alf 08

Una, alta despre un 360 GLE

202 posts in this topic

incearca sa "repari" mufa aia cumva, sau leaga cumva acel fir, eu cred ca e de-acolo. Pune un voltmetru pe bornele bateriei si vezi daca ti-o incarca bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:sad2: ok, deci nu o sa scap de niste degete inghetate diseara...

am uitat sa zic ca in varful ei era prezent si oxid- ca acela de la bornele batriei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Din pacate nu am gasit schema electrica pt masina ta, insa prin "extrapolare", te poti orienta pe schema atasata mai jos. Ai intuit bine, firul acela este de la excitatie (marcat cu sageata rosie in punctul de conexiune la alternator). Pentru inceput, iti sugerez sa cureti foarte bine mufa unde s-a format acel oxid. Foloseste o periuta de dinti si alcool tehnic sau spirt.

Masoara tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit/pornit si daca ai dubii, poti incerca substituirea acesteia cu alta de "imprumut".  ;)  Spor!  :-*

Alternator.doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana la urma o sa dau jos alternatorul si o sa ma uit cu ocazia asta si la rulmenti si ce mai are el pe acolo. nu putea sa pice cand a a fost mai cald afara?

unui prieten ii cedase ceva la alternator- Rekord coupe (f. misto de altfel) si o vreme a pornit motorul, ridica capota, punea contactul la excitatie, lasa capota si pleca. sper sa nu ajung asa     :salut:

mersi frumos pentru schema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saptamana care vine o sa dau alternatorul la reparat. M-am saturat sa tot merg cu redresorul dupa mine    :binkybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru prima data am scapat ieftin: am inlocuit carbunii si totul este ok. Am desfacut si busonul de benzina, am curatat butucul si gata, nu mai agata, contactul nu avea nimic  :slap: -nu mi-a luat decat doua luni sa imi dau seama, timp in care am pornit masina cu doua agrafe... Ce mai, am fost harnic in week-end. Mai trebuie sa aranjez niste fire de la alarma si de la stopuri, sa il mai sun pe un nene care are un far pe dreapta si gata, ma potolesc.

Urmeaza un kit de ambreiaj cand o da caldura, ca rulmentul de presiune a inceput sa scoata uneori niste sunete de metrou care trece peste macaz.

Va salut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helau again! Cine ma poate ajuta cu o schema a instalatiei electrice complete pentru un 360 motor de 2.o i? Cand am avut probleme la alternator, am deconectat bateria, am dat jos alternatorul, l-am reparat, l-am montat si am pus bateria. Intre timp, NU am umblat la nimic altceva. E, din momentul in care am inceput sa circul cu masina, nu am mai avut radio si stopuri de frana. Pur si simplu mi se ard sigurantele. Iar aeroterma nu merge decat pe primele doua viteze. Faza este ca daca schimb siguranta- de fapt doar una se arde merge un timp si iar pica (ceva undeva face scurt), si din momentul ala trebuie sa semnalizez celor din spate ca franez cu ajutorul luminilor de ceata. Nu este ok si ma oftica pentru ca imi place sa stiu ca toate functioneaza ok pe masina. La o inspectie vizuala normal ca nu am gasit nimic...cred ca un soarec a ramas fara branza si s-a abonat la firele mele...

Help me!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alf 08    ai pus sig.de puterea care trebuie?controleaza cum face contact sig.,mi se pare ca e de 25A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai schema de pe volvo300mania ? Daca nu o am eu , am incercat sa ti-o trimit prin mail dar are 11.5 mega si nu o accepta . Daca esti maine seara pe net o trimit prin messenger direct .

