alf 08

Una, alta despre un 360 GLE

202 posts in this topic

Va salut. Zilele astea vreau sa curat corpul clapetei de acceleratie precum si ce oi mai gasi eu de curatat. M-am mai uitat pe un forum pe altul si am bagat la cap cam ce trebuie facut si ce nu trebuie facut. O sa cumpar un flacon de Gum Cutter(spray penru curatat carburatoare, carpe curate fara scame, betigase pentru urechi).

Am o intrebare: dupa montarea la loc a device-ului, cum trebuie sa procedez in vederea recalibrarii sistemului? Nu intentionez sa modific nimic, sa strang/slabesc vreun surub.Se aplica regula motoarelor moderne:pun contact 5 secunde, pornesc 1 minut si alte asemenea?

Multumesc pentru raspunsuri.

l.e.: pot refolosi garnitura dintre corp si galeria de admisie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nimeni un sfat sa imi dea?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa va zic ce am facut: am demontat corpul clapetei, ma asteptam sa gasesc mizerie si asa a si fost, am curatat totul, clapeta si marginile ei, interiorul mecanismului, desfundat niste gaurele. Garnitura am putut-o refolos, nu am agatat-o  8). Am mai curatat si burduful de aer care leaga ce am curatat eu de debitmetru- si el era destul de murdar, pus contactul si    :thumbsup2: a pornit foarte frumos, am lasat motorul sa se incalzeasca si ce sa zic, nu este efect placebo dar se tureaza mult mai frumos. De-abia astept sa ii schimb filtrul de aer si sa incerc sa ma uit si la debitmetru(cu grija, stiu).

Va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat titlul topicului, pentru ca nu vreau sa deschid cate unul de fiecare data cand am cate o problema. Asa ca intentionez sa scriu doar aici.

Am cateva intrebari:

1. cum functioneaza socul automat la mine? am un injector care se ocupa de treaba asta, sau ce anume? intreb pentru ca la mine nu functioneaza aceasta operatiune si deja am intrat in sezonul rece...

2. are cineva o schema a unui debitmetru? al meu are capacul de plastic topit intr-un colt(capacul este lipit cu un fel de silicon din fabrica), si nu stiu ce piese contine de s-a intamplat asta. functioneaza ok, dar as vrea sa ii fac o revizie cu un aparat de masura.  ;D

3. pot pune un radiator de 440, 460 in locul celui original(cred ca are un element dus)?

Mersi, Alex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nimeni idee cum anume functioneaza socul la tipul meu de motor- B19E? Este destul de nasol ca la fiecare pornire la rece sa stau cu piciorul pe acceleratie pana se incalzeste hardughia. La ce trebuie sa ma uit?

O sa revin cu poze ca sa va dati cu parerea, orice sugestie este binevenita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au uitat sa fac poze...  :-[

Pana una alta, am schimbat garnitura de la capacul culbutorilor pentru ca scapa ulei in partea din spate-se prelingea pe carcasa ambreiajului, si garnitura de la galeria de admisie. Ambele erau bata, intarite si se cereau schimbate.

Mai ramane sa termin de legat inchiderea centralizata la alarma, sa gasesc un cablu de kilometraj si sa ma apuc de frane. La capitolul frane am gasit si cumparat kit garnituri etrieri fata, pistonase spate si pompa centrala, furtune fata. Mai astept furtunele de pe spate si un pic de chef de munca  ;D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-[ cu ce ma mai laud eu...am avut un accident in urma caruia masina a ajuns sa arate ca in pozele de mai jos: 

bufaz4.th.jpgthpix.gif

buf2ii5.th.jpgthpix.gif

mai pe scurt, vina imi apartine-am tamponat un E-Klasse din spate (ajutat si de un cetatean cu o Dacie care a facut o manevra meseriasa fara sa semnalizeze o depasire si m-am trezit cu Mercedes-ul in fata care tocmai frana). paguba lui: spoiler spate zgariat.  pagubele mele: far, carcasa far si semnal toate pe dreapta facute zob, coltul aripii atins usor, bara ciobita si ea usor (vreau sa o reconditionez), tamponul dintre caroserie si bara facut armonica, grila dintre faruri sparta (am reusit sa o lipesc dar...era cromata si se vede).

noroc cu forumistul stafiuta- am gasit si carcasa far, si grila, si bara (nu m-am abtinut si am luat si 2 stopuri). mai ramane sa montez toate piesele astea si sa vad de unde gasesc un geam de far si de semnal.

So, pastrati distanta fata de cel din fata si mai moale cu acceleratia.  :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau ptr patania ta...

O sa te coste ceva reparatia.

Ai de unde gasi piese?

La 360 farurile sunt la fel ca la 340?

Mult succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La capitolul semnal, ce putin, o poti rezolva cu Midnight, am rezolvat-o cu el pentru un prieten.

