Toli

Bobina

3 posts in this topic

Am și eu o întrebare 

Am un Volvo V50 1.6d din 2006. Pe 31.12 Am ajuns în fata blocului, am oprit motorul și aproximativ o ora mai târziu, nu mai pornea. Facea doar "clanc" și scădeau luminile în intensitate. Am dat demarorul jos, am verificat cu alimentare directa de la baterie, nu anclansa. Am verificat separat electromotorul, se învârte, dar bobina anclansa doar dacă o împingeam puțin în carcasa ei. Am pus o bobina nouă, a funcționat bine la proba de banc, pe mașină a pornit frumos, dar doar de 4 ori. La a 5-a încercare, nu mai "zice" nimic și scad luminile în intensitate. Am demontat iar demarorul și are același simptom la bobina ca și cea veche. Anclanseaza doar după ce o împing puțin în carcasă. 

Întrebarea este : ce anume poate provoca arderea bobinei?

Edited by Toli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca este vorba de bucsele electromotorului ori de carbuni(perii).

Bobina este ca un intrerupator ce il actionezi din cheie pentru ca electromotrul sa primeasca +12v prin intermediul contactelor de forta ale bobinei catre perii. Asa se inchide traseul de +12V.

Poate ar mai fi vorba si de scapari de tensiune prin electromotor la infasurare catre masa..

Are destule ore de functionare (16 ani vechime auto) daca este OEM  si neschimbat ,mai ales motorizarea fiind  diesel,. 

Ramine de vazut de unde vine  problema clar

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi de verificat tresa de masa sasiu catre baterie.

In fine  iti dau niste indrumari insa tu stii ce-l mai bine cum arata masina ta si banuiiesc ca ai un acumulator valabil.:)

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now