Nu stiu daca e ca la mine partea electrica , dar daca nu merge motorul de la ventilator pe pozitia 3 ar fi o idee buna sa verifici si releul(care este activat doar pe pozitia 3) . Daca nu ma insel este unul din cele 2 din spatele cochiliei de la volan (sunt relee normale , poti sa iei unul standard de proba) . Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

zzzzz....siguranta cred ca este de 15 A- nu mai gasesc carticica masinii in care erau trecute valorile sigurantelor. Uneori se arde imediat (siguranta), alteori tine mai mult, deci ceva nu e in regula pe la fire. Aeroterma uneori merge si pe pozitia 3, dar doar uneori. Ma enerveaza ca acum cateva luni cand am schimbat niste plastice din bord m-am uitat la fire si toate erau ok, ma gandesc ca in alta parte este problema. Partea cu messul este mai dificila seara, ti-am zis eu: tre` sa ne intalnim! Stai in Tei, pe langa Domino?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kalyyyy & @Alf, de ce nu apareti in seara asta la intrunire ? Ne lipseste un/doua 300... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot veni pentru ca am de facut ITP-ul la o masea...dar incerc sa trec saptamana viitoare sau cealalta. Maine ma duc la Remat in Stefanesti pentru ca am inteles ca au niscaiva Volvo pe acolo  :beer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry , si eu cu treaba multa la servici .Pe alta data , apropos unde se tin intalnirile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am gasit nici un 360 pe unde am fost azi, dar la un fel de remat din Stefanesti am vazut un 850 break si un S40- o sa pun poze cu ele mai tarziu.

In alta ordine de iedi, aseara am ramas fara cardan :machinegun::rant: Am plecat de la un semafor un pic mai tare, am schimbat a 2-a , moment in care am simtit cum masina se smuceste...si se accelereaza mult si bine in gol. Am parcat langa trotar din inertie si...cu motorul pornit, scoasa din viteza si cu ambreiajul apasat se aude un harait metalic in spate. Stiam ca de obicei cardanele pica in fata, dar asta e, la mine a picat in spate. Maine o sa ma bag sub ea sa vad ce si cum.

Acum incep cu intrebarile- mai merge reconditionat la un atelier, cine vinde o bucata, si...cardanele de pe motorul Diesel sunt la fel (lungime, grosime, prindere)?

Ma cam seaca cand un lucru in care bag bani si de care consider ca am grija cat de cat pica...si mai pica o data.  :angry5: si mai ca imi vine sa fac ca un om nebun si sa o fac bucati.

Pisicii ei de treaba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum e cardanul la 360 dar de obicei se poate schimba numai crucea cardanica, cea care se prinde de diferential. Daca spui ca a picat ia-l cu tine si vezi la fata locului ce se potriveste.

E bine ca o repari tu singur dar din cand in cand, mai mergi pe la un specialist ptr o diagnosticare generala amanuntita. Gasesti pana la urma un om mai serios.

Eu nu am procedat cum iti recomand si am tinut-o tot din reparatie in reparatie. Cum faceam una se strica alta. Mai mult de 2-3 saptamani nu ma lasa in pace. Un om cu experienta te poate preveni de anumite lucruri si poate sesiza lucruri ptr care noi nu avem suficienta experienta in mecanica.

Mult succes!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa sa fie! O sa vorbesc si cu o prietena din Stockholm sa vad daca imi poate pune un pachet cu niste maruntisuri  (sonde, cablaje, sa vad si crucea cardanica,garnituri, furtune). unu la mana ca aici nu prea gasesc ce imi trebuie, si doi, am intalnit niste preturi sh de zici ca fur banii...cand am avut alternatorul defect am mers la cativa meseriasi ca sa vad ce si cum si raspunsul lor a fost- e complicat domâ€ne. pana la urma l-am dat jos si un prieten mi-a lipit carbuni noi ( costul carbunilor fiind de 5 lei).

Adi, o sa ma duc si la un mecanic- electrician- aka magician, deocamdata mecanicul meu de suflet nu ma poate ajuta decat sa imi puna rampa la dispozitie si sa mai imi dea un sfat- are f. multa treaba si la fel, cand am schimbat garniturile de frana m-am dus la el duminica, mi-am facut de cap in atelier, a mai venit si el de la masa si mi-a mai zis una alta.

