Radu2021

Presiune in vas expansiune - bloc motor crapat? repartie sau schimbat in Cluj?

11 posts in this topic

Salutare, 

Mi-am luant un XC60, 2011, de 2 luni, si din pacate tot am probleme cu el. Am luat de la un dealer, din pacate fara garantie, nu m-am prea priceput tehnic, si nu am mers cu el la mecanic inainte sa il iau. 

In vasul de expansiune se face presiune, scade antigelul, si se aprinde pe bord eroare de verificare lichid. 

A fost desfacut motorul si am reparat chiuloasa, garnitura chiuloasa, supape, radiator, si schimburi de ulei si distributie. 

Dar tot se face presiune in vas, si se aprinde pe bord. 

Ma gandesc sa iau un bloc motor second sau sa il repar. 

Ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa iti faci ordine in idei,adica ori e chiuloasa ori e blocul.Am asa o parere ca cine a dat jos chiuloasa ori nu a facut nimic ori ceva similar.Sau spune ce ai reparat la chiuloasa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Pot fi mai multe cauze. Am avut aceiasi problema.A fost fisurata chiuloasa. Dar s-a reparat cu garantie in service. La Mures este o firma care se ocupa cu asa ceva. Cine ti-a reparat tie ar fi trebuit sa dea garantie pe lucrare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos, acum am dus in alt service, e posibil sa nu fi fost facuta ok chiuloasa. La chiuloasa mi-au refacut planeitatea si schimbat supapele, nu stiu daca au verificat de fisuri, de lucrat la ea au lucrat ca am luat-o de la atelier. La Mures mi-a mai recomandat cineva sa trimit chiloasa, o sa vad acum in al doilea service ce imi zic. Aveti un contact pt service-ul de la Mures?

Deci, primul mecanic, care nu a vazut fisuri pe chiloasa, si de aia am facut-o in Cluj, a zis ca e posibil de la bloc, ca restul le-a reparat/schimbat.

Acum am dus la service numarul 2, si fac si ei teste si daca e cazul o sa desfaca motorul din nou.  

Alta intrebare la care ma gandesc, ca am vazut ca multi au problemele astea pe Volvo, XC60. 

De ce apar problemele astea? Sunt motoarele prea fortate pentru ce cilindree au, al meu e de 163 cp, la 2L, D3. 

Daca se rectifica chiloasa sau blocul o sa mai aiba probleme?

Acum are 220.000 km, eu as mai tine-o minim 5 ani, dar incep sa ma gandesc ca e posibil sa mai am astfel de probleme. Inteleg ca fostul proprietar poate nu i-a pus lichid la timp, a incalzit motorul si apoi a pus apa sau ceva si au aparut fisuri, dar in regim normal de utilizare, ma gandesc ca ar trebui sa reziste motoarele 300-400 mii de km. Mentionez ca am avut un V40 din 2001 inainte 1.9 TDI si avea peste 250.000 si inca merge la cine l-am dat fara probleme. 

Pareri?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rectificatul nu are treaba cu uzurile.Din nou faci ghiveci din toate.Ori faci tu si vrei sa pricepi ce trebuie facut,ori te duci la o mie de mecanici,pina iti creste barba si e increzi in ei pentru remedierea defectiunii.Amestecatura nu merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://foriscompany.ro/

In mod normal, la orice chiuloasa demontata se face test de presiune. Abia apoi se fac urmatoarele operatiuni. Deasemenea , cu chiuloasa demontata se vede daca sunt fisuri la blocul motor. Dar nu de mecanicii din spatele blocului. Nu e o masina la care sa te joci cu reparatiile. Devizul complet la mine, cu distributie noua, reconditionat chiuloasa, manopera, 7800 ron inclusiv TVA. Cu factura si garantie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns, da, acum realizez si eu ca era bine de facut intr-un service cu garantie. Asta e, din orice experienta invatam ceva. 

Am reusit sa aflu de testul de CO2, si mi-am luat o trusa de testare CO2 in vasul expansiune. E un lichid albastru care absorbi gaze din vas si se face verde daca este CO2, daca nu este, ramane albastru.

Trebuie sa imi fac calculele acum, si sa vad cat ma costa sa demotez din nou si sa verifice din nou chiuloasa si blocul motor. 

Intrebare: se poate merge asa? riscul e sa mai scape antigel in motor si sa il arda? sau sa crape vreun furtun de la presiune?

Multumesc, 

Daca va intereseaza testul, cautati pe YouTube - Laser Tools | C02 Leak Detector. Se gaseste si la noi, nu stiu de ce nu il au la serviceuri si se merge pe banuiala. 

 

 

 

2d3d073c-7a72-4811-8824-f04922d81c8d.jpg

683f43ae-1abe-469f-8d6f-6adbd57c344b.jpg

5358e092-b676-4ba5-a72f-d794d056a7f6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine este sa cauti un motor in RO ,sa il auzi cum functioneaza si ruleaza,3,4 h si apoi esti sigur ca ai scapat de problema ori il comanzi in Suedia la sh-uri si de principiu ei nu se joaca de-a garantia  cu motorizarile ce le comercializeaza (au rulaj mai mic unele).

Daca doresti sa exploatezi cel putin  4,5 ani autoturismul  este indicat ce ti-am zis eu sa faci.

Ca si paranteza ,firma cu logistica cum trebuie (scule CNC  si nu "trompete" de acum  40-50 de ani ) ,daca o gasesti sa iti faca reparatia in conditii tehnice corecte  va avea si asta un pret ,acum .Merita sau nu ,doar tu stii!  O simpla turbina bine facuta ,calibrata etc ,cu garantie sare de 300E.Eu consider ca un motor daca e cedat trebuie inlocuit cu un altul si nu mai merita a fi reparat.  Au trecut vremurile din trecut ,cind se putea cirpi o chiulasa etc..

Vara se vind autoiturismele si stii ce hibe comporta.

 Succes si sa iti rezolvi cu bine .Este trist ca,  fiind de buna credinta altii ti-au tras clapa, cind ai facut achizitia.  "Geambasi " de masini ca peste tot.

 Daca mergi asa in continuare in timp se creaza dilatari inegale ,tolerante aiurea la piesele in contact direct si  supuse presiunilor de tot felul. Este diesel totusi ! 

Stiu,  nu este racheta dar nici pistol cu apa :)

 Bafta si rezolvare cu bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos de recomandari si sugestii. 

O sa ma interesez de costuri si va trebui sa decid cumva. Un bloc motor sh am gasit pe la 800 EUR la dezmembrari, motor complet nu stiu cat m-ar duce. 

M-am gandit si la vanzare dar parca nu pot sa o vand daca stiu ca are o problema, si daca mentionez problema de la motor nu am cum sa iau mult pe ea. 

Am luat de la un parc auto care aduceau multe volvo-uri XC60, si am avut incredere ca mi-au zis ca sunt motoare bune si nu au probleme, si ei le primesc din Italia si se pare ca de acolo asa le-a trimis-o, dar din pacate fara garantie pe motor. 

Mersi frumos si bafta si tie!  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

2.0 asta al tau este PSA, sau cel putin asa stiu eu, este cel de 163 hp, cauta unul de la Peugeot, Citroen sau Ford, mecanic sunt identice si la preturi mult mai bune.

Bafta!

PS. La prima cautare pe OLX.:

https://www.olx.ro/d/oferta/motor-citroen-c5-2-0-hdi-rh02-163-cp-2008-2021-IDf4sDW.html

Si este 4400 tot motorul

Sau:

https://www.olx.ro/d/oferta/motor-ford-mondeo-mk4-peugeot-citroen-2-0tdci-163cp-txba-euro5-IDeEWM7.html

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare Dumi81, 

Mersi frumos, dar nu cred ca motorul e PSA, e in 5 cilindri al meu, e varianta mai mica a celui D5 de 2.4, asa scrie pe Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine

Momentan mi s-au rezolvat erorile schimband busonul de la vasul de expansiune, probabil cel vechi nu mai lasa sa iasa presiunea. 

Deci rezumatul a fost cam 5000 lei sa desfac motorul, chiuloasa retusata si supape noi, garnitura de chuiloasa noua, radiator nou, si tot ce tine de filtre. Stiu ca inca scapa gaze de esapament dar momentan nu imi permit sa schimb blocul motor, mai merg asa cu el, pana cand e musai sa il schimb, poate se mai ieftinesc si la second blocurile motor de Volvo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now