Sign in to follow this  
Followers 0
mrrlr

XC benzina și diesel

11 posts in this topic

Va salut,

De ceva timp sunt în căutarea unui SUV și am tot oscilat intre Xc90 ( motor 2.4 din 2013 până în 100000km cu istoric în rețeaua Volvo) și mai nou XC 60 Benzina 3000 cmc din 2011 - vânzătorul zice că ar avea până în 150000 km.

Despre motorul 2.4 am găsit mai multe informații dar nu și despre motorul pe benzină .

Puteți va rog să îmi spuneți la ce probleme as putea sa mă aștept la acest motor? Cât de fiabil este? Cutia este fiabila? Se poate trata o rulota fără să afecteze cutia? Care este consumul real?

Fiind o mașină rara se găsesc în București mecanici/ service-uri buni pentru acest motor pe benzina?

Va mulțumesc anticipat pentru răspunsuri și comentarii legat de modelele menționate anterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Motorul nu are probleme majore si este unul destul de fiabil. Consumul, pe masura numarului de la picior. :)

Cutia este cea veche, in 6, not great, not terrible. Gasesti info pe forum cautand despre TF80SC.

Se poate servisa la @BogdanG, avem un coleg de forum care are/avea una (pe care o ducea chiar la Bogdan), dar nu-l gasesc pentru tag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc pentru raspunsuri.

Voi incerca sa iau legatura cu userul BogdanG pentru detalii legate de aceasta motorizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva cu un site unde pot sa vad toate dotarile masinii folosind seria VIN?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Trebuie sa spui citi bani ai disponibili pentru achizitie si de aici  incepe discutia. In general asa se face pentru orice auto SH.

Daca ai impresia ca , avind niste bani in suma fixa,  incerci sa cauti un model cit mai fitos , optionalizat  maxim ,etc ,te cam inseli. Vorbesc numai de benzinarul de 3l(XC60) fiindca la diesel  kilometrajul  e "dat" oricum peste cap si iese din calcul.:)

Autoturism  cit de cit bun ,atit de vechi, Nu se gaseste in Ro indiferent  ce crezi tu fiindca nu ti-l vinde nimeni ( oricum sint numarate pe degetele de la o mina) in ce conditii doresti(rulaj mic).

Vezi particular din Germania sau mai sigur Olanda usor peste 15-16oooE ,asta da.  Astea aduse  din afara sint smecherite etc  mai ales ca ceea ce doresti este foarte vechi ca an de fabricatie.

 Pentru informare daune,tehnic -service ,furaciune etc dai niste bani ,la  carvertical, autodna etc postind VIN-ul pe unul din site-urile astea  si te mai lumineaza cit de cit.  

Dotarile masinii se mai pot vedea unele si   din poze altele din textul anuntului s.a.m.d. Trebuie sa cunosti  un pic cite ceva despre aceasta marca ,si model mai ales.

Este salt mare  la ce doresti sa cumperi  cerind sfaturi  si neavind anterior nici macar un simplu diesel S40 sau S60 poate XC70 (sic) din aceeasi perioada ,de ex.     

Benzinarele sint de fel fiabile orice ar fi insa ,repet ,Nu vei gasi real cu 100oookm aici . O cumperi  real  la 200ooo-210oookm si  ti se va zice ca are 100oookm si gata.:)Vorba lui Bogdan "cumparatorilor romani le place sa fie mintiti frumos".

Orientativ si strict la obiect fara multe detalii ti-am zis si apoi un autoturism Sh te tine asa de mult si este fiabil pe cit de ingrijit la tinut anteriorul sau anteriorii proprietari.

Succes.

 

 

Cum zicea MIhai  ,il suni pe Bogdan(BG Motors) si vezi mai departe.

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îți mulțumesc pentru răspuns.

Știu de carvertical și autodna- le-am folosit in trecut când am cumpărat alte mașini și pot spune că nu sunt mereu 100% adevărate: au fost mașini care nu apăreau acolo sau nu aveau iatoric.

Legat de achiziția unei mașini : știu ce îmi doresc să aibă ( am o lista de dotări minime )și cu cât este mai accesorizată cu atât mai bine. Din păcate nu sunt familiarizat cu Volvo și de aceea am cerut un site unde sa verific lista de dotări . De ex nu știu cum arată CitySafe : daca are o camera sau un buton pt activare sau este activa mereu.

Mașina diesel este vândută de un dealer mare din tara și are istoric full in reprezentanța Volvo ceea ce mă face să cred că are km reali. Voi verifica și pe site-ul RAROM - recunosc că mi-a scăpat sa fac comparatie intre km actuali și ce apare acolo.

Masina pe benzina este vândută de persoana fizica și apare pe rarom că fiind provenita din Germania. Mă gândesc că în Romania nu sunt atât de căutare mașinile pe benzina cu o capacitate cilindrică de 3000cc, iar daca luăm în considerare și anul atunci prețul poate fi mai mic. Prețul cerut este 12000 euro,comparandu-l cu mobile.de este mai mic.. Ceea ce pare suspect. Judecând după poze masina pare să aibă acei km, dar poate fi foarte bine și cosmetizata. Am zis să îmi fac temele înainte să încep o vizionare așa că am deschis acest topic rugandu-va să îmi spuneți de fiabilitatea acestui motor. am căutat pe acest forum " motor benzina", " Volvo benzina" , am răsfoit pe pagini însă nu am găsit prea multe informații. Am recurs la Google: la fel,foarte puține informații ceea ce mă face să mă întreb : este o mașină exotica pt Romania și EU sau nu sunt probleme cu acest model și de aceea nu sunt discuții?

