alf 08

Una, alta despre un 360 GLE

202 posts in this topic

Imi pare rău pentru tine ÅŸi masina ta...  :( dar după cum văd ÅŸi-a făcut treaba.

Cum sa comportat în accident?

Dacă nu sunt deformări majore atunci merită să-l refaci, sunt niÅŸte maÅŸini deosebite :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai dupa cum bine se stie aceasta masina este printre primele modele ce incorporeaza zone de deformare (crumple zones), iar acestea au functionat ft bine, masina s-a botit destul de rau.

Ca urmare a acestui fapt , inauntrul habitaclului nu prea s-a simtit socul.

Deformari majore nu cred ca exista, o sa aflu cand o sa iau masina de la serviceul constatator al asiguratorului.Iar de reparat o sa o repar probabil, dar doar din placere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi pare rau de incident.

bine ca tu sau voi nu aiti patit nimic.

tine-ne la curent cu evolutia reparatiilor.

cu cat te dezpagubeste?

servus

Share this post


Link to post
Share on other sites

>:( s-au umplut soselele de toti cretinii, au 4 clase si le trebuie permis!

Vezi cati bani iei de la asigurari si o faci usor-usor, nu cred ca este cazul sa o dezmembrezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traznete si fulgere!  :machinegun: Si la propriu zic asta. De ce?

Pai de vreo doua saptamani incoace, masina imi pornea in 3 pistoane, dupa ce se incalzea mergea in 4, apoi incet incet am inceput sa pierd din putere, sa consume cat un V8, sa se accelereze din parti samd. Asa ca aseara am deschis capota si i-am dat o cheie (chit ca porneste in trei pistoane o ia imediat) si am vazut o adevarata discoteca: scantei care se scurgeau din bobina pe carcasa ei, m-am curentat la fisa centrala, alte trei fise aproape ca luminau si ele...din capacul de delcou se duceau scantei inspre corpul lui. Deci cu-cu curent la bietele bujii, cu-cu ardere buna.

Bobina, de fapt sistemul este RENIX si se poate schimba doar bobina care gliseaza in suport si se prinde cu doua suruburi:

renix.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Bobina in sine are doi craci cu + si -. Provizoriu pana saptamana viitoare pot pune o bobina clasica (de pe cealalta masina) care are tot + si - sau risc sa o stric de-a binelea? Adica vreau sa leg firele corespunzatoare intre ele.

Of of, mai mai...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Help meeeeeeeeeeeeeee!      :-[

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema e ca piesa respectiva contine si aprinderea electronica.

eu am dat-o jos pe a mea pt ca nu stiam rega aprinderea cum trebuie.

daca schimbi cu bobina clasica, atunci trebuie sa scimbi si delcoul pe unul clasic (de dacia) care are platine.

la mine functioneaza delco+bobina de dacia si functioneaza bine.

daca te ajuta caut piesa si ne intelegem.

servus

bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa iau saptamana viitoare si fise si bobina (noi), multumesc pentru oferta  ;) dar eu vroiam sa stiu daca pot pune temporar o bobina clasica in locul celei uscate. Ambele au plus si minus- evident si iesirea de inalta tensiune. Risc operatiunea asta deoarece maine imi trebuie neaparat masina.

ps: imi lasati un numar de telefon va rog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Alex ca raspund asa tarziu. Poti pune bobina de la cealalta fara probleme(banuiesc ca cealalta are tipul vechi,acela similar cu cea de dacia ca forma).Din cate am citit sunt mici diferente la valori, parca circuitul secundar e un pic mai mic. De functionat o sa functioneze fara probleme, cel mai probabil totusi scanteia o sa fie mai slaba, ca sa nu iti innegresti bujiile poti face 2 lucruri:sa mergi cat mai putin la relanti si eventual sa mergi cu turatii mai ridicate (astfel o sa ai sanse cat mai ridicate sa fie arderea completa).

Cand banuiam si eu ca am probleme cu modulul de aprindere, m-am gandit la varianta de a pune alta bobina si din cele gasite de mine , cea de tico este cea mai apropiata ca valori.

Succese!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam Caline! Am pus sambata o bobina de Oltcit pt ca nu am gasit in pod bobina de pe cealalata masina, am facut legaturile, am avut scanteie dar nu am reusit sa pornesc dihania. Nu am stat sa o mai stresez, am bagat-o in curte si saptamana asta o bucatesc. Maine o sa iau de la Alex un rulment din volanta si un simering, o sa ii fac intai ambreiajul si porma o sa o iau usor usor- bielete, evacuare, distributie. Deja am strans unele piese si tot amanam momentul sa ma apuc de ea, dar acum nu o mai dau la intors.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succese si mult spor!

Daca ai nevoie de ajutor, in weekend e pobil sa am timp...

Bobina nu o tineai sub bancheta din spate?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:bgsok: nu, acolo tin pompa de benzina de back-up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-a sunat ceasul, o sa ma apuc de facut niste chestii demult amanate

volvoj.jpg

Uploaded with ImageShack.us

nu, nu o demontez, tocmai ca o sa o rasfat    ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci te-ai pus pe treaba pana la urma...

Felicitari si spor!

