Sign in to follow this  
Followers 0
ursu48

probleme clima

13 posts in this topic

Poate sa imi spuna cineva daca s-a m-ai confruntat cu urmatoarele:

Cand e foarte cald afara si dau drumul la A/C , dupa o bucata de timp nu mai sufla aer rece inauntru, si se aude un suflu  in zona filtrului de polen, iar inauntru nu mai baga deloc. Daca opresc A/C-ul , dar las ventilatorul la aceeasi turatie ca si mai innainte, in cca 10 min aerul este suflat inauntru, iar suflul din zona filtrului de polen nu se mai aude.

Primul pas a fost sa verific freonul si sa schimb filtrul de polen. Fara rezultat.

Are cineva o idee , alta decat raspunsul celor de la Volvo Otopeni, care mi-au transmis un sec 1000 eur pentru nu stiu ce clapete?

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai ECC (climatizare electronica) sau clasica?

Cu asta trebuie sa incepi. Felul in care lucreaza e TOTAL diferit.

However, e posibil ca problema ta sa fie de la clapeta de recirculare. Cand e cald sistemul, pentru a fi mai eficient trece automat pe recirculare pana la realizarea temperaturii setate dupa care revine la normal. Atunci se aude mai tare in zona filtrului de polen. E posibil ca la tine sa fie cumva obturata gura de aerisire de la recirculare (am patit-o, culmea cu o bancnota  ;D).

Iata ce-ti recomand: Porneste clima, da ventilatorul la maxim, deschide torpedoul si apoi pune pe recirculare. Ar trebui sa inceapa sa se auda in zona filtrului de polen. Baga mana deasupra torpedoului. Ar trebui sa simti un curent de aer. Daca nu simti nimic uita-te cu o lanterna acolo, ar trebui sa vezi gura de ventilatie sau, dupa caz, ceva care o bolcheaza.

Nu prea cred in defectarea motoraselor de clima la Volvo. Asta e un mit si magarii vor sa te incalte. In cel mai rau caz gasesti tot sistemul de pe o masina busita, fara incalzitor si evaporator cu max 200 de euro, dar nu e cazul.

Keep us posted!

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi chiar daca este blocata clapeta de recirculare tot trebuie sa bage aer rece, incearca totusi (cu AC oprit) sa pornesti/opresti recircularea, o sa se auda cum aerul circula mai repede/mai incet . Daca la actionarea recircularii nu se intampla nimic inseamna ca este de la clapeta. Daca totusi recircularea merge inseamna ca problema este de la AC, verifica daca porneste electroventilatorul odata cu pornirea ACului. Daca nu porneste ventilatorul creste presiunea in instalatie si se opreste compresorul si acel suierat puternic poate fii de la freon .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kakadu : am a/c clasic. poti sa ma ajuti cu vre-un tester in mures?

@ bogdan G. : jupane, fara a/c pornit, ventilatorul merge pe toata plaja de turatii  cu sau fara recirculare. problema apare doar cand dar drumul la a/c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, nu stiu pe nimeni pe aci cu tester. Eu cand am avut probleme le-am diagnosticat la Volvo TM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ursu48 porneste ventilatorul de la radiator(cel de la motor) cand pornesti ACul? Problema poate fii de la cresterea prea mare a presiunii in instalatie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kakadu  : am a/c clasic. poti sa ma ajuti cu vre-un tester in mures?

@ bogdan G. : jupane, fara a/c pornit, ventilatorul merge pe toata plaja de turatii  cu sau fara recirculare. problema apare doar cand dar drumul la a/c

Vezi ca ma cheama kadudu. Ai cam exagerat cu "k"-ul ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproximativ aceeasi problema: cred ca am clapeta de la gurile de ventilatie de la nivelul bordului defecta, cand si cand nu baga in mijloc, chiar daca e comutat pe mijloc. Sugestii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fii sigur iti recomand sa mergi la o diagnoza, trapele de comutare sunt undeva in spatele torpedoului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca ma cheama kadudu. Ai cam exagerat cu "k"-ul ;)

Mea culpa!!!!!!!! Nu dau miel, dar cer scuze... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Buna ziua,am un volvo S60 din 2003 si am o problema la clima.Rămâne pornita și după ce motorul este oprit și trebuie scoasă siguranța ca sa se oprească .Nu se pot regla nici treptele de viteza ,dar temperatura se poate schimba.Știe careva care ar fi problema ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, problema e modulul de comanda al ventilatorului, se gaseste in ventilatorul de habitaclu . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0