A fost prompt, asa ca recomand cu caldura.

Poti incerca si cu farul tot cu el.

Bafta la reparatie si grija la cei lipsiti de griji si de SEMNALIZAREEEEEEE (poate ma aud impricinatii)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:male: nu m-am gandit la Midnight...dar in vreo 2 saptamani o sa apelez la el pentru semnale- cel de pe stanga este putin fisurat. in principiu pun masina pe picioare, ca sa fie 100% imi mai trebuie geamul de far si semnalul (oglinda farului vechi a scapat si sta bine in portbagaj). am profitat de "eveniment" si am rezolvat problema radiatorului(scapa apa), am schimbat colierele de la furtune, schimbat antigel...

per total, nu m-au costat decat piesele, cu manopera fac eu cinste ( a se citi eu am stricat-o, eu o repar).

era sa uit: Adi, cred ca este acelasi model de far si pe 340 si pe 360. am vazut prin spatele unor blocuri un 345 semi-abandonat si la el clar este un alt model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

New problem in town- am intrat aseara intr-o balta (eram pe banda 1) cu viteza redusa zic eu si doar cu rotile de pe partea dreapta. Imediat s-a oprit motorul, am pus avariile, trinughiu refelctorizant in spate si am incercat vreo 40 de minute sa fac motorul sa porneasca. Era 8 seara, dadea cu lapovita, eram intr-o curba pe soseaua Pipera si m-a facut ciuciu. Am miscat de fise, fire si a pornit o singura data,dar s-a oprit dupa 5 secunde. Pana la urma m-a tractat un prieten acasa. Azi m-am invartit cateva ore pe langa masina, pe sub masina si in masina incercand sa vad ce se intampla. Capacul de la delcou era uscat, fisele ok, toate mufele care compun instalatia de aprindere uscate si ele, izolate samd. La un moment dat m-am uitat si la sigurante...prima din stanga sus era arsa. Am schimbat-o, iar cand am pus contactul s-a ars din nou. Cred ca este pe circuitul pompei de benzina, pentru ca atunci cand pun contacul nu se mai aude cum se amorseaza (pompa). Am dat jos cutia de sigurante- fire ok, uscat, mufe ok, am remontat si la fel imi arde siguranta aceea cand pun contactul. Sub bancheta am gasit un capac, dar cred ca este de la sonda- nu am gasit pompa propriu-zisa.

Ce s-a intamplat, ca ma scoate din sarite si am nevoie de masina? ??? Unde sa ma uit, ce sa mai verific si cum? O fi un releu -poate sa dea scurt?

Va multumesc anticipat.  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si noi la firma un 460 1.8i care facea asa. Daca luai o balta, nu mai pornea 1-2 ore pana se usca singur. Era de vina un modul electronic care controla aprinderea... nu mai stiu exact cum se numea piesa. Costa cam 300 de lei...

Dar masina aia era din '95, poate tu nu ai asa ceva la a ta.

Mult succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:sad5: o sa ma uit si la electromotor totusi( invarte vesel si cu putere), iar in cutia de sigurante nu am decat 2 relee. la Oltcit am avut probleme cu modulul de aprindere electronica si normal ca nu pornea( nu dadea scinteie), dar momentan sufar din lipsa benzinei in rampa... o sa incerc sa ma uit mai pe seara.

l.e.: am uitat sa zic aseara- am desfacut si tubulatura dintre debitmetru si corpul de acceleratie asa ca fapt divers, si am descoperit ca furtunul care vine din separatorul de ulei si se infige in tubulatura de mai sus imi bagase un fel de spuma maronie, destul de consistenta. ultima data cand am umblat acolo am curatat/desfundat toate gaurele sau furtunele din zona si era curat. ce reprezinta spuma aia- a luat-o ceva razna de la frig si imi prepara crema de oua cu aroma de ulei?

uleiul l-am schimbat prin septembrie si este Castrol GTX3 15W-40, fiind schimbat tot atunci si filtrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cursing: tot nimic. am verficat demarorul, era uscat, fire izolate... iar mi-am pierdut 2 ore invartindu-ma degeaba. am scos un releu din cutia de sigurante, si la fel, prima siguranta de sus stanga s-a ars la punerea contactului. DAR a pornit la un moment dat 5 secunde-atat apuca sa traga benzina in rampa? NU am auzit pompa sa zbarnaie. Ce se intampla este de-a dreptul voo-doo...