Daca ai nevoie de ajutor nu ezita sa dai un telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam bre! Azi-noapte am avut o experienta groaznica: ies eu pe la 11 in curte cu lanterna pe cap, imi trag un prelungitor luuung cu 2 veioze in ideea ca trebuie sa curat motorul si carterul ambreiajului de stratul de ulei, pamant si alea-alea. In tot timpul asta se auzea pe langa masina un fosnet discret...aprind lumina si pun mana sa ridic o bucata de lemn ca sa pun o veioza pe ea. Mai nene, am sarit 2 metri in spate de zici ca l-am vazut pe aghiuta seful! Am crezut ca avortase un sobolan, dar nu- erau niste rame babane pe care le apucase cheful de "get nasty"!

Mi-am aprins o tigara, m-am invartit pe acolo, ce sa fac? Ma duc sa ma culc?

Pana la urma le-am stricat distractia cu un bat, am batatorit pamanatul si am frecat cu diluant pana la 3, cand ametit fiind bine m-am prelins catre pat.

ps: cred ca am visat rame       :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, masina nu o fac bucati, dimpotriva, incerc sa ii fac un mini-RK.

Incearca pe okazii.ro sa cauti faruri pentru 360, stiu ca la un moment dat era unul la 100 lei.

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus ambreiajul pe motor, plus simering volanta si rulmentul din volanta si am incercat sa sui motorul pe pozitie...m-am invartit o ora, l-am tras aproape pe pozitie dar m-a lasat spatele  >:(

Asa ca ofticat fiind, m-am apucat de altceva mai usor- am schimbat discurile pe fata, am schimbat vaselina de la rulmenti, am curatat toata puntea fata.

Tre†sa-mi iau niste batoane energizante si mai incerc    :tongue3:

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca cu o macara.

agheti acolo de creanga pomului macaraua si dai bataie.

::)

eu glumeam dar sper ca nu incerci sa pui motorul la loc doar din maini.

am facut asta cu motor de dacie si cu toate ca am fost trei, ne-a rupt spatele.

bafta

sa auzim de finalizare cat mai curand.

ceau

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-* Motorul l-am ridicat cu un cric hidraulic catinel-catinel si apoi l-am asezat pe niste lemne, dar azi in drum spre metrou mi-a bubuit o idee- sub montajul asta pun niste tevi, si asa o sa il pot ghida inspre carcasa ambreiajului.

Oricum, este infiorator de greu  ;D.

p.s: era buna o macara dar nu am de unde lua, si deasupra masinii nu sunt crengi groase.    :male:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci asa si prin urmare, am pus motorul singur, dupa metoda descrisa mai sus, in circa 1-1.30 ore   ;D -metoda egipteana dupa cum a zis Midnight. L-am suit pe doua tevi si apoi l-am ghidat inspre priza de la cutie, prins 2 suruburi lungi si strans din aproape in aproape. Aseara am aerisit franele si mai am cateva chestii ca sa il termin:

-montat esapamentul

-schimbat bascula stanga

-montat radiator si umplut, bara fata

-schimbat cureaua de distributie

Ma manaca rau sa incerc sa schimb semeringurile de supapa fara sa dau chiulasa jos, ca daca ii schimb distributia asa ramane, nu mai imi bag ghearele in ea.

Inca odata ii multumesc lui Midnight, ca mi-a facut rost de niste piese bune rau, bune ca pret si mai ales imposibil de gasit. 

:male:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:male: mergeee! Si inca foarte misto, azi de dimineata am scos-o in strada, ca doar m-am tot trezit la 6 de cateva zile doar-doar oi termina-o.

Ce i-am facut pana acum:

-schimbat discurile fata cu unele aproape noi

-pus etrierii de pe cealalta (au garnituri si furtune noi)

-schimbat tampoane amortizoare spate

-schimbat furtunele de benzina de la rezervor

-schimbat garnitura baie de ulei plus spalat baia de ulei (am avut ce curata)

-schimbat fise

-curatat radiator

-gresat rulmenti fata

-schimbat kit ambreiaj

-pus finala de pe celalata

-schimbat un tampon care tine cutia de viteze

-schimbat saboti spate

-plus curat si mufat diferite fire si mufe imbatrinite.

Ce mai am de facut:

-distributia

-trapa

-lampile de ceata, alarma

-geometrie roti

-gasit 4 bucati de cauciucuri bune, ale mele sunt cam...praf

si mai ales sa O SPAL, ca merita manca-i-as.    ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp am spalat-o, i-am rodat franele (iu-huu), am schimbat bujiile, colierele de la furtunele de racire cu unele de inox(sau cromate)- urasc sa vad coliere ruginite. I-am masurat compresia 11-12-12-12    ;D dar nu am avut presa pentru supape, ca i-as fi schimbat simeringurile.

Acum vin cu o intrebare: daca din fabrica motorul are simerniguri doar pe supapele de admisie, pot pune si pe cele de evacuare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ca de obicei, in loc sa rezolv probleme stringente- cum ar fi ca mi-am rupt ambele clante de pe fata, nu stiu din ce porcarie sunt facute  >:(- mi-am montat 5 goarne cromate de camion. Alimentate de la un compresor electric de aer cat un demaror...mmmmm, haos.

O sa revin cu poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now