Posted 22 February · Report post Salutare! M-am asteptat la mai putin, am fost mai placut impresionat decat C40….MIE mi-a placut, si nu era nici 4x4 si nici echiparea de top. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 March · Report post Azi trebuia să fac și eu un test drive cu versiunea cea mai dotată, dar... ieri a avut loc un incident cu mașina în trafic și s-a amânat. Voi scrie aici după test. Oricum, am văzut-o în showroom, am intrat în mașină. E cam de oraș și cam de damă, după părerea mea. Dar performanțele din prezentare sunt uluitoare. Mă sperie un pic lipsa totală a butoanelor din bord, însă o să am timp câteva ore să mă obișnuiesc. Cu opțiunea one-pedal m-am familiarizat de la testul cu XC40 electric, redenumit de luna asta EX40. Sincer, cel mai mult mi-ar plăcea un adevărat EX40, adică pe platformă 100% nouă, ca EX30, cu ceva butoane, ca până acum și cu ecran la șofer, sau măcar un head-up display. Tableta de la EX30 pare ok. Dacă ar mai avea și o baterie solid state cu autonomie de peste 700 de km. chiar ar fi o opțiune. Greu de scăpat de range anxiety... Dar ce vreau eu, s-ar putea să vedem abia peste câțiva ani. Și cel mai îngrijorător este că nu am auzit nimic despre o piață second hand. Nu mă încântă ideea de a da la fier vechi mașina după ce nu mai e bună bateria, sau de a plăti 10-15 mii de Euro pe o baterie nouă. De fapt nimeni nu spune nimic despre asta, se trece sub tăcere perspectiva de peste 5-7 ani de utilizare. De exemplu, eu acum, după aproape 6 ani de utilizare, pot vinde XC40-ul T5 cu circa jumătate din prețul inițial (am ofertă fermă). 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 March · Report post La 2024-03-06 at 2:40 PM, mariusdaniel a spus: Azi trebuia să fac și eu un test drive cu versiunea cea mai dotată, dar... ieri a avut loc un incident cu mașina în trafic și s-a amânat. Voi scrie aici după test. Oricum, am văzut-o în showroom, am intrat în mașină. E cam de oraș și cam de damă, după părerea mea. Dar performanțele din prezentare sunt uluitoare. Mă sperie un pic lipsa totală a butoanelor din bord, însă o să am timp câteva ore să mă obișnuiesc. Cu opțiunea one-pedal m-am familiarizat de la testul cu XC40 electric, redenumit de luna asta EX40. Sincer, cel mai mult mi-ar plăcea un adevărat EX40, adică pe platformă 100% nouă, ca EX30, cu ceva butoane, ca până acum și cu ecran la șofer, sau măcar un head-up display. Tableta de la EX30 pare ok. Dacă ar mai avea și o baterie solid state cu autonomie de peste 700 de km. chiar ar fi o opțiune. Greu de scăpat de range anxiety... Dar ce vreau eu, s-ar putea să vedem abia peste câțiva ani. Și cel mai îngrijorător este că nu am auzit nimic despre o piață second hand. Nu mă încântă ideea de a da la fier vechi mașina după ce nu mai e bună bateria, sau de a plăti 10-15 mii de Euro pe o baterie nouă. De fapt nimeni nu spune nimic despre asta, se trece sub tăcere perspectiva de peste 5-7 ani de utilizare. De exemplu, eu acum, după aproape 6 ani de utilizare, pot vinde XC40-ul T5 cu circa jumătate din prețul inițial (am ofertă fermă). Eu zic ca depinde mult de acomodarea cu …lipsa de butoane. aia cu one-pedal eu o gasesc brilianta la mersul in oras. Piata second-hand exista aici unde traiesc eu, mult mai dezvoltata in Norvegia. Iti dau link-uri pt informare, daca te imtereseaza. Varianta de am probat-o eu, fiind tractiune spate, cam derapa in curbe - ori eu neinvatat cu pedala(trebuie actionata mai cu grija) ori eu neinvatat cu tractiunea spate… Astept impresii dupa test drive 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 March · Report post La 3/6/2024 at 3:40 PM, mariusdaniel a spus: Azi trebuia să fac și eu un test drive cu versiunea cea mai dotată, dar... ieri a avut loc un incident cu mașina în trafic și s-a amânat. Voi scrie aici după test. Oricum, am