Sign in to follow this  
Followers 0
mariusdaniel

Modelul EX90

1 post in this topic

Salut prieteni,
Sâmbătă 12.04.2025 am avut plăcerea să particip la o nouă zi a porților deschise la Primus Auto.
Am ajuns acolo prin amabilitatea domnului Sava Cnejev, sales consultant în echipa dealer-ului din Otopeni, care m-a reperat cu câteva zile mai devreme în service, unde venisem pentru revizia anuală a XC40-ului din dotare. Așa am ajuns să conduc pentru prima oară un EX90, cea mai mare și mai avansată tehnologic mașină produsă vreodată de Volvo.
Am beneficiat de experiența mea anterioară în ce privește conducerea unui model electric (EX30 și XC40 electric), astfel încât am fost plăcut surprins să obțin permisiunea de a conduce singur. Am avut o jumătate de oră la dispoziție, așa că traseul a fost unul scurt, pe DN1, până la Snagov și retur.
Primul lucru remarcat a fost ușurința cu care m-am obișnuit cu dimensiunea EX90-ului. Recunosc că am avut ceva emoții, deoarece nici măcar un XC60 nu am condus vreodată. Dar s-au risipit repede odată ieșit în trafic, unde EX90 se remarcă printr-o agilitate incredibilă, grație cuplului de 910 Nm (518cp).Apoi insonorizarea mult mai bună decât a modelului EX30, probabil și datorită clasei superioare din care face parte cel mai mare SUV de la Volvo.
Altfel, am remarcat că mașina încetinește singură la apropierea de un alt vehicul din față, chiar și fără pilotul adaptiv activat. Practic, menține o distanță de siguranță în raport de viteza de  deplasare a celor două vehicule (cel din față și EX90), reducând la maxim riscul de coliziune.
Am testat un pic și sunetul, care este foarte bun, pe măsura sistemului audio de înaltă fidelitate Bowers & Wilkins de pe modelul testat.
Nu pot să spun nimic despre felul cum stă pe curbe, deoarece nu am avut unde să experimentez asta. Dar nu mă îndoiesc că se prezintă foarte bine și la acest capitol, datorită pachetului de baterii care mențin centrul de greutate foarte jos. Cu toate astea, să nu uităm că mașina cântărește apropare 2,8 tone la gol, probabil din cauza, de această dată, tot a pachetului de baterii care pot stoca 111KW de energie electrică. Unele teste apărute în presă spun că autonomia doar la viteze de autostradă, ajunge la 400 de km. Altfel, Volvo dă un consum mediu de 20,8 KW, deci o autonomie medie între 585 și 612 km. în funcție de motorizarea aleasă.
Să nu uit, față de EX30, acest model are și un ecran pentru șofer, cu trei posibilități de vizualizare de informații, una dintre ele fiind navigația aleasă pe ecranul central, precum și un head up  display pe parbriz. Despre acesta, ori sunt eu prea scund, ori era scaunul lăsat la maxim de jos, căci trebuia să-mi ridic un pic capul ca să văd complet informațiile afișate acolo.
Mă opresc aici și vă invit dragii mei, dacă sunteți curioși, să vă programați la Primus Auto pentru un drive test.

 

EX90.jpeg

Edited by mariusdaniel
gramatică

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0