Sign in to follow this  
Followers 0
Afa

Consum exagerat ulei

9 posts in this topic

Volvo XC90 2006 185CP

Buna seara!

Am nevoie de ajutor, mecanicul mi-a spus ca bate un tachet si a zis ca ar trebui sa ii schimbam, zis si facut. Am schimbat tachetii si culbutorii, dupa care m-am trezit cu consum de ulei 1 litru la 3000km (inainte faceam 15-18000 km de la schimb la schimb si nu manca gram de ulei), am trimis turbina la verificat si mi-au centrat-o si au schimbat garniturile, a inceput sa manance 1 litru la 2500km. Am mers din nou la mecanic, am schimbat busonul de la ulei si garnitura la capacul de la culbutori mi-a pus si silicon sa fie sigur, dupa care a inceput sa manance 1 litru la 700km, iar in momentul de fata manaca 1 litru la 230 km, am schimbat si ansamblul filtrului de ulei care contine valva pcv, nici o schimbare.

Nu mai stiu ce sa ii fac si m-am saturat sa bag motorina si ulei ca si la motoarele in doi timpi. Un sfat?

 

Edited by Afa

Share this post


Link to post
Share on other sites

e soarta celor ce nu se pricep,sunt victimele diversilor mecanici....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiind buba comuna acestor motoare..Nu stiu daca are sau nu legatura cu ce a umblat mecanicul..posibil...cert este ca mai devreme sau mai tarziu ajungeai oricum aici...Teoretic cred ca nu scapi de refacut motorul complet....cost probabil vreo 2000 euro...bag-o pe platforma si du-o la Bucuresti la unu din serviceurile unde fac numai Volvo (baietii stiu ce fac) si vei avea masina din nou...nu te-as sfatui motor din dezmembrari pentru ca ma repet:e  buba destul de intalnita la acest tip de motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce il sfatuiesti gresit spunind ca  ""Fiind buba comuna acestor motoare."?!! Nu confunda VEA cu D5244TX care nu au "moarte" mai pe romaneste vorbind.

Si-a incercat probabil "maiestria " de mecanic  cel ce  s-a ocupat de auto colegului.Daca totul se adevereste ca si cantitati de ulei consumat,ca prea le spune exact , precum un laborant  in cercetare,atunci alt motor Sh.

E mai simplu si apoi nu prea se baga nimeni la refacere de motoare la astea vechi ,exceptie fac cele VEA care sint de generatie noua si merita efortul proprietarului si respectiv financiar cistigul service-ului.Sa ii schimbe motorul  cu altul ,la colegii din Bucuresti  este altceva.

Trebuie sa fii in segmentul auto service ca sa intelegi ce merita azi ,financiar vorbind  reparat sau ce  trebuie inlocuit ca si parte bloc  al auto(vezi motor)la auto mai vechi de 8-10 ani Volvo si in general orice marca.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu n-am vazut sa fie problema cu aceste motoare, se plangeau de filtrul PCV, pe care l-am schimbat si nu e nici o diferenta, de aceea cer pareri. 
Si mi s-a parut ciudat faptul ca, pana nu am schimbat tachetii si culbutorii, motorul nu consuma ulei. E frustrant sa mergi saptamanal la magazin de piese sa iti cumperi ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mai crescut si consumul cu vreo 2-3 litri la suta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu confund motoarele...Vorbim de motorul Euro4 cu DPF incepand cu an fabricatie 2006...Am 2 cunostinte cu aceeasi masina,si ghici: aceeasi problema.... + mesaj de filtru particule plin...Deci nu o fi problema des intalnita,ci doar coincidenta?Poate,dar prea mare...

Reparatia ...nu am zis ca se merita...costa jumate din valoarea masinii :D Dar si sa iei un motor sh,e loterie...Eu as prefera sa am motorul facut cap coada daca vreau sa pastrez masina si sa ma bazez pe ea...

In fine...Succes lui Afa...Sper sa o rezolve cat mai ieftin...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 11/4/2021 at 10:22 PM, blueazimut a spus:

Nu confund motoarele...Vorbim de motorul Euro4 cu DPF incepand cu an fabricatie 2006...Am 2 cunostinte cu aceeasi masina,si ghici: aceeasi problema.... + mesaj de filtru particule plin...Deci nu o fi problema des intalnita,ci doar coincidenta?Poate,dar prea mare...

Reparatia ...nu am zis ca se merita...costa jumate din valoarea masinii :D Dar si sa iei un motor sh,e loterie...Eu as prefera sa am motorul facut cap coada daca vreau sa pastrez masina si sa ma bazez pe ea...

In fine...Succes lui Afa...Sper sa o rezolve cat mai ieftin...

 

De acord cu tine in prima faza ca  ai intilnit niste sincope .Trebuie sa fie  vorba ,sa zic,de sute de motoare care pot ajunge statistic intimplator  sau nu (vezi intretinere si mers aiurea cu un diesel=DPF infundat,cauza senzor dpf,etc).in cazul semnalat de tine ca sa fie o buba,cum ziceai. Ceea ce nu este asa decit la junghiuri de auto neintretinute  de proprietar regulat la service.Cind  se "trage" de un diesel precum un cal de povara ,numai auto cum trebuie nu este.

Ca si contraexemplu  intilnit la fostele  auto personale Volvo  (foarte putine, pina in 11:(),actualmente avind un " cazan -troleibuz"  fisnet  daca ar fi sa enumar anumite probleme care au fost minore ar trebui sa bag colegii in panica !? Discutam si noi aici dar in ce ma priveste am incercat sa fiu obiectiv in ce spun si nu  din anumite nimicuri ca si defecte sa arunc anatema pe chestii mai deosebite care sa formeze opinii deformate. Stiu ca azi, dar nu de azi cea mai buna minciuna este Adevarul si invers dar nu ma caracterizeaza de fel.

Legat de facutul motorului ! Este o prostie  tehnic vorbind  si numai in cazul VEA in care cumparatorul este fript de vreun vinzator -samsar  dar nu numai  de astia ,merita sa mai bage vreo 1800-2000E ca sa salveze 7000E cit ar echivala corect in piata  autoturismul  si bun inteles sa il ,utilizeze cu placere inca 5 ani pe putin ,fara belele..Dar asta este caz izolat  al acestei marci.

La vreun " jughi" de motorizare diesel (scuze celor care nu accepta termenul) care a dat-o pe ulei ce Dzeu sa ii mai faci cind 90% din repere sint foarte uzate?Alt motor cu grija ales ori daca nu ...

 

Cele bune.:thumbsup2:

 

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Daca nu pierde pe undeva uleiul, necesita o segmentare.

intr-adevar, la acest model, regenerarile repetate ale DPF-ului reusesc cumva sa deterioreze segmentii, contribuie si modul de folosire( urban/extraurban) tipul de ulei folosit si distanta dintre revizii.

Eu folosesc ulei OE Volvo, 0w30, revizii la maxim 10.000km sau un an si n-am avut probleme cu DPF-ul sau cu consumul de ulei (cca 0.5l la 10.000 km) .

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0