imi sta pe suflet mesajul cu broscuta. Am verificat calculatorul si toate cablajele si sunt ok. Verificati alti 2 senzori si sunt ok. Filtrul de particule are doar 4g depunere, esapamentul super curat, regenerarea facuta in urma cu 900-1000 km. Zilele urmatoare o sa-i schim si senzorul MAF. Atasez si o poza.

 

 

Poză de la Ivan Catalin.jpg

Edited by CatalinCta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si senzorul MAF. Acelasi mesaj. Reduced engine performance - performanta redusa a motorului. Sugestii? Posibile alte cauze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce n-o trimiti la Bucuresti unde poate reusesti la Bogdan sau Vadim sa ii dai de cap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am gasit o alta cauza legata de eroare. Turbina. A ajuns un corp strain in ea si a stricat paletii. Reconditionare sau schimbata. Alta distractie...

IMG-20210322-WA0011.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.02.2021 at 4:24 AM, CatalinCta said:

Eu am un Volvo V60 D2 din 2016. De mai multe zile ma lupt cu o eroare (celebra broasca testoasa - reduced engine performance - performanta redusa a motorului), iar la o zi dupa aparitia mesajului a ramas si martorul aprins in bord - check. Am mers la reprezentanta si la inca doua service-uri. Aceeasi eroare. Eroare pe evacuare gaze. Au facut si un test de fum pentru a verifica furtunurile de gaze, nu este o problema. Inlocuit debitmetrul, sters erori, iesit la drum si a reaparut eroarea. Cei de la reprezentanta ar dori sa dea turbina jos, pe cheltuiala mea - manopera, dar nu garanteaza ca de acolo ar fi problema. Sugestii am mai primit, posibil sa trebuiasca curatat EGR. Dupa mai multe pareri avizate/neavizate sunt tot la stadiul de a avea eroarea afisata in bord si martorul aprins. Sugestii de posibile - alte - cauze care sa duca la acea eroare? Multumesc!

Problema apare când ștergi de mai multe ori eroarea ce apare legat de egr  intr un final va trebui sa schimbi supapa egr și racitorul de gaze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun...in final cum ati rezolvat problema fratilor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Mi a aparut in bord martorul brosca testoasa si nu gasesc cauza. Mentionez ca am schimbat senzorul de presiune de pe galerie, senzor care in urma diagnozei imi aparea cu probleme. Martorul a disparut pt o zi , apoi a reaparut. Am curata EGR ul , a disparut iar insa dupa cateva zile a reaparut iar. 
Mentionez ca masina nu are nici un simtom, trage la fel de bine. 
Are cineva idee mai poate fi? In service mi au spus ca s ar putea sa fie galeria de evacuare. 
Masina este v60 D3 fabricata in sept 2017 si are 190000 km. 
Multumesc anticipat

Edited by Bio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Aceeasi problema o am si eu  cu reduced engine performance, iar pe tester am eroarea P00BC - Mass or Volume Air Flow "A" Circuit Range/Performance - Air flow to low 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, Razvan1991 a spus:

Salut,

Aceeasi problema o am si eu  cu reduced engine performance, iar pe tester am eroarea P00BC - Mass or Volume Air Flow "A" Circuit Range/Performance - Air flow to low 

Tare interesant!!:) Si vrei ca sa primesti rezolvare cind ai eroarea in fata sau cum?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vvolvo

Nu.

Vreau ca sa gasesc un service capabil macar sa depisteze de unde vine problema. De inlocuit piesa ma ocup si singur daca ei nu sunt in stare.

Acest mesaj apare dupa pornire si mers aprox 10 km , iar apoi dispare dupa ce opresc motorul. 

Pana acum am curatat senzorii de presiune admisie si MAF + inlocuire garnitura conducta intercooler( se vedea ulei pe acolo) si tot am aceeasi problema. Ramane doar sa inlocuiesc senzorul MAF, sau turbina. Altceva nu stiu ce as putea face.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Razvan1991 a spus:

@Vvolvo

Nu.

Vreau ca sa gasesc un service capabil macar sa depisteze de unde vine problema. De inlocuit piesa ma ocup si singur daca ei nu sunt in stare.

Acest mesaj apare dupa pornire si mers aprox 10 km , iar apoi dispare dupa ce opresc motorul. 

Pana acum am curatat senzorii de presiune admisie si MAF + inlocuire garnitura conducta intercooler( se vedea ulei pe acolo) si tot am aceeasi problema. Ramane doar sa inlocuiesc senzorul MAF, sau turbina. Altceva nu stiu ce as putea face.

 

Bun atunci.

Fiindca ai un autoturism relativ nou, sa  zic asa (8 ani nu- s multi) ar trebui sa ai contact cu cineva  ce detine tester dedicat sau  multimarca gen KTS ,Launch  care are  timp si stiinta sa iti verifice autoturismul static  si/sau  dinamic ..ce valori gaseste pe MAF  presiune turbina  etc .Trage concluzii si gata. Este doar cum ar trebui sa fie abordata problema ta

La service multimarca  ,cu tot respectul , nu sint doctori docenti mai ales in zilele noastre.De fel  daca nu "pica" pe defect , o problema des intilnita de ei atunci.....Totul se normeaza si nu pierd timpul cu studii ci doar sa le iasa banul foarte repede.Electrica este  foarte banoasa pentru cine stie  .In rest mecanica sa traiasca ,cu revizii cu tot.  

 Sa ai bafta , ce sa iti zic mai mult!:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am schimbat EGR, senzorul MAF, acum si turbina ... acelasi mesaj cu "Broscuta" si check-ul aprins. Ce sa mai verific? Sa nu spuneti sa schimb masina. Cel putin sa o dau fara erori. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti citi putin aici despre cum functioneaza un sistem egr, care este destul de complex si se bazeaza pe multi senzori, iar apoi trebuie gasit un specialist in egr, pentru nu orice mecanic se pricepe.

https://dailydriven.ro/cod-eroare-obd2-p0401

Aici se discuta despre un cod de eroare de la un opel astra diesel, dar sistemele sunt similare in mare parte si oricum e general.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, Razvan1991. Am rezolvat. Am scapat de "broscuta". Aveam aceeasi problema. Acea "teava" infundata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa ma încadrez în acest topic.

Am un S60 2016, si anul trecut în toamna am schimbat egr-ul, pentru ca se defectase partea electronica, nu mai țin minte exact cum se numea. Masina avea un tremurat, chiar înecat în viteza a doua și a treia, pe turații mici. Toate bune și frumoase, însă tremuratul a continuat după ce am schimbat, chiar dacă rar și foarte ușor, însă de la o vreme a început sa devina înecat în toată regula și se intampla în toate vitezele.

Are cineva un sfat, s-a mai întâlnit cineva cu acest gen de probleme?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now