văzut-o în showroom, am intrat în mașină. E cam de oraș și cam de damă, după părerea mea. Dar performanțele din prezentare sunt uluitoare. Mă sperie un pic lipsa totală a butoanelor din bord, însă o să am timp câteva ore să mă obișnuiesc. Cu opțiunea one-pedal m-am familiarizat de la testul cu XC40 electric, redenumit de luna asta EX40. Sincer, cel mai mult mi-ar plăcea un adevărat EX40, adică pe platformă 100% nouă, ca EX30, cu ceva butoane, ca până acum și cu ecran la șofer, sau măcar un head-up display. Tableta de la EX30 pare ok. Dacă ar mai avea și o baterie solid state cu autonomie de peste 700 de km. chiar ar fi o opțiune. Greu de scăpat de range anxiety... Dar ce vreau eu, s-ar putea să vedem abia peste câțiva ani. Și cel mai îngrijorător este că nu am auzit nimic despre o piață second hand. Nu mă încântă ideea de a da la fier vechi mașina după ce nu mai e bună bateria, sau de a plăti 10-15 mii de Euro pe o baterie nouă. De fapt nimeni nu spune nimic despre asta, se trece sub tăcere perspectiva de peste 5-7 ani de utilizare. De exemplu, eu acum, după aproape 6 ani de utilizare, pot vinde XC40-ul T5 cu circa jumătate din prețul inițial (am ofertă fermă). A aparut si EX40-ul, XC40-ul rebranduit https://www.autocar.co.uk/car-review/volvo/ex40 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 March · Report post Din păcate, e aceeași mașină, absolut nimic nou. Eu speram să fie un XC40 pe platforma nouă de pur electrică, cum sunt Ex30 și Ex90. Nu că nu ar fi excelentă mașina, am condus-o și se mișcă foarte bine. Mă tentează foarte mult, dar mi-e greu să scap de range anxiety. Și nu prea mă pot obișnui cu ideea de lipsă a pieței second hand la electrice. Ce fac cu ea dacă vreau un alt model peste câțiva ani? O casez, o dau gratis la un prieten? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 April · Report post Leasing operational si o dai inapoi de unde a venit. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 April · Report post Deci, am făcut un drive test în urmă cu o săptămână și acum, după ce s-au sedimentat impresiile, las aici câteva dintre ele. 1.- Am avut la dispoziție timp de circa 5 ore, modelul EX30 TwinMotors Performance, de 428 Cp, prin amabilitatea celor de la Primus Auto Otopeni. Am beneficiat de faptul că mai făcusem cu două luni în urmă un drive test cu XC40 Recharge (full electric) așa că partea de condus efectiv o electrică (inclusiv cu e-pedal în oraș) nu mi-a pus deloc probleme Traseul a fost de la Otopeni la Slănic Prahova și retur. Deși îmi propusesem să ajung la Cheia, mi-am dat seama că ar fi trebuit să reîncarc undeva la Ploiești la întoarcere ca să nu am emoții, așa că am renunțat. E drept că am plecat cu bateria pe la 72% din curtea Primus Auto. Cu încă vreo 10-15% în plus, duceam la bun sfârșit traseul propus inițial fără reîncărcare. E drept că m-a oprit din avântul de a o lua pe Cheia și ploaia abundentă din acea zi. 2.- .Mașinuța asta este un dream car pentru oraș. Nu-i vorbă că și afară se comportă excelent, chiar stă mult mai bine pe curbe decât XC40, fiind o adevărată plăcere să o conduci.. Singurul reproș la drum lung este legat de autonomie, care, deși am reușit s-o țin foarte aproape de ce promite, te face să-ți schimbi aproape radical comportamentul la volan. Mai concret, ori de câte ori apeși accelerația mai cu viață, nu poți să te abții în a trage cu ochiul la autonomie și îți taie instantaneu pofta de adrenalină. Așadar am condus circa 200 de kilometri, 95% la șosea și am utilizat 50% din capacitatea bateriei. Concluzia, bateria este de capacitate relativ mică pentru a utiliza mașina preponderent în afara orașului. 3.- Este atât de silențioasă, încât se aude destul de pregnant zgomotul de rulare al anvelopelor. Acum, desigur, modelul testat, înțeleg că avea anvelope de iarnă (așa mi s-a spus, deși pare ciudat pentru un model nou), sau erau unele foarte zgomotoase. Sper că nu de la antifonare era problema. 