DragulinL

VOLVO V50 2.0D 136CP 2009 GESTION MOTEUR REPAR DEMANDEE

12 posts in this topic

Buna ziua,

Detin de 1 an și 1 luna un Volvo V50 2.0D 136CP din 2009 adus din Belgia cumpărat direct de la proprietar. Am fost foarte mulțumit de mașina și desi are dor 153k a început sa îmi rămână blocata pedala de ambreiaj sa trepideze și sa accelereze in gol in anumite viteze pentru 1 secunda uneori. Pe lângă asta când ajungem la viteze mari gen 110 120 îmi apărea eroarea GESTION MOTEUR REPAR DEMANDEE pe bord, când scădea viteza după câteva secunde dispărea. Am crezut ca sunt legate asa ca m-am programat la service. Eroarea nu s-a înregistrat pe tester și când le-am arătat poza mecanicul a spus ca calculatorul vede ca accelerează in gol și sa schimbam ambreiajul. L-am schimbat kit ambreiaj complet cu volanta și pompa ambreiaj am luat mașina totul bine numai trepidează numai accelerează in gol merge bine dar tot îmi apare eroarea când trec de 3000 ture. La 90km la ora încep sa pierd din putere numai pot accelera deci am început sa ma documentez ca sa nu bag bani aiurea in piese. Am găsit 1 topic legat de asta aici pe forum dar nu mi-a fost clar a fost soluția. Sa fie de la filtru de particule ? Mașina nu a scos niciodată fum. Sa fie de la EGR? Sa fie clapeta de accelerație? Sa fie oare acel senzor de geometrie de pe turbina sau turbina cum se zicea aici ? A mai întâlnit cineva asa? Sunt din Sibiu nu am găsit un service in Sibiu specializat pe Volvo desi sunt o grămada de Volvo in Sibiu. Am înțeles ca modelul V50 ar avea un rezervor cu ceva gen Ad Blue pentru filtru de particule și s-ar putea sa fie gol și senzorul de noxe sa limiteze puterea motorului eu nu am reușit sa îl găsesc. Exista asa ceva pe Volvo V50? Va multumesc anticipat.

227909465_4133782903397381_760430921123421162_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, exista un rezervor de aprox 2L deasupra puntii spate. Este un aditiv care este injectat-dozat in rezervorul de motorina de catre un modul(ADM), comandat la randul lui de catre ECM banuiesc! Acum, legat de erorile tale, cel mai indicat ar trebui sa gasesti pe cineva cu un tester Vida-Dice, care e cel mai compatibil cu volvo, alte diagnoze s-ar putea sa nu-ti vada unele erori sau sa le interpreteze diferit! Astfel vei putea citi si nivelul aditivului din acel rezervor, daca mai ai, daca e gol s.a.m.d.!! Succes!

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo sa continui sa faci poze cu telefonu bagat prin volan la 120 km/h .

Legat de erori cred ca e aceeasi ca si la mine adica intervalul de service a expirat si cum ai spus si tu a trecut un an, deci filtre si resetare mesaj prin dice. Eu am masina de mai putin de o luna iar dupa ce am schimbat singur filtrele am incercat sa resetez mesaju de service din butonul stanga de pe bord, a mers pana repornesti masina si apare din nou asa ca doar cu dice merge. La mine cel putin nu ma limiteaza la putere, masina trage dar nu am facut decat un drum de arad (50km) pe autostrada sa vad daca incepe regenerarea dar nimic asa ca banuiesc ca e gol rezervoru de aditiv.

Recomandari : Schimba filtru de motorina si de ulei( turbo are nevoie de ulei sa nu fie inbacsit filtru). Dupa astea cu Dice verifica sa nu aiba peste 80% incarcare DPF (de curios iti mai apare regenerarea pe bord?) deoarece daca e prea incarcat dpf-ul te baga in limp mode si da reduce turatiile masini (proabil 3k) pentru a preveni eventualele deteriorari. Iar daca esti fara Dice ia doar 500 ml de aditiv si bagal acolo ar trebui sa vada ca nu mai e contact intermitent deci ceva e acolo si eroarea ar trebui sa dispara.