Legat de buget: am zis 20000 de euro adaptat la preturile pietei.

Masina va fi folosita preponderent extraurban,pt oraș am o hybrida hatchback.

Versiunea mai nouă- după 2017- este mai fiabila decât modelul anterior?

Între benzina de 3L și motorină 2.4 ce mă sfătuiți să aleg? As vrea și puțină sportivitate : știu că nu pot sa cer asta la un SUV,dar în sensul în care pot sa fac o depășire fara sa mă uit 2km în fața - nu zic că nu fac asta de fiecare data ,doar sa subliniez ideea- și să am emoții că accelerează cel depășit,sau sa gâfâie când merg la munte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin.

Incearca sa cauti pe site volvo oficial unde  vei gasi dupa marca si an autoturismul dorit  sa ii vezi datele tehnice ,manual utilizator etc.iti faci o idee mult mai ampla. (volvocars ).Asta legat de optionale,localizare ,functii  dar nu numai.

Diesel versus benzina  , cind ambele autoturisme sint  intretinute corect inclinind chiar  ca benzinarul sa aiba si un rulaj chiar mai mare .Exista date tehnice  pe multe site-uri auto unde vezi cite ceva tehnic despre ele (de ex.  zeperfs )

Daca auto SH are Rar si a fost inscrisa macar odata in Ro atunci nu mai conteaza rulajul fiindca este cel certificat de Rar ,desi real nu stii cit are in multe cazuri .Cit timp are actele de intretinere ,revizii etc conforme iei de bune lucrurile pina la urma.Faci testare mecanica ,electrica ,un tur  cu ea.

Pentru extraurban de fel este bun diesel insa aici nu stiu ce sa iti zic .Un benzinar este mai silentios si cind este vorba de T6awd asta nu este jucarie la peste 400Nm

 Versiuni cu motorizari VEA  dupa 2017  sint din ce stiu cit de cit fiabile insa au piese foarte scumpe in caz  de probleme.Cu cit sint mai tehnologizate cu atit costa.

Benzinarele au si ele acum, filtru de particule ca si cele diesel,EGr si alte elemente care  sint facute sa dureze nu atit de mult .Nu mai sintem in era in care autoturismele erau extrem de fiabile si de aceea exista riscuri insa daca banii exista pentru intretinere atunci nu vad sa ai vreo problema.Iti vorbesc in linii mari fiindca un auto Sh cum ziceam este fiabil  si merge bine pe cit de ingrijit a fost anterior.

Benzinarele 3l  sint rare datorita si taxelor impuse ,taxe carbon ,ale consumului,in tarile unde au fost cumparate , nu si  le-au putut permite decit  putini comparativ cu diesel. Eu asa vad lucrurile. Ca orice auto din vest (marea lor majoritate inscrise pe firme) el trebuie sa circule si sa produca bani la costuri mici,de aici dieselul iese invingator si cumparat mult..

Orice autoturism al carui motor dezvolta un cuplu mai mare fata de un altul este mai nervos si cum un autoturism se conduce numai in plaja de cuplu ,iti ofera puterea maxima.Te mai raportezi la Kg/Cp  si vezi macar teoretic cum sta treaba dar fie vorba intre noi  au fost ele gindite sa faca fata multor provocari cind au fost proiectate,totusi.

Una peste alta eu zic ca nu te dezamageste  aceasta marca , turbo fie 5 fie 6 cilindri  insa cauta cu atentie  si cind te hotaresti trebuie sa ii faci o verificare mecanica ,tester erori ,chestii din astea sa stii ce cumperi. 

 

Numai bine

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se mai găsesc mașini bine întreținute (la dealerul Volvo autorizat și cu km. reali). Eu am vândut una în urmă cu patru ani prin anunț aici, unui membru al forumului.

Și XC-40-ul T5 actual, e la fel de bine întreținut și va veni o vreme să-l dau și pe acesta, cândva. 

Așadar, chiar dacă sunt cazuri rare, totuși se poate. Poți încerca și la Primus Auto, au destule modele SH (programul Volvo Selekt) în curte, cu garanție.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia am revenit așa că voi reîncepe căutările.

Xc-ul 60 pe benzina de care intrebam văd că s-a scumpit

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 05.01.2023 at 9:19 PM, mrrlr a spus:

Abia am revenit așa că voi reîncepe căutările.

Xc-ul 60 pe benzina de care intrebam văd că s-a scumpit emoji56.png

Așa este. Mașinile second-hand se tot scumpesc în ultima vreme. Îndeosebi cele pe benzină, care sunt foarte căutate, raportul cerere/ofertă fiind foarte dezechilibrat la acestea, în favoarea cererii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare ciudat să crești prețul cu 30% la o mașină care are un motor de 3000cmc benzina când lumea se îndreaptă spre motoare cât mai mici și cu norme de poluare cât mai mari.

Fiecare este liber să ceară cât vrea pe bunul său iar la un moment cu siguranță cererea și oferta se vor întâlni.

Între timp xc-ul 90 s-a vândut.

Oferta s-a redus considerabil fata de perioada dinaintea Crăciunului așa că voi mai căuta/aștepta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0