HANS

2.0 d, valva bypass pe pompa

3 posts in this topic

Salutare tuturor.

V50 prima editie, motor D4204T, fara DPF din fabrica, 175 000 km reali, (am masina din 2008 cumparata de la dealer), nu scoate fum, nu consuma ulei. O folosesc rar si in principiu doar pe distante lungi (500 - 5000 km). Porneste la sfert de cheie (vara), toate filtrele noi, fara aer pe conducta tur motorina.

Motorina Petrom, euro 6 de la noi sau euro 5 din R.Moldova (direct de la pompa, nu iau din canistre) si ocazional ii mai pun 2T.

Motorul nu suna, nu bate, trage ca in prima zi, nimic de reprosat. 

Ce face ? La accelaratie pedala la fund cade in bot. La solicitare de cuplu. O pot tura la 4000, pot merge si cu 140 (ca n-am unde mai mult) insa daca o calc moare. Iau piciorul de pe pedala, isi revine. Nici un mesaj de avertizare in bord.

Diagnoza: (foto atasat)

ECM 2683 valva de bypass

ECM 0002 valva control volum

ECM 0380 vreo bujie incandescenta, da, o simt iarna dar nu e nimic urgent, porneste la prima cheie.

Cred ca mai vazusem ceva pe la termostat care ar fi afectat si AC insa nu a mai aparut.  AC merge ok, altceva nu am de reprosat. Nu stiu precis si nu am mers pe aceasta pista.

Pompa (ca e una singura, n-are si in rezervor) e ok, am citit pe tester vreo 1750 hPa, cred ca minimul admis e pe la 1500.

Erorile sunt, culmea, listate la relanti, cu motorul nesolicitat. Poate conteaza.

Am gasit si fisa de defect Volvo pentru eroarea 2683, atasez poate mai trebuie cuiva. Primul motiv ar fi un scurt undeva. Piesa nu are cod al ei, vine cu tot cu pompa (inclusiv la SH, desigur) deci onor mecanicii vor sa schimb termostatul si pompa cu totul plus valva de volum. 

Daca se pricepe cineva:

1. Un scurt care sa imi trimita semnal prea mare 2683, intre cine si cine ar fi ? Ca sa stiu unde sa il caut si ce valori nominale ar trebui sa fie.

2. Semnal aiurea pe ambele valve. De unde ar trebui sa incep ? Inteleg ori una ori alta, dar nu sa pice ambele simultan, asta chiar ma duce catre o defectiune electrica. 

3. Stie cineva de unde as putea cumpara valva de bypass, ma refer la una buna,certificata, ca de pe site chinezesc nu iau, chiar ei avertizeaza ca nu dau nici o garantie.

4. Poate exista vreo corelatie intre vreo eventuala eroare / defect pe termostat si nefunctionalitatea descrisa mai sus ? Din punct de vedere al afisajului, motorul se incalzeste de la rece normal, iar temperatura antigelului sta fixa la 90 grade in functionare, ca intotdeauna.

5. Vreun mecanic bun si dedicat si pasionat in zona, eventual recomand la schimb "mecanici" gata sa schimbe pompe, rezervor, injectoare, piulite de roata, orice numai sa se cheme ca serviseaza masina.

Multumiri oricui citeste si poate ajuta.

Screenshot_20230604_105935_com.android.gallery3d.jpg

ECM-2683.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

asemanator am avut si eu, daca pot sa zic asa. am schimbat turbina, si asta a fost totul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvat. Schimbat valva, anulat din tester toate erorile. Si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now