 

ps: Volanta cu masa dubla dar ar putea duce la pierderi de putere , dar sa schimbi tot kitu de ambreiaj doar pentru ca masina a intrat in limp mode, mai bine cauta cateva zile pe forumuri si apoi arunca cu banii....(nu e pierdere daca tii masina ).

 

@Nicuke Vad ca ai un s40 din 2005 ca si mine, unde e rezervoru de aditiv si mai ales e greu de ajuns sal umpli? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezervorul e deasupra puntii spate, e o procedura in legatura cu umplerea lui! Degeaba completezi sau il umpli, pana nu ii resetezi contorul modulului ADM, ca el sa stie ca l-ai umplut, el va crede in continuare ca e gol, chiar daca e plin! Incerc sa caut si revin cu ceva poze!!

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, katalin33k said:

Bravo sa continui sa faci poze cu telefonu bagat prin volan la 120 km/h .

Legat de erori cred ca e aceeasi ca si la mine adica intervalul de service a expirat si cum ai spus si tu a trecut un an, deci filtre si resetare mesaj prin dice. Eu am masina de mai putin de o luna iar dupa ce am schimbat singur filtrele am incercat sa resetez mesaju de service din butonul stanga de pe bord, a mers pana repornesti masina si apare din nou asa ca doar cu dice merge. La mine cel putin nu ma limiteaza la putere, masina trage dar nu am facut decat un drum de arad (50km) pe autostrada sa vad daca incepe regenerarea dar nimic asa ca banuiesc ca e gol rezervoru de aditiv.

Recomandari : Schimba filtru de motorina si de ulei( turbo are nevoie de ulei sa nu fie inbacsit filtru). Dupa astea cu Dice verifica sa nu aiba peste 80% incarcare DPF (de curios iti mai apare regenerarea pe bord?) deoarece daca e prea incarcat dpf-ul te baga in limp mode si da reduce turatiile masini (proabil 3k) pentru a preveni eventualele deteriorari. Iar daca esti fara Dice ia doar 500 ml de aditiv si bagal acolo ar trebui sa vada ca nu mai e contact intermitent deci ceva e acolo si eroarea ar trebui sa dispara.

 

ps: Volanta cu masa dubla dar ar putea duce la pierderi de putere , dar sa schimbi tot kitu de ambreiaj doar pentru ca masina a intrat in limp mode, mai bine cauta cateva zile pe forumuri si apoi arunca cu banii....(nu e pierdere daca tii masina ).

 

@Nicuke Vad ca ai un s40 din 2005 ca si mine, unde e rezervoru de aditiv si mai ales e greu de ajuns sal umpli? 

@katalin33k Mulțumesc frumos de informații. Mașina doresc sa o păstrez cat mai mult din acest motiv am făcut și investiția. Cat despre telefon sunt tata la doi copii niciodată nu stau pe telefon in timp ce conduc. Poza a fost realizata de soția mea. Dacă dorești mai am câteva încercări de poze in care se vede clar ca pozele sunt făcute din partea pasagerului nu a șoferului. Te asigur ca am avut ambele mâini pe volan și in momentul doi am redus viteza la 80 si asa am ajuns acasă. La 80 la ora nu îmi apărea eroarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/13/2021 at 0:55 PM, Nicuke said:

Rezervorul e deasupra puntii spate, e o procedura in legatura cu umplerea lui! Degeaba completezi sau il umpli, pana nu ii resetezi contorul modulului ADM, ca el sa stie ca l-ai umplut, el va crede in continuare ca e gol, chiar daca e plin! Incerc sa caut si revin cu ceva poze!!

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Salut, 

După câteva încercări a rămas salvata eroare in computer. Am găsit pe cineva cu Vida-Dice și singura eroare care a apărut a fost filtru de particule blocat. Azi am dus mașina la shop care este specializat in curățare filtre de particule. Sper sa rezolv situația. Unu nou este prea scump dacă nu pot rezolva cu curățatul îl voi anula nu am de ales.

Pentru viitori colegi care voi cauta răspuns la eroare de pe bord am adunat pana acuma următoarele:

Filtru particule blocat

Lipsa lichid rezervor filtru particule 2L punte spate.

EGR Înfundat

Clapeta accelerație

Senzor geometrie turbina. 