Imi poate scoate cineva va rog o schema electrica din Vadis (si schema sigurantelor)? Am CD-ul, unu la mana nu mi-a reusit instalarea, doi la mana intre timp m-am mutat si nu il mai gasesc.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pina vei gasi "scurtul", iti sugerez sa legi un fir separat care sa-ti alimenteze pompa. Cauta + -ul dupa contact, trage-i un fir pina la pompa si ...problem solved! ;D

Momentan! ;)

Pentru a evita problemele neplacute, nu uita sa decuplezi mufa care iti alimenteaza pompa...Folosesti separat plus-ul pe care il tragi , iar "masa" ai din belsug...Spor! :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

...am incercat sa trag un plus de la baterie direct catre pompa. am deconectat plusul de la pompa, iar la punerea contactului bineinteles ca s-a ars din nou siguranta-cand am dat la automat. o mai fi un plus permanent, cine stie, oricum maine o sa ma inarmez cu un carton si o sa ma bag sub masina. daca tot nu merge, ma gandeam ca ar fi o idee buna sa o duc la mecanic.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

victorie!  :toothy9: m-am bagat sub masina, am tras 2 fire direct din pompa catre baterie si nimic. am dat jos pompa, am curatat-o da mal, noroi si alte cele, probat din nou si merge. drept urmare, am mutat-o in compartimentul motor, pusa in suportul filtrului (pe el cred ca o sa il mut sub masina langa rezervor), i-am montat furtune noi, un fir la masa iar plusul il iau de la o borna a bobinei de inductie. este ok asa, sau mai bine sa ii pun un releu? mai ramane ca maine sa aranjez firele frunos, cu papuci, izolatii si ce mai trebuie.  :male: iar in ceea ce priveste circuitul deservit de prima siguanta de sus stanga, o sa renunt la el...

Multam AVX pentru sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca ai rezolvat si ca iti merge masina. Totusi, eu cred ca nu ai facut bine ca ai mutat pompa de acolo. Cred ca se forteaza mult mai tare asa. E numai o parere, dar imi e teama ca asta o sa ii scurteze viata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere! ;)  Mai, mi-a "stat pe limba" sa-ti spun sa verifici pompa.... :D :D :D

Oricum, bine ca ai rezolvat problema. Verifica totusi sa nu ai si alti consumatori pe tronsonul acela de instalatie, cel cu scurtul...Sustin totusi sfatul lui Adi: e mai bine sa montezi pompa la locul ei. ;)

Sa ne vedem cu bine!  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate in primavara o sa mut pompa la locul ei, pana atunci ramane langa motor. o sa ii pun un releu ca sa nu traga plus de la bobina( mi-e sa nu cedeze firul). ieri i-am schimbat garniturile din pompa de frana si de la etrierii fata, precum si furtunele. era un mal in instalatie...cauciuc dizolvat si alte bunatati. imi pare rau ca nu am gasit un furtun si pentru spate -este acelasi furtun ca si pe fata doar ca ambele capete sunt cu mufa tata. o sa rezolv si lucrul acesta...  ;) mai aveam si setul de reparatie pentru cilindrii de pe spate, dar se facuse tarziu. oricum, dupa montarea celor de mai sus, spalat instalatie si aerisit, pot zice ca am frane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai nou pornesc masina cu ajutorul unei sigurante de prins colile de hartie :sad2: deoarece contactul a intrat in concediu. o sa incerc sa il demontez si sa vad cum pot potrivi un alt butuc. happy happy joy joy...    :blink: what next?

Share this post


Link to post
Share on other sites
??? am o mica intrebare: de ce uneori imi vine in masina un miros de...pipi? asta se intampla cand am aeroterma pusa pe aer cald pozitiile 2 sau 3. nu se intampla intotdeauna, si la inceput am crezut ca de vina este aerul parfumat al Bucurestilor. nu am nici un animalut in compartimentul motor, nu am scurgeri de ulei/antigel sau alte lichide, nu am carpe uitate pe acolo. si nici in masina nu doarme vreun homeless noaptea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda, mirosul vad ca nu a mai aparut dar in schimb, dupa 4 zile libere, fix aseara alternatorul s-a hotarat sa faca figuri in sensul ca la pornire imi ramanea becul din bord aprins foarte palid cateva secunde pana turam putin motorul. ok, am zis ca poate a obosit bateria, dar dupa ce a facut asa o zi intreaga la un moment dat a ramas aprins (tot asa, palid). am verificat intinderea curelelor, conexiunile si am observat un fir care intra in alternator...bun, l-am scos dintr-un fel de mufa si am vazut ca firul intra intr-un fel de condensator ?  plat facut dintr-o foita gen staniol invelita in plastic transparent (am mai vazut asa ceva in niste televizoare vechi). treaba este ca mufa in care se infigea chestia asta s-a sfaramat si as vrea sa stiu daca este firul de excitatie sau pur si simplu un condensator de deparazitare audio. de dimineata am mers pe baterie, urmand sa fac rost de un redresor. sa nu uit, cand am pus contactul becul martor s-a aprins normal, adica rosu intens, am pornit motorul, s-a stins iar cand am aprins pozitiile iar a ramas aprins pe modul "palid".

help...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now