4.- Pentru cine stă la casă și poate să-și pună o stație de încărcare proprie de 11KW sau chiar 22 KW. și folosește zilnic mașina în oraș sau suburbii, doar prețul poate fi o frână în calea fericirii. Cât despre concedii, doar dacă mergi în doi și cu o bună planificare poate fi o soluție. Dar pentru navetă la servici este ideală. 5.- Faptul că aproape nu mai are butoane nu m-a deranjat atât de mult cum credeam. Ecranul central este de foarte bună calitate, plăcut ochiului și e multă tehnologie acolo, inclusiv gen Tesla, dacă ați mers vreodată în una. Scaunele foarte confortabile, chiar dacă materialul nu m-a impresionat. Spațiile de depozitare mult evoluate față de XC40, practic, aceasta e cea mai nouă platformă de la Volvo și este o mare evoluție. 6.- Singura părere de rău e că nu am apăsat niciodată pedala până la fund. Limita maximă de viteză pe anumite sectoare fiind de cel mult 100 de km. la oră și neavând setat Waze pe modelul de test (se setează individual de proprietar, prin cont individual) și fiindu-mi lene să deschid pe telefon, mi-a fost teamă de o eventuală amendă de viteză sau cine știe mai rău, de carnet. Am făcut asta pe XC40 electric și a fost bestial, dar pe EX30 trebuie să fie mult mai spectaculos. 7. Viitorul e aici, iar Volvo e pe calea cea bună. Chiar dacă acum, acest model nu corespunde intru totul nevoilor mele, mă gândesc cu încredere că viitorul meu Volvo va fi unul full electric și îl recomand cu încredere celor interesați. Da, mașina e scumpă, dar se vor economisi mulți bani la revizii și la reîncărcare, mai ales dacă se beneficiază de încărcare acasă. Dacă ai și panouri și eventual ești și prosumator, chiar merită din plin, poți economisi cel puțin 3.000 de Euro anual numai din consum. Plus faptul că nu are emisii de gaze. 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 April · Report post La 03.04.2024 at 3:53 PM, MMihai a spus: Leasing operational si o dai inapoi de unde a venit. Mihai, crezi că e vreo firmă care dă în leasing operațional o electrică? Și să o facă la costuri aproximativ similare cu o termică de aceeași valoare/preț? Dacă da, atunci chiar e o soluție, dar am mari rezerve. Dacă știi ceva, spune-mi și mie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 April · Report post Compania pentru care lucrez are parte din flota electrificata, prin intermediul Leaseplan (Megane-uri & Merc-uri, diverse modele). Despre randament/performanta financiara nu stiu sa-ti dau detalii, nu sunt informatii din sfera mea de vizibilitate. Oricum, din ce stiu, toti jucatorii mari ofera asa ceva: Hertz, Arval, ALD etc. Probabil ca nu renteaza neam ca PF. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 May · Report post La 2024-04-25 at 0:26 PM, mariusdaniel a spus: Deci, am făcut un drive test în urmă cu o săptămână și acum, după ce s-au sedimentat impresiile, las aici câteva dintre ele. Dacă ai și panouri și eventual ești și prosumator, chiar merită din plin, poți economisi cel puțin 3.000 de Euro anual numai din consum. …… Plus faptul că nu are emisii de gaze Mersi de review…. ai reusit sa observi vreo diferenta intre lumina farurilor comparativ cu xc40 tau? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 May · Report post La 08.05.2024 at 6:43 PM, valiro a spus: Mersi de review…. ai reusit sa observi vreo diferenta intre lumina farurilor comparativ cu xc40 tau? Nu am avut cum, deoarece am rulat numai pe timp de zi. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 October · Report post A ajuns a doua cea mai bine vândută mașină electrică din Europa! https://www.automarket.ro/stiri/volvo-productia-de-ex30-a-depasit-100000-de-unitati-119831.html 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites