Sign in to follow this  
Followers 0
Christian00

xc60 2014 sisteme de siguranta, merita?

7 posts in this topic

Salutare

 

As vrea sa imi iau un xc60 facelift, modelul 2014-2017 si am vazut ca pe langa city safety care vine standard, unele mai au in plus BLIS, Lane Departures si Collision Waring(nu am inteles care e diferenta dintre asta si franarea de la city safety, poate ma lamureste cieva).

Intrebarea mea pentru voi e, cat de bine functioneaza aceste sisteme(de ex la lane departures, mentine banda cum trebuie, stie sa revina inapoi pe banada sau doar iti vibreaza volanul, si functioneaza si daca marcajul e mai sters?

Nu sunt asa multe masini la vanzare care au toate aceste sisteme. Merita sa platesc in plis pentru ele?

 

Si o alta intrebare, intre motoarele 2.4 220hp & 2.0 181/190hp care merita mai mult? inteleg ca cel de 2.4 e mai puternic, dar vine la pachet cu un cosum si un impozit mai mari. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit printre noi!

- Din punctul meu de vedere, merita din BLIS si mai ales Collision Warning - este un sistem care te poate scapa de multe belele mai ales la viteze de peste 50km/h - standardul City Safety. Este foarte util pe ceata, ploaie, noapte cand poate nu poti aproxima corect distanta dintre tine si cel din fata - aceste sisteme - Collision Warning impreuna cu pilotul automat adaptiv nu au astfel de probleme. De multe ori am evitat situatii care puteau deveni neplacute fara ajutorul lor - fie pilotul adaptiv care a vazut prin ceata camioane de care ma propiam pe autostrada, fie pe ploaie cand franeaza brusc cei din fata ta. Vizavi de BLIS, iarasi este util, deoarece unde sunt marcaje te atentioneaza din timp cand urmeaza sa depasesti banda - foarte util cand scapi o secunda privirea de la drum, sa nu mai spunem ploaie sau noapte. 

Eu am platit pentru ele la fiecare Volvo avut si a meritat din plin investitia - nu degeaba Volvo a pus aceste sisteme by default acum pe toate generatiile de masini produse actualmente. 

As merge pe motorul de 2.4 deoarece pare a fi mai fiabil, este un motor cu 20 ani vechime, trecut prim multe imbunatatiri, iar consumul nu variaza asa cum te-ai astepta teoretic - tot 10L/100 km ia in oras, si tot 7.4 vs 7.0 2.0 la drum lung. 

Iar impozitul inseamna o diferenta de 500- 600 RON / an. 

La ce m-as uita in schimb ar fi cutia de viteze - ce cutie de viteze are? Cea veche cu convertizor in 6 trepte sau cea noua in 8 dublu ambreiaj? Aici este mai degraba conversatia. 

Succes cu achizitia!

 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, maverick said:

 

 

Nu stiam ca difera cutiile... Dintre cele doua pe care ai alege-o si de ce? (stiu ca la alte marci cele cu convertizot sunt mult mai fiabile, dar de volvo nu stiu nimic)

Cu filtrul de particule cum e, cam cat tine in medie un filtru la volvo? Masinile care au in jur de 200.000 km pot sa o mai duca 100.000 fara investitii majore?

 

Edited by Christian00

Share this post


Link to post
Share on other sites

De principiu aceste sisteme de siguranta si control  ajuta cum se spunea mai sus, trebuie sa ai sosele  cu marcaje si indicatoare bine definite (Ro) sa ti le citeasca ,interpreteze totdeauna si bun inteles daca circuli foarte mult zi si noapte.

Dar parerea mea, sigur subiectiva,totusi nu este A380-XXX sa il pui pe pilot automat si sa citesti o carte si apoi la aterizare il configurezi si face el treaba.

.

 DPF-ul este uscat si teoretic  ar fi long life..La un rulaj de 200oookm, principial doar cu o carte de service corecta ,facturi, poti spera ca mai duci autoturismul fara probleme mai departe ,cum doresti inca 100oookm ,insa trebuie tinut cont si pe ce sosele sau coclauri!.:)

 

 

Offtopic

Totusi la 200oookm un benzinar isi incepe a doua tinerete dar cum dieselul  este ieftin ca pret ,astazi, "convingi" statul roman ca dieselul este mai putin poluant decit benzinarul ,ca tot ne asteapta peste ceva vreme  din nou o taxa pe poluare .

 

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merita orice sistem ar avea in plus fata de una standard fara nimic. Te ajuta foarte mult sa ajungi mai odifnit/linisitit la destinatie dar nu poti sa te bazezi 100% pe ele. nu te poti culca pe-o ureche ca face sistemul treaba chiar daca eu sunt adormit ca am condus 1000 km intr-o zi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu le am pe toate pe masina si le-am si incercat pe toate, cu voia sau fara voia mea :) MERITA fiecare banut. Am mers odata cativa KM buni dupa cel din fata sa intervin eu cu aproape nimic.  Lane Departures (cred ca-i zice) iti trage de volan in momentul in care este activat si tinzi sa depasesti linia de marcaj din stanga sau dreapta. Deci alegerea este usoara :) Cu de toate ! Eu am cutia AISIN cu 8 rapoarte si o laud peste tot. Eleganta si fiabila la 100.000 KM. Sa o tina tot asa. Spor la cumparare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Motoarele D4 2.4 190 si D5 2.4 215-220, sunt acelasi motor dar cu diferenta de soft sau sunt diferite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0