Cam asta este ce am găsit pe grupuri pe Facebook sau Forum-uri per total. 

Revin cu feedback dacă s-a rezolvat.

 

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.0 DPF-ul este uscat, deci nu cauta rezervoare pe sub masina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aia ziceam si eu cand am ridicat-o pe elevator am vazut ca vin 2 tevi care se prelungesc cu niste furtune de presiune dar care duc spre motor nicidecum spre puntea spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/16/2021 at 9:28 AM, Dumi81 said:

La 2.0 DPF-ul este uscat, deci nu cauta rezervoare pe sub masina. 

Salut. Ai dreptate La 2.0 se pare ca nu este după ce l-au cautat bine de tot. :)). Ieri seara au montat băieți înapoi filtru de particule am tot testat mașina și azi dimineața pe un drum mai lung pe centura ocolitoare a orașului și ieri seara. Numai apare eroarea pe bord și mașina merge normal parca este putin mai vioaie ca înainte. Se vedem cat va tine aceasta curățare. Menționez ca am curățat și EGR desi era destul de curat. Si catalizatorul nu era foarte înfundat desi filtru de particule era plin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine macar ca s-a rezolvat. Pentru a preveni incarcarea baga si tu motorina premium adaugand la 6 luni aditiv de la liqui molly (faci plinu si il folosesti) , iar in rest poate ar fi bine sa schimbi si locul de unde alimentezi cu motorina. Oricum traim in romania dar na mai multa atentie si poti sa iti protejezi masina.

Se pare ca am avut dreptate cu limp mode creat de dpf datorita incarcarii. De curios cat ai dat sa-l curete? S-a demontat fizic de pe masina sau i-au dat regenerare fortata din Dice?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/18/2021 at 9:21 AM, katalin33k said:

Bine macar ca s-a rezolvat. Pentru a preveni incarcarea baga si tu motorina premium adaugand la 6 luni aditiv de la liqui molly (faci plinu si il folosesti) , iar in rest poate ar fi bine sa schimbi si locul de unde alimentezi cu motorina. Oricum traim in romania dar na mai multa atentie si poti sa iti protejezi masina.

Se pare ca am avut dreptate cu limp mode creat de dpf datorita incarcarii. De curios cat ai dat sa-l curete? S-a demontat fizic de pe masina sau i-au dat regenerare fortata din Dice?

Salut, Filtru de particule a fost demontat de pe masina dus la un shop care se ocupa cu curatare filtre de particule. Filtru a fost montat la o masinarie care baga sub presiune mare diferite chimicale spre a curata filtru la sfarsit de tot spre ultima spalatura a iesit apa curata din el. Nu mi-au oferit garantie deoarece nu am vrut sa curat si catalizatorul care era destul de curat. A fost 350 RON Demontare/Montare Filtru de particule si 400 de RON curatare filtru. Voi schimba locul de unde alimentez dar sa stii ca am fost destul de surprins intradevar merg mult in oras dar fac si drumuri mai lungi macar 1 data pe saptamana. Merg destul de turat mereu si ca motorina bag doar de la OMV Premium. Statia OMV de unde alimentez este destul de veche voi incerca una mai recent construita desi in Sibiu sunt doar 2 statii OMV una la intrare una la iesire. Eventual incerc la MOL ca este una construita recent. Nu am adaugat niciodata aditiv voi face asta saptamana asta. Multumesc frumos pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si tine am masina luata de putin timp, o luna in cazul meu si nu am luat inca Dice desi am gasit pe net la 600 lei, iar din alte anunturi pretind ca se poate face regenerare fortata din soft. Ma intreb daca se putea face asta si daca te putea scapa de 750 lei , aproape cam aceeasi suma cat ai platit tu doar ca pentru urmatoarele erori scanarea e moka (bine daca e infundat rau trebuie dat jos si bagat sub presiune). As fi curios  cam in cat timp iti va porni regenerarea, la mine masina trage dar a stat cel putin un an iar singurul drum facut de mine a fost spre Arad 50km pe autostrada mergand 3-4k turatii dar nu mi-a pornit regenerarea (n-am consumat nici jumate din rezervor cu aditivul adaugat dar poate isi schimba mersu in timp).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now