Multumesc pentru urari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat si eu corpul clapetei de acceleratie , la mie era mai mult nevoie,ramanea blocata de cat jeg avea inauntru . Intradevar se tureaza mai frumos acum . Pentru cei care urmeaza sa faca operatiunea aceasta , le recomand decarbusolv si o pensula , ca la carburatoare (bineinteles dupa ce ai scos tot ce e plastic de pe ceea ce cureti . La mine mai contribuia ceva la moliciunea motorului , fostul proprietar pusese o instalatie GPL , din care a ramas de exemplu flansa dintre corpul clapetei si galerie . Aceasta flansa era pentru un motor mai mic , sau in orice caz restrictiona semnificativ fluxul de aer , asa ca aviz celor cu GPL ce instalatii puneti.

In alta ordine de idei am facut lampile de marsariere sa se aprinda si cu aceasta ocazie am constatat ca ,surprinzator , contactul se afla la maneta nu la cutie , asta daca intereseaza pe cineva care are aceeasi problema .

Alf , chiar imi pare rau de patania ta cu cardanul , nu pot sa iti dau decat vesti proaste , este foarte greu de scos acest cardan de pe masina . Pentru o viata mai lunga e incastrat practic intr-un tub (torque tube pe engleza) iar intre cardan si tub sunt rulmenti . Uite-te totusi ce anume s-a rupt la cardan , am inteles ca in partea din spate ar fi si o piesa de cauciuc , care e predispusa la rupere . Apropos ,sper ca nu te superi ca scriu pe topicul tau,dar sunt cele mai mullte informatii adunate despre acest model , si mai bine sa fie la un loc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

intr-adevar, contacul pentru lampile de mers inapoi este la maneta (de ce nu ai intrebat?).

cum sa ma supar bre :male:, asta e buna...

nu e destul ca nu o sa gasesc un cardan, mai este si greu de dat jos? am gasit aseara un anunt postat pe 4tuning cum ca un nene din Bihor dezmembreaza un 360 tot cu motor de 2 litri, asa ca am sunat azi cu scuzele de rigoare interesat fiind sa iau masina. dar, desi trecusera 5 zile de la postare, deja cardanul se vanduse... :sad5: sunt curios daca merge pus un cardan de pe un 340 diesel, stie cineva?

presupun ca cineva o sa se intoarca la prima dragoste, Oltcit O0

va salut, eu (inca cu nervii intregi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi-ai raspuns daca ai fisierele tehnice de pe volvo300mania , nu de alta dar de acolo poti sa iti dai seama de operatiile privind cardanul...Din pacate din ce am citit eu repede pe acolo nu merge cardanul de la altele din seria 300 . Toate in afara de cele cu motor B200 sau B19 au cardan simplu , ale noastre au cardan incastrat in acel torque tube si daca nu ma insel nu se pot separa . Totusi nu am apucat sa ma uit cu atentie deci s-ar putea sa gresesc .

Share this post


Link to post
Share on other sites
:( o sa iau documentatia de pe 300mania si o sa ma mai uit acolo ce si cum. cardanul are si cruce, sau vreo componenta care se poate schimba? inca nu am vorbit cu amica din Suedia, la o adica sa o rog sa imi puna in pachet si o bucata de cardan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat the documentation, o sa ma pun pe rasfoit.

Pun pozele facute la remat-ul din Stefanesti, poate cine va gaseste ceva interesant:

omidspic115od5.th.jpg

omidspic131zt8.th.jpg

omidspic132je7.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma, cardanul nu are nimic saracul...cutia a cedat, mai precis diferentialul    ::). Next please! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
;D am luat un GLT si intentionez sa imi pun "protejata" pe roti. mai greu o sa fie frigul de afara... promit